Ik heb nóg geen gedicht nodig, dus iemand anders mag het spits afbijten.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:49 schreef De.Rijmpiet het volgende:
Kinders, vrinden, meedegezinden,
Ook dit jaar weer komen de surprises aan bod,
En daarbij hoort ook een rijmpje, oh god oh god,
De een is erop verzot, de ander komt het uit zijn strot,
Maar je zit er aan vast, \'t is bepaald door het/een lot!
Dus mocht de inspiratie erbij inschieten,
Stort je niet in het verdriet en,
Als je het hier heel lief komt vragen,
Zal ik hier met wat rijmhulp op komen dagen!
(Mochten er andere fokkers zijn, wie het sinterklaasdichten aan het hart staat:
Een beetje hulp is altijd fijn, dus post mee en we zien wel hoe het gaat!)
De Rijmpiet.
Al wat ik even snel kon bedenken voor je, is een afsluitende rijmquote:Op dinsdag 6 november 2007 23:30 schreef Troel het volgende:
Gezocht: gedicht voor een mannelijke wandelaar (Pieterpad en dergelijke)
Op het verlanglijstje stond verder nog: sokken en een lekker luchtje.
Het kado bestaat uit een boekje met daarin de wandelroutes van de Waterliniewandelingen. De surprise wordt een grote wandelschoen.
Wie o wie kan me helpen aan wat goede ideeen (of misschien zelfs wel aan een compleet gedicht)?
Sint die houdt erg van reizen,quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:30 schreef Troel het volgende:
Gezocht: gedicht voor een mannelijke wandelaar (Pieterpad en dergelijke)
Op het verlanglijstje stond verder nog: sokken en een lekker luchtje.
Het kado bestaat uit een boekje met daarin de wandelroutes van de Waterliniewandelingen. De surprise wordt een grote wandelschoen.
Wie o wie kan me helpen aan wat goede ideeen (of misschien zelfs wel aan een compleet gedicht)?
lekker uitgebreid..quote:Op donderdag 22 november 2007 12:51 schreef Deansensitized het volgende:
Voor mijn zus, 25 jaar, blond, speelt basgitaar, krijgt een cd van een metalband en werkt met gehandicapte kinders.
Iemand?
Volbeat. Nee, is lerares op een school voor gehandicapte kinderen. Vrijgezel. Nee, alleen. Neuh, ook niet.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:24 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
lekker uitgebreid.. [afbeelding]
welke metalband? is ze woonbegeleider of zo? heeft ze een vriend? woont ze samen? doet ze rare dingen op zaterdag avond?
quote:Sint zat in de trein, ipv op z'n paard.
Dat is goed voor zijn baard.
Wat zal hij jou geven?
...
...
Ondanks zijn ouderdom gaat de Sint uitstekend met de tijd meequote:Op woensdag 5 december 2007 13:02 schreef -PRAES- het volgende:
Hoi,
Het zal vast kansloos klinken, maar ik kan echt niet dichten
Binnenkort zit ik met zo'n studente in de trein die bezig is een 'studentenleven' te maken, en wil haar een sint-gedicht en wat foto's overhandigen. Nu wil het geval dat ik aan armoe van creatviteit lijd...
Naja, alvast een opzet:
[..]
Ik weet het, hondsberoerd geschreven. Misschien dat jullie mij een eindje verder kunnen helpen?
Toen de Pieten dit jaar naam weer zagen stonden zij allen pafquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:38 schreef QuarK het volgende:
Ik heb inspiratie nodig voor een gedicht, beginnen vind ik altijd het allermoeilijkst. Eenmaal begonnen dan gaat het wel langzaam verder..
Kan iemand mij een heel eind op weg helpen ajb?
Persoon: moeder
Leeftijd: bijna 50
Beroep: kraamhulp (babies, luiers, luie vaders etc)
Kado: Mobiele telefoon (about time)
Zou echt geweldig helpen.
Eigenlijk kan ik hier wel wat hulp bij gebruiken, dichten + nederlands is niet mn sterkste kantquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb eigenlijk maar een kort gedichtje nodig, kort maar krachtig zeg maar,
tis voor een knul die in de bouw werkt, echt iemand die met z'n handen werkt. Hij vind auto's helemaaaal geweldig , maar wel steeds zakt voor z'n theorie examen.(nu al 2 keer gezakt) ( heb dan ook een auto blad+autoootje ) voor hem gekocht)
cheers!
quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb eigenlijk maar een kort gedichtje nodig, kort maar krachtig zeg maar,
tis voor een knul die in de bouw werkt, echt iemand die met z'n handen werkt. Hij vind auto's helemaaaal geweldig , maar wel steeds zakt voor z'n theorie examen.(nu al 2 keer gezakt) ( heb dan ook een auto blad+autoootje ) voor hem gekocht)
cheers!
Sinterklaas was dit jaar bij het zien van <naam>'s wensen lichtelijk van slagquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk kan ik hier wel wat hulp bij gebruiken, dichten + nederlands is niet mn sterkste kant
Jaa geweldig! Kort maar krachtig, waar haal je de inspiratie vandaan zodat de woorden op elkaar rijmen en vooral dat het zo een heerlijk samengekneed geheel is! Geweldigquote:Op vrijdag 7 december 2007 16:36 schreef Blight het volgende:
[..]
[..]
Sinterklaas was dit jaar bij het zien van <naam>'s wensen lichtelijk van slag
Er stonden niet zo veel cadeautips op de lijst, maar voornamelijk een beklag
<naam> bleek de laatste tijd namelijk over één ding toch behoorlijk hard te balen
Het was hem ondanks twee pogingen nog maar niet gelukt een rijbewijs te halen
Sinterklaas besloot <naam> niet verder lastig te vallen door om die cadeautips te vragen
En hoopt je wat te steunen met dit cadeau waarmee je vast wat kan oefenen met een wagen
Zoiets?
Ik vind 'm erg lastig, deze. Ik kom niet verder dan dit:quote:Op donderdag 6 december 2007 20:55 schreef -PRAES- het volgende:
Bedankt Blight, zoals al via PM.
Ik heb echter nog 1 kado voor iemand. Het is voor iemand die een nieuwe garage heeft laten bouwen. Ik heb voor 'm gereedschap gekocht. Een soort boa constructeurssleutel. Alleen, ik weet niet hoe ik moet beginnen!.
Iemand tips?
Kijken, blijken, verrijken, wijken, bezwijken.. Enzovoorts.quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jaa geweldig! Kort maar krachtig, waar haal je de inspiratie vandaan zodat de woorden op elkaar rijmen en vooral dat het zo een heerlijk samengekneed geheel is! Geweldig![]()
Ik zal kijken of ik er nog een dubbele zin in kan stoppen waarin blijkt dat hij alvast naar auto's mag gaan kijken maar dat rijmt dan weer op niets.. zo moeilijk dit dichten, al die verfrommelde papiertjes in de prullenbak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |