Je kunt toch een bepaald instroomprogramma volgen?quote:Op maandag 5 november 2007 20:00 schreef MouzurX het volgende:
wat boeit dat? aangezien je met die propodeuze alleen bepaalde studies aan de universiteit kan doen als het goed is...
Dus gemotiveerd zijn om zo snel mogelijk op het WO te belanden is een verkeerde instellingquote:Op maandag 5 november 2007 20:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
Met zo'n instelling red je 't op de uni toch niet. Zorg gewoon voor een zo groot mogelijke overlapping met de studie die je op de uni wil gaan doen.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:12 schreef Chriz2k het volgende:
Dus gemotiveerd zijn om zo snel mogelijk op het WO te belanden is een verkeerde instelling?
Nou, ik weet ook nog niet precies wat ik op het WO wil gaan doenquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..], ok laat ik 't anders formuleren (alhoewel je m'n punt best snapt). Waarom zou je een propedeuse in een heel ander vakgebied gaan halen? Als je je P op 't HBO in het vakgebied waar je op WO wil gaan studeren nog niet in 1 jaar kan halen, is de kans groot dat je WO al helemaal niet gaat halen.
Zijn er zoveel WO-opleidingen die je boeiend vindt die niet op HBO-niveau te doen zijn? Er moet toch wel iets met genoeg overlap te vinden zijn lijkt me?quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:33 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nou, ik weet ook nog niet wat ik op het WO wil gaan doen.
Maar wel dat daar een stuk of 10 studies zijn die me wel interesseren in tegenstelling tot op het HBO met een score van 0.
Bedenk dat dan eerst.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:33 schreef Chriz2k het volgende:
Nou, ik weet ook nog niet precies wat ik op het WO wil gaan doen.
VWO halen zegt ook niet alles, maar ik vermoed dat je kennis gewoon te weinig heeft uitgevoerd. Te makkelijk werk kan lui maken.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:57 schreef Staafje het volgende:
Toch ken ik een meisje die na haar VWO! HBO Toerisme ging doen en toch niet genoeg punten heeft gehaald om door te gaan naar het 2e jaar. Blijkbaar is het toch niet zo makkelijk dan?
Beetje een drogreden zoals je het daar stelt, omdat jij één meisje kent die het niet heeft gehaald is het moeilijk? en alle andere redenenen van niet halen meteen uitsluiten?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:57 schreef Staafje het volgende:
Toch ken ik een meisje die na haar VWO! HBO Toerisme ging doen en toch niet genoeg punten heeft gehaald om door te gaan naar het 2e jaar. Blijkbaar is het toch niet zo makkelijk dan?
quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..], ok laat ik 't anders formuleren (alhoewel je m'n punt best snapt). Waarom zou je een propedeuse in een heel ander vakgebied gaan halen? Als je je P op 't HBO in het vakgebied waar je op WO wil gaan studeren nog niet in 1 jaar kan halen, is de kans groot dat je WO al helemaal niet gaat halen.
Okay, ik heb even vluchtig bekeken welke studies me wel interessant lijken:quote:
Dat je zoveel nutteloze studies bij elkaar gezocht krijgtquote:Op woensdag 7 november 2007 17:12 schreef Chriz2k het volgende:
Antropologie
Communicatie- en Informatiewetenschappen
Communicatiewetenschap
Criminologie
Culturele antropologie en ontwikkelingssociologie
Cultuurwetenschappen
Gedrag en samenleving
Humanistiek
Liberal Arts and Sciences
Maatschappijgeschiedenis
Religie & levensbeschouwing
Taal- en Cultuurstudies
Dan zou ik toch maar geen communicatie aan een HEAO gaan doenquote:Op woensdag 7 november 2007 18:31 schreef Chriz2k het volgende:
Tja, ik hou niet van betadingen, economische dingen en ik ben niet artistiek op welk gebied dan ook.
quote:Op woensdag 7 november 2007 18:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat je zoveel nutteloze studies bij elkaar gezocht krijgt
Wat zeur je nou, als dat die jongen nou interesseert en even snel naar WO wil, en geen zin heeft in een moeilijk HBO jaar, dat is toch lekker zijn probleem. Als het al een probleem is.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat je zoveel nutteloze studies bij elkaar gezocht krijgt. Een HBOpropedeuse communicatie kan in ieder geval aan een HEAO
.
Heb je misschien niet alleen dingen gekozen die interessant klinken? Maar goed, als je echt makkelijk je P wilt halen moet je journalistiek in Zwolle gaan doen....quote:Okay, ik heb even vluchtig bekeken welke studies me wel interessant lijken:
Antropologie
Communicatiewetenschap
Criminologie
Cultuurwetenschappen
Gedrag en samenleving
Humanistiek
Maatschappijgeschiedenis
Taal- en Cultuurstudies
Allemaal wel redelijk in dezelfde richting denk ik zo.
In ieder geval een mooie levensinstellingquote:Op woensdag 7 november 2007 18:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
[ afbeelding ].
Blijkt Chriz2k opeens een hippie te zijn.
Propedeuse van HBO Communicatie. Vooral het Propedeusejaar heeft van alles wat, geloof ik, dus kun je nog best wat kanten mee op!quote:Op woensdag 7 november 2007 17:12 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
[..]
Okay, ik heb even vluchtig bekeken welke studies me wel interessant lijken:
Antropologie
Communicatiewetenschap
Criminologie
Cultuurwetenschappen
Gedrag en samenleving
Humanistiek
Maatschappijgeschiedenis
Taal- en Cultuurstudies
De ironie.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
[ afbeelding ].
Blijkt Chriz2k opeens een hippie te zijn.
Eens, zeker deeltijd is piece of cake. En ik mis in jouw rijtje sociologiequote:Op woensdag 7 november 2007 18:55 schreef KellyPelly het volgende:
[..]
Heb je misschien niet alleen dingen gekozen die interessant klinken? Maar goed, als je echt makkelijk je P wilt halen moet je journalistiek in Zwolle gaan doen....
Als je niet van economische dingen houdt kun je 'communicatie en informatiewetenschappen (=bedrijfscommunicatie)' wel schrappen van je lijstje. Je krijgt dan een hoop marketingvakken, waarvoor enige economische kennis best handig kan zijn...quote:Op woensdag 7 november 2007 18:31 schreef Chriz2k het volgende:
Tja, ik hou niet van betadingen, economische dingen en ik ben niet artistiek op welk gebied dan ook.
Je kunt met je P naar elke nederlandstalige universiteit. Je P haal je pas in juni of juli dus het schooljaar erna kun je pas doorstromen. Als je 'm halverwege het tweede jaar haalt, kun je pas in september naar de universiteit.quote:Op zondag 11 november 2007 01:53 schreef Guppie19 het volgende:
éen ding snap ik niet, wat betreft propedeuse in het algemeen:
- Kan je als je een normale HBO opleiding doet en je P gehaald hebt, het schooljaar daarna of gelijk daarna doorstromen naar een WO opleiding?
Nee, iedere Uni bepaalt zelf of ze je toelaten. En de meesten staan er huiverig tegenover. Dus een 'makkelijke' propedeuse uitkiezen heeft niet altijd het makkelijkste resultaat. En het moet in hetzelfde vakgebied liggen.quote:Op zondag 11 november 2007 21:13 schreef Guppie19 het volgende:
Allright dus een HBO P is hetzelfde zegmaar als een VWO papiertje of moet ik dat anders bekijken.
En dat dus. En ik doe HBO. Maar het is de waarheid.quote:Op zondag 11 november 2007 22:43 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Als je een universitaire studie succesvol af wil sluiten moet je elke hbo studie in die richting met 2 vingers in je neus en nominaal kunnen halen.
Beroepentest uitslag:quote:Op woensdag 7 november 2007 18:31 schreef Chriz2k het volgende:
Alleen maar omdat ik geen nerd of hippie ben?quote:Op maandag 12 november 2007 15:19 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Beroepentest uitslag:
[ afbeelding ]
Vereist werklust.quote:Op maandag 12 november 2007 15:19 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Beroepentest uitslag:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 november 2007 22:20 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ik geen nerd of hippie niet slim ben?
Stabiele spelling.quote:Op maandag 12 november 2007 22:38 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Vereist werklust.
Giegelo mss wat?
quote:Op zondag 11 november 2007 21:13 schreef Guppie19 het volgende:
Allright dus een HBO P is hetzelfde zegmaar als een VWO papiertje of moet ik dat anders bekijken.
NIet waar. Ze moeten je toelaten, ook in Vlaanderen geldt dat. Ik ben met mijn P journalistiek doorgegaan naar sociologie dus dat je je p in hetzelfde vakgebied moet halen is onzin.quote:Op zondag 11 november 2007 22:39 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Nee, iedere Uni bepaalt zelf of ze je toelaten. En de meesten staan er huiverig tegenover. Dus een 'makkelijke' propedeuse uitkiezen heeft niet altijd het makkelijkste resultaat. En het moet in hetzelfde vakgebied liggen.
Bèta.quote:Op maandag 12 november 2007 22:43 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Inderdaad, iedereen die geen Betástudie doet is dom.
quote:
quote:Op maandag 12 november 2007 22:43 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Inderdaad, iedereen die geen Betástudie doet is dom.
quote:
Dan heb je geluk. Utrecht heeft mij geweigerd, netzo als Delft. Amsterdam niet.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:08 schreef MLI het volgende:
[..]
NIet waar. Ze moeten je toelaten, ook in Vlaanderen geldt dat. Ik ben met mijn P journalistiek doorgegaan naar sociologie dus dat je je p in hetzelfde vakgebied moet halen is onzin.
Take the L, Take the Lquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:32 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik weet wel welke fout ik liever maak.
Dan ben je gepwnd. Ze moeten je toelaten, tenzij ze andere redenen hebben, lage cijfers of wat dan ook.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:13 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dan heb je geluk. Utrecht heeft mij geweigerd, netzo als Delft. Amsterdam niet.
Dat is wel vreemd, want op de meeste internetsites van universiteiten staat in het rijtje van toelatingseisen een HBO-P er ook gewoon bij. Ik ga zelf volgend schooljaar als het goed is ook naar de UU.. ben benieuwd of ze mij weigeren dan!quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:13 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dan heb je geluk. Utrecht heeft mij geweigerd, netzo als Delft. Amsterdam niet.
Je hebt me overtuigd, ik ga hetzelfde doen als jij.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:34 schreef pekel het volgende:
Goed bezig Chris. Ik ga dit jaar m'n propedeuse HBO halen op de fucking PABO. Dan volgend jaar WO Sociologie. Waarom zo? Omdat ik op de middelbare school dankzij het lachen 20 kilo ben afgevallen, wat een tijd. Maar nu is het tijd voor de toekomst, serieus bezig gaan..
hoe kun je dat nou zeggen? Ik bedoel iedereen heeft zo n sterke en zwakke punten. Ik bedoel als Chris... goed is in talen dan ga je geen betastudie doen en andersom.quote:Op donderdag 15 november 2007 00:51 schreef Repeat het volgende:
Businessachtige management shit schijnt ook een eitje te zijn.
Sommige vragen wel een wiskunde eis bv. Maar goed, dat zal bij taal en cultuurstudies wel meevallen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:17 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd, want op de meeste internetsites van universiteiten staat in het rijtje van toelatingseisen een HBO-P er ook gewoon bij. Ik ga zelf volgend schooljaar als het goed is ook naar de UU.. ben benieuwd of ze mij weigeren dan!![]()
Ga je sociologie doen? Doe ik ook nu! Toffe studie. Ik heb tijdens journalistiek al politiek gehad en op WO niveau is dat echt gesneden koek voor mij. Er zijn twee colleges wat geen herhaling is voor mij.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:34 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Je hebt me overtuigd, ik ga hetzelfde doen als jij.
Ik wil dit jaar nog ff wat open dagjes/meeloopdagen bezoeken. Lijkt me wel een kei-interessante studie om te doen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 00:39 schreef MLI het volgende:
[..]
Ga je sociologie doen? Doe ik ook nu! Toffe studie. Ik heb tijdens journalistiek al politiek gehad en op WO niveau is dat echt gesneden koek voor mij. Er zijn twee colleges wat geen herhaling is voor mij.
Integrale veiligheidskunde kan je zo doorstromen naar criminologie, ik ben trouwens al gestoptquote:Op woensdag 7 november 2007 17:12 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
[..]
Okay, ik heb even vluchtig bekeken welke studies me wel interessant lijken:
Antropologie
Communicatiewetenschap
Criminologie
Cultuurwetenschappen
Gedrag en samenleving
Humanistiek
Maatschappijgeschiedenis
Taal- en Cultuurstudies
Hm, dat zit ik ook te overwegen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:14 schreef Nosh het volgende:
Journalistiek, op zeker. Qua hoeveelheid werk echt een lachertje, alleen de 'deadline dagen' (dat je met je hele werkgroep iets in elkaar moet zetten) zijn pure stress, maar wel tof.
Ik baal oprecht dat ik zo ontzettend lui was dat ik niet eens even die P kon halen daar, had me een jaartje VAVO gescheeld.
Dit wilde ik ook net antwoorden. Als je bang bent al op het HBO te falen, dan wordt WO al helemaal niets. Waarom zoek je de makkelijkste HBO? Als het HBO je werkelijk niet interesseert, neem dan bijv. die opleiding die het dichtst bij je in de buurt wordt gegeven.quote:Op zondag 11 november 2007 22:43 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Als je een universitaire studie succesvol af wil sluiten moet je elke hbo studie in die richting met 2 vingers in je neus en nominaal kunnen halen.
journalistiek in het algemeen wel.quote:Op maandag 5 november 2007 20:50 schreef J_Davis het volgende:
Journalistiek in Utrecht, een van mijn passiefste jaren die ik afsloot met een diploma.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |