Zwartwitfotografie is een cool onderwerp voor de wedstrijd

Alleen is niet elk onderwerp geschikt voor zwartwit-fotografie. Je kan zwartwit-fotografie gebruiken bij die onderwerpen waarbij je ergens de nadruk wil leggen op een sfeer oid. Oude mensen met zo'n karakteristiek gezicht etc. Ook die foto van D.W. is er uitstekend geschikt voor imo. Teveel foto's uit dit topic worden omgebouwd van kleurenfoto naar zwartwit-foto, maar je moet je even bedenken of dat ze wel mooier maakt. Vaak niet nl. Ga eens met lijnen spelen. Kijk naar architectuur of lijnen in landschappen oid. Zoek patronen op. Die doen het ook vaak leuk in zwartwit. Oh...en laten we concertfoto's niet vergeten

Maar daar zal ongetwijfeld een overkill van komen

@Tha_Erik: Hij is cool

Wit eerst zou idd mooier geweest zijn, maar het is wel briljant verzonnen weer

@Bennie: Mwjah. Hij heeft iets liefs, maar ik denk dat deze in kleur mooier geweest zou zijn.
@RS4: Ik vind je conversie wat valig. Probeer eens iets meer contrast erin te brengen? Duotone is overigens fraaier.
@Miss_S: Leuk idee. Van voren is misschien mooier. Ik vind je wel een mooie zwartwit-conversie hebben zo. Je tweede set met de lettertjes is ook heel tof gevonden. Ik ga voor foto #3, maar vind onderin de foto het middelste blokje, wat gebogen lijkt, vrij storend. Mischien dat nog ff wegcroppen oid?
@Camino: Leuke autootjes, maar het zijn in mijn ogen meer toffe vakantiesnaps dan echt geschikt voor zwartwit.
@Ireth: Hou die foto's in kleur. Pak die eerste foto, zorg voor een hele toffe close-up (bijna beeldvullend gezicht bijv.) en bouw die om naar een zwartwit-foto. Je
update is trouwens tof, maar ook niet echt geschikt voor zwartwit. Wel lekker contrastje. Dat moet je erin houden. Je
derde update zijn mooie foto's maar wederom niet echt supergeschikt voor zwartwit imho. Kijk eens anders. Zoek eens naar zwartwitfoto's en kijk waarom je die aanspreken. Minimaliseer je achtergrond eens om te beginnen. zoek eens in het concertfoto-topic naar voorbeelddingen etc.

@Re: Ik zeg niets

Dit ziet er gewoon

uit. Ook je duotone trouwens.
@Shark: idem dito

Eerste foto is overigens toffer dan tweede

Derde (gebouw in Leiden?) is ook lekker

@Ultra_ivo: Die eerste

Crop die zwarte vlek er links af en je hebt zo'n coole minimalistische foto

@Rickster1981: Hoewel ik nog wat mis in de foto, vind ik hem wel cool zo. Die lichtstralen knallen er goed uit.
@Ynske: Ik vind in beide gevallen de zwartwit-conversie niet supertof. Je eerste foto bevat bovendien een vrij storende achtergrond (en een toeschouwer

)
@Marjo:

Heel tof

Ik zou nog wat meer van het witte vlak van de bovenkant afcroppen en zo iets meer de nadruk leggen op de ogen.
@DW: die eerste.... hij is helemaal tof qua compo. Zorg nog voor iets meer doortekening van de lucht en klaar.
@buzzer: Je beide dierenfoto's zijn errug tof als kleurenfoto, maar in zwartwit missen ze wat.Ik denk dat kleur beter is in dit geval. Overigens is het jammer dat je roofvogel de noodzakelijke scherpte mist. Je foto van Huib en een van de modellen is leuk, maar is meer een leuk kiekje van een geslaagde meet dan echt een foto voor de wedstrijd denk ik.
[ Bericht 3% gewijzigd door PdeHoog op 03-11-2007 23:40:59 ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley