1: Ja, in dat blauwe DOS-achtig scherm dat je krijgt als je de Windows CD erin doet kan je die partitie verwijderen en een nieuwe makenquote:Op zaterdag 3 november 2007 17:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Volgens mij zal ik de 40GB partitie zelfs moeten verwijderen, of niet? En zoja, kan dat tijdens de installatie?
Kan ik met Partition Magic de 3 partities van de 160GB schijf samenvoegen en er D:\ van maken?
nee...want in de registry word nog steeds de oude drive letter verwijzing gebruikt en zal het dus niet werkenquote:De Windows partitie op mijn 40 GB schijf krijgt dan C: als driveletter.
Nee, ik bedoel wel dat ik die opnieuw installeer.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:53 schreef merlin693 het volgende:
[..]
nee...want in de registry word nog steeds de oude drive letter verwijzing gebruikt
word echt een nieuwe install
Persoonlijk zou ik de 160 gig schijf eerst ff leeghalen (edit) en dan pas loskoppelen. Maar je bent al op de goede weg. Succes.quote:Nee, ik bedoel wel dat ik die opnieuw installeer.
Dus als volgt:
Ik sluit af, en koppel mijn grote schijf los.
Ik start op met WIndows cd, verwijder de huidige partitie, maar een nieuwe aan en zet daar Windows op.
Als de installatie helemaal voltooid is sluit ik af, koppel de schijf weer aan het systeem en met Partition Magic ga ik daarop 1 partitie maken.
WIndows staat op C:, optische drives zullen D: en E: krijgen, maar met Partition Magic of in Windows zelf maak ik van de partitie op de grote schijf D: en pas ik de optische drives aan.
Dat lijkt me wel de handigste methode, niet?
Allereerst even de oude Windows partitie verwijderen in Schijfbeheer, anders krijgt ie misschien conflicten als er straks twee Windows partities zijn die allebei C:\ willen gebruiken.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel wel dat ik die opnieuw installeer.
Dus als volgt:
Ik sluit af, en koppel mijn grote schijf los.
Ik start op met WIndows cd, verwijder de huidige partitie, maar een nieuwe aan en zet daar Windows op.
Als de installatie helemaal voltooid is sluit ik af, koppel de schijf weer aan het systeem en met Partition Magic ga ik daarop 1 partitie maken.
WIndows staat op C:, optische drives zullen D: en E: krijgen, maar met Partition Magic of in Windows zelf maak ik van de partitie op de grote schijf D: en pas ik de optische drives aan.
Dat lijkt me wel de handigste methode, niet?
dat bedoelde ik jaquote:Allereerst even de oude Windows partitie verwijderen in Schijfbeheer, anders krijgt ie misschien conflicten als er straks twee Windows partities zijn die allebei C:\ willen gebruiken.
Klinkt als een goed idee om die even te verwijderen. Maar dan met PM want in Schijfbeheer mag ik geen systeemvolume verwijderen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:08 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Allereerst even de oude Windows partitie verwijderen in Schijfbeheer, anders krijgt ie misschien conflicten als er straks twee Windows partities zijn die allebei C:\ willen gebruiken.
Maakt niet uit.quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:08 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Allereerst even de oude Windows partitie verwijderen in Schijfbeheer, anders krijgt ie misschien conflicten als er straks twee Windows partities zijn die allebei C:\ willen gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |