abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54390805
Hallo weer

Het is koud buiten, die kale bomen zien er maar somber uit en het regent veel! Om de herfst een stuk aangenamer te maken hebben we voor jullie een heerlijke herfst risotto!

Klik hier om het filmpje te bekijken.

Ingrediënten voor 2 á 3 personen:

kwart butternut pompoen
kwart bos bleekselderij
ui
200gr risotto
zeezout
gedroogd pepertje
teen knoflook
gemalen koriander
salie
50gr tamme kastanjes
grana padano of parmezaanse kaas
bacon
glas witte wijn
halve liter bouillon

Laat even weten wat je er van vindt.

* Dit is echt een aanrader, ik vond het echt een super lekker gerecht!

Groetjes,

Rik en Martijn
pi_54391478
Lekker hoor, ik ben gek op risotto. Leuk filmpje.
pi_54393178
Lekker!
Kritiekpuntje: Soms dan zie ik alleen de kok en niet wat ie aan 't doen is. Bijvoorbeeld als de kastanjes fijngehakt worden. Ik had wel even willen zien hoe hij dat doet.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_54426592
Bedankt voor je feedback, Serendips.
pi_54426833
Leuk, weer een filmpje, ik ga ff kijken
pi_54428619
dat is echt de lekkerste risotto ooit.

Allemaal maken!
  woensdag 7 november 2007 @ 14:47:04 #7
193158 -wok-
It wasn't me...
pi_54429816
De ingredienten zien dr goed uit...
maar.....wat voorn vlezigheid is aan te raden ?
Diligentia - Vis - Celeritas
pi_54430624
Je bedoelt vlees? Je kunt er natuurlijk blokjes of reepjes spek er bij bakken..
pi_54432312
er zit toch bacon in zeker

en daarnaast is risotto een primo en eet je daarna de vlees en het sla.

vlees door de risotto lijkt me niet echt lekker in dit gerecht!
pi_54432830
ziet er erg gaaf uit! Filmpjes zijn altijd leuk om te zien!
  woensdag 7 november 2007 @ 17:29:42 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54433779
Leuk filmpje weer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_54434662
leuk! filmpjes!

nu houd ik totaal NIET van pompoen, maar het filmpje is leuk

Ja doei.
pi_54439057
Allereerst: mes compliments de presentatie is aanzienlijk beter dan vorige keer, loopt veel vloeiender en vlotter. Leuk recept ook, en een mooi opgemaakt bord.

Ik heb wel een klein beetje kritiek op je recept, volgens mij gebruik je helemaal geen butternutpompoen, das zo'n flesvormig ding, toch?
Geen 200g risotto maar risottorijst trouwens. Het heet pas risotto als het klaar is.
Ik zou de kaas er al doorroeren voordat je de pompoen toevoegt. Net zo makkelijk En een klontje boter voor de romigheid doet het ook goed. Maar das misschien persoonlijk.

En nog een tip: volgende keer een prutje maken van olie en specerijen en dan met je handen de pompoen daarmee inwrijven. Heb je minder olie nodig en wordt het beter verdeeld.

Ik vond het 'eet-smakelijkmoment' op het einde erg grappig, ik weet niet zo goed waarom
pi_54439085
Jullie filmpjes zijn echt leuk
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 8 november 2007 @ 10:12:41 #15
193158 -wok-
It wasn't me...
pi_54450072
Een paar spekjes dr bij vind ik toch echt niet genoeg hoor qua toevoeging onder de noemer vlees...
Had de vraag meer bedoeld als "wat voorn stukkie vlees zou hier bijpassen, niet er door heen, maar dr bij"
visje kan natuurlijk ook....
Diligentia - Vis - Celeritas
pi_54450101
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:12 schreef -wok- het volgende:
Een paar spekjes dr bij vind ik toch echt niet genoeg hoor qua toevoeging onder de noemer vlees...
Had de vraag meer bedoeld als "wat voorn stukkie vlees zou hier bijpassen, niet er door heen, maar dr bij"
Lees de post van Perruche nou eens... Ik zou helemaal geen stukje vlees willen bij de risotto, eerlijkgezegd.
  donderdag 8 november 2007 @ 11:56:15 #17
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_54452179
Ik heb jullie nieuwste filmpje gezien, en ik vond het best leuk. Ik heb alleen nog wel een tip op den duur stoorde mij het een beetje dat je telkens zei ik ga nu ......., ik ga nu..........., ik ga nu......, ik ga nu....enz. In plaats daarvan zou je ook eens kunnen zeggen van als je het eigeel toegevoegd heb roer je alles door. Dat je daar een beetje in varieert. Voorderest vind ik het knap daar niet van Maar dit viel me gewoon op.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_54453497
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:12 schreef -wok- het volgende:
kijk.

Vleesje erbij kan natuurlijk, je bent toch een nederlander, en tja, alleen rijst? da´s toch geen gerecht?

nou ja, risotto wel. Zeker met zoveel toevoegingen "hoor" je erna pas iets tvan vlees te serveren.

Mocht je een vlees erbij willen dan zou ik voor een krachtig stuk vlees gaan, iets herfstigs, misschien parelhoen ofzo?

Ik heb geen recepten ofzo maar gewoon in de oven is altijd goed.

Heb trouwens de lekkerste risotto ooit op in een klein restaurantje in Italie, dat was alleen basis risotto met kleine gefrituurde visjes erop. Echt overheerlijk. Misschien voor de gemiddelde NLér te eentonig maar ik vind het juist lekker
pi_54468571
Bedankt voor jullie kritiek.. Maar sommige dingen slaan echt nergens op..
Wij doen dit voor onze lol, en ga dan ook niet zeiken als je te vaak: 'ik ga nu dit' of 'ik ga nu dat' hoort. Natuurlijk is het iets om op te letten de volgende keer, maar sommige mensen blijven zeiken.. Tegen deze mensen wil ik zeggen: Maak zelf eens een kookfilmpje, stuur de link naar de video dan naar webmaster@overdetong.info .. Ben wel benieuwd of deze 'zeikende' mensen het 'beter' kunnen..
Zoals ik al zei; We worden hier niet voor betaald of iets, we gebruiken geen script, maar we vinden het leuk om te doen..
Ondertussen worden we wel door een TV zender benaderd om in een aflevering te komen van een gerespecteerd kookprgramma.
pi_54469245
Zeg, doe eens niet zo aangebrand!!!

Je zegt: laat even weten wat je ervan vindt.
Serendips heeft een terecht punt als ze zegt dat het camerastandpunt af en toe beter kan; ik heb een klein beetje kritiek op het recept, maar zeiken?? En verder alleen complimenten, hoor!

De enige die een domme post heeft is honda1990; die heeft niet dit filmpje gekeken, maar het carbonarafilmpje.

Dus kun je nu weer normaal doen, en niet zo giftig?
pi_54469337
Oh, oh.. Ja.. Okay
pi_54470012
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:46 schreef OverDeTong het volgende:
Bedankt voor jullie kritiek.. Maar sommige dingen slaan echt nergens op..
Wij doen dit voor onze lol, en ga dan ook niet zeiken als je te vaak: 'ik ga nu dit' of 'ik ga nu dat' hoort. Natuurlijk is het iets om op te letten de volgende keer, maar sommige mensen blijven zeiken.. Tegen deze mensen wil ik zeggen: Maak zelf eens een kookfilmpje, stuur de link naar de video dan naar webmaster@overdetong.info .. Ben wel benieuwd of deze 'zeikende' mensen het 'beter' kunnen..
Zoals ik al zei; We worden hier niet voor betaald of iets, we gebruiken geen script, maar we vinden het leuk om te doen..
Ondertussen worden we wel door een TV zender benaderd om in een aflevering te komen van een gerespecteerd kookprgramma.
dit is dan weer minder
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54472130
Wat ik me afvraag is waarom je alleen op FOK! komt om je filmpjes te laten zien?
Waarom post je eigenlijk niet gezellig mee in CUL ?
Je hebt veel kennis van zaken, en zou een leuke aanwinst zijn hier!
  vrijdag 9 november 2007 @ 01:30:46 #24
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54472601
tof filmpje! Het water loopt me al in de mond
pi_54473403
Vooral je niet laten afschrikken door lutsers als Honda1990, moet wel 17 jarig snotaapje zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')