euh,wat bedoel je precies, geen Creative geluidskaart erin?quote:Op zondag 4 november 2007 05:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Van die Creative rommel wordt je anders ook niet blij. Zeker niet als een of andere kut-kneus die toevallig goed spelletjes kan spelen z'n nick er aan heeft verbonden.
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 november 2007 05:40 schreef Tennessee het volgende:
euh,wat bedoel je precies, geen Creative geluidskaart erin?
Hij heeft al een speakerset, en het is voor een game-pc, niet voor een mediacenter of thuisstudio...quote:Op zondag 4 november 2007 05:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.Investeer liever in een goede 5.1 set met een goede receiver. Daar blaas je ieder PC setje mee weg. En als het je om stereo geluid te doen is kun je beter naar semi-professionele merken als m-Audio en Maya kijken.
Een gamer heeft geen recht op goed geluid? Geluid is datgene dat aan een goede game een extra dimensie geeft. Groot scherm, goede geluid, dan kun je pas genieten van een goede game. Bovendien snap ik niet wat je met een Ageiea kaart moet terwijl je er een 8500GT in zet.quote:Op zondag 4 november 2007 05:46 schreef Tennessee het volgende:
Hij heeft al een speakerset, en het is voor een game-pc, niet voor een mediacenter of thuisstudio...
Inderdaad, ik gebruik een 32" scherm en het is echt niet te groot hoorquote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:22 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ben van een 15 inch LCD overgestapt naar een 22 inch wide TFT. Had ik eerder moeten doen.
Geloof me, je scherm zal nooit te groot zijn
Audio neemt tegenwoordig nog maar nauwelijks proc capaciteit in en bovendien voldoet een goed goede digitale verbindingen via AC97 onboard ook prima om 5.1 geluid door te geven, een goede versterker kan het dan omzetten naar analoog.quote:
inclusief; Samsung Syncmaster 22 inch 226BW, Samsung Spinpoint 500GB en 3GB Kingston Hyper-X 1066MHZ...quote:Op zondag 4 november 2007 05:55 schreef hugecooll het volgende:
edit: Ik zie vast iets over het hoofd, maar die 1693 euro is toch exclusief monitor?
Nauwelijks is niet niks, TS wil een game pc en dan helpen alle kleine beetjes. Ook ondersteunt onboard audio voorzover ik weet geen EAX en dat zit toch wel in erg veel games (kan ik me in vergissen hoor!). Daarnaast heeft hij een kast met een venster en blauwe lichtjes en dan is het ook wel leuk als er iets meer te zien is van binnen dan alleen een bijna helemaal leeg moederbord. Maar we zitten toch boven budget dus er zal vast nog wel iets sneuvelen en dan staat de geluidskaart wel hoog op de lijst... Niet bovenaan, maar zeker hoog.quote:Op zondag 4 november 2007 05:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Audio neemt tegenwoordig nog maar nauwelijks proc capaciteit in en bovendien voldoet een goed goede digitale verbindingen via AC97 onboard ook prima om 5.1 geluid door te geven, een goede versterker kan het dan omzetten naar analoog.
Ahja ik wist wel dat ik iets over het hoofd zagquote:Op zondag 4 november 2007 06:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
inclusief; Samsung Syncmaster 22 inch 226BW, Samsung Spinpoint 500GB en 3GB Kingston Hyper-X 1066MHZ...
even zorgen voor een werkend systeem tot TS er in januari of februari een nog uit te komen G92 kaart in doet....quote:Op zondag 4 november 2007 05:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een gamer heeft geen recht op goed geluid? Geluid is datgene dat aan een goede game een extra dimensie geeft. Groot scherm, goede geluid, dan kun je pas genieten van een goede game. Bovendien snap ik niet wat je met een Ageiea kaart moet terwijl je er een 8500GT in zet.
Misschien dat jij ook een suggestie kan doen voor een systeem waar TS volgens jou wél blij van wordt?quote:Op zondag 4 november 2007 05:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Van die Creative rommel wordt je anders ook niet blij. Zeker niet als een of andere kut-kneus die toevallig goed spelletjes kan spelen z'n nick er aan heeft verbonden.
quote:Op zondag 4 november 2007 08:25 schreef Patjakker het volgende:
Asus Ageia PhysX P1 128MB DDR3 (PPU, CPU/GPU Enhancer) ¤ 133,58
Totaal overbodig ding, wordt amper ondersteunt. Net als die Fatality editie van de X-Fi. Als je dan toch een geluidskaart wil neem dan gewoon de Xtreme Audio/Gamer. Hier betaal je alleen maar extra voor de "Fatality" naam. DIe 8500 GT is GEEN game kaart. Leuk voor een internet pc'tje, meer niet.
quote:http://www.techzine.nl 27 juni 2006
The performance hit from enabling PPU effects is small in our limited benchmarks, costing little to no impact to overall fps per second. The Aegia card package from Asus is pretty decent with a full retail game & 2 game demos.
If you are playing none of the games supported, it's best to wait for more software support to surface before dropping your cash on a PhysX card. As of the writing of this review, there is only a handful of retail games like City of Villians, GRAW and Bet on Soldier that supports PhysX. CellFactor, as impressive & innovative as it is, is a single-level demo, not a full game.
Overall, the PhysX PPU does delivers the candy eye visual effects it promises, but limited software support makes it difficult to justify spending S$400+ on it right now. Furthermore, a new graphics card or cpu upgrade could be done with the same amount of money. Which is more cost effective for your gaming needs?
With ATI & Nvidia getting into the physics market, it looks like competition will heat up in the near future. Hopefully that will encourage more developers to add Physics support in their games.
Pros:
• Delivers more detailed and interactive gaming environments.
• Prospect of delivering more in the future as games make more full use of PhysX SDK
Cons:
• Limited software support
• Expensive
• External power connector needed
quote:http://www.freewebs.com/consoled/awardasus.htm
ASUS Ageia Physx, EDITORS CHOISE AWARD!!!
Eindelijk moest het ervan komen.
De ASUS PhysX P1 Getest.
En hoe!!!
9.6
De droom van elke gamer nog mooier, nog beter, meer 'load' van mijn CPU af, echte hollywood ontploffingen, stof en rook met diepte en het mooiste is dat kan!!!
Eerder in game reviews waren we wat huiverig over de PhysX kaart zou het weer een veredelde
3DFX-achtige kaart zijn een principe dat enigzins achterhaald is of hebben we hier te maken met
iets compleets nieuws en niet alleen een booster voor je bestaande GPU?
Nee de PhysX heeft wat dat betreft veel meer in zijn mars. Eerder waren we redelijk
teleurgesteld over games als GRAW op de PC in tegenstelling tot de console zelfs de
gewone XBOX versie was beter dan de PC versie op een High-end machine.
De PhysX maakt dit helemaal goed, Naast de zwaar verbeterde graphics, de meest realistische
explosies en het kleinste deeltje stoof dat deze kaart voor je berekend verlicht hij degelijk niet
alleen de 'load' van je GPU alswel van je CPU. We hebben deze kaart getest met GRAW,
RAINBOW SIX VEGAS, STALKER, CITY OF VILLAINS en natuurlijk 3DMARK 06.
En ons oordeel volgde snel als je hem er weer wilt uithalen overweeg je amputatie
van je gamestation. Eens begonnen en je bent verkocht.
Het eerste wat opviel bij GRAW was dat het beeld veel scherper was het was duidelijker uit te maken
of een vijand achter cover zat, de rook die uit de schoorstenen van Mexico kwamen zag er enorm realistisch
uit en toen ik een ronde op het wegdek vuurde met mijn assault riffle en daarna voor de gein een busje aan
flarden schoot en de stukken asfalt en vonken en de onderdelen om mijn oren vlogen was ik helemaal verkocht.
ASUS PhysX P1 GRAW Edition
Processor Type
AGEIA PhysX
Bus Technology
32-bit PCI 3.0
Memory Interface
128-bit GDDR3
Memory Capacity
128MB
Memory Clock
733MHz
Helemaal verbaast was ik toen me opviel dat de AI van het spel opeens stukken beter was
en bij het inzoomen met de scope ik niet even die kleine hakkeling had van een halve seconde.
Het aantal frames lag opeens ook een stukje hoger. Ok dacht ik dit spel is gemaakt voor de
PhysX is het parade paardje ervoor dus laat ik een andere shooter pakken die ook best wat specs vreet.
RAINBOW SIX: VEGAS
Deze game maakt gebruik van de UNREAL engine die door de Physx ondersteund wordt echter is
dit spel niet speciaal voor de PhysX ontworpen. Toen ik bij de game reviews mijn recencie van VEGAS
schreef draaide de game al heel erg mooi op mijn machine echter twee probleempjes, het overschakelen
naar thermal vision en motion blur vertraagde de framerate ernstig. Nu echt alle opties open twee identieke
machines op een ding na eentje met de PhysX eentje zonder en kijken maar. Motion blur gaat perfect als je in
cover snel om een hoekje kijkt of in de helicopter naar een missie gaat zie je het pas echt goed, nu nog de thermal
vision. Na het gooien van een smoke grenade thermal aan en waarachtig geen enkele vertraging. VEGAS doet
niet meer onder voor de 360 versie en ik helemaal blij!
De physx word geleverd met GRAW en nog een paar leuke goodies, een mooi hoesje om je games in te doen maar met de kaart in je systeem ben je al blij als een kind, en dit naast een simpele GF 6800 XTreme 256MB videokaart.
De architectuur van de PhysX chipset in je systeem
Al bij al is onze conclusie dat de PhysX een must voor elke serieuze gamer is zowel voor gamers met een super High-end systeem als gamers met een standaard PC. De Physx is ontworpen om je Graphics Card en je CPU te ontlasten Effecten als rook, rondvliegende onderdelen, mist en water effecten eruit te laten zien alsof ze rechtstreeks uit een film komen en de vele nieuwe Nextgen game engines zullen dit goed ondersteunen. De Asus Physx is dan ook het eerste produkt dat onze Editors Choise Award krijgt.
Titels speciaal ontwikkeld voor gebruik met de Physx Chipset
Rise of Nations: Rise of Legends
Bet on Soldier: Blood Sport
Cell Factor
City of Villains
Unreal Tournament 2007
Gunship Apocalypse
Sacred II
Loki
Dogtag
Fallen Earth
Crazy Machines 2
Arena Online
Diabolique
Warhammer MMORPG
Eye of the Storm
KARMA
Vanguard: Saga of Heroes
Alpha Prime
Engines die de ASUS Ageia Physx ondersteunen.
Unreal Engine 3 Epic Games
Gamebryo Emergent Entertainment
Reality Engine Artificial Studios
Eclipse Engine Bioware
Saber3D Saber Interactive
Vision Engine 6.0 Trinigy
Wat heeft dat ze een jaar oud zijn er nou mee te maken? Ik heb zelf geen ervaring met die kaart maar uit bovenstaand stukje klinkt toch heel wat anders dan wat jij zegt. Heb jij wél zelf ervaring met die kaart of praat je ook alleen maar na wat je gehoord hebt erover, zoals ik?quote:Op zondag 4 november 2007 08:48 schreef Patjakker het volgende:
Leuk, stukjes van meer dan een jaar oud. Bij de spellen die het ondersteunen zie je echt amper verschil. Havok werkt net zo goed, en daar hoef je geen aparte kaart voor te kopen.
Wat is de prijs/modelnaam dan? Ik vind deze in de blauwlicht uitvoering erg mooi.quote:
quote:CNET editors' take
for Asus PhysX P1 Accelerator
By: Rich Brown
Post date: 5/5/2006
We were lucky enough to get our hands on a physics accelerator card before the show, thanks to Ageia, the inventor of the PhysX chip. The chip goes on sale for roughly $300 on Monday, May 9, (2006!) in cards from partners Asus and BFG. Ageia sent us the Asus card, along with a demo of a game called CellFactor. This game was developed specifically to show off the PhysX chip's capabilities, and it's the first title we've laid hands on that was designed from the start to support physics acceleration.
CellFactor requires a PhysX accelerator card to play it at all, and it quickly becomes apparent why when you play. It's a futuristic shooter whose one demo map is chock-full of boxes, pipes, and other objects that all behave like their real-life counterparts. Boxes scatter and explode when they're hit by a grenade, heavy rolling pipes will kill you, and so on. The designers even went as far as to let you hurl yourself and the plentiful objects around the map, thanks to your character's telekinetic powers. But perhaps more impressive than the objects' realistic behavior is their sheer number. It's obvious that with the PhysX card and the appropriate programming, game designers have a lot more room for interactivity.
Keep in mind that we don't expect to see an immediate revolution right away. CellFactor aside, only a handful of currently available games offer any kind of support for the PhysX cards, and these first-gen effects are less than earth-shattering. Tom Clancy's latest, Ghost Recon: Advanced Warfighter, is a good example. In-game explosions look more realistic, with bricks falling off buildings, than when you turn the physics acceleration off, but the designers didn't use the PhysX cards in a way that fundamentally changes the gameplay. If you turn the physics acceleration off, the explosions look a little tamer; that's really the only change.
We expect that the ramp up to physics acceleration, either via PhysX cards or Nvidia's new integrated Havok physics support, will be gradual. When Windows Vista hits, it brings with it DirectX 10, and with that a new multimedia programming spec called DirectPhysics. This gives us hope that the industry at large is serious about expanding games' immersiveness. Until we start to see more games built from the ground up to use the PhysX to good effect, we have a hard time recommending a $300 PhysX card--unless you really want to see the few examples of accelerated physics first hand. There's simply not enough game-changing content to make it worthwhile, at least, not yet.
quote:http://www.ageia.com/physx/titles.html
Below is a partial listing of current and upcoming AGEIA PhysX-accelerated titles available for PC and console owners alike. PC titles can take advantage of the PhysX Accelerator to provide an enhanced gaming experience.
Available Now
Auto Assault Net Devil
Bet on Soldier: Blackout Saigon Kylotonn Entertainment
Bet on Soldier: Blood of Sahara Kylotonn Entertainment
Bet on Soldier: Blood Sport (Patch) Kylotonn Entertainment
CellFactor: Revolution Artificial Studios, Immersion
City of Villains Cryptic Studios
Dark Physics The Game Creators
Gears Of War Epic Games
Infernal Metropolis Software
Mobile Suit Gundam: Crossfire BEC
Red Steel Ubisoft Paris
RoboBlitz Naked Sky
Stoked Rider: Alaska Alien Bongfish
Switchball Atomic Elbow
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter GRIN
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (single player mode) Ubisoft Paris
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 PC GRIN
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas Ubisoft Montreal
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (multiplayer mode) Ubisoft Shanghai
Select Upcoming Titles & Patches
Desert Diner Tarsier Studios
Fallen Earth Icarus Studios
Mass Effect BioWare
Unreal Tournament 3 Epic Games
Warmonger Operation: Downtown Destruction Net Devil
The following is a list of game engines which use AGEIA PhysX technology to simulate physics. PC titles built on this technology can more easily take advantage of PhysX hardware support - though specifics on this level of support are up to the developers.
Engine Name Developer
Unreal Engine 3 Epic Games
Gamebryo Emergent Entertainment
Reality Engine Artificial Studios
Eclipse Engine Bioware
Saber3D Saber Interactive
Vision Engine 6.0 Trinigy
quote:http://personal.inet.fi/atk/kjh2348fs/ageia_physx.html#gameslist
Compiled lists with many additions not mentioned on the AGEIA site:
Developers, Games etc.
Akella - Captain Blood
Airtight Games
Abyss Lights Studio - Abyss Lights: Frozen Systems
Artificial Studios / Immersion Games - CellFactor: Combat Training **
- LAN-only multiplayer
- Click here to download the CellFactor: Combat Training demo
Artificial Studios / Immersion Games - CellFactor: Revolution (free game) **
- Download the full game here
Artificial Studios - Monster Madness - Battle for Suburbia **
ASCARON Entertainment - Sacred II (and other next-generation titles)
Atari - Dragonshard
Atomic Elbow - Switchball
Click here to download the 1 hour trial version
Big Huge Games - Rise Of Nations: Rise Of Legends **
- Click here for the demo
BioWare - Dragon Age (and other next-generation titles)
Black Element Software - Alpha Prime **
BlackFoot Studios / Artificial Studios - AGEIA RealityMark
BlueTorch Studios - Open Fire (free game)
Boanerges Studios
Bongfish Interactive Entertainment - Stoked Rider featuring Tommy Brunner
Bongfish Interactive Entertainment - Stoked Rider: Alaska Alien
- Click here for the demo
Céidot Game Studios - Sovereign Symphony **
ChessBase - FRITZ 9 (and other upcoming titles)
Composite Studios - Ancient Galaxy **
Crazy House - Tank Killer
Cryptic Studios - City Of Villains (and other next-generation titles) *
Cyanide Studios - Loki
- Click here for the demo
Destineer Studios
DiezelPower Studios - Dogtag
DIOsoft - Pirates of the XXI Century
EA Los Angeles - Medal Of Honor: Airborne
- Download the single player demo here
EGN Interactive
Eipix - Ultra Tubes **
Epic Games - Unreal Tournament 3 **
- Supposedly some levels require PhysX hardware
FAKT Software - Crazy Machines II
- Download German version of the demo here (EXE)
FAKT Software - Gunship Apocalypse
Flying Lab Software - Pirates Of The Burning Sea
Frantic Games - 1944 D-Day: Operation Overlord
Frogster Interactive - Speedball 2
Frogwares Game Development Studio
Futuremark Corporation - 3DMark06
- No PhysX hardware support
Gaijin Entertainment
Game Consulting - Arena Online
GRIN - Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter **
- Click here for demo mirrors and here for the latest patches
GRIN - Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 **
- Click here for multiplayer demo mirrors
- Click here for singleplayer demo mirrors
- Full game includes a PhysX hardware bonus level entitled "AGEIA Island"
GungHo Online Entertainment - Rondo Projects
Icarus Studios - Fallen Earth
IceHill - Empire Above All
Illusion Softworks
Kuju Entertainment - Rail Simulator
Kylotonn Entertainment - Bet On Soldier: Blood Sport, Blood Of Sahara & Black-out Saigon **
- Click here to download Bet On Soldier v1.3 PhysX patch, 257MB
- Click here to download Blood Of Sahara demo
Larian Studios
Legendo Entertainment - Monster Truck Maniax
MercurySteam - Clive Barker's Jericho
Meridian 93
Metropolis Software - INFERNAL **
- Click here for the demo
MindArk - Entropia Universe
MiST Land
Monte Cristo - Silverfall
Most Wanted Entertainment - Joint Task Force
- Click here for demo mirrors
- Click here to download patch v1.1
Mythic Entertainment - Warhammer Online: Age Of Reckoning
Naked Sky Entertainment - RoboBlitz
- Click here for demo mirrors
Nival Interactive
NetDevil - Auto Assault **
NetDevil - Warmonger - Operation: Downtown Destruction (free game) **
Obsidian Entertainment
PerfectPlay Entertainment - Metathrone Project
Offset Software - Project Offset **
- Source for this info here
Pandora Studios
Piranha Bytes - Gothic 3
Real Time Worlds
Quantic Dream - KARMA / Heavy Rain
Ritual Entertainment
Secret Level
SEGA - GE2 Project (and other next-generation titles)
Shiny Entertainment Studio
Sigil Games Online - Vanguard: Saga Of Heroes
Signature Devices
Sixteen Tons Entertainment - The Show
Spark Unlimited - New Pandora game ***
- Source for this info here
Steel Monkeys - 2 Days To Vegas
Syncere Arts - Mahabharata: The Dawn of Kaliyuga **
Tarsier Studios - The Desert Diner **
Treehouse (Games Academy) - Fragfist
Widescreen Games
XL Games
YAGER Development - Eye Of The Storm
ZUXXEZ Entertainment - Two Worlds
* = PhysX hardware support in a patch
** = PhysX hardware support
*** = PhysX Accelerator required
Game Engines
Artificial Studios - Reality Engine
Emergent Game Technologies - Gamebryo
BioWare - Eclipse Engine
Epic Games - Unreal Engine 3
Dagor Game Engine
Irrlicht Engine - PhysX wrapper
The Game Creators - Dark Physics
OGRE 3D - NxOgre (wrapper)
Over The Edge Entertainment - Unity
Saber Interactive - Saber3D
Trinigy - Vision Engine 6
Publishers
Akella
Atari
Aspyr Media
Buka Entertainment
Game Factory Interactive
HD Publishing B.V.
Microsoft Game Studios - XNA Studio, Xbox 360
Midway Home Entertainment
NCSoft Corporation
Noviy Disk
SEGA
Sony Computer Entertainment - PlayStation 3
Take-Two Interactive Software
Ubisoft Entertainment
dat was voor $300,- en niet voor ¤133,- en anderhalf jaar geleden toen er nog geen games waren die het ondersteunden. dat is nu anders en TS wil een pc die klaar is voor de toekomst. je andere post heb ik even wat langer voor nodig om op te reageren.quote:Op zondag 4 november 2007 09:24 schreef Athmozz het volgende:
in jouw vetgedrukte deeltje staat het toch overduidelijk?
Het is de moeite niet, tenzij je een freak bent die het persé zelf wil zien & dan ook het beste vh beste wil, maar dan zet je naar mijn gedacht er ook direct 2x8800GTX in SLI in.
quote:Op zondag 4 november 2007 09:12 schreef Patjakker het volgende:
Nog even over de geluidskaart, waarom raad je die Fatal1ty editie nou aan?
quote:Op zondag 4 november 2007 08:44 schreef Tennessee het volgende:
En wat die geluidskaart betreft, ik vroeg toch ook waar TS zélf op zou willen bezuinigen en ik hád toch al gezegd dat wat mij betreft die geluidskaart dan hoog op de lijst staat?
voor de zoveelste keer, ik heb er een kaartje van ¤75,- inzitten zodat TS daar begin volgend jaar voor ¤200 tot ¤300 een G92 in kan zetten inplaats van nu ¤500 uit te geven aan een kaart die over een maand de helft kost.quote:Op zondag 4 november 2007 09:24 schreef Patjakker het volgende:
Juist, weer stukjes uit begin 2006. En die developer list is wel lang, maar zijn *bijna* allemaal matige danwel hele kleine studio's. Het is vele malen handiger om die extra 130 euro in een goede videokaart te investeren.
Eerste quote gaat over die physx kaart. Edit: Nu heb je ze wel goed staanquote:Op zondag 4 november 2007 09:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
[..]
Oftewel: Tenessee geeft al aan dat op de geluidskaart bezuinigd kan worden...
En daarom raad je dan maar een overbodige Physx kaart aan voor 130 euro? Een 8800GT kost trouwens 250 euro, en das een perfecte kaart voor TS. Over 2 jaar kost die G92 overigens ook niks meer....quote:Op zondag 4 november 2007 09:29 schreef Tennessee het volgende:
[..]
voor de zoveelste keer, ik heb er een kaartje van ¤75,- inzitten zodat TS daar begin volgend jaar voor ¤200 tot ¤300 een G92 in kan zetten inplaats van nu ¤500 uit te geven aan een kaart die over een maand de helft kost.
quote:Op zondag 4 november 2007 09:32 schreef Patjakker het volgende:
[..]
En daarom raad je dan maar een overbodige Physx kaart aan voor 130 euro? Een 8800GT kost trouwens 250 euro, en das een perfecte kaart voor TS. Over 2 jaar kost die G92 overigens ook niks meer....
quote:Tweakers.net
Nvidia brengt midrangekaart GeForce 8800 GT uit
Door Olaf van Miltenburg, maandag 29 oktober 2007 16:26, views: 44.184
Maandag is de nieuwste loot aan de GeForce-stam verschenen: de 8800 GT, ook bekend als de G92. De kaarten voor het middensegment krijgen van nVidia omgerekend een adviesprijs tussen de 200 en 250 dollar mee.
Oorspronkelijk zou de kaart op 12 november geïntroduceerd worden, maar nVidia wilde concurrent AMD een stap voor zijn en besloot de 8800 GT twee weken eerder uit te brengen. AMD brengt zijn Radeon HD 3800, ook voor het middensegment, op 19 november op de markt.
De 8800 GT is door TSMC op het 65nm-productieprocédé gebakken waardoor deze niet alleen voor een lagere prijs geproduceerd kan worden, maar ook maximaal slechts 105 watt verstookt, bijna 80 watt minder dan de 8800 GTX. De GT-variant is geklokt op 600MHz, 100MHz meer dan de GTS en ook meer dan de GTX, die standaard op 575MHz draait. Zelfs 612 MHz van de GeForce 8800 Ultra is niet eens zover verwijderd, zo constateert Dailytech. Nvidia heeft de 8800 GT daarnaast voorzien van 112 streamprocessors, 16 meer dan de 8800 GTS en slechts 6 minder dan de 8800 GTX. Die streamprocessors hebben overigens dezelfde kloksnelheid meegekregen als die van de 8800 Ultra: 1500MHz.
Reviewers die de kaart in handen kregen zijn unaniem lovend over de prijs/prestatie-verhouding. 'We hebben een gereviseerde high-end kaart voor een mid-range prijs gekregen. De 8800 GT kannibaliseert een groot deel van zijn eigen DX10-line-up. Het voordeel op gebied van prestaties en prijs heeft ons beeld van het gpu-landschap vernietigd', aldus AnandTech. Guru3D gaat nog verder: 'Je kunt niet verliezen op deze deal, dit is bang for your bucks, dit is waar het om draait.'
De 8800 GT levert betere prestaties dan de duurdere 8800 GTS, waardoor deze kaart in feite overbodig wordt, zo blijkt uit de benchmarks van AnandTech. Maar ook de prestaties van de 8800 GTX komen aardig in de buurt, zodat de reviewer weinig motivatie ziet deze high-end kaart nog aan te schaffen. Aangezien AnandTech verwacht dat de Radeon HD 3800 niet sneller zal zijn dan de HD 2900XT, is ook deze kaart vergeleken met de 8800 GT. Duidelijk is dat de Radeon de laatste videoplank van nVidia niet kan bijbenen, waardoor AMD waarschijnlijk niets anders rest dan concurreren op prijs, zo luidt de conclusie.
quote:Tweakers.net
Gerucht: nVidia komt met GeForce 8700GT en 8700GTS
Door Dimitri Reijerman, vrijdag 7 september 2007 18:45, views: 28.132
Nvidia zou volgens Guru3D werken aan de GeForce 8700GT en de GeForce 8700GTS. De nieuwe lichting videokaarten zal in november op de markt moeten verschijnen en voorzien zijn van de mysterieuze G92-gpu.
Guru3D zegt dit nieuws uit anonieme bron vernomen te hebben. De 8700GT en de 8700GTS zijn gebaseerd op de G92-gpu van nVidia, op basis van een 65nm-architectuur. De kloksnelheden van de gpu's zijn nog onbekend, net als de nieuwe features. Beide videokaarten zijn volgens de bron uitgerust met 512MB ddr3-videogeheugen van Qimonda, waarbij de geheugenfrequentie op 1GHz ligt.
De goedkopere GT-variant zou ongeveer 200 dollar gaan kosten, terwijl de GTS-versie rond de 249 dollar moet opbrengen. Volgens Guru3D zouden de prestaties van de kaarten dicht tegen die van de GeForce 8800GTS aanliggen. Ook overweegt nVidia om zijn nieuwe lichting videokaarten voor het 'performance-mainstream'-segment te voorzien van een s/pdif-ingang, waardoor een eventuele hdmi-aansluiting ook geluid kan doorgeven.
Wat probeer je hier nu mee te zeggen?quote:
Juist. Dat probeer ik nu al 10 posts duidelijk te maken.quote:Op zondag 4 november 2007 09:40 schreef Athmozz het volgende:
EAX zou ik in een game-pc wel weer overwegen, je geluid komt dan toch beter (lees realistischer) over.
Ik zou echter de gewone xtreme gamer nemen ipv de fatality, dan bespaar je toch weer een paar euro's (xtreme gamer kost 60¤'s)
In het verleden is gebleken dat als Ageia zegt dat iets eraan komt het nog wel een paar jaar duurt. De samenstelling waar iedereen het nu over heeft is juist een compromis omdat TS eigenlijk al had gezegd nog even te wachten tot na de feestdagen. Om vast ergens over te kunnen praten heb ik bovenstaande vast samengesteld en er wordt flink over gepraat dus...quote:Op zondag 4 november 2007 09:36 schreef Athmozz het volgende:
ik heb even nog verder gekeken naar die physics kaart, en ik zou ze zéker niet nemen.
http://www.theinquirer.ne(...)s-out-a-full-line-up
Ik zou dus sowieso wachten tot die nieuwe lijn op PCI-e er is, en dan eventueel overwegen om het te kopen. Ik vind het altijd jammer om oude hardware erin te zetten (want die physics kaart is al 2 jaar oud, dus echt veel zal dat ding niet meer doen aangezien de nieuwe grafische kaarten makkelijk 4x zoveel werk kunnen verzetten of de topkaarten van toen), zeker als er blijkbaar nieuwe moet uitgekomen zijn / op uitkomen staat
Uit je quotes haal ik op dat de 8800GT dus een G92 chippie is. Dus de geplande naam 8700GT is blijkbaar niet doorgegaan?quote:
In het gerucht gaat het over de 8700GT en de 8700GTS, nu is de 8800GT (en niet de 8700GT dus) uitgekomen, wat die tweede gaat worden (qua naam, 8800GT Hyper?) moeten we dus nog even afwachten en als het goed is is er zelfs een derde (8900?) onderweg.quote:Op zondag 4 november 2007 09:41 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Wat probeer je hier nu mee te zeggen?
Die 8800GT presteert best een stuk beter dan de 8800GTS. Gewoon de beste bang for buck kaart die op dit moment te krijgen is.
Dat ding is nog geen week op de markt, binnen drie maanden is hij minstens 30% goedkoper, ongeveer ¤180,- dus, dan komt er een midrange van ¤280,- tot ¤320,- (die in eerste instantie ruim ¤400,- zal kosten) bij en dan een high end van ruim ¤400,- (die de eerste paar maanden wel ¤600,- zal kosten). Volgens mij gaat het altijd zo... Dat is de G92quote:Op zondag 4 november 2007 10:02 schreef Patjakker het volgende:
Die 8800GT is geen budget kaart. Of jij moet kaarten met prijzen van 250 euro als budgetkaart zien.
Tuurlijk zou het kunnen dat over een half jaar hij presteert als een budgetkaart (wat ik sterk betwijfel), maar das een ander verhaal.
Je begrijpt het niet... NVidia heeft een nieuwe processor, daarvan komen drie basisversies, een budget versie, een midrange versie en een high end versie. Als eerste is nu de 8800GT uitgekomen en die is heeeel erg snel dus gaat nu iedereen ervan uit dat de 8800GT de midrange G92 is. Ik zeg dus dat het best wel eens de budget G92 zou kunnen zijn en dat de midrange en high end G92's er dus nog aan zitten te komen.quote:Op zondag 4 november 2007 10:14 schreef Patjakker het volgende:
180 is nog steeds niet budget.
De budget lijn blijft gewoon de 8500 serie en in iets mindere mate de 8600 lijn. De 8800 GTS en GTX zijn nog steeds prima kaarten, alleen door de agressieve prijs van de GT is deze nu aan te raden.
Ik begrijp het wel, jij bent degene die een beetje aan het speculeren is. Ik kijk liever gewoon naar de typenummers en de prijs. Alleen dat bepaalt of het nu een budget versie is of niet.quote:Op zondag 4 november 2007 10:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet... NVidia heeft een nieuwe processor, daarvan komen drie basisversies, een budget versie, een midrange versie en een high end versie. Als eerste is nu de 8800GT uitgekomen en die is heeeel erg snel dus gaat nu iedereen ervan uit dat de 8800GT de midrange G92 is. Ik zeg dus dat het best wel eens de budget G92 zou kunnen zijn en dat de midrange en high end G92's er dus nog aan zitten te komen.
TS wil een game pc voor tussen de ¤1000,- en ¤1500,- en dus zitten we al honderden euro's boven budget en moeten we gaan kijken waar het iets goedkoper kan en niet waar het iets duurder kan. Heb ik trouwens niet precies hetzelfde al een paar weken geleden in een andere topic gezegd?
Memory 4 x DIMM, max. 8GB, DDR2 1066*/800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memoryquote:Op zondag 4 november 2007 09:08 schreef Athmozz het volgende:
nog wat dingen die ik zou veranderen (maar het is zeker een deftig systeem hoor)
1) Je geheugen. De TS geeft niet aan te willen overklokken. Waarom van dat achterlijk snel geheugen erin steken dat je moederbord zelfs niet eens kan aansturen???
Recht uit de QVL van Asus (en die moet je ALTIJD controleren aangezien Asus een rotmerk is qua ramondersteuning)
C* : Supports 4 modules inserted into both the yellow and black slots as two pairs of dual-channel memory configuration
Bij die KHX staat geen C aangegeven; bij geen enkel 8500 geheugen trouwens. Dit betekend dat je ze maximaal op 800mhz kan draaien als je 4 latjes in dualchannel wil draaien, dus 1066mhz geheugen heb je niets aan (tenzij je extreem gaat overklokken, maar om tekort te hebben met 800mhz moet je minstens naar 3200mhz gaan, en de normale rek van ong. 10% op je geheugen laat je dus al naar de 3500mhz gaan met 800mhz geheugen)
KHX eruit en vervangen door standaard 666mhz geheugen, of als je zou overklokken door geheugen met Micron D9GKX-chips op. Die overklokken superhard.
Aangezien ik wél een Asus fan ben heb ik een Asus bord aangeraden. Maar dat het goedkoper kan door een losse wireless adapter te kopen is een goede tip!quote:2) Moederbord:
Aangezien ik geen Asus fan ben (rampzalige RMA procedures; lastig met geheugen...) zou ik gewoon een MSI bordje nemen, zijnde de P35 Neo2-FIR. Die kost rond de 95¤. Daarbij een US Robotics USR805417A MAXg (30¤'s) voor de draadloze internetontvangst (adapter van 125Mbps)
TS wil een pc met venster en blauw licht, hij wil de koeler dus ook zien en dan vind ik die van jou toch minder bij het moederbord passen dan die van mij.quote:3) Koelblok is een goed, maar ik vind het te duur voor zijn prestaties. Zet daar een Scythe Mugen op, een van de beste blokken die er nu uit is & qua prijs gelijkaardig (en ik ben zeker dat het past op dat msi moederbord).
Ook weer een goed punt, maar dan zou het nóg weer minstens ¤80,- duurder worden... en zoals gezegd zitten we al honderden euro's boven budget.quote:4) 1 HD maar in een systeem van 1600¤? Steek er maar snel een 2de bij voor een RAID1 array van te maken.
Misschien moet je je dan even wat gaan verdiepen in hoe zo'n physics kaart precies werkt?quote:Qua Physix kaart vermoed ik niet dat het echt zoveel zal maken eens je daar een 8800GT oid in steekt als die uit zijn hoor. Verschil zal er zeker zijn (alienware plaatst niet voor niets van die physix processors), alleen vraag ik mij daarvan af of het echt de moeite wel is.
quote:Op zondag 4 november 2007 10:27 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, jij bent degene die een beetje aan het speculeren is. Ik kijk liever gewoon naar de typenummers en de prijs. Alleen dat bepaalt of het nu een budget versie is of niet.
TS wil wachten tot na de feestdagen en dat heb ik inderdaad ook geadviseerd ja. Waarom heb je daar zo'n probleem mee? Het lijkt wel of het enige dat ik steeds hoor is dat je vooral NU moet kopen en vooral een duurdere videokaart moet nemen...quote:Ja, in meerdere topics zelfs. Jij wil altijd op dingen wachten en besparen op de verkeerde zaken heb ik het idee. Een game-pc heeft een goede CPU en GPU nodig. Dus als je wat aan de nu al redelijk hoge prijs wil doen moet je juist niet daar op willen besparen.
en dat is weer een goede suggestie... ook namens TS vast bedankt!quote:Op zondag 4 november 2007 10:38 schreef Patjakker het volgende:
http://www.thermaltake.co(...)l-p0257/cl-p0257.asp
Das ook wel een mooie koeler voor TS. Verlicht met 3 blauwe leds.
Dat zal DutchErrorist leuk vinden als hij wakker wordt!quote:Op zondag 4 november 2007 10:43 schreef SolidasRock het volgende:
Hoe meer Patjakker post, hoe meer ik achter hem en zijn denkwijze en smaak kom. (komen vrijwel overeen)
klopt, supports up to DDR2 1066 natively, maar er staat NIET bij dat het met 4 latjes ram werkt in dualchannel. Kijk in de QVL en je ziet dat dat niet het geval is. Je kan er idd 4 latjes aan die snelheid insteken, maar je dualchannel zal niet meer werken. Dìt is Asus. Mooie praatjes over het geheugen, maar als je de QVL niet doorneemt kom je frequent verkeerd uit.quote:Op zondag 4 november 2007 10:33 schreef Tennessee het volgende:
Memory 4 x DIMM, max. 8GB, DDR2 1066*/800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memory
Dual channel memory architecture
* The chipset officially supports the memory frequency up to DDR2 800MHz. Tuned by ASUS Super Memspeed Technology, this motherboard natively supports up to DDR2 1066MHz
Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL.
Ah ok, je hebt het voor de looks gedaan. Ik vond het al een vreemde koeler waar je mee afkwam aangezien die niet frequent verkocht wordt, dus ik dacht dat je die genomen had als Asus fan zijnde.quote:TS wil een pc met venster en blauw licht, hij wil de koeler dus ook zien en dan vind ik die van jou toch minder bij het moederbord passen dan die van mij.
Neuh, dat gebruik ik toch niet dus ik blijf maar "ik vermoed" zeggen. Zolang ik dat erbij zet zie ik geen probleemquote:Misschien moet je je dan even wat gaan verdiepen in hoe zo'n physics kaart precies werkt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |