Wegens upgrade heb ik voor een vriend te koop staan een pc die dienst heeft gedaan als thuis pc. Omdat hij niet heel vaak thuis is is hij niet zeer intensief gebruikt.
Een aantal onderdelen zijn onlangs vervangen en hij heeft een nieuwe kast dus kan voorlopig nog prima mee!
![]()
![]()
Nieuwe behuizing
Pentium 4 3,2 GHz HT
Nieuwe stille cpu cooler (orb)
450W silent voeding van Konig, mooie stille voeding met 12cm fan, slechts een maand in gebruik
Ati radeon 9550 AGP (hoeveelheid geheugen moet ik even opzoeken)
2GB (!!) DDR 400 (CL3) Kingston (4x 512mb)
MSI 865PE platinum moederbord (4x usb + 2x usb via bracket + 2x usb via kast, 2x s-ata, lan, audio etc.)
PCI firewire kaart
DVD brander
DVD speler
S-ATA harddisk, volgens mij 200GB maar ook dat ga ik nog uitzoeken.
Een krachtige pc voor bijvoorbeeld videobewerking, maar ook prima geschikt voor office en internet natuurlijk. De videokaart is niet echt gericht op zware games, maar je kunt er altijd een ander inzetten natuurlijk, maar het is wel AGP.
Omdat ik hem op dit moment nog niet hier heb staan nog geen echte foto's, deze maak ik in de loop van deze week.
Moederbord was toen hij gekocht is echt een van de duurdere. Specs:
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=865PE_Neo2-PFS_(Platinum_Edition)&class=mb Er is nooit iets overgeclockt geweest. De cpu koeler is dus zeer recent vervangen en voorzien van nieuwe silver grease koelpasta.
Je krijgt hem mee met een frisse Ubuntu installatie, kijk zelf maar wat je daar mee doet. Er zit geen Windows licentie op.
Ik weet niet precies wat hij moet opleveren maar laten we eens beginnen bij 300 euro.
Kan worden opgehaald en evt getest in Den Helder. Kan ook worden opgestuurd (12 euro).
Luister naar XPLIZIT op
www.xms.nlVoor alles retro bezoek je het
Retroforum -
www.retroforum.nl