quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:17 schreef Rock-shocker het volgende:Lijkt mij onwaarschijnlijk. Dan zou de 13de stam een hele rare technologische teruggang hebben gemaakt en ik weet niet hoe de schrijvers dat zouden uitleggen. Bovendien moet iets de beyond crippled Galactica redden van 10 miljoen Basestars

Het lijkt mij duidelijk dat uiteindelijk de mensen met een groep Cylons tegenover een andere groep Cylons komen te staan. En dat de mensen en hun Cylon maatjes het winnen. En dat zij toevlucht moeten zoeken op Aarde. De gehele vloot wordt bijvoorbeeld door een of ander superwapen gecrippled, waarbij alleen de Galactica uiteindelijk nog (enigszins) in tact is. De Galactica evacueert de mensen en bevriende Cylons naar de aarde, waar zij zich mengen tussen de inheemse bevolking. Zo ontstaat het Griekse geloof (en later het monotheïstische geloof).
Dat de Dertiende Stam een technologische teruggang heeft gemaakt lijkt mij makkelijk te verklaren: ze hebben zich niet voor niets afgezonderd van de andere stammen: deze stam geloofde dat de technologische vooruitgang de ondergang van de mensheid zpu inluiden. Zij verlieten hun broeders met het doel een nieuwe, technologie-vrije samenleving te stichten. Dit werd aarde.
--
Daarbij vind ik ook de theorie wel mooi dat "All of this has happened before, all of this will happen again" betekent dat de hele mensheid al uit (ver geëvolueerde) Cylons bestaat, telkens weer naar Aarde terugkeert. Zich vandaar weer verspreidt door de ruimte. Twaalf koloniën sticht. Een afvallige groep ontstaat die een nieuwe samenleving wil (zonder tech) en zich vestigt op een nieuwe planeet (Aarde). Waarna de andere koloniën imperfecte, agressieve Cylons maakt, die de mensheid vernietigen, waarna het restantje zich weer bij Aarde voegt en alles weer van voren afaan begint.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(