abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3246397
Ik heb me vanochtend weer zo ontzettend geërgerd. Ik zat in de bus, de bus ging bijna weg en was al behoorlijk vol. Komt er zo'n oude taart (sorry voor de woorden, maar je begrijpt zometeen waarom) op het laatste nippertje binnen. Ze kijkt de bus in, zegt ze "Nou als ik niet eens kan zitten dan wacht ik wel op de volgende". Na een paar seconde bedenkt ze zich echter en komt weer de bus binnen. Kijkt ze alle jongere mensen aan met een blik die kan doden en zegt ze "Ja, dat wordt dus opstaan iemand graag!". Ik zat het meest vooraan, maar als mensen zo beginnen ga ik dus echt niet meer opstaan hoor... Bah.. Altijd maar dat gezeik over de jeugd van tegenwoordig, maar die oude kunnen er ook wat van zeg.

Nog zoiets: Sta je bij de halte te wachten op de bus. Ik stond daar als eerste. Kom de bus eraan en wie duwt je opzij om maar als eerste de bus in te komen? Juist... zo'n oude taart... (terwijl de bus gewoon nog leeg was), als ze niet zo had geduwt had ik uit fatsoen dat mens nog voorgelaten ook nog.

pi_3246494
Oude mensen kunnen soms behoorlijk aso zijn ik sta ook alleen op voor oude mensen als ze eeen beetje normaal doen.
pi_3246497
niet zo generaliseren!
  donderdag 21 februari 2002 @ 10:50:36 #4
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_3246503
Echt irritant zijn die mensen in die electrische karretjes die denken dat ze alles en iedereen omver mogen karren in de supermarkt...
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_3246521
Ik zeg ook niet voor niets "sommige" erbij in de topictitel, maar dit komt gewoon heel vaak voor, en het ergste is dan nog dat sommige van die mensen altijd lopen te klagen over hoe asociaal jongeren zijn, maar zelf doen ze het net zo goed!
Ik scheer ze dus echt niet allemaal over een kam.
pi_3246531
In winkels en op de markt doen ze ook vaak voordringen. Met het kutsmoesje 'oh ik dacht dat ik aan de beurt was'. Het is gelukkig maar een minderheid, maar er zitten soms een paar tussen die het expres doen. Ik ken zelfs iemand die het toegaf dat ze het expres deed.
pi_3246543
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 10:49 schreef Slayher het volgende:
Oude mensen kunnen soms behoorlijk aso zijn ik sta ook alleen op voor oude mensen als ze eeen beetje normaal doen.
Same here...respect voor ouderen hoor, maar als ze gaan zeiken om een plekje...lopen ze maar door.

Iets anders...opzich wel grappig, ging ik een keer staan voor een oudere dame,een omaatje...werd ze boos...omdat ik ging staan...vond beledigend...zo kan het dus ook

pi_3246601
Precies..ik ook op die oudjes
Ja..ik wilde je wat vertellen..maar als ik dat vertel,dan ben ik wel uren aan het vertellen en dan denk je ook van vertel dit nou maar niet..dus vertel ik het ook maar niet..
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:01:41 #9
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3246627
Inderdaad oprotten. Ik betaal ook ... waarschijnlijk nog meer dan zo'n 65 plusser... Blijf maar lekker staan.
Drop you like an ill, bad habit
pi_3246708
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 10:50 schreef deGVR het volgende:
Echt irritant zijn die mensen in die electrische karretjes die denken dat ze alles en iedereen omver mogen karren in de supermarkt...
Senioren met een rollator zijn ook verschrikkelijk. Sommige doen net alsof er een koevanger op zit, en dan rammen maar. En owéé als je d'r wat van zegt...
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:08:22 #11
20814 C_ZAR
field commander C_ZAR
pi_3246721
Jullie moeten vooral niet verder kijken dan je eigen belevingswereld.

Stap eens in de schoenen van een ander voordat je je gal komt spuien op dit Forum.

Wat zou jij doen als je half invalide een bus probeert in te komen, en er allemaal van die opgeschoten jongeren met een mobiel en Nikes zo snel mogelijk naar binnen willen.
En maar klagen over de maatschappij terwijl ze hem zelf zo maken.

Geen wonder dat er agressie in de wereld is als we elkaar niet eens meer respecteren

Zo dit moest ik even kwijt daar bij die mooie molen

work - buy - consume - die [br] Love me or leave me, then let be me lonely
pi_3246732
Ik vind het altijd erg vermakelijk van die omaatjes die aan het voordringen zijn in de supermarkt...

Alsof ze ergens heen moeten ne haast hebben. Ze hebben de hele dag vrij...

En maar heuen en haasten.. ik snap dat niet...

donderdag 21 februari 2002 @ 11:10:24 #13
15777 la.femme.nikita
another apple? asked the snake
pi_3246744
Ik HAAAAAAAAAAAAAT die aso-instelling van die eeeeeeeeeeeeernstig vervelende oudjes!

enne: wat vinden jullie van (it's the truth:) de meeste oudjes in het verkeer! ALLEMAAL ZONDAGSRIJDERS!
weet zéker dat 80% zou zakken als ze nog eens een theorie / praktijk examen zouden doen! KOTS KOTS KOTS!

:: my weblog ::
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:12:10 #14
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3246758
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:08 schreef C_ZAR het volgende:

Stap eens in de schoenen van een ander voordat je je gal komt spuien op dit Forum.

Wat zou jij doen als je half invalide een bus probeert in te komen, en er allemaal van die opgeschoten jongeren met een mobiel en Nikes zo snel mogelijk naar binnen willen.

Geen wonder dat er agressie in de wereld is als we elkaar niet eens meer respecteren

it's a hard knox life

Drop you like an ill, bad habit
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:13:12 #15
21247 Thedoctor
Asskisser optima forma!!!!
pi_3246769
ja die oudje altijd, met zo'n istelling van "ik ben oud en heb al veel geleden en jullie zijn jong nu is het jullie beurt"! Daar word ik behoorlijk moe van, zo moe dat ik nu de instelling heb van "ik ben moe dus jullie hebben pech"
Levens motto: sit back, relax and enjoy the ride
"Put the fun back in fundametalism"
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:18:27 #16
9161 JamesTiberius
I want to be a Mage
pi_3246823
Geweldig topic!!

Dan wil ik hier even klagen over die oudjes die altijd voordringen bij het instappen in de trein.

Er zijn er zelfs die al proberen in te stappen terwijl de inzittende nog niet eens allemaal zijn uitgestapt!

Dus bij deze:

*klaag*

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away
pi_3246847
Die oudjes denken echt dat ze alles kunnen maken tegenwoordig maar ook al zijn ze flink wat ouder dan nog steeds moet je respect verdienen vind ik en als iemand 80 is maar zo doet krijgt hij van mji toch echt geen respect terwijl iemand van 80 die gewoon normaal doet respect krijgt en als die persoon dan een zitplaats in de bus nodig heeft vind ik het helemaal niet erg om even op te staan.
pi_3246867
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:08 schreef C_ZAR het volgende:

Hierbij wil ik nog even zeggen dat het meestal gaat om ouderen die niet eens moeilijk lopen of iets dergelijks. Mensen die vaak echt niet kunnen staan klagen niet veel! Die vragen niet om een plaatsje om te zitten! Het gaat zegmaar om "jongere" ouderen, leeftijd (60-75).

Ik vind het geen probleem om op te staan voor mensen, maar als ze bij de ingang van de bus al beginnen met zeuren dan zoeken ze het zelf maar uit.

pi_3246910
Jongens, een beetje respect voor ouderen kan geen kwaad hoor. En in de meeste bussen is er wel een plek waarbij staat Opstaan voor ouderen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_3246938
quote:
Er zijn er zelfs die al proberen in te stappen terwijl de inzittende nog niet eens allemaal zijn uitgestapt!
Nou, dat is niet alleen met oudjes het geval. Het is een zeer vervelende en irritante nederlandse gewoonte om, wanneer de trein eenmaal stilstaat, als een MUUR voor de deur van de trein te gaan staan. Niemand kan er meer in of uit en dan vindt men het vreemd (en wordt soms zelfs agressief) wanneer iemand dan toch eindelijk het lef heeft om uittestappen waarbij onvermijdelijk iemand word aangestoten.
pi_3246951
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:29 schreef BSEBEEST het volgende:

[..]

Nou, dat is niet alleen met oudjes het geval. Het is een zeer vervelende en irritante nederlandse gewoonte om, wanneer de trein eenmaal stilstaat, als een MUUR voor de deur van de trein te gaan staan. Niemand kan er meer in of uit en dan vindt men het vreemd (en wordt soms zelfs agressief) wanneer iemand dan toch eindelijk het lef heeft om uittestappen waarbij onvermijdelijk iemand word aangestoten.

Is niet alleen een Nederlandse gewoonte. Ik kom het op meer plekken in Europa tegen.
pi_3246974
Hahaha ik snap het punt, ze kunnen idd ook erg veel eisend en vervelend zijn...

Maar is bestaat ok nog zoiets als normen en waarden en respect jegens ouderen. Ik wil jullie allemaal wel eens horen als jullie die leeftijd bereikt hebben mee geholpen hebben aan de bouwen aan de toekomst van onze kinderen... en gezien hebben hoe Nederland nog voller stroomd. Lees: TEGEN DE TIJD DAT WIJ OUD ZIJN IS NEDERLAND PROP VOL. dat vergeten de meeste. Toen hun nog jong waren was het lang zo VOL niet en de normaalste zaak van de wereld dat je opstond voor ouderen, en was er misschien meer plek in bus en tram... Tuurlijk als ze binnen komen en ze moeten vragen of er iemand op wil staan lijkt dat asso... Maar eigenlijk vindt ik het asso dat ze het moeten vragen...Zoiets doe je of doe je niet..Dat moe je zelf weten. Maar ik vindt wel dat normen en waarden aardig aan het vervagen zijn.

Opstaan voor oudere krijg je mee in je opvoeding of niet...
Voor mij de normaalste zaak van de wereld.

Denial isnt that a river in egypt ?
pi_3246977
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:10 schreef la.femme.nikita het volgende:
enne: wat vinden jullie van (it's the truth:) de meeste oudjes in het verkeer! ALLEMAAL ZONDAGSRIJDERS!
Inderdaad, als ik al een petje zie weet ik hoe laat het is! (invoegen met 40 km/uur, links blijven rijden, etc).
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3247004
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:26 schreef Lucille het volgende:
Jongens, een beetje respect voor ouderen kan geen kwaad hoor. En in de meeste bussen is er wel een plek waarbij staat Opstaan voor ouderen.
Dat is het punt niet. Het gaat er hier niet om dat ik niet wil opstaan voor oudere mensen en ook niet dat ik geen respect voor ze heb. Het gaat erom dat ik niet wil opstaan voor mensen die al helemaal voor in de bus je aankijken alsof je een of andere aso bent, terwijl je eigenlijk wel van plan was om op te staan. Dat is wat mij zo gruwelijk irriteert.

En verder irriteer ik me grenzeloos aan het altijd maar voordringen van sommige oudere mensen, idd in de bus, in de supermarkt, noem maar op....

pi_3247041
Lucille, het is meestal niet dat er geen respect is voor ouderen, maar juist het gebrek voor "jongeren".

Vaak heb je het nog niet door dat er een oudere instapt of ze staan te zeiken ipv dat ze even vragen of ze mogen zitten. Opstaan is vorm van beleefdheid, geen verplichting en zij vinden dat jij beleefd moet zijn, terwijl zij duidelijk totaal niet beleefd zijn naar jou toe.

*JN staat overigens altijd netjes op voor ouderen, tenzij ze bij voorbaat lopen te zeiken

pi_3247147
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:18 schreef JamesTiberius het volgende:

Dan wil ik hier even klagen over die oudjes die altijd voordringen bij het instappen in de trein.

NOu oudjes zijn minder erg dan de cios'ers hier ten eerstre jatten ze alle fietsen van t station omdat ze te lui zijn om te lopen, en ten tweede hieer willen ze nog wellis je gewoon de trein induwen als we eruit wil omdat hun willen zitten. hbe er dus gewoon vorige keer 1tje net zo har dvan dat treeplankje afgebeukt als dat ie mijn erin wou hebben. ( kreeg ik nog een boos gezicht ook )
Ik ben niet bruce maar willis, beginnen als het stil is. Met ille spuugdingen die ik wind om 10 vingers. En of t nou Juli November of April is, wat ik wil is wat ik doe, check goed wat de deal is! .....Opgezwolle!!!....
  donderdag 21 februari 2002 @ 11:44:12 #27
3542 Gia
User under construction
pi_3247158
Goh, zou ik even voor mogen? Ik heb maar een paar boodschapjes.

Sorry hoor, maar ik moet mijn kinderen uit school gaan halen. Ik wil niet te laat komen.

Ik ken het, maak het regelmatig mee. Als ik een volle kar heb en tijd zat, dan laat ik ze wel voor. Maar als ik zelf ook weinig boodschappen heb, dan wachten ze maar mooi op hun beurt.

donderdag 21 februari 2002 @ 11:44:36 #28
16821 SirBlack
Ex Astris Scientia
pi_3247164
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 10:39 schreef inkie1010 het volgende:
"Ja, dat wordt dus opstaan iemand graag!".
Erg he, die mensen gaan er prat op dat ze oud en zielig en kreupel zijn
Het is de overtreffende trap van aanstellerig gedrag. Idd, de mensen die zich zo gedragen: schiet ze!

Het zijn niet alle 'oudjes'. Maar kijk om je heen en je zult er versteld van staan hoeveel mensen denken dat de wereld alleen om hen draait.
Ik wordt er dagelijks op mijn werk mee geconfronteerd. (Maar daar wordt m'n werk niet minder leuk op: Geeft ook weer wat te lachen Lekker mensen observeren, en je verbazen over wat voor triests er bij loopt )

...
  donderdag 21 februari 2002 @ 17:47:34 #29
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_3252654
Nog mooier! Het volgende is een paar maanden geleden gebeurd.

Ik kwam uit mn werk in Utrecht, loop richting bus:
Situatie 1: Wegens renovatie ligt de hele friggin' stoep open, dus loop ik over de weg (kon niet anders). Meneer agent loopt op mij af en verteld doodleuk dat ik daar niet mocht oversteken en ik krijg een prent!

Eenmaal bij de bushalte, blijkt het pokkeding propvol te zitten, maar ik moest m hebben! Ik stap in, zoek een plekkie en JA HOOR! Een of andere gozer loopt bij zn maat weg en gaat op dat plekkie staan! Allerlei duistere stemmen zweven door mn hoofd .

Uiteindelijk loop ik richting de tramhalte, stap in de tram en zie een vrij plekkie. Met lichtsnelheid begeef ik me naar de vrije stoel en ga zitten.

2 haltes verder komt een of ander bejaard fossiel naast me staan en vraagt of zij daar mag zitten, omdat ze slecht te been is. Op zich niets vreemds.

Maar!!! Nu komt het: Dat stuk antiek had een joggingpak aan!!!

Ik keek haar aan en zei: Aangezien je een joggingpak aan hebt, kan je het stuk ook wel rennen, gevolgd door een sneaky smile. WAT LUCHTTE DAT OP! Wat een pokkedag was dat........................

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_3253503
Haha, flitst mij ineens die reclame van "Breaker" door 't hoofd.
Maar idd, oudjes worden steeds meer opstandig

Ik fietste 'ns op de stoep (oke oke sowieso al verkeerd,
maar 't was niet druk en de enige (korte) manier, klaag
de gemeente Heerenveen maar aan ).
Kom ik op een gegeven moment 2 oudere mensen tegen, die
eerst helemaal aan de kant liepen (ik kon er dus makkelijk
langs) en terwijl ik eraan kom, lopen ze ineens naar 't
midden toe
Ik zie dat niet zo snel (moet natuurlijk ook op 't overige
verkeer letten en ik dacht dat die 2 toch uit m'n buurt
bleven) dus ik bots tegen die vent op.
Direct een hele preek.....

Oudere mensen praat me er niet van (althans sommige niet;
m'n opa's en oma zijn heel liev )

pi_3253732
Ach, je bent in dit leven langer oud dan jong, moet je maar denken

Maar sommigen zijn irritant, ja

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_3253771
Ik sta dan ook alleen op voor lieve oude taartjes, en voor zwangere vrouwen. Voor die bitcherige oude wijfies verroer ik geen vin!

Marjolein

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  donderdag 21 februari 2002 @ 20:15:31 #33
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3253827
Vandaag in de propvolle trein... ik zat op zo'n klapstoeltje en de ouwe taart tegenover me hoefde er gelukkig niet te zitten... maar begon wel hele verhalen te houden waar ik niet om gevraagd had (ik wilde eik ff m'n ogen dicht doen, heb de hele dag gewerkt enzo)... Maargoed mevrouw moest naar Zaamdan en was de sneltrein ingestapt die station Zaandam oversloeg... nou paniek in de tent hoor.. en dan moet je nog 25 minuten in zo'n trein zitten.. die worden lang als je dat gekwebbel niet aan wilt horen... en dan ben ik ook weer te aardig om gewoon net te doen alsof ik luister en af en toe ja en nee te roepen...

-zucht-

Als ze niet klagen lullen ze wel de oren van je kop.

donderdag 21 februari 2002 @ 21:31:13 #34
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_3254917
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 10:39 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb me vanochtend weer zo ontzettend geërgerd. Ik zat in de bus, de bus ging bijna weg en was al behoorlijk vol. Komt er zo'n oude taart (sorry voor de woorden, maar je begrijpt zometeen waarom) op het laatste nippertje binnen. Ze kijkt de bus in, zegt ze "Nou als ik niet eens kan zitten dan wacht ik wel op de volgende". Na een paar seconde bedenkt ze zich echter en komt weer de bus binnen. Kijkt ze alle jongere mensen aan met een blik die kan doden en zegt ze "Ja, dat wordt dus opstaan iemand graag!". Ik zat het meest vooraan, maar als mensen zo beginnen ga ik dus echt niet meer opstaan hoor... Bah.. Altijd maar dat gezeik over de jeugd van tegenwoordig, maar die oude kunnen er ook wat van zeg.

Nog zoiets: Sta je bij de halte te wachten op de bus. Ik stond daar als eerste. Kom de bus eraan en wie duwt je opzij om maar als eerste de bus in te komen? Juist... zo'n oude taart... (terwijl de bus gewoon nog leeg was), als ze niet zo had geduwt had ik uit fatsoen dat mens nog voorgelaten ook nog.

Mijn remedie: gewoon heel dicht bij zo'n naar oud wijf gaan staan en een enorm smerige scheet laten glijen.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 21 februari 2002 @ 21:51:18 #35
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_3255188
die doen net alsof ze alles mogen met hun 65+ pas
pi_3268384
ik heb respect voor oudere en gehandicapten, BEHALVE als ze denken dat omdat ze oud zijn alles mogen.
bijv.
-zo'n oude muts (jaar of 70) die gewoon voordringt in de supermarkt, ik stond op het punt om ze de tering in te schelde heb ik maar niet gedaan alleen heel vuil aangeken

- of die in bus/trein/metro niets kunnen als klagen hoe slecht ter been ze wel niet zijn, de enige werkende methode daar tegen is: naar buiten kijken en de discman op z'n allerhards zette

pi_3314395
Sommigen ouderen zijn verschrikkelijk irri ja! Jouwn voorbeeld komt me bekent voor. Sta echt wel op voor ouderen maar niet op zo'n manier. En Sommigen ouderen kunnen ook niet meer autorijden! Levensgevaarlijk!
pi_13053017
Ik had er vanmiddag weer eentje....zat in de bus op weg naar huis, met een zware tas met boeken naast me ( net nieuwe boeken aangeschaft, je kent het wel). Ik bezette dus twee stoelen...ja aso misschien, maar waar moet ik anders heen met die tas. Komt er zo'n oud dametje aanlopen en die gaat me aan zitten kijken. Ze wilde dus naast me zitten, maar dat kan ze toch dan ook vragen, of zie ik dat verkeerd?????
  dinsdag 9 september 2003 @ 18:58:41 #39
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13053210
Ik heb er geen problemen mee om voor een ouder iemand of een zwangere vrouw op te staan.
Maar als ze het gaan eisen dan doe ik het uit principe niet.
Ik doe het uit beleefdheid, en niet omdat het moet.
  dinsdag 9 september 2003 @ 19:39:18 #40
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_13054229
Als ik oude mensen de (bijna) volle bus in zie komen en zie zoeken naar een plekje bied ik ze altijd mijn plaats aan hoe moe ik ook ben. Een keer heb ik echter in de bus een oude vrouw mijn plaats geweigerd.
Reden: er zaten 5 mensen in de bus, ik niet helemaal vooraan, iemand bij de deur vooraan en nog 2 mensen achterin + de buschauffeur. Mevrouw liep alle plaatsen te keuren tot ze bij de mijne kwam, wilde ze perse dat ik een andere plaats zocht want zij wilde de mijne hebben. Aangezien er een heleboel lege stoelen waren heb ik haar op dat feit geattendeerd. Daar was ze het niet mee eens, en begon tegen mij uit te varen over de jeugd van tegenwoordig...
De buschauffeur heeft zich er toen mee bemoeid en mij gelijk gegeven en dat mens een plaats aangewezen waar ze moest zitten. Sputterend heeft ze dat toen gedaan. De hele rit heeft ze verder niets meer gezegd maar kwaad in de rondte gekeken.
Sommige mensen...
pi_13054866
k*t oudjes
.mwep
pi_13055744
Jaren geleden toen ik 9 was had ik mijn been gebroken en dat zat in het gips. Daarmee zat ik in de bus en iemand wilde dat ik voor haar opstond! Gelukkig was mijn moeder erbij die haar even terecht wees.
  woensdag 10 september 2003 @ 10:27:47 #43
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13065828
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:34 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Het gaat er hier niet om dat ik niet wil opstaan voor oudere mensen en ook niet dat ik geen respect voor ze heb. Het gaat erom dat ik niet wil opstaan voor mensen die al helemaal voor in de bus je aankijken alsof je een of andere aso bent, terwijl je eigenlijk wel van plan was om op te staan. Dat is wat mij zo gruwelijk irriteert.

Wat een kutsmoes
  woensdag 10 september 2003 @ 10:29:03 #44
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13065842
Sommige oudjes doen inderdaad wel heeeeeeel zielig.
pi_13068195
ik braak ook op oudjes. hekel aan die mensen. je bent meestal zowiezo niet al te gezond meer als je ouder bent dan 70, das ook een reden voor mij om rond die leeftijd te stoppen met mn leven. toch alles wel gezien dan. gwoon lekker op mn 50e met pensioen kan je nog lekker veel doen.
  woensdag 10 september 2003 @ 13:04:10 #46
67268 Energizer_Bunny
*spring* *spring* *spring*
pi_13068418
als de persoon die de bus inkomt een leeftijd heeft waarbij hij/zij nog met gemak kan blijven rechtstaan dan blijf ik ook mooi zitten (dus zeg maar 40-50 jarigen)

voor zwangere vrouwen of oudere mensen sta ik dan wel weer op, tenzij ze nog plaats genoeg hebben natuurlijk

pi_13068700
Ik zat ook een keer in de bus komt er oma binnen met opa ik zit in zo`n 4 zit geval en oma begon te blaffen dat ik maar achteruit moest rjiden!! mooi niet!!! had het best willen doen maar ben geen afgerichte tekkel!
pi_13068996
ik stond een poos geleden bij de supermarkt in de rij staat er voor me een oude vent nja ik leg dus rustig me spullen op die band neer ramt er ineens zo'n tang tegen me knieholtes an met zo'n rolator naja ik d8 dus dat ze bij die oude vent hoorde dus ik aan de kant, en wat doet ze ze schuift zo die spulle van mij naar achter zet er nog zon paaltje tussen en pleurt zo die zooi van haar er tussen.....
pi_13071220
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:32 schreef NeoDweezil het volgende:
ik stond een poos geleden bij de supermarkt in de rij staat er voor me een oude vent nja ik leg dus rustig me spullen op die band neer ramt er ineens zo'n tang tegen me knieholtes an met zo'n rolator naja ik d8 dus dat ze bij die oude vent hoorde dus ik aan de kant, en wat doet ze ze schuift zo die spulle van mij naar achter zet er nog zon paaltje tussen en pleurt zo die zooi van haar er tussen.....
Wat een aso wijf!
pi_13071546
Waar ik me dood aan erger zijn figuren die eerst 10 minuten bij een bushalte staan, dan instappen en dan pas op zoek gaan naar geld/OV.

Sta je 5 minuten bij een bushalte stil omdat ze dan alle tassen moeten doorzoeken, terwijl ze daar net alle tijd van de wereld voor hadden.

Of niet doorlopen in de bus, net zo vervelend.
Lijn 15 in Groningen zit soms behoorlijk vol, maar als iedereen nou ff normaal doorloopt naar achteren valt het meestal wel mee...
Maar nee hoor! We gaan lekker halverwege de bus midden in het gangpad staan!
En als de buschauffeur vraagt of ze even wil doorlopen doen ze natuurlijk net alsof ze het niet horen... en dat dan meerdere keren.
Pas als die bus aan paar minuten stilstaat en de chauffeur doodleuk de motor uitzet en zegt dat de bus zo niet verder gaat lopen ze met zo'n schijheilige glimlach naar achter.

Wat is er nou in godsnaam zo erg aan gewoon even doorlopen?!

En nu ik toch bezig ben.....

Waarom helpt bijna niemand een vrouw met een kinderwagen de bus in tillen?
Iedereen kijkt maar hoe ze aan het prutsen zijn, maar helpen? Tuurlijk niet.....

pi_13071680
quote:
Op woensdag 10 september 2003 15:29 schreef Elevation het volgende:
Waar ik me dood aan erger zijn figuren die eerst 10 minuten bij een bushalte staan, dan instappen en dan pas op zoek gaan naar geld/OV.
Dat is hetzelfde als bij de swirls, staan ze 5 minuten in de rij, zijn ze aan de beurt "ja doe mij maar uhm.....ff denken hoor...vanille...nee toch niet...uhm...."

Maar on-topic : Mensen die niet aan de kant gaan als je je trein moet halen.

Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_13071803
quote:
Op woensdag 10 september 2003 15:34 schreef Debs het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als bij de swirls, staan ze 5 minuten in de rij, zijn ze aan de beurt "ja doe mij maar uhm.....ff denken hoor...vanille...nee toch niet...uhm...."

Hmm zo'n type ben ik eigenlijk ook wel...
  woensdag 10 september 2003 @ 15:55:54 #53
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_13072157
Of bij de supermarktkassa.
Nadat alle boodschappen zijn gescand op je gemakkie je pinpas zoeken en alsof iedereen alle tijd van de wereld heeft op je dooie akkertje betalen.
Kan ik me ook zwaar aan ergeren. 'U kunt al beginnen met pinnen' oid staat niet voor niets levensgroot bij elke kassa.

Wil trouwens best opstaan voor oudere mensen in bus of tram maar 'men' moet het niet als een voldongen feit beschouwen. Van die attitude word ik heel recalcitrant!

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 10 september 2003 @ 16:09:32 #54
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13072534
quote:
Op woensdag 10 september 2003 15:29 schreef Elevation het volgende:

Sta je 5 minuten bij een bushalte stil omdat ze dan alle tassen moeten doorzoeken, terwijl ze daar net alle tijd van de wereld voor hadden.

Als we het nu nog over oude mensen hebben vind ik dit een ander verhaal ... die zijn gewoon niet zo snel, daar moet je gewoon geduld mee hebben. De aftakeling der geest.

Asociale ouderen zijn natuurlijk een ander verhaal.

woensdag 10 september 2003 @ 16:10:29 #55
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13072559
quote:
Op woensdag 10 september 2003 15:34 schreef Debs het volgende:
Maar on-topic : Mensen die niet aan de kant gaan als je je trein moet halen.
on-topic
quote:
(Sommige) oude mensen in de bus....
  woensdag 10 september 2003 @ 17:39:51 #56
3542 Gia
User under construction
pi_13074931
Stond zaterdag bij de kassa, komt er een meisje aan met een grote doos vol met pakken Bar-le-duq in haar armen. Wij hadden een redelijk volle wagen, dus ik laat haar voor. Komt er een man aan van rond de 60, met boodschappenwagen en een paar boodschapjes die me meteen aankijkt van 'Hey, en ik dan? Heb ook maar een beetje!'

Ja, hallo, als ik iedereen voor moet laten, sta ik er om 7 uur nog. Liet ook eigenlijk alleen dat meisje maar voor omdat die doos water zo zwaar was.

woensdag 10 september 2003 @ 18:38:06 #57
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13076278
quote:
Op woensdag 10 september 2003 17:39 schreef Gia het volgende:
Stond zaterdag bij de kassa, komt er een meisje aan met een grote doos vol met pakken Bar-le-duq in haar armen. Wij hadden een redelijk volle wagen, dus ik laat haar voor. Komt er een man aan van rond de 60, met boodschappenwagen en een paar boodschapjes die me meteen aankijkt van 'Hey, en ik dan? Heb ook maar een beetje!'

Ja, hallo, als ik iedereen voor moet laten, sta ik er om 7 uur nog. Liet ook eigenlijk alleen dat meisje maar voor omdat die doos water zo zwaar was.

Brutaal.
pi_13076967
Over het algemeen zij bejaarden aardig. Alleen zat ik altijd bij een oude taart met een rollator in de bus dat altijd gratis probeerde te reizen. Ze deed alsof ze niet wist wat voor abbonement ze had gekocht, of deze was verlopen. Ze had ook nooit contact geld bij haar om de reis te betalen. Altijd maar zeiken en bedelen, net zolang zeuren tot de buschauffeur er genoeg van had. Dan mocht ze dus gratis de bus in (jongeren schoppen ze er nota bene gelijk uit). Ze is gewoon dement of gek. En die rollator stond altijd midden in het gangpad zodat niemand er langs kon. Ik ben een keer per ongeluk met m'n rugtas tegen haar hoofd aangeknald. En maar zielig doen, terwijl ik m'n excuses had aangeboden.
Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
  woensdag 10 september 2003 @ 19:11:58 #59
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13077040
quote:
Op woensdag 10 september 2003 19:07 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Over het algemeen zij bejaarden aardig. Alleen zat ik altijd bij een oude taart met een rollator in de bus dat altijd gratis probeerde te reizen. Ze deed alsof ze niet wist wat voor abbonement ze had gekocht, of deze was verlopen. Ze had ook nooit contact geld bij haar om de reis te betalen. Altijd maar zeiken en bedelen, net zolang zeuren tot de buschauffeur er genoeg van had. Dan mocht ze dus gratis de bus in (jongeren schoppen ze er nota bene gelijk uit). Ze is gewoon dement of gek. En die rollator stond altijd midden in het gangpad zodat niemand er langs kon. Ik ben een keer per ongeluk met m'n rugtas tegen haar hoofd aangeknald. En maar zielig doen, terwijl ik m'n excuses had aangeboden.
De goeden lijden onder de slechten.
Het lijken wel .... Marokkanen
pi_13077084
Als er dan eens wordt gecontroller op de bussen (gebeurt dat in nl ook ? ) dan zijn ze betrapt
  donderdag 11 september 2003 @ 08:32:09 #61
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_13087657
Kom ik gisteren uit me werk, sta ik op de bus te wachten.
Staat er zo,n clubje van die grijze dakduiven achter me(voornamelijk vrouwelijk geslacht, dus dat ook nog ).
Komt de bus aan en ik stond al een kwartier eerder dan dat zootje, wil ik instappen word ik gewoon aso de bus uitgedrukt onder het motto dames eerst he jongetje!!! .
Hallo punt A is deze jongeman 22 JAAR en geen jongetje, punt B de tijd dat ik daar al stond te wachten heben hun nodig om 2 meter vooruit te komen .
Dus wat meer respect mag wel.
Maar ja zo wijs als ik ben heb ik m,n mond maar gehouden en gewoon ze genegeerd.
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
pi_13087812
Een keer heb ik door de hele supermarkt een oude vrouw achter me aangehad. Ergens in het begin van de gangen vroeg ze me wat voor haar te pakken omdat ze er niet bij kon, nou, natuurlijk deed ik dat.

Ik was een rij verder, hoor ik ineens: 'Meisje, meisje!! Kom nog eens even!!'

Stond dat mens met haar rollator te gillen aan het einde van die gang en zo te wenken dat ik haar nog eens moest helpen. Ik weer naar haar toe met mijn kar. Moest ik weer iets pakken. Dit herhaalde zich nog 2 x. Het kwam erop neer dat ze de rollator niet los wenste te laten, want ze kon zelf in principe goed bij een aantal dingen. Daarna heb ik tegen haar gezegd dat ik het niet prettig vond dat ze elke keer zo de tent op stelten zette en dat ze maar een personeelslid moest aanschieten, omdat die er immers voor zijn om haar te helpen.

Ze was zwaaaaaar beledigd.

donderdag 11 september 2003 @ 11:44:44 #63
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_13090990
Ouderen?
OUDEREN?
Praat me niet van die aftandse fossielen, ik sta niet op voor oudjes, ik heb fokking weet ik hoeveel een buskaartje kost betaald voor mijn plaats en daar ga ik dan zitten ook, en daar blijf ik ook zitten, en als je het niet leuk vindt kan je fijn oprotten naar de volgende bus.

Waar halen ze het lef eigenlijk vandaan om zo asociaal te doen als hier in dit topic is gemeld, een klap voor je smoel kan je krijgen als je zo'n grote smoel tegen me opzet.
Klagen over de jongeren van tegenwoordig...

Grmbl.

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_13091167
Mja oudjes in de bus, het is niet prettig, maar het in ieder geval beter als oudjes achter het stuur in een auto
Ik bedoel, als ik weer eens zo'n grijze duif voor me heb die 60 rijd waar je 80 mag, dan zit ik me stuur zowat op te vreten uit irritatie. En als je dan zin heb om ze de huid vol te schelden dan kan dat niet, en in de bus kan dat wel
  donderdag 11 september 2003 @ 12:01:59 #65
3542 Gia
User under construction
pi_13091459
Ik heb eens met een vriendin in de trein gezeten, je weet wel twee banken tegenover elkaar. De rest zat vol.
Op het volgende station stapten er een aantal uit en er stapten 4 oude dametjes in. Echt oud! Twee gingen er tegenover ons zitten en twee bleven er naast staan, terwijl er toen nog plaats zat was. (Ze hadden zich namelijk als eerste de trein in weten te wurmen.) Maar die twee wilden niet ergens anders zitten, ze wilden op onze plaats zitten.

Na een paar minuten zat de coupé weer helemaal vol en die twee oudjes stonden daar nog.
Toen kwam de conducteur en meteen begonnen die vrouwtjes te klagen dat wij niet voor ze opstonden en dat ze al 80 waren en die jeugd van tegenwoordig.

Ja, daag! Hadden ze maar moeten gaan zitten toen er nog plaats was.

pi_13093246
Ik ben eigenlijk best wel blij dat m'n oma niet zo'n ouwe zeurdoos is geworden; als die de bus in komt vind ze het best leuk als iemand voor haar opstaat, maar als er geen plek is en niemand staat op vindt ze het ook best als ze moet staan, tenzij ze last heeft van d'r benen (gebeurt wel eens, reuma enzo) en dan vraagt ze altijd beleefd of ze misschien mag zitten omdat ze last heeft van haar benen.

Dus er zijn ook goeie oudjes

Maar ja.. helaas ook iets te veel aso-oudjes; het baalt mij ook altijd af omdat ik op zich best respect heb voor ouderen en het ook helemaal niet erg vindt om op te staan of ze voor te laten, maar ga het niet verwachten zo van "ik ben oud dus moet ik voor"..

From the ashes...
  donderdag 11 september 2003 @ 14:02:30 #67
3542 Gia
User under construction
pi_13094081
quote:
Op donderdag 11 september 2003 13:25 schreef Xitami het volgende:

"ik ben oud dus moet ik voor"..

Inderdaad. "U bent oud en hebt dus tijd zat!"

Iemand die slecht ter been is en maar een paar boodschapjes heeft, laat ik wel altijd voor hoor, maar een krasse bejaarde kan rustig op zijn/haar beurt wachten.

donderdag 11 september 2003 @ 15:54:26 #68
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13096725
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:44 schreef Piro het volgende:
Ouderen?
OUDEREN?
Praat me niet van die aftandse fossielen, ik sta niet op voor oudjes,
Ik durf al wel te raden wie bij mij voordringt in de supermarkt over een jaar of 50/60.
pi_13096850
Over oude mensen gesproken.....

Ik stond een keer met een maat in de rij bij de supermarkt, hij legt zijn pakje koekjes op de band.. en voor hem stond een oude taart, die pakte zijn koekjes af en legde het op haar eigen ''deel'' van de band. Ze zegt ijskoud "moet jij maar effe nieuwe pakken"

pi_13096900
er zijn inderdaad oudere mensen bij die naast hun rolator gaan lopen omdat ze 65+ zijn..

Maarja .. zo zijn ze gelukkig niet allemaal zullen we maar denken.

donderdag 11 september 2003 @ 16:16:39 #71
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_13097310
Ik heb dit ook allemaal wel een keer meegemaakt... Ook op mijn werk zeggen mensen als ik ze niet kan helpen wel eens "maar ik ben hier al 50 jaar klant jongeman.." (ik ben 21) dan vertel ik altijd maar dat ik nog niet zo oud ben en dat ik ze niet ga matsen omdat ze nu toevallig oud zijn...

Het mooiste verhaal was een keer in de trein. Ik was onderweg naar het Ziekenhuis voor een bezoekje aan familie en dus al niet zo vrolijk (onthoud dat even... )
Ik zat dus op zo'n 4-zitje en reed vooruit, ik zat bij het raam, naast me een tas. bankjes tegenover mij leeg...
Komt er een vrouw aan van een jaar of 50 aangehobbelt en die vraagt (relatief vriendelijk) of ze op de plek van mijn tas mocht zitten. Ik zeg verbaasd dat de bankjes tegenover mij nog vrij zijn en dat ze zonder problemen daar kan gaan zitten. Begint dat mens te zeiken dat ze daar niet wil zitten en dat ik asociaal ben etc etc. Na veel vijfen en zessen verteld ze eindelijk (we zijn 5 minuten verder...) dat ze niet tegen achteruit rijden kan. Ik vraag waarom ze dat niet eerder heeft verteld en begin ondertussen mijn boeltje bij elkaar te zoeken om te verhuizen naar de overkomt. Heb ik net alle meuk in mijn tas gestouwd zegt ze opeens: "Nou, laat maar dan, ik wil al niet meer bij jou zitten" Toen was ik dus echt over de zeik...
Toen gingen de mensen aan de andere kant van het gangpad ook zich er ook nog mee bemoeien! Toen was ik echt chagarijnig!

[Dit bericht is gewijzigd door Larry101 op 11-09-2003 16:17]

Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
  donderdag 11 september 2003 @ 16:30:45 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_13097698
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik stond een keer met een maat in de rij bij de supermarkt, hij legt zijn pakje koekjes op de band.. en voor hem stond een oude taart, die pakte zijn koekjes af en legde het op haar eigen ''deel'' van de band. Ze zegt ijskoud "moet jij maar effe nieuwe pakken"

Ongelofelijk! Mag toch aannemen dat je maat dit niet pikte?! De nerve van sommige mensen!

Copycat hoopt niet dat zij op haar oude dag ook zo'n verschrikkelijk mens wordt...

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 11 september 2003 @ 16:35:16 #73
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_13097817
Robert Long - Beschaafde Tango, 2e couplet.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  FOK!fotograaf donderdag 11 september 2003 @ 16:49:17 #74
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13098211
Mja, bejaarden hebben wel soms de neiging respect te eisen ipv te verdienen. Ik ben heel tolerant, maar niet tegen sommige bejaarden. Laatst bij de Blokker stond ik in de rij, mijn kado op de toonbank gelegd al, komt er een bejaarde vent aan die voor me gaat staan en zijn shit neergooit. Begint heel uitvoerig het geld uit te tellen en zo. Is de kassiere klaar met de klant voor ons, geef ik gewoon mijn spul aan haar zo van "hier, reken maar af". Kijkt die vent me vuil aan joh! Mijn reactie: "Tja, in mijn tijd piepen we niet voor, maar wachten we netjes op onze beurt. Ouderen van tegenwoordig".

Kassieren en iedereen lachen, ouwe vent echt helemaal pissed die winkel uit gestormt .

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_13098251
quote:
Op donderdag 11 september 2003 14:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. "U bent oud en hebt dus tijd zat!"

Iemand die slecht ter been is en maar een paar boodschapjes heeft, laat ik wel altijd voor hoor, maar een krasse bejaarde kan rustig op zijn/haar beurt wachten.

Ga nou maar niet de nobele held uit staan hangen.

Iedereen herinnert zich dit topic nog wel:
Nee! Ik sta niet op voor bejaarden, en....

pi_13098323
quote:
Op donderdag 11 september 2003 16:50 schreef schwa78 het volgende:
Ouwe koeien zijn okay .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 11 september 2003 @ 17:54:43 #77
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_13099893
quote:
Op donderdag 11 september 2003 16:49 schreef freud het volgende:Mijn reactie: "Tja, in mijn tijd piepen we niet voor, maar wachten we netjes op onze beurt. Ouderen van tegenwoordig".
schitterend
  donderdag 11 september 2003 @ 18:05:06 #78
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13100153
quote:

[..]

quote:
Een kind van 9 kan in de trein nog niet zo goed zijn evenwicht bewaren.
PROEST
  donderdag 11 september 2003 @ 18:11:18 #79
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13100297
Sorry voor de off-topic reactie, maar ik begrijp het nu.
  vrijdag 12 september 2003 @ 12:52:19 #80
3542 Gia
User under construction
pi_13116458
quote:

[..]

Die mensen uit dat topic hadden duidelijk een erg grote hekel aan sigarettenrook en de man naast mij zat continu te roken. Daarbij, op de plek waar die mensen stonden zaten een paar studenten met een walkman, die net zogoed op hadden kunnen staan. Ze stonden drie banken verderop. Daarbij laat ik me niet commanderen door een blonde doos van een jaar of 18.

En als je goed leest hang ik niet de nobele held uit. Ik laat een jong meisje voor met iets zwaars. Goh, ben ik dan ineens een held?

vrijdag 12 september 2003 @ 13:01:16 #81
3542 Gia
User under construction
pi_13116662
quote:
Op donderdag 11 september 2003 18:05 schreef Dodec het volgende:

[..]

[..]

PROEST

Tja, dat kan jij ook nog niet weten. Daar kom je wel achter als je zelf later kinderen hebt en eens een keertje leuk met de trein ergens naartoe wilt.

Denk niet dat de andere reizigers erbij gebaat waren geweest als ik die van mij had laten gaan staan. Want geloof maar niet dat die op dezelfde plek blijven staan als de trein een bocht neemt, of afremt. Of het nou bewust of onbewust gebeurt, ze blijven niet staan.

En daarbij, zoals ik al zei, waren er anderen die die mensen een zitplaats aan hadden kunnen bieden, die er pal naast zaten. Wellicht had ik mijn zoon wel op schoot genomen als deze mensen naast mij stonden. Maar ik ga niet door de trein heen roepen naar mensen die een eind verderop staan. Ik denk dan ook eerder dat die blonde doos zich ergerde aan het feit dat mijn kinderen een zitplaats hadden en zij moest staan en daarom maar begon te zeiken over die oudere mensen een eind verderop. (Waren volgens mij nog niet eens bejaard.)

Maar ja, studenten hè? Hebben gewoon een pesthekel aan kinderen, totdat ze er zelf een paar hebben.

pi_13117226
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:01 schreef Gia het volgende:
Tja, dat kan jij ook nog niet weten. Daar kom je wel achter als je zelf later kinderen hebt en eens een keertje leuk met de trein ergens naartoe wilt.
Tuurlijk, je eigen kinderen zijn ook de enige met wie je dat soort ervaringen kan opdoen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 12 september 2003 @ 13:34:34 #83
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_13117376
je hebt op zich best een goed argument maar waarom zou een kind van 9 niet kunnen staan?

ik kon toen ook gewoon staan hoor. ik ging toen wel vaker met me ouders met de trein en tram.

vrijdag 12 september 2003 @ 14:01:43 #84
3542 Gia
User under construction
pi_13118131
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:34 schreef speedfreakssj het volgende:
je hebt op zich best een goed argument maar waarom zou een kind van 9 niet kunnen staan?

ik kon toen ook gewoon staan hoor. ik ging toen wel vaker met me ouders met de trein en tram.

Ik zie niet in waarom een kind moet gaan staan, terwijl een jongeman van een jaar of 18 blijft zitten, naast die oude mensen. Tuurlijk kan hij staan, maar die blijft niet stil staan als de trein beweegt, of dat nou onwil is of iets anders. De overige reizigers zijn beter af als kinderen rustig op een bankje zitten, of inderdaad bij ouders op schoot. Ik voelde me in dat specifieke geval niet de aangewezen persoon om die mensen een zitplaats aan te bieden en zeker niet op die manier.
  vrijdag 12 september 2003 @ 14:03:13 #85
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13118177
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar ja, studenten hè? Hebben gewoon een pesthekel aan kinderen, totdat ze er zelf een paar hebben.

Maar ja, jonge moeders he? Hebben gewoon een pesthekel aan bejaarden, totdat ze er zelf een zijn.
  vrijdag 12 september 2003 @ 14:09:56 #86
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_13118353
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Die mensen uit dat topic hadden duidelijk een erg grote hekel aan sigarettenrook en de man naast mij zat continu te roken. Daarbij, op de plek waar die mensen stonden zaten een paar studenten met een walkman, die net zogoed op hadden kunnen staan. Ze stonden drie banken verderop.

*zucht*
  vrijdag 12 september 2003 @ 14:20:18 #87
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_13118630
Toen ik 9 was en met mijn ouders met de trein ging, moest ik van ze opstaan om ouderen/bejaarden te laten zitten... Zo heb ik geleerd op te staan voor oudere mensen, want de praktijk is immers de beste leerschool, toch...?

En ja, ook ik ben toen wel eens tegen andere mensen aangevallen, maar dat vindt eigenlijk niemand erg hoor, zeker niet bij kinderen die door hun ouders geleerd worden om op te staan.

Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
  vrijdag 12 september 2003 @ 14:47:39 #88
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_13119333
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom een kind moet gaan staan, terwijl een jongeman van een jaar of 18 blijft zitten, naast die oude mensen. Tuurlijk kan hij staan, maar die blijft niet stil staan als de trein beweegt, of dat nou onwil is of iets anders. De overige reizigers zijn beter af als kinderen rustig op een bankje zitten, of inderdaad bij ouders op schoot. Ik voelde me in dat specifieke geval niet de aangewezen persoon om die mensen een zitplaats aan te bieden en zeker niet op die manier.

staan volwassen mensen WEL stil dan?

ik zwiep ook wel eens heen en weer in de tram hoor.

ik snap best dat je je kind niet wil laten staan maar om dan zo'n loos argument te geven dat hij niet kan staan.

vrijdag 12 september 2003 @ 15:50:28 #89
3542 Gia
User under construction
pi_13121195
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:03 schreef Dodec het volgende:

[..]

Maar ja, jonge moeders he? Hebben gewoon een pesthekel aan bejaarden, totdat ze er zelf een zijn.

Haha, bedankt voor het compliment. Zeker niet naar mijn profiel gekeken? Word volgende maand 40
  vrijdag 12 september 2003 @ 15:57:08 #90
3542 Gia
User under construction
pi_13121426
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:47 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

staan volwassen mensen WEL stil dan?

ik zwiep ook wel eens heen en weer in de tram hoor.

ik snap best dat je je kind niet wil laten staan maar om dan zo'n loos argument te geven dat hij niet kan staan.

Het ging er mij vooral om dat die mensen niet bij ons in de buurt stonden. Waar zij stonden zat aan de ene kant een stel studenten en aan de andere kant een moeder met haar zoon van een jaar of 12.

Dat dan zo'n meisje van een jaar of 19 tegen mij meent te moeten zeggen dat mijn kinderen maar bij mij op schoot moeten, doet mij eerder vermoeden dat het haar niet lekker zat dat ze zelf moest staan en verdomme zo'n snotaap een hele zitplaats bezet hield.

Nogmaals, die mensen waar zij op duidde stonden een bank of drie verderop. En dan kan ik behoorlijk pissed worden door zo'n grietje dat ik het dan al helemaal vertik.
Verder klaagden die mensen nogal over het rookgedrag van de man naast mij. Ze eisten dat die man het raampje openzette, wat niet lukte, zat klem. Dus ik denk niet dat ze naast die man wilden gaan zitten.

Ik denk, dat als ik mijn zoon op schoot had genomen, die mensen bedankt hadden en liever zouden blijven staan, dan in die stank zitten en dat dan die jonge meid wel op die plaats was gaan zitten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')