quote:
Op maandag 17 december 2007 20:36 schreef TPC het volgende:Charlene was erg goed... Wat zo bijzonder is zijn haar ritmische intervallen en bereik. Als je het nummer analyseerd zijn er een aantal zaken die belangrijk zijn om niet over het hoofd te zien en in dit geval horen...
1 het nummer is hoog vooral de bridge
2 omdat het nummer up tempo is moest het vreselijk stecato ( strak ) gezongen worden
3 Het nummer is in een constante climax....
Wat zij deed: Ze had de juiste toonhoogte ( niet een halfje of octaaf verlaagd )...andere wel...Vreselijk goede ritmische intervallen en door de adlips te verdelen van laag naar hoog over de 2 choruslines wist ze ook nog het nummer dynamisch ( spannend te houden ) te brengen.... Als we het over kracht hebben...luister dan goed naar haar slotnoot...ongeloofelijke power gedoseerd over een heel nummer!!!! Ongeloofelijk knap!!! Wat ik wel jammer vind is dat apels met peren worden vergeleken...Charlene is Nathalie niet en Nathalie is Charlene niet....er zijn eigenlijk 3 toppers....charlene, nikkie en nathalie....Charlene staat voor techniek en geliktheid...Nathalie staat voor kracht en Nikkie staat voor sound... Alledrie toppers op hun manier... Ik vraag me af hoe charlene een rustig nummer gaat doen en hoe nathalie en nikkie een echt uptempo nummer gaan doen. Zo... dit moest ik even kwijt....als er nog mensen zijn die dingen aan mn analyse willen toevoegen lees ik het graag
het is staccato

ik wilde Sandy niet vergeten in deze analyse want zij zat ook spot on op timing en zong ook met overgave. Het rustige in Charlene zit wel in haar gegospel dus het echte uptempo wil ik juist bij haar horen, ik vrees dat ze daar te kort voor zal komen. Bas zat trouwens een half octaaf te hoog naar mijn mening.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15