abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick donderdag 1 november 2007 @ 18:58:14 #1
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54303428
Oftewel: dank u wannabe nerd.

ik heb gisteren opera geinstalleerd, omdat ik van IE nogal ziek was en ik eens wat anders wilde uitproberen dan FF. En ik hoor veel goede dingen over Opera. Anyways, so far so good.

Nou werd mij altijd gezegd dat je IE niet van je computer ka verwijderen. Nou dacht een kennis van mij, dat kan ik wel! Lang verhaal kort hij heeft dat inderdaad voor elkaar gekregen, maar daarmee ook wat andere bestanden gedelete, waaronder iertutil.dll

Als ik mijn laptop nu opstart, krijg ik de foutmelding:

"Explorer.exe kan niet worden gestart omdat iertutil.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren va deze toepassing kan dit probleem oplossen"

Alleen: hoe doe ik dat
Ik kan geen systeemherstel draaien, dan zegt 'ie dat dat niet kan omdat hij "rstri" niet kan vinden.
Een opstartCd heb ik niet (het is een dell laptop, en dell geef niet de originele xp cd mee. En de laptop is een gekregen laptop, dus ga niet bashen dat ik zo dom was om hem zelf te kopen, thanks)

In other words: i'm fucked!!!!! Weet iemand raad??

systeem: Windows XP SP2 dual core

Alvast onwijs bedankt voor uw wijze raad!!!!

oh., NB: ik kan via taakbeheer dus wel bijv msconfig opstarten e.d. en ik heb nog een oudere versie van windows xp liggen van mijn desktop. Is het een ramp als ik die erover heen installeer?
lolwut
  Boks-Chick donderdag 1 november 2007 @ 19:30:08 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54303925
Nou inmiddels heb ik mijn taakbalk weer terug, en kan ik weer redelijk normaal werken. Ik heb de dll van internet gedownload, alleen nu zegt 'ie nog dat hij 'ordinaal 56' mist in iertutil.... snap er geen hol van.

Dus eigenlijk blijft voor mij deze vraag staan: wat voor probs kan ik krijgen als ik een oude XP over mijn huidige heen installeer?
lolwut
pi_54304003
nooit ie verwijderen, levert alleen maar gezeik op
  Boks-Chick donderdag 1 november 2007 @ 19:37:48 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54304057
ja duh, dat dacht ik dus ook, maar die wanna-be-nerd-kennis dacht het beter te weten.
En inmiddels weten we beiden echt beter maar zit ik dus met het probleem.

Heb je ook input waar ik wel wat aan heb? Bedankt!
lolwut
pi_54304412
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar hoezo zou je in godsnaam IE willen deinstalleren ? Je hebt er verder toch geen last van, en zo groot is het nou ook weet niet...
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
  Boks-Chick donderdag 1 november 2007 @ 20:01:53 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54304506
dat hoefde van mij ook niet persé, maar op mijn reactie: "goh eigenlijk gek dat je IE niet kan deïnstalleren" gaf die kennis zo van: ohja hoor kan wel, kijk maar. En voor ik het wist was het gedaan
lolwut
pi_54304728
Altijd lachen dat soort technische kennissen
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
  Boks-Chick donderdag 1 november 2007 @ 20:22:09 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54304843
lolwut
  donderdag 1 november 2007 @ 20:22:55 #9
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54304857
Ah, een "handige kennis/buurjongen/neef"-topic!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 1 november 2007 @ 21:29:30 #10
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_54305993
Ik vind het best vervelend voor je..
het enig wat je kan doen is windows opnieuw installaren..Anders blijf je doorgaan met dll bestandjes downloaden..Geloof me..ik heb het ervaren
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_54319637
OF ie opnieuw installeren ..........
Too old too rock 'n roll, too young too die
pi_54320056
quote:
Op donderdag 1 november 2007 20:22 schreef BrandX het volgende:
Je probleem is ontstaan doordat je nu een verkeerde versie van ierutil.dll hebt. Je zult eerst moeten zorgen dat je een XP SP2 installatie CD in handen krijgt en dan via Start --> Run de volgende opdrachtregel invoeren:

sfc /scannow
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')