abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2007 @ 03:32:07 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54349881
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:19 schreef Martijn_77 het volgende:

Omdat Bluezz en Dude zich meer vinden als een ander en het leuk vinden om iemand af te kraken zeker als iemand de tekst van een artikel post waarna ze verwijzen.
Nee Martijn, daar heeft het niets mee te maken, maar meer met het elke keer opvallend van jou over eerdere posts van anderen heen lezen waarin exact hetzelfde staat als jij als spuit-11 dan nog eens veel later post.

In dit geval gaat het over deze al eerder geplaatste post met overigens de originele bronvermelding en niet een Hart van Nederland itempje gebaseerd op die bron:
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 22:38 schreef golfer het volgende:

Je doelt trouwens op dit artikel: http://www.diningcity.com/top100/ ?
Maar goed, laten we het verder hebben over Oud Sluis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 4 november 2007 @ 03:35:37 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_54349907
Ok ik vind oud sluis een mooie naam

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54350000
Volgens mij is die Sergio Herman nog wel ergens familie van me
pi_54357472
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 22:54 schreef Schanulleke het volgende:
Jammer dat het hier niet in de buurt ligt...
voor zo'n restaurant rij je om
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 4 november 2007 @ 15:52:54 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54357570
quote:
Op zondag 4 november 2007 03:58 schreef Yoghii het volgende:
Volgens mij is die Sergio Herman nog wel ergens familie van me
Mag ik je aanraken?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 november 2007 @ 00:42:20 #31
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_54371188
tvp
Confidence through competence
pi_54372853
Ik ben ook heel benieuwd naar de ervaringen.
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 00:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Gelukkig ligt het hier ook niet in de buurt.
Vandaar dus dat we er een weekendje-uit van maken met als tegenstelling tot het luxueuze restaurant het meest lullige hotelletje in de buurt op 4 minuten loop/kruipafstand na afloop.
Naar welk lullig hotel gaan jullie in Sluis?
  maandag 5 november 2007 @ 18:17:23 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54385364
quote:
Op maandag 5 november 2007 07:41 schreef Heufje het volgende:

Naar welk lullig hotel gaan jullie in Sluis?
Hotel Le Provencal.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 november 2007 @ 18:30:10 #34
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_54385673
Oh.. naar Harry & Kitty
Love will be my strongest weapon
  maandag 5 november 2007 @ 18:48:00 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_54386087
een onvervalste TVP. Mijn schoonmoeder wilde een keer reserveren, maar de extra bijkomende kosten (hotel enzo) zorgden ervoor dat we dat toch maar niet deden
pi_54386832
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:30 schreef Acathla het volgende:
Oh.. naar Harry & Kitty

Dan had ik vorige week Harry aan de foon, komiek is dat zeg
  dinsdag 6 november 2007 @ 00:03:27 #37
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_54394860
quote:
Op zondag 4 november 2007 03:29 schreef NoCigar het volgende:
Knoopjelos is een site van een aantal mislukte mode-nichten die gesponsored wordt door Linnen uit Oisterwijk: als ze daar twee dagen oude bedorven ochtendurine uit een champagneglas schenken schrijven zij diezelfde avond nog een verrukte recensie over die goddelijke nectar.
Oudsluis lijkt me ook wel erg leuk om te bezoeken overigens, leuker dan de Librije lijt mij persoonlijk (ik ken ze geen van beide persoonlijk).
Sergio Hermans schijnt zich half dood te werken, en het succes is hem gegund, behalve door Van Dam die zoals gebruikelijk chagerijnig commentaar had.
Amen

tevens tvp
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_54394921
Staan meestal wel leuke auto's op de parkeerplaats, maar dat wilde je vast niet weten hè?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 7 november 2007 @ 13:51:35 #39
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_54428360
Oud Sluis

Een etentje bij Oud Sluis was mijn (afscheids)personeelsfeestje van een restaurant in Sluis waar ik 7,5 jaar gewerkt heb. Het kan stukken slechter. Eerst verzamelen bij 'ons' restaurant en elkaars outfit bekijken. Het merendeel van mijn (ex)collega's zijn netjes maar casual gekleed. Daar had ik zelf ook voor gekozen, het moet natuurlijk wel leuk blijven. Uit eten gaan en jezelf ongemakkelijk kleden is 'not done'. Na een borrel is het tijd om te gaan. We vertrekken met tien man voor een barre tocht naar Oud Sluis. Al met al was het wel vijf minuten lopen voor ons..

De entree was een beetje ongemakkelijk voor de meesten. Het gaat om mensen tussen de 16-22 en wat ouderen. We werden door Sergio persoonlijk ontvangen. Geen idee of dit gebruikelijk is, maar het heeft natuurlijk wel een voordeel dat je op bezoek gaat bij een "collega" restaurant in Sluis. We werden netjes voorgesteld aan de bediening. Een pluspunt hiervan is dat een dorpsgenoot van mij bij de zwarte brigade werkt. Altijd makkelijk. We mochten plaats nemen in het aparte zaaltje van Oud Sluis. Dit vond iedereen wel een grote opluchting. Het gaat immers om een personeelsfeestje en daar gaat het uiteraard af en toe wat minder serieus aan toe.

Het aperitiefdrankje was een glaasje champagne. We hebeen gekozen voor een combinatie van het menu Peres et Fils en a la carte gerechten. Hoe kan dit? Nogmaals, dit is in overleg gegaan met Sergio en ik weet niet of het meespeelt dat we 'bekenden' waren. Hoe zou natuurlijk goed kunnen dat het wel het geval was. Als amuse kregen we drie verschillende bereidingen van ganzeleverpaté. Vraag me niet welke bereidingen er precies geserveerd werden. Het is voor mij al weer even geleden en ik ben best bekend in de horecawereld, maar ik werd met een heleboel gerechten/termen geconfronteerd waar ik nog nooit of amper van gehoord had. Dit is erg jammer voor jullie als lezers, maar ik kan jullie wel de algehele impressie weergeven.

Bij het serveren van de amuse werd alles netjes uitgelegd door de bediening. Er was ook tijd voor vragen te stellen waar dit nodig was. Geoffrey vertelde ons ook over een begeleidende (witte) wijn. Ook hier zijn mij alle details helaas ontgaan. Nu ben ik een bierdrinker van nature, maar ik heb de hele avond van de wijn genoten. Als tweede amuse kregen we een gerechtje waar o.a. een vorm van scampipuree te vinden was. Er zijn meerdere (ex)collega's die totaal niet van vis houden, maar door de verschillende combinaties alles erg lekker vonden.

Het is erg jammer dat er weinig steun was voor de collectie Zeeuwse platte oesters. Hier waren de oudere collega's en ikzelf een grote voorstander. Jammer maar helaas.

Vervolgens hebben wij deze voorgerechten gehad:
Coquilles gegrild en gemarineerd met structuren van aardpeer, frisse salade
van witlof en appel, ijsgekoelde yuzu en geschaafde herfst truffel.

Gegrilde 'Saku' tonijn met algen en scheermes,
vintage soja en spitskool-zalf.

Met een combinatie van deze a la carte voorgerechten:

Cèpes...
Canneloni van parmezaan en cepes met gegrilde en tartaar
van coquilles, salade van witlof en rucola.

Er was nog een ander a la carte voorgerecht, maar dit staat helaas niet meer online.

Wat houdt dit in? Een combinatie van het beste van alle voorgerechten. Deze mogelijkheid was blijkbaar geen probleem voor de keuken en zodoende kregen we een nette selectie. De gegrilde coquilles zijn al met al het beste bevallen bij iedereen.

Als hoofdgerecht is gekozen voor
Zeetong zachtgegaard in beurre noisette met oester-kaffir-quinoa risotto,
ziltige plantjes en jus van bier en citrus
.

Ook weer geen woorden voor deze ervaring. Mooie opmaak en dankzij aanwijzingen v/d bediening kun je verschillende combinaties proeven, wat weer een bijzondere smaakervaring geeft. Als dessert heb ik voor een kaasplankje met een begeleidende rode porto gekozen. Al met al vind ik het een echte aanrader. Als er nog wat meer details boven water komen, horen jullie deze wel van me.
Love will be my strongest weapon
pi_54493525
Helemaal vergeten je te bedanken voor je verslag
Heeft er lijkt mij zeker mee te maken dat jullie 'collega's' waren.
*kwijlt alweer bij voorbaat*
  maandag 12 november 2007 @ 19:36:27 #41
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54556552
Herman van Oud Sluis nu in de wereld draait door....
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 12 november 2007 @ 20:27:08 #42
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_54557810
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Herman van Oud Sluis nu in de wereld draait door....
Hmm, gemist, vannacht maar ff de herhaling kijken (of On Demand morgen). Zal wel over de Lekker gaan, Oud Sluis staat in de nieuwe lekker op de 2e plaats, onder Beluga. De Librije is 3e geworden.

Ik ben dan alleen niet bij Oud Sluis geweest, maar weer wel bij De Librije, Beluga, De Zwetheul, De Lindehof, De Bokkedoorns en Toine Hermsen. En in Januari ga ik ook nog naar Cordial en Oud Sluis staat ook nog op korte termijn op de planning, dan heb ik bijna de hele top 10 gehad, en vind het niveau echt zo dicht bij elkaar liggen, dat het haast onmogelijk is om daar een keuze uit te maken.

Moet wel zeggen dat mijn persoonlijke beste in Nederland De Zwetheul is, hoewel Parkheuvel enkele jaren terug ook in de buurt kwam, blijft een moeilijk iets
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 12 november 2007 @ 21:08:37 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54559037
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:27 schreef Euc- het volgende:

Hmm, gemist, vannacht maar ff de herhaling kijken (of On Demand morgen). Zal wel over de Lekker gaan, Oud Sluis staat in de nieuwe lekker op de 2e plaats, onder Beluga. De Librije is 3e geworden.
Ging inderdaad over die Lekker top-100.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 12 november 2007 @ 21:55:29 #44
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54560535
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:27 schreef Euc- het volgende:

[..]

dan heb ik bijna de hele top 10 gehad, en vind het niveau echt zo dicht bij elkaar liggen, dat het haast onmogelijk is om daar een keuze uit te maken.

Moet wel zeggen dat mijn persoonlijke beste in Nederland De Zwetheul is, hoewel Parkheuvel enkele jaren terug ook in de buurt kwam, blijft een moeilijk iets
Daar hebben ze over gehad, het is geen hardloopwedstrijd waarbij je de tijd kan opnemen maar dat je over smaak niet kan twisten.
En inderdaad over te top 10 van Lekker.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_57901213
Het is bijna zover...
anonieme razernist
pi_57901250
Nog 2 weekjes
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:44:36 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57901850
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:55 schreef Bluezz het volgende:
Nog 2 weekjes
Oh ja, daar moeten we ook nog heen.

nee, ik verheug me al enorm, vooral die nieuwe menukaart bekijkende.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57967161
Heel veel plezier!! ben erg benieuwd, wil er ook nog eens heen!!
Verheug me nu al op jullie recensie!!
geniet nooit met mate
pi_57974818
Ik wil het ook weten, hoe het was dan...
  Moderator / Miss SHO vrijdag 11 april 2008 @ 11:19:31 #50
22592 crew  Ole
pi_57977941
weekje nog
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')