Hij zal allicht goedkoper worden. Maar of wachten dan een goed plan is.... De 8800GTS320 van Asus kostte in februari dit jaar zo'n 330 euro. Nu staat ie in de pricewatch voor 260. Lijkt me dus geen schokkende daling. En aangezien de GT sneller is en 250 euro kost is dat dus een no-brainer op dit moment. Wat na de feestdagen de beste koop is weet ik niet, dingen kunnen soms snel gaan in computerland.quote:Op zondag 4 november 2007 10:42 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Iedereen behalve NVidia is aan het speculeren over de andere G92 kaarten die nog uit moeten gaan komen na de 8800GT. Dat hij bij de introductie al maar ¤250,- kost wijst er eerder op dat hij de komende maanden goedkoper zal worden en er dus nog kaarten boven zullen zitten dan dat het een midrange kaart is en dat er dus nog een G92 uit zal komen die veel goedkoper is. Hoe dan ook, meteen de eerste week dat iets uitkomt naar de winkel rennen en het kopen is bijna nooit een goed idee.
[..]
TS wil wachten tot na de feestdagen en dat heb ik inderdaad ook geadviseerd ja. Waarom heb je daar zo'n probleem mee? Het lijkt wel of het enige dat ik steeds hoor is dat je vooral NU moet kopen en vooral een duurdere videokaart moet nemen...
Precies, wat denk je dus dat die 8800GTS320 in januari zal kosten?quote:Op zondag 4 november 2007 10:53 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Hij zal allicht goedkoper worden. Maar of wachten dan een goed plan is.... De 8800GTS320 van Asus kostte in februari dit jaar zo'n 330 euro. Nu staat ie in de pricewatch voor 260. Lijkt me dus geen schokkende daling. En aangezien de GT sneller is en 250 euro kost is dat dus een no-brainer op dit moment. Wat na de feestdagen de beste koop is weet ik niet, dingen kunnen soms snel gaan in computerland.
Weer een goede tip! Dankjewel! En weer een voor het lijstje met onderdelen voor de bezuiniging.quote:Op zondag 4 november 2007 10:50 schreef Athmozz het volgende:
[..]
klopt, supports up to DDR2 1066 natively, maar er staat NIET bij dat het met 4 latjes ram werkt in dualchannel. Kijk in de QVL en je ziet dat dat niet het geval is. Je kan er idd 4 latjes aan die snelheid insteken, maar je dualchannel zal niet meer werken. Dìt is Asus. Mooie praatjes over het geheugen, maar als je de QVL niet doorneemt kom je frequent verkeerd uit.
quote:Als we voor de looks gaan heb ik nog een ander voorstelletje; de coolermaster gemini II. [ afbeelding ]
Kost relatief gezien weinig (25¤'s), maar je moet er nog 2 120mm fan's (ledkleur naar keuze) bijkopen, dus daar komt 12¤ bij voor 2x120mm coolermaster fan's met blauwe ledjes.
quote:Qua looks heb je dan wel dé shit in huis lijkt me, 24x12cm koeler is gewoon vet, en qua koelprestaties levert die nog goede koeling ook (en die coolermaster fan's zijn daarenboven nog behoorlijk stil) Zo bespaar je toch nog een klein beetje. Het voordeel van deze koeler is dat je ram en je kleine koelblokjes rond je heatpipes mee gekoeld worden.
[..]
tenslotte ben ik er om je vermoedens te weerleggen, toch? alleen ga ik nu wel even iets anders doen...quote:Neuh, dat gebruik ik toch niet dus ik blijf maar "ik vermoed" zeggen. Zolang ik dat erbij zet zie ik geen probleem![]()
ga je weer met je overdrijven... ik zei ook ¤180,- of zo, géén ¤100,- In januari is wél duidelijk wat de andere G92 kaarten kunnen en kosten en heeft ook ATI zijn nieuwe kaarten kunnen lanceren...quote:Op zondag 4 november 2007 11:10 schreef Patjakker het volgende:
Dat maakt niet veel uit, aangezien we het over de GT hebben. Die zal dus echt niet opeens 100 euro kosten in januari.
qua prijs is het nu inderdaad een midrange kaart, maar zoals ik al zei bedoel ik dat niet. Wat ik bedoel is dat er waarschijnlijk drie basisversies van de G92 uit zullen komen de volgende paar maanden, een budget-, een midrange- en een high-end-versie. Iedereen gaat er nu (vanwege die prijs) van uit dat de 8800GT de midrange G92 is. Mijn punt is dat het best wel eens de G92 budget versie zou kunnen zijn en niet de midrange waar iedereen nu vanuit gaat. In ieder geval weet behalve NVidia zelf op dit moment niemand hoe het precies zit met de G92, ik ook niet. Beste is dus volgens mij even af te wachten en niet meteen zodra de allereerste G92 op de markt komt/is meteen naar de winkel rennen en kopen.quote:Op zondag 4 november 2007 11:48 schreef SolidasRock het volgende:
Tenessee, het punt is dat budgetkaarten <100 euro kosten, midrange circa 200-300, topkaarten >400 euro.
Vertel me eens waar de 8800GT momenteel ongeveer in valt
Je bent nu gewoon moeilijk aan het doen om het moeilijk doen....quote:Op zondag 4 november 2007 11:50 schreef Athmozz het volgende:
en dan enkel de prijs van uitkomen telt, niet de actuele.
zo is een 9800Pro nog steeds een topkaart in mijn ogen, hoewel je ze met een 8500GT al achter je laat. Ze is ooit als een topper gereleased, en dat blijft een topper (hoewel een verouderde).
Juist zoals een Pentium 4EE nog steeds een topper is, evenals een AMD FX.
quote:Op zondag 4 november 2007 11:56 schreef Patjakker het volgende:
Dat is maar de vraag. G92 is volgens mij 'alleen' maar een die-shrink van de vorige generatie chips. Dus wonderen hoef je met deze reeks denk ik nog niet te verwachten.
Je mist overigens weer het punt, het gaat erom dat de prijs al laat zien dat het sowieso geen budget kaart is. Ook al komen er 2 snellere versies uit.
quote:'Geen unified shaders maar hybride design voor nVidia G80'
Door Wouter Tinus, dinsdag 21 februari 2006 18:50
Bron: Xbit Labs, submitter: FFWD, views: 43.291
http://tweakers.net/nieuw(...)voor-nvidia-g80.html
Volgens een gerucht dat is geplaatst op Xbit Labs zal de G80 van nVidia in tegenstelling tot eerder claims geen unified shaders hebben. In de huidige generatie van videokaarten wordt er een redelijk scherp onderscheid gemaakt tussen pixel- en vertexshaders, zowel aan de hardwarekant als aan de softwarekant. Met de komst van DirectX 10 wordt er echter één instructieset gedefinieerd die zowel voor beeldpunten als voor geometrie werkt, waardoor die scheiding in ieder geval aan de softwarekant verdwijnt. Hoewel het niet verplicht is om het ook binnen de hardware op die manier samen te voegen (tot zogenaamde 'unified shaders') leek dat wel een logische zet te zijn met het oog op efficiëntie. Van de volgende generatie van ATi wordt bijvoorbeeld wél verwacht dat deze unified shaders zal gebruiken, onder meer omdat het bedrijf voor de Xbox 360 al een dergelijke GPU heeft ontworpen.
Volgens nVidia zit er echter nog voldoende rek in hun huidige architectuur. Eerder verklaarde het bedrijf dat unified shaders pas zullen worden gebruikt als en zodra het nuttig wordt geacht. Tot die tijd zal DirectX 10 dus mogelijk ondersteund worden met aparte pixel- en vertexhardware. De gevolgen daarvan voor de prestaties zijn overigens onduidelijk. De nieuwe videokaarten van ATi en nVidia worden verwacht rond dezelfde tijd als Windows Vista, tegen het einde van het jaar dus. In de tussentijd zal nVidia nog de 90nm G71-core uitbrengen, een snelheidsboost voor de GeForce 7800.
quote:http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1708396
Meer details nVidia G80-chipset op het web
woensdag 20 september 2006 - Door: Xander Hoose
Eindelijk komen er meer details over nVidia's nieuwe G80-chipset op het web. Al tijden lang zijn er de meest wilde speculaties te vinden, maar volgens Hardspell hebben zij de harde feiten. De G80 moet binnen enkele maanden geïntroduceerd worden.
Volgens Hardspell bevat de G80 een 'unified shader architecture', ondersteuning voor FP16 (high dynamic rendering mét anti-aliasing) en één nieuwe anti-aliasing-modus. De chipset is uit 700 miljoen transistoren opgebouwd en zal op 1,5 GHz zijn werk doen. De geheugeninterface is 384 bit en in principe zal de kaart 768 MB aan ddr4-geheugen meekrijgen.
Er zijn twee kaarten aangekondigd die de G80 als kloppend hart hebben: de 8800GTX maakt gebruik van de volledige specificaties van de chip en wordt watergekoeld. Verwachte richtprijs is $649. De goedkopere 8800GT krijgt lagere specificaties en moet tussen de $400 en $500 gaan opbrengen.
Aanvankelijk zouden de eerste kaarten in oktober/november verkrijgbaar moeten zijn, maar volgens The Inquirer kunnen we dit vergeten: er gaan nog enkele maanden overheen voor we concrete producten zullen zien.
quote:NVIDIA: G92 core heeft rekenkracht van 1 teraflop
Gepubliceerd door Wouter Koning op donderdag 24 mei 2007 13:20
http://www.techzine.nl/nieuws/12529/NVIDIA:-G92-core-heeft-rekenkracht-van-1-teraflop.html
Bron: The Inquirer - 29 reacties (1 reactie onzichtbaar) - views 16936
NVIDIA heeft laten weten dat haar G92 chip bijna één teraflop aan rekenkracht kan produceren. Dat zou een verdrievoudiging zijn ten opzichte van de meest recente G80 chip van de fabrikant.
In een webcast met analisten liet Michael Hara van NVIDIA weten dat de eerste kaarten op basis van de G92 chip voor de kerst dit jaar op de markt zullen verschijnen. NVIDIA lijkt daarmee een andere schema voor het uitbrengen van haar kaarten te gaan gebruiken. De high-end kaarten op basis van de G80 chip kwamen voor de kerst van 2006 op de markt, terwijl de mid-range en low-end kaarten rond de lente van 2007 verschenen. NVIDIA lijkt er dus voor te kiezen om haar high-end kaarten als eerste uit te brengen en de release hiervan gebruikt als marketing voor haar mid-range kaarten die dan in de lente daarna uitkomen.
Zoals gezegd heeft NVIDIA laten weten dat de G92 core goed is voor een rekenkracht van één teraflop. De 8800 kaart kan momenteel 330 gigaflop aan rekenkracht bieden, wat betekent dat de G92 drie keer zo krachtig is als de huidige kaarten. Blijft alleen nog de vraag over of game ontwikkelaars rond die tijd een spel op de markt kunnen brengen die volledig gebruik kan maken van al deze rekenkracht.
quote:NVIDIA G92 omgedoopt tot 8800GT
Gepubliceerd door Pieter op maandag 1 oktober 2007 07:00
Bron: TechConnect - 6 reacties - views 2393
In tegenstelling tot eerdere geruchten, zal NVIDIA's nieuwe GPU, de G92 niet gebruikt worden in het high-end segment, maar moet hij zijn strepen verdienen in het midrange segment. Dat is toch wat de ICT-website TechConnect weet te melden.
De G92 gaat de 8800GT worden. Aan de naam te zien gaat het hier dan ook echt om een midrange kaart. Qua performance zou die net onder de 8800GTS moeten eindigen.
De nVidia GeForce 8800GT zal in twee versies beschikbaar komen, een exemplaar met 256 MB geheugen voor 199 dollar en een 512 MB-versie voor 249 dollar. Beide zullen een 256-bit geheugen interface hebben en zullen draaien op een 65 nm gebakken G92 chip.
Er wordt verwacht dat de beide kaarten ondersteuning zullen gaan leveren voor DirectX 10.1. De release staat nog steeds gepland voor de eerste helft van november. De kaarten zullen de strijd moeten aangaan met ATi's nieuwe GPU, de RV670.
Dus hierbij zeg je dus dat je niet begrijpt wat ik zeg? Dat lijkt me op zich een vooruitgang...quote:Op zondag 4 november 2007 12:15 schreef Patjakker het volgende:
Dus hierbij zeg je dus dat ik gelijk heb?
vind je het ook goed als ik het je vanavond verder uit leg, ik wil graag even naar buiten nu...quote:Op zondag 4 november 2007 12:20 schreef Patjakker het volgende:
Die G92 is echt niet 3x zo krachtig als de huidige kaarten hoor. En wat die andere geruchten posts van een jaar oud erbij doen is me helemaal een raadsel.
Waar is mijn 8800gt gebleven?quote:Op zondag 4 november 2007 08:16 schreef Tennessee het volgende:
TS, hoeveel wil je ongeveer van de prijs af hebben?
Antec NeoPower 650 Blue ¤ 107,-
AOpen DSW2012P ¤ 23,95
Asus Ageia PhysX P1 128MB DDR3 (PPU, CPU/GPU Enhancer) ¤ 133,58
Asus GeForce 8500 GT 512MB DDR2 (PCI-e, D-Sub/DVI) EN8500GT SILENT/HTD/512M ¤ 76,17
Asus P5K Deluxe/WiFi, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394, WiFi) ¤ 188,03
Asus Silent Knight II ¤ 42,80
Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro ¤ 119,-
Intel Core 2 Duo E6750 ¤ 155,-
Kingston KHX8500D2K2/1G ¤ 54,15
Kingston KHX8500D2K2/2G ¤ 105,69
Razer Barracuda HP-1 7.1 Headset (7.1, 3.5mm, Volumeregeling) ¤ 104,80
Razer Copperhead ¤ 49,45
Razer Tarantula Gaming Keyboard ¤ 99,-
Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) ¤ 85,90
Samsung Syncmaster 226BW ¤ 269,-
Xion Onyx (ATX, Geen PSU, Zwart) ¤ 80,-
Totaal ¤ 1.693,52
En wat zou je dan zelf kiezen om op te bezuinigen?
Geluid is niet zo heel belangrijk, die geluidskaart kan eventueel wel weg lijkt me.quote:Op zondag 4 november 2007 13:22 schreef Patjakker het volgende:
2 GB voldoet prima ja. Die headset is inderdaad aan de prijzige kant, maar als ik de reviews zo lees is het wel een goed ding. Zoals eigenlijk alle Razer producten. Zoals je misschien gelezen hebt in het topic moet je niet voor deze geheugen config gaan. Het Asus bord ondersteunt dit niet. Persoonlijk zou ik kijken naar een 2GB kit van Crucial. Ik weet niet hoe boeiend je je geluid vindt, maar on-board sound is best goed tegenwoordig, anders zou je een X-fi Xtreme Gamer kunnen nemen. Ook hierover staat al wat in het topic. Ik zou persoonlijk die besparingen dan weer uitgeven aan een tweede HD.
Ja maar we hebben ook al een externe hd van 300gb staan waar we telkens back ups op zetten dus een beetje onnodig vind ik het.quote:Op zondag 4 november 2007 13:29 schreef Athmozz het volgende:
2de harde schijf voor in raid1, als dan 1 van je harde schijven defect gaat verlies je niets aan data, terwijl je anders al je gegevens kwijt bent. Raid1 is in feite een identieke kopie van je ene harde schijf op de andere, zonder dat je daar zelf iets voor moet doen. Als backup is het echter niet an te raden, aangezien een virus direct de data van beide schijven weg kan halen (op 1 schijf de data wijzigen is nl genoeg om dat ook op de 2de schijf te doen)
"Antec NeoPower 650 Blue " zit er nu bij .... is dat dan nu weer niet teveel ?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:13 schreef Merovingian het volgende:
WTF moet je met een voeding van 650W???
En beetje kleine HD, voor 3 tientjes meer heb je een 500GB.
als je dat als oplossing gebruikt kan dat uiteraard ook. Ik verkoop mijn pc's echter altijd met een RAID1 erin omdat ervaring me geleerd heeft dat ze altijd van plan zijn om de backup's te maken, maar als er iets misloopt met de harde schijf was het juist 2 jaar geleden dat die backup gemaakt is... met een RAID1 zit je daarvoor veiliger.quote:Op zondag 4 november 2007 13:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja maar we hebben ook al een externe hd van 300gb staan waar we telkens back ups op zetten dus een beetje onnodig vind ik het.
Het maakt mij idd niet zoveel uit en zo vaak gebeurt dat toch niet?quote:Op zondag 4 november 2007 13:39 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als jij echter plichtsgetrouw genoeg bent om regelmatig backups te nemen & je het niet/minder erg vindt dat je pc eens al zijn data verliest, dan moet je dat idd niet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |