abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54337750

Welkom in de Apple Slowchat.
Welkom in de Apple SC, de verzamelplaats voor mac-minnend FOK!. Vragen, opmerkingen, speculaties, slap geouwehoer en natte Apple dromen, het kan hier allemaal.

Apple Producten:

Randapparatuur:
Airport Express
Airport Extreme
Displays
Keyboard
Mighty Mouse

Desktop computers:
Mac Pro
Mac Mini
iMac

Laptops
MacBook
MacBook Pro

Servers
Xserve
Xserve RAID

Personal Audio & Telefonie
iPod Shuffle
iPod Nano
iPod Classic
iPod Touch
iPhone

Software
OSX Leopard
iLife
iWork

Handige Links

Stores
Official NL store
Mac Stuff

Fanboy Communities
OneMoreThing.nl
Mac Freak

How-To Macbook Upgraden
Macbook Upgrade

Voor de nieuwe Apple gebruiker
Mac Miep
MacInstruct

iPhone
Bitch!

De code voor de OP vind je hier.
Calmer than you are
pi_54337785
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Check, die ben ik ook aan het downen nu. Ff in 2 zinnen ofzo, hoe kon ik Leopard ook alweer vanaf een USB drive installeren?
DMG herstellen via Schijfhulpprogramma naar de USB-drve: daarna in Opstartschijfvoorkeuren die USB-drive selecteren en rebooten.

Ik heb zelf een 40Gb partitie op mijn FW800 schijf gemaakt. Dat gaat beduidend sneller dan via mijn iPod

@ Iedereen: doe 's voor Holland stemmen @ http://www.3121.com/blog/
Calmer than you are
pi_54337882
Gister geld overgemaakt voor mijn MacBook Pro...nu begint het wachten op versturing en bezorging.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54337950
Via Time Machine het complete systeem terug zetten werkt trouwens perfect

Wel apart, dan ga je via TM in Mac OS terug in de tijd, terwijl het eigenlijk vooruit is (ik heb het systeem terug gezet naar 31/10. De backups van de afgelopen drie dagen zijn echter gewoon nog beschikbaar)

Time Machine, a giant leap foreward
pi_54337984
Ik ben ook erg benieuwd naar Time Machine. Heb er speciaal een externe HD voor gekocht.
Ik ben ook benieuwd hoe games via Bootcamp zullen draaien!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54338075
Ah! Leuk om wat first-hand ervaringen te horen met Time Machine. Ik ga mijn MacBook volgende week voor reparatie wegbrengen denk ik, maar maak voor de zekerheid toch nog even een disk-image. Maar zo te horen werkt Time Machine dus ook
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_54338547
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:59 schreef DaFrenk het volgende:
Ah! Leuk om wat first-hand ervaringen te horen met Time Machine. Ik ga mijn MacBook volgende week voor reparatie wegbrengen denk ik, maar maak voor de zekerheid toch nog even een disk-image. Maar zo te horen werkt Time Machine dus ook
Ik zou niet vergeten jezelf uit te loggen en 'm te laten booten in een vers standaard-profiel... Zo ben je zeker dat ze niet aan je bestanden zullen zitten...
Nuja, ik zou dat doen aangezien er een paar met financien opstaan bij mij...

Denk niet dat zo'n reparateurs admin-rechten nodig hebben...
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:19 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En anders kun je nog altijd de MD5 controleren.
Hoe doe je dat? Via voorzieningen deed 'ie nooit iets toen ik daarop klikte in Tiger?
pi_54338658
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:20 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Ik zou niet vergeten jezelf uit te loggen en 'm te laten booten in een vers standaard-profiel... Zo ben je zeker dat ze niet aan je bestanden zullen zitten...
Nuja, ik zou dat doen aangezien er een paar met financien opstaan bij mij...

Denk niet dat zo'n reparateurs admin-rechten nodig hebben...
[..]

Hoe doe je dat? Via voorzieningen deed 'ie nooit iets toen ik daarop klikte in Tiger?
De vorige keer hadden ze gewoon de schijf geformatteerd met alleen een backup van mijn user-folder Daar was ik totaal niet blij mee aangezien ik niet had kunnen backuppen omdat het logic-board het begeven had. En toen had ik dus nog veel dingen buiten de user-folder staan
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:37:14 #9
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_54338832
Mijn iBook is sinds Leopard installatie niet meer uitgeweest en draait nog steeds soepel
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:36:10 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54339537
weet iemand een freeware/shareware progje om photoborders mee te maken?
Ik bewerk m'n foto's in Aperture en om nou alleen voor dat randje photoshop te versieren en draaien gaat me wat ver..

zal vast wel een simpel tooltje voor zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54339709
hallo allemaal hier.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54339780
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 16:36 schreef E.T. het volgende:
weet iemand een freeware/shareware progje om photoborders mee te maken?
Ik bewerk m'n foto's in Aperture en om nou alleen voor dat randje photoshop te versieren en draaien gaat me wat ver..

zal vast wel een simpel tooltje voor zijn
Pixelmator?
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:53:55 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54339830
Piep.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:55:51 #14
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_54339861
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 16:53 schreef nietzman het volgende:
Piep.
Miauw!
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_54340149
Zo. Leopard binnen (download), vanavond de MacBook onder handen nemen!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:14:50 #16
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_54340186
Lo.
pi_54340296
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:28 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

De vorige keer hadden ze gewoon de schijf geformatteerd met alleen een backup van mijn user-folder Daar was ik totaal niet blij mee aangezien ik niet had kunnen backuppen omdat het logic-board het begeven had. En toen had ik dus nog veel dingen buiten de user-folder staan
Dan is TM wel ideaal ja

Gewoon de leopar installatie DVD erin proppen, installatie procedure starten en dan vanuit het menu Utilities > Restore Backup selecteren. Dan kies je de externe HD met de backups er op en dan hoef je alleen nog maar een dag uit te kiezen

En huppa, alles wordt terug gezet Pas wel op, wan de doelschijf wordt eerst compleet gewist.
pi_54340545
Vandaag ook mijn iMac gekocht, geloof dat ik er best blij mee ben
pi_54340600
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:13 schreef Jarno het volgende:
Zo. Leopard binnen (download), vanavond de MacBook onder handen nemen!
Ga je een clean install doen..?
Calmer than you are
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:43:19 #20
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_54340774
Nog geen echte problemen tegen gekomen met Leopard tot nu toe.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_54341050
Woei , FW800 is toch een stukje sneller als USB
pi_54341134
In welke map moet je eig je gedownloade films dumpen om e te kunnen bekijken in Fron Row In Tiger had ik een map genaamd Movies maar die kan ik in Leopard niet vinden....
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:01:36 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54341209
Ok, het schijnt mogelijk te zijn om via de iPod (aangesloten via USB) Leopard te installeren. Maar op sommige systemen weer niet ofzo. Ik lees in ieder geval veel verschillende berichten, en duidelijker wordt het er niet op. Dus: Kan ik Leopard vanaf mijn iPod Classic op mijn iBook G4 installeren als ik de iPod met USB aansluit?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_54341345
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ok, het schijnt mogelijk te zijn om via de iPod (aangesloten via USB) Leopard te installeren. Maar op sommige systemen weer niet ofzo. Ik lees in ieder geval veel verschillende berichten, en duidelijker wordt het er niet op. Dus: Kan ik Leopard vanaf mijn iPod Classic op mijn iBook G4 installeren als ik de iPod met USB aansluit?
Ik geloof dat opstarten van een USB drive bij PowerPC's niet ging, dat kan pas bij Intel Mac's. Jij moet een firewire drive hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')