abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54716289
Hm ik ben weer teruggegaan naar de huisarts omdat het maar pijn bleef doen. Hij heeft toen na veel aandringen nog wat weggesneden, dit is vrijdag geweest maar ik kan nu niet op mijn voet lopen (vandaag stage afgebeld) en de wondjes zijn continue open en er komt weer rommel uit.. als ik er een gaasje met jodium op doe plakt die eraan vast en zodra ik het eraf haal trek ik alles weer los De hele dag met blote voet zitten heb ik gister gedaan maar is en stervenskoud en het haalt niet veel uit want het is nog steeds open. Bestaat er een verbandspul wat niet vastplakt?
  maandag 19 november 2007 @ 14:21:04 #27
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54716433
Die bananenschiltip ga ik eens proberen! Loop al 5 jaar met 3 redelijk grote wratten op m'n hand, waren er ooit 6 maar 3 ervan waren nog klein en dus werkten aanstippen nog wel, die andere 3 daarintegen willen maar niet weg gaan, ik heb zelfs mijzelf al geopereerd en die dingen meerdere malen weggesneden maar de kern bleef toch steeds weer zitten. Als die bananenschil werkt ben ik je echt eeuwig dankbaar!
pi_54716725
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:14 schreef heaven7 het volgende:
Hm ik ben weer teruggegaan naar de huisarts omdat het maar pijn bleef doen. Hij heeft toen na veel aandringen nog wat weggesneden, dit is vrijdag geweest maar ik kan nu niet op mijn voet lopen (vandaag stage afgebeld) en de wondjes zijn continue open en er komt weer rommel uit.. als ik er een gaasje met jodium op doe plakt die eraan vast en zodra ik het eraf haal trek ik alles weer los De hele dag met blote voet zitten heb ik gister gedaan maar is en stervenskoud en het haalt niet veel uit want het is nog steeds open. Bestaat er een verbandspul wat niet vastplakt?
Als het lijkt te ontsteken even met je voet in soda (of robijn voor fijne was, fleur en fijn oid, als je geen soda hebt) (géééén caustic soda! )
Soda is mild, kan nooit kwaad en helpt vaak wel.

Zalfgaas (of vetgaas) is verbandspul wat niet blijft plakken, gebruiken ze ook voor brandwonden. Gewoon te halen bij de apotheek.
Gebruik:
- Vetgaasje er op
- Gewoon gaasje er op (zorg dat het gewone gaasje geen beschadigde huid raakt)
- Eventueel, als je dat prettig vindt, wat watjes er op.
- Vasttapen met leukoplast (of leukosilk, is wat zachter voor je huid en ik vind het véél prettiger dan leukoplast)

Klaar

Overigens: als het allemaal niet helpt kan je best een die bananentip proberen. Ik ken het niet en heb geen idee of het helpt, maar het kan ook vast geen kwaad
Daar moet je trouwens wel mee wachten tot de huid weer volledig gesloten is. Geen bananezooi in open wonden smeren
  maandag 19 november 2007 @ 14:39:29 #29
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54716869
Hoelang kan je dat banenenspul er het beste op laten zitten? Paar minuten? Zo lang mogelijk tot het er vanzelf af is?

Zelfde vraag voor anti-wratten-aanstip-spul?
pi_54717326
Wat bij mij hielp toen ik een wrat op mijn hand had, was er regelmatig met een stuiver overheen wrijven . Echt waar, binnen een week was hij weg.

Mijn voetwrat, dat was een ander verhaal . Ik moest iedere week naar de dermatoloog en dan haalde hij de zwarte puntjes eruit. Dat deed altijd zo zeer . En aan het eind kreeg ik altijd zo'n trekdrop. Ik associeer trekdrop nog steeds met wratten en pijn .

Doen ze dat tegenwoordig niet meer, die zwarte puntjes eruit prikken? Doet dat aanstippen zeer?

@ Heaven, beterschap met je voet. Wat Freecell zegt is inderdaad de beste manier om toch wat op je voet te doen.
pi_54717349
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:39 schreef Sanderrrr het volgende:
Hoelang kan je dat banenenspul er het beste op laten zitten? Paar minuten? Zo lang mogelijk tot het er vanzelf af is?
Of tot er schimmel op gaat groeien?
pi_54717364
Top Freecell, ik stuur ff iemand naar de drogist Bedankt!
pi_54717445
@Malo, zwarte pitjes klinkt als likdoorn en niet als wratten.. Aanstippen valt wel mee op zich, maarja, ik heb zelf al lopen snijden en doen dus alles viel wel mee De huid eromheen had ik weken van te voren week (hehe) gemaakt met weekzalf en het geweekte eelt weggesneden waardoor hij helemaal open lag zeg maar. Je voelt het wel goed. Maarja, 3 keer aanstippen en ik had er wel genoeg van. Volgens de huisarts waren ze toch wel allemaal weg en de pijn die ik voelde zou van de dun geworden huis zijn Ik heb echt moeten aandringen en waar ik zei dat nog kern zat heeft ie gesneden. 'Oh ja, ik haal er toch nog wel wat uit', tja zei ik toch De prikken van het wegsnijden zijn het vervelends en dat de wondjes nu steeds open liggen en er rommel uitkomt.
pi_54717540
Ik kreeg van de dokter eens een spulletje met alcohol wat de wrat helemaal wegbeet. Moest ik iedere avond doen en dan afschermen met een gaasje. het mooie was dat alle wratten die ik had weggingen . Ik gebruikte dat spul voor een wrat op mijn voet, en een wrat op mijn hiel en een op mijn hand verdwenen ook ineens. is nu al 3 jaar geleden en heb ook nooit meer last gehad van wratten .
pi_54717559
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:04 schreef heaven7 het volgende:
Top Freecell, ik stuur ff iemand naar de drogist Bedankt!
Jo, laat even weten hoe het gaat

Weet wel dat vetgaas dus een beetje vochtig is, dus dat het dan wel dichtgaat, maar nog iets langer zacht blijft.
Het kan dus helemaal geen kwaad om elke dag even een uurtje aan de open lucht te drogen met die voet

(bij koude voeten: neem een oude sok en knip daar de plek gewoon uit. Opgelost )
pi_54717820
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:07 schreef heaven7 het volgende:
@Malo, zwarte pitjes klinkt als likdoorn en niet als wratten.. Aanstippen valt wel mee op zich, maarja, ik heb zelf al lopen snijden en doen dus alles viel wel mee De huid eromheen had ik weken van te voren week (hehe) gemaakt met weekzalf en het geweekte eelt weggesneden waardoor hij helemaal open lag zeg maar. Je voelt het wel goed. Maarja, 3 keer aanstippen en ik had er wel genoeg van. Volgens de huisarts waren ze toch wel allemaal weg en de pijn die ik voelde zou van de dun geworden huis zijn Ik heb echt moeten aandringen en waar ik zei dat nog kern zat heeft ie gesneden. 'Oh ja, ik haal er toch nog wel wat uit', tja zei ik toch De prikken van het wegsnijden zijn het vervelends en dat de wondjes nu steeds open liggen en er rommel uitkomt.
Oh zijn dat likdoorns ja . Weer wat geleerd, hahaha. Mijn moeder had het altijd over de wrattendokter en mijn wrat dus . En ik heb me er later nooit meer in willen verdiepen .

Dus het aanstippen op zich valt wel mee, tenzij je je huid zelf voor die tijd al vernaggeld hebt ?

Als je nu problemen blijft houden kun je misschien vragen of je naar de dermatoloog kunt, of naar een andere huisarts. Want dit schiet zo niet echt op.
  maandag 19 november 2007 @ 17:49:53 #37
130755 Kinga
versier hier
pi_54720371
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:39 schreef Sanderrrr het volgende:
Hoelang kan je dat banenenspul er het beste op laten zitten? Paar minuten? Zo lang mogelijk tot het er vanzelf af is?

Zelfde vraag voor anti-wratten-aanstip-spul?
Ligt eraan... als het zwart begint te worden zou ik je handen wel even wassen en met een nieuw schilletje wrijven... Maar op zich kan het geen kwaad, je kan ook gewoon de schil erop laten zitten en verband eromheen wikkelen...
  maandag 19 november 2007 @ 18:28:17 #38
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_54721244
ben nu 2 keer naar dermatoloog geweest

onder mn voet had ik hele grote zitten, die is bijna weg, en die op mn handen al helemaal (alleen wel brandblaren van de stikstof)
Primum non nocere
pi_54768384
whehe
vroeger had ik er een onder mn grote teen, die werd toen weggesneden eruit, heel diep gat in mn teen. en met een fucking zwakke verdoving nog wel. ik was toen 8 ofzo
is serieus btw.
pi_54768438
Heb er nu al 2 dagen zalfgaas opzitten en idd, het plakt niet vast Maar genezen doet het ook niet echt.. Maar er staat dat het steriele gaasjes gedrenkt in vaseline zijn, kan ik er niet gewoon zelf vaseline opsmeren en een gaasje overheen doen dan? (6 stuks kost ¤4,- )

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2007 21:00:45 ]
pi_54769196
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:59 schreef heaven7 het volgende:
Heb er nu al 2 dagen zalfgaas opzitten en idd, het plakt niet vast Maar genezen doet het ook niet echt.. Maar er staat dat het steriele gaasjes gedrenkt in vaseline zijn, kan ik er niet gewoon zelf vaseline opsmeren en een gaasje overheen doen dan? (6 stuks kost ¤4,- )
Dat kan je best proberen kwaad kan het iid niet.
Maar dan zou ik het nu proberen, nu je nog 'echte' in huis hebt, als het dan niet werkt, kan je weer overstappen.
Om het te laten genezen kan je het best elke dag minimaal een uur je voet laten 'luchten' met niets er om
  woensdag 21 november 2007 @ 21:34:03 #42
177619 Duvel86
Schuim op mn bek maar niet gek
pi_54769440
zelf snijden ftw! Mes verhitten en meteen snijden. Daarna n pleister erop, en elke dag verschonen maar blijf die pleisters gebruiken. Zo zijn ze bij mij iig weggegaan.
pi_54769818
Dank voor je hulp Freecell
pi_54770698
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:34 schreef Duvel86 het volgende:
zelf snijden ftw! Mes verhitten en meteen snijden. Daarna n pleister erop, en elke dag verschonen maar blijf die pleisters gebruiken. Zo zijn ze bij mij iig weggegaan.
Ik ben ook wel zelf-operatief maar vaak is het niet zo verstandig hoor
TS is al bij de HA geweest en kan beter niet in zichzelf gaan snijden.
Daarbij is er het risico dat je er alleen maar meer krijgt als je het zo aanpakt.
  woensdag 21 november 2007 @ 22:21:37 #45
177619 Duvel86
Schuim op mn bek maar niet gek
pi_54770994
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:14 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben ook wel zelf-operatief maar vaak is het niet zo verstandig hoor
TS is al bij de HA geweest en kan beter niet in zichzelf gaan snijden.
Daarbij is er het risico dat je er alleen maar meer krijgt als je het zo aanpakt.
Ja dat heb ik vaker gehoord idd, maar het aanstippen werkte voor geen meter en werd er nogal hopeloos van. Dus ben ik zelf maar bezig gegaan en het heeft uiteindelijk geholpen.
pi_54776081
Dat heb ik zelf ook meer dan eens gedaan en het is zeker effectief (stanleymes, pincet en alcohol) maar deze is zo enorm groot dat er geen beginnen aan was, ik heb het geprobeerd maar ik kon steeds maar zulke kleine stukjes weghalen en dan begon het zo te bloeden dat ik niet verder kon.
Snijden door de HA was ook mijn 2e idee maar daar was hij het niet mee eens dus maanden gemodderd met aanstippen

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2007 07:50:19 ]
  donderdag 22 november 2007 @ 09:30:20 #47
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54777012
Brings up memories Toen stikstof nog niet zo populair was hadden ze nog een soort lepeltje, om ze eruit te wippen, was een klein mannetje en zonder verdoving...wat een lijdensweg was dat zeg. Toen kwam het aanstippen, werkte niet echt, nouja, dan maar langs een dermatoloog...die had wel een ander middeltje, heb er meerdere blijvende littekens aan over (wel kleintjes) omdat achteraf bleek dat het spul was op basis van zoutzuur.
pi_74836753
En hij zit er weer Inmiddels alweer 2 keer zelf weggesneden en 2 keer aangestipt. Word er doodziek van

Maargoed, ook op mijn vinger had ik een heel kleintje, die is aangestipt met stikstof en er zit nu een dikke (heldere) blaar op. Daar staat zoveel spanning op dat ik hem door wil prikken. Mag dat of is het vocht erg besmettelijk oid?
pi_74837805
Ik had ook behoorlijk last van een flinke wrat (ten grootte van een duimnagel) onder mijn voet, al een keer laten aanstippen, maar das behoorlijk irritandt i.v.m. de bloedblaar die je krijgt, en dat je daardoor niet meer fatsoenlijk kunt lopen.

Had ook nog wat meerdere kleintjes eromheen gekregen na verloop van tijd

Met wat google werk kwam ik op Formule W, gewoon elke dag 1x de wrat onderdruppelen, ik liet het altijd ff inweken, en daarna gewoon verder gaan met de orde van de dag.

Ik moest ongeveer 3 weken druppelen, op de bijsluiter staat 2 weken max, maar omdat ik zon grote wrat had deed ik er een weekje bovenop.

viel er kort na de behandeling zo vanaf (met wat peuterwerk :p ) geheel pijnloos.

Mocht het spulletje niet baten is er ook nog iets sterkers, google maar ff op "verrufilm"
Tis verboden in NL omdat het te aggressief is, er is een mogelijkheid dat je er een litteken van krijgt. maar in frankrijk ist wel te koop, duitsland en belgie weetk niet.

succes!


TL:DR

probeer formule W
of verrufilm kopen in FR, wel aggressief / kans op litteken
pi_74841556
Niks speciaals toch. Heb een keer wratten op mijn hand laten aanstippen, stuk of 30-40. M'n complete hand was compleet bezaaid met blaren. Weekje wachten en het was weer weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')