Neeeeeee he. Geen Goianquote:Ajax bijna rond met Dorin Goian en Nicolae Dicã
06-11-07
Dorin Goian en Nicolae Dicã zullen vrijwel zeker komende zomer, wellicht zelfs eerder, de overstap maken naar Ajax. Voetbalzone nam maandag contact op met de Roemeense krant én Golden Foot-partner Prosport, waar hoofdredacteur Alexandru Economu uitgebreid tekst en uitleg gaf over de huidige ontwikkelingen.
AjaxF-side.NL
De nationale krant kwam de afgelopen dagen zelf met de berichtgeving over de Amsterdamse interesse in het tweetal van Steaua Boekarest. Goian, een 26-jarige centrale verdediger, zou de opvolger van Jaap Stam moeten worden, terwijl Dica, een 27-jarige aanvallende middenvelder, de beoogde opvolger is van Wesley Sneijder.
“Beide spelers staan al maanden in de belangstelling van verschillende buitenlandse (top)clubs”, vertelt Econumu, die verder ook als televisiecommentator actief is. “Dat Ajax nu belangstelling toont is voor de spelers een absolute eer. Zo was er interesse uit Duitsland, Portugal en zelfs Spanje, maar Ajax geniet bij beide spelers de voorkeur.”
“In de thuiswedstrijd tegen Otelul Garati zaten verschillende buitenlandse delegaties op de tribune, waaronder voor de tweede opeenvolgende maal een Nederlandse. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het een Ajax-delegatie betrof, maar het heeft er alle schijn van. Probleem is echter voorzitter Gigi Becali. Het is een moeilijke man die ten koste van alles de huidige ploeg wil behouden en dus miljoenen zal vragen.”
“Nogmaal, beide spelers doen er goed aan om in Nederland hun carrière voort te zetten. Dat is ook de wens van beide spelers. Met alle respect voor de overige buitenlandse clubs, maar Ajax is wel van een ander niveau. Ondanks de matige prestaties in Europees verband geniet de club nog veel aanzien in Roemenië. Wat ik tot dusver van de zaakwaarnemers heb vernomen heeft Ajax vergaande interesse”, aldus Economu.
Goian is bezig aan zijn vierde seizoen bij Steaua en heeft inmiddels vijftien interlands (drie treffers) achter zijn naam staan. De 1.94 meter lange verdediger speelde in het verleden voor bescheiden clubs als FCM Bacau en Ceahlaul.
Dica is alweer aan zijn vijfde seizoen bezig in de Roemeense hoofdstad en weet elk seizoen met regelmaat het net te vinden. De 21-voudig international (vier treffers), 1.81 meter lang, scoorde in 106 competitieduels een totaal van 50 treffers, waarvan vijf dit seizoen.
quote:Ontmoeting Blind met delegatie Vak 410 6 november 2007
Vorige week heeft een delegatie van Vak 410 Danny Blind ontmoet in café Soccer World. Dat meldt de supportersgroep in een nieuwsbrief. Aanleiding van de ontmoeting was het spandoek en de levensgrote vlag voor Blind in het competitieduel Sparta - Ajax (2-2). De fans hebben de oud-speler en oud-trainer van Ajax een ingelijste foto cadeau gedaan, die een plekje zal krijgen in het kantoor van Blind op Het Kasteel.
De technisch directeur van Sparta vertelde vele anekdotes aan de supporters en stond voor alle vragen open. Zo liet Blind weten dat hij echt spijt heeft van de periode rond het ontslag van Morten Olsen in het seizoen 1998-1999. Volgens de voormalige Ajax-aanvoerder was de voltallige Ajax-selectie het niet eens met het ontslag van de sympathieke Deen. Er werd echter geen blok gezet vanuit de spelersgroep en daar heeft Blind spijt van, vooral ook omdat hij destijds aanvoerder was.
De oer-Ajacied, die in mei 2006 werd ontslagen als trainer van Ajax, liet aan de Vak 410-delegatie verder weten dat de Amsterdammers lang hebben getwijfeld over een contractaanbieding voor Siem de Jong. Blind had al langer vertrouwen in de jonge middenvelder en door de opstelling van Ajax lukte het de Zeeuw zelfs bijna om De Jong naar Sparta te halen. Uiteindelijk kreeg De Jong alsnog een verbintenis. Tot slot verklaarde Blind tijdens de ontmoeting dat hij ooit zeker weer terugkomt bij Ajax.
Vetquote:6/11/2007 - VVV krijgt toestemming voor thuisduel tegen Ajax in Duitsland
(Gepost door )
Het Algemeen Dagblad meldt dat zowel de KNVB als Ajax positief heeft gereageerd op het voorstel van VVV om het duel tegen Ajax in Duitsland af te werken. De club gaat nu op zoek naar een geschikt stadion. Met Monchengladbach is al gesproken. Het duel tegen PSV wordt waarschijnlijk ook in Duitsland gespeeld, het treffen tegen Feyenoord niet.
quote:Dinsdagmorgen meldt het medium Gran Calama dat zowel Ajax als PSV interesse hebben in het Chileense talent Carlitos (Carlos) Villanueva. De 19-jarige aanvaller speelt voor Audax Italiano.
Naast Ajax en PSV hebben Toulouse, River Plate en Palmeiras belangstelling voor de linkspoot met een uitstekende techniek. Het lijkt erop dat de voetballer ook achter de spitsen uit de voeten kan. Volgens de manager van de club is nog geen concreet bod gedaan. Audax vraagt ongeveer zes miljoen dollar.
Heb liever Marius Constantin, dat is echt een beest.quote:Op dinsdag 6 november 2007 08:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Neeeeeee he. Geen Goian. Die is zo traag als schenkstroop op kamertemperatuur, zoals iemand op AN zo mooi zei.
Ken 'm niet, maar hoor er wel veel leuke verhalen over. Beukertje achterin is wat mij betreft welkomquote:Op dinsdag 6 november 2007 08:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heb liever Marius Constantin, dat is echt een beest.![]()
Beetje opvliegend, veel kaarten en bij ieder opstootje loopt hij voorop, maar verder wel een verdediger waar aanvallers niet graag tegen spelen. Zou hem er graag bij hebben!quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:01 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ken 'm niet, maar hoor er wel veel leuke verhalen over. Beukertje achterin is wat mij betreft welkom.
Stel dat VVV-uit in Duitsland wordt gespeeld, telt deze dan ook mee voor je EU-uitkaart? Of sowieso al?quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
We spelen toch in december rond Kerst tegen VVV? Mooie reden om de kerstdagen hier te ontlopen en even een paar daagies duitsland te doen
Ajax heeft wel de behoefte aan iets oudere spelers of wil je nog meer jonkies halen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:20 schreef Wooldoor het volgende:
2 voor mij onbekende Roemeense spelers die al aardig op leeftijd zijn. Ik snap het niet echt.
Daar hadden wij het een tijdje terug ook al een keer overquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Stel dat VVV-uit in Duitsland wordt gespeeld, telt deze dan ook mee voor je EU-uitkaart? Of sowieso al?![]()
Jullie hebben Urzaiz toch?quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:24 schreef sjimz het volgende:
Ajax heeft wel de behoefte aan iets oudere spelers of wil je nog meer jonkies halen?
Een ervaren verdediger is zeker wel nodig maar een oudere roemeense spelmaker lijkt mij niet echt handig. Ik denk dat Van der Vaart, Sneijder, Litmanen toch wel bewezen hebben dat jonge spelmakers het erg goed doen bij Ajax. Plus je kan ze later nog doorverkopen voor een goede prijs.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ajax heeft wel de behoefte aan iets oudere spelers of wil je nog meer jonkies halen?
Spelers van 26 en 27 al oud noemenquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:53 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Een ervaren verdediger is zeker wel nodig maar een oudere roemeense spelmaker lijkt mij niet echt handig. Ik denk dat Van der Vaart, Sneijder, Litmanen toch wel bewezen hebben dat jonge spelmakers het erg goed doen bij Ajax. Plus je kan ze later nog doorverkopen voor een goede prijs.
Tjah dat krijg je he als spelers op hun 20'ste al weggaan bij Ajax.quote:
klopt ja.. Goian weet ik idd ook niet.. Dica lijkt me wel wat!quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:27 schreef Sethje het volgende:
Is Goian niet die gast die tegen Nederland scoorde? Dat is echt geen versterking.... Die Constantin en Dica daarentegen wel mijns inziens. Maar om nu een 27e jarige roemeen te gaan halen..... is ook niet echt des ajax
Even opgezocht en je hebt gelijk. Die gast hoef ik er absoluut niet bij. Ontzettend slechte speler en hij past absoluut niet bij Ajax.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:27 schreef Sethje het volgende:
Is Goian niet die gast die tegen Nederland scoorde? Dat is echt geen versterking....
Goian de 2de Colin?quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:30 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Even opgezocht en je hebt gelijk. Die gast hoef ik er absoluut niet bij. Ontzettend slechte speler en hij past absoluut niet bij Ajax.
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:33 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien dat Ajax helemaal geen interesse heeft in die Dorin Goian, maar gewoon Marius Constantin wil halen?
Net wat jij al zei op de vorige pag. Dat is echt zon speler met het vuur op zijn schoenen zeg maarquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:33 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien dat Ajax helemaal geen interesse heeft in die Dorin Goian, maar gewoon Marius Constantin wil halen?
Stond Constantin al niet eerder in onze belangstelling? Waardoor ging het toen ook al weer mis?quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:37 schreef Sethje het volgende:
[..]
Net wat jij al zei op de vorige pag. Dat is echt zon speler met het vuur op zijn schoenen zeg maarwel lekker om een type "davids" erbij te krijgen
Daarbij is Marius Constantin linksbenig (of tweebenig), dus zit je de komende jaren goed. Johnny Heitinga en Gregory v/d Wiel rechts van het centrum en Marius Constantin en Thomas Vermaelen links van het centrum, ideaal! Met de winnaarsmentaliteit zit het wel goed en daarbij is hij nog maar net 23 jaar, betere optie dus dan die Dorin Goian.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:37 schreef Sethje het volgende:
[..]
Net wat jij al zei op de vorige pag. Dat is echt zon speler met het vuur op zijn schoenen zeg maarwel lekker om een type "davids" erbij te krijgen
Wat denk je van het financiële plaatje?quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daarbij is Marius Constantin linksbenig (of tweebenig), dus zit je de komende jaren goed. Johnny Heitinga en Gregory v/d Wiel rechts van het centrum en Marius Constantin en Thomas Vermaelen links van het centrum, ideaal! Met de winnaarsmentaliteit zit het wel goed en daarbij is hij nog maar net 23 jaar, betere optie dus dan die Dorin Goian.
Beter niets dan een speler die ons niet beter maakt, dan kunnen we het geld beter op onze bankrekening laten staan!quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:42 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Wat denk je van het financiële plaatje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |