abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54350954
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:12 schreef Patjakker het volgende:

Nog even over de geluidskaart, waarom raad je die Fatal1ty editie nou aan?
quote:
Op zondag 4 november 2007 08:44 schreef Tennessee het volgende:

En wat die geluidskaart betreft, ik vroeg toch ook waar TS zélf op zou willen bezuinigen en ik hád toch al gezegd dat wat mij betreft die geluidskaart dan hoog op de lijst staat?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2007 09:30:05 ]
pi_54350965
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:24 schreef Patjakker het volgende:
Juist, weer stukjes uit begin 2006. En die developer list is wel lang, maar zijn *bijna* allemaal matige danwel hele kleine studio's. Het is vele malen handiger om die extra 130 euro in een goede videokaart te investeren.
voor de zoveelste keer, ik heb er een kaartje van ¤75,- inzitten zodat TS daar begin volgend jaar voor ¤200 tot ¤300 een G92 in kan zetten inplaats van nu ¤500 uit te geven aan een kaart die over een maand de helft kost.
pi_54350972
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:28 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

[..]

Oftewel: Tenessee geeft al aan dat op de geluidskaart bezuinigd kan worden...
Eerste quote gaat over die physx kaart. Edit: Nu heb je ze wel goed staan

Maar ik bedoelde te zeggen dat het gewoon een hele vreemde keuze is om die fatality editie aan te raden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Patjakker op 04-11-2007 09:39:31 ]
pi_54350988
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:29 schreef Tennessee het volgende:

[..]

voor de zoveelste keer, ik heb er een kaartje van ¤75,- inzitten zodat TS daar begin volgend jaar voor ¤200 tot ¤300 een G92 in kan zetten inplaats van nu ¤500 uit te geven aan een kaart die over een maand de helft kost.
En daarom raad je dan maar een overbodige Physx kaart aan voor 130 euro? Een 8800GT kost trouwens 250 euro, en das een perfecte kaart voor TS. Over 2 jaar kost die G92 overigens ook niks meer....
pi_54351010
ik heb even nog verder gekeken naar die physics kaart, en ik zou ze zéker niet nemen.

http://www.theinquirer.ne(...)s-out-a-full-line-up

Ik zou dus sowieso wachten tot die nieuwe lijn op PCI-e er is, en dan eventueel overwegen om het te kopen. Ik vind het altijd jammer om oude hardware erin te zetten (want die physics kaart is al 2 jaar oud, dus echt veel zal dat ding niet meer doen aangezien de nieuwe grafische kaarten makkelijk 4x zoveel werk kunnen verzetten of de topkaarten van toen), zeker als er blijkbaar nieuwe moet uitgekomen zijn / op uitkomen staat
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54351015
Ik ben het wel met Patjakker eens, een 8800 GT is een prima keuze (heb onlangs review erover gelezen en deze zou nagenoeg bijna even goed presteren als de 8800 GTX en de helft kosten daarvan).

Die geluidskaart geeft Tenessee zelf al aan dat het een niet helemaal goeie investering is dus daar ga ik niet over doorzagen .
pi_54351031
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:32 schreef Patjakker het volgende:

[..]

En daarom raad je dan maar een overbodige Physx kaart aan voor 130 euro? Een 8800GT kost trouwens 250 euro, en das een perfecte kaart voor TS. Over 2 jaar kost die G92 overigens ook niks meer....
quote:
Tweakers.net

Nvidia brengt midrangekaart GeForce 8800 GT uit

Door Olaf van Miltenburg, maandag 29 oktober 2007 16:26, views: 44.184

Maandag is de nieuwste loot aan de GeForce-stam verschenen: de 8800 GT, ook bekend als de G92. De kaarten voor het middensegment krijgen van nVidia omgerekend een adviesprijs tussen de 200 en 250 dollar mee.

Oorspronkelijk zou de kaart op 12 november geďntroduceerd worden, maar nVidia wilde concurrent AMD een stap voor zijn en besloot de 8800 GT twee weken eerder uit te brengen. AMD brengt zijn Radeon HD 3800, ook voor het middensegment, op 19 november op de markt.

De 8800 GT is door TSMC op het 65nm-productieprocédé gebakken waardoor deze niet alleen voor een lagere prijs geproduceerd kan worden, maar ook maximaal slechts 105 watt verstookt, bijna 80 watt minder dan de 8800 GTX. De GT-variant is geklokt op 600MHz, 100MHz meer dan de GTS en ook meer dan de GTX, die standaard op 575MHz draait. Zelfs 612 MHz van de GeForce 8800 Ultra is niet eens zover verwijderd, zo constateert Dailytech. Nvidia heeft de 8800 GT daarnaast voorzien van 112 streamprocessors, 16 meer dan de 8800 GTS en slechts 6 minder dan de 8800 GTX. Die streamprocessors hebben overigens dezelfde kloksnelheid meegekregen als die van de 8800 Ultra: 1500MHz.

Reviewers die de kaart in handen kregen zijn unaniem lovend over de prijs/prestatie-verhouding. 'We hebben een gereviseerde high-end kaart voor een mid-range prijs gekregen. De 8800 GT kannibaliseert een groot deel van zijn eigen DX10-line-up. Het voordeel op gebied van prestaties en prijs heeft ons beeld van het gpu-landschap vernietigd', aldus AnandTech. Guru3D gaat nog verder: 'Je kunt niet verliezen op deze deal, dit is bang for your bucks, dit is waar het om draait.'

De 8800 GT levert betere prestaties dan de duurdere 8800 GTS, waardoor deze kaart in feite overbodig wordt, zo blijkt uit de benchmarks van AnandTech. Maar ook de prestaties van de 8800 GTX komen aardig in de buurt, zodat de reviewer weinig motivatie ziet deze high-end kaart nog aan te schaffen. Aangezien AnandTech verwacht dat de Radeon HD 3800 niet sneller zal zijn dan de HD 2900XT, is ook deze kaart vergeleken met de 8800 GT. Duidelijk is dat de Radeon de laatste videoplank van nVidia niet kan bijbenen, waardoor AMD waarschijnlijk niets anders rest dan concurreren op prijs, zo luidt de conclusie.
quote:
Tweakers.net

Gerucht: nVidia komt met GeForce 8700GT en 8700GTS
Door Dimitri Reijerman, vrijdag 7 september 2007 18:45, views: 28.132

Nvidia zou volgens Guru3D werken aan de GeForce 8700GT en de GeForce 8700GTS. De nieuwe lichting videokaarten zal in november op de markt moeten verschijnen en voorzien zijn van de mysterieuze G92-gpu.

Guru3D zegt dit nieuws uit anonieme bron vernomen te hebben. De 8700GT en de 8700GTS zijn gebaseerd op de G92-gpu van nVidia, op basis van een 65nm-architectuur. De kloksnelheden van de gpu's zijn nog onbekend, net als de nieuwe features. Beide videokaarten zijn volgens de bron uitgerust met 512MB ddr3-videogeheugen van Qimonda, waarbij de geheugenfrequentie op 1GHz ligt.

De goedkopere GT-variant zou ongeveer 200 dollar gaan kosten, terwijl de GTS-versie rond de 249 dollar moet opbrengen. Volgens Guru3D zouden de prestaties van de kaarten dicht tegen die van de GeForce 8800GTS aanliggen. Ook overweegt nVidia om zijn nieuwe lichting videokaarten voor het 'performance-mainstream'-segment te voorzien van een s/pdif-ingang, waardoor een eventuele hdmi-aansluiting ook geluid kan doorgeven.
pi_54351044
EAX zou ik in een game-pc wel weer overwegen, je geluid komt dan toch beter (lees realistischer) over.

Ik zou echter de gewone xtreme gamer nemen ipv de fatality, dan bespaar je toch weer een paar euro's (xtreme gamer kost 60¤'s)
pi_54351049
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:39 schreef Tennessee het volgende:

[..]

[..]

[..]
Wat probeer je hier nu mee te zeggen?

Die 8800GT presteert best een stuk beter dan de 8800GTS. Gewoon de beste bang for buck kaart die op dit moment te krijgen is.
pi_54351052
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:40 schreef Athmozz het volgende:
EAX zou ik in een game-pc wel weer overwegen, je geluid komt dan toch beter (lees realistischer) over.

Ik zou echter de gewone xtreme gamer nemen ipv de fatality, dan bespaar je toch weer een paar euro's (xtreme gamer kost 60¤'s)
Juist. Dat probeer ik nu al 10 posts duidelijk te maken.
pi_54351062
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:36 schreef Athmozz het volgende:
ik heb even nog verder gekeken naar die physics kaart, en ik zou ze zéker niet nemen.

http://www.theinquirer.ne(...)s-out-a-full-line-up

Ik zou dus sowieso wachten tot die nieuwe lijn op PCI-e er is, en dan eventueel overwegen om het te kopen. Ik vind het altijd jammer om oude hardware erin te zetten (want die physics kaart is al 2 jaar oud, dus echt veel zal dat ding niet meer doen aangezien de nieuwe grafische kaarten makkelijk 4x zoveel werk kunnen verzetten of de topkaarten van toen), zeker als er blijkbaar nieuwe moet uitgekomen zijn / op uitkomen staat
In het verleden is gebleken dat als Ageia zegt dat iets eraan komt het nog wel een paar jaar duurt. De samenstelling waar iedereen het nu over heeft is juist een compromis omdat TS eigenlijk al had gezegd nog even te wachten tot na de feestdagen. Om vast ergens over te kunnen praten heb ik bovenstaande vast samengesteld en er wordt flink over gepraat dus...
pi_54351063
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:39 schreef Tennessee het volgende:

[..]

[..]

[..]
Uit je quotes haal ik op dat de 8800GT dus een G92 chippie is. Dus de geplande naam 8700GT is blijkbaar niet doorgegaan?
pi_54351077
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:41 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Wat probeer je hier nu mee te zeggen?

Die 8800GT presteert best een stuk beter dan de 8800GTS. Gewoon de beste bang for buck kaart die op dit moment te krijgen is.
In het gerucht gaat het over de 8700GT en de 8700GTS, nu is de 8800GT (en niet de 8700GT dus) uitgekomen, wat die tweede gaat worden (qua naam, 8800GT Hyper?) moeten we dus nog even afwachten en als het goed is is er zelfs een derde (8900?) onderweg.

het zou dus ook best wel eens kunnen dat die 8800GT helemaal geen midrange kaart is maar een budget kaart, en dat de echte midrange en high-end G92 er nog aan zitten te komen.

En dan kost die 8800GT in januari ¤200,- of minder en is hij wél leverbaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tennessee op 04-11-2007 09:58:55 ]
pi_54351189
Die 8800GT is geen budget kaart. Of jij moet kaarten met prijzen van 250 euro als budgetkaart zien.

Tuurlijk zou het kunnen dat over een half jaar hij presteert als een budgetkaart (wat ik sterk betwijfel), maar das een ander verhaal.
pi_54351226
quote:
Op zondag 4 november 2007 10:02 schreef Patjakker het volgende:
Die 8800GT is geen budget kaart. Of jij moet kaarten met prijzen van 250 euro als budgetkaart zien.

Tuurlijk zou het kunnen dat over een half jaar hij presteert als een budgetkaart (wat ik sterk betwijfel), maar das een ander verhaal.
Dat ding is nog geen week op de markt, binnen drie maanden is hij minstens 30% goedkoper, ongeveer ¤180,- dus, dan komt er een midrange van ¤280,- tot ¤320,- (die in eerste instantie ruim ¤400,- zal kosten) bij en dan een high end van ruim ¤400,- (die de eerste paar maanden wel ¤600,- zal kosten). Volgens mij gaat het altijd zo... Dat is de G92

Al die oudere kaarten die 2 weken geleden nog "je van het" waren en door iedereen als onmisbaar werden gezien gaan nu kelderen in prijs omdat de G92 budget kaart ze al allemaal het nakijken geeft...
pi_54351244
180 is nog steeds niet budget.

De budget lijn blijft gewoon de 8500 serie en in iets mindere mate de 8600 lijn. De 8800 GTS en GTX zijn nog steeds prima kaarten, alleen door de agressieve prijs van de GT is deze nu aan te raden.
pi_54351309
quote:
Op zondag 4 november 2007 10:14 schreef Patjakker het volgende:
180 is nog steeds niet budget.

De budget lijn blijft gewoon de 8500 serie en in iets mindere mate de 8600 lijn. De 8800 GTS en GTX zijn nog steeds prima kaarten, alleen door de agressieve prijs van de GT is deze nu aan te raden.
Je begrijpt het niet... NVidia heeft een nieuwe processor, daarvan komen drie basisversies, een budget versie, een midrange versie en een high end versie. Als eerste is nu de 8800GT uitgekomen en die is heeeel erg snel dus gaat nu iedereen ervan uit dat de 8800GT de midrange G92 is. Ik zeg dus dat het best wel eens de budget G92 zou kunnen zijn en dat de midrange en high end G92's er dus nog aan zitten te komen.

TS wil een game pc voor tussen de ¤1000,- en ¤1500,- en dus zitten we al honderden euro's boven budget en moeten we gaan kijken waar het iets goedkoper kan en niet waar het iets duurder kan. Heb ik trouwens niet precies hetzelfde al een paar weken geleden in een andere topic gezegd?
pi_54351335
quote:
Op zondag 4 november 2007 10:24 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet... NVidia heeft een nieuwe processor, daarvan komen drie basisversies, een budget versie, een midrange versie en een high end versie. Als eerste is nu de 8800GT uitgekomen en die is heeeel erg snel dus gaat nu iedereen ervan uit dat de 8800GT de midrange G92 is. Ik zeg dus dat het best wel eens de budget G92 zou kunnen zijn en dat de midrange en high end G92's er dus nog aan zitten te komen.

TS wil een game pc voor tussen de ¤1000,- en ¤1500,- en dus zitten we al honderden euro's boven budget en moeten we gaan kijken waar het iets goedkoper kan en niet waar het iets duurder kan. Heb ik trouwens niet precies hetzelfde al een paar weken geleden in een andere topic gezegd?
Ik begrijp het wel, jij bent degene die een beetje aan het speculeren is. Ik kijk liever gewoon naar de typenummers en de prijs. Alleen dat bepaalt of het nu een budget versie is of niet.

Ja, in meerdere topics zelfs. Jij wil altijd op dingen wachten en besparen op de verkeerde zaken heb ik het idee. Een game-pc heeft een goede CPU en GPU nodig. Dus als je wat aan de nu al redelijk hoge prijs wil doen moet je juist niet daar op willen besparen.
pi_54351390
quote:
Op zondag 4 november 2007 09:08 schreef Athmozz het volgende:
nog wat dingen die ik zou veranderen (maar het is zeker een deftig systeem hoor)

1) Je geheugen. De TS geeft niet aan te willen overklokken. Waarom van dat achterlijk snel geheugen erin steken dat je moederbord zelfs niet eens kan aansturen???
Recht uit de QVL van Asus (en die moet je ALTIJD controleren aangezien Asus een rotmerk is qua ramondersteuning)

C* : Supports 4 modules inserted into both the yellow and black slots as two pairs of dual-channel memory configuration

Bij die KHX staat geen C aangegeven; bij geen enkel 8500 geheugen trouwens. Dit betekend dat je ze maximaal op 800mhz kan draaien als je 4 latjes in dualchannel wil draaien, dus 1066mhz geheugen heb je niets aan (tenzij je extreem gaat overklokken, maar om tekort te hebben met 800mhz moet je minstens naar 3200mhz gaan, en de normale rek van ong. 10% op je geheugen laat je dus al naar de 3500mhz gaan met 800mhz geheugen)

KHX eruit en vervangen door standaard 666mhz geheugen, of als je zou overklokken door geheugen met Micron D9GKX-chips op. Die overklokken superhard.
Memory 4 x DIMM, max. 8GB, DDR2 1066*/800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memory
Dual channel memory architecture
* The chipset officially supports the memory frequency up to DDR2 800MHz. Tuned by ASUS Super Memspeed Technology, this motherboard natively supports up to DDR2 1066MHz
Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL.
quote:
2) Moederbord:
Aangezien ik geen Asus fan ben (rampzalige RMA procedures; lastig met geheugen...) zou ik gewoon een MSI bordje nemen, zijnde de P35 Neo2-FIR. Die kost rond de 95¤. Daarbij een US Robotics USR805417A MAXg (30¤'s) voor de draadloze internetontvangst (adapter van 125Mbps)
Aangezien ik wél een Asus fan ben heb ik een Asus bord aangeraden. Maar dat het goedkoper kan door een losse wireless adapter te kopen is een goede tip!
quote:
3) Koelblok is een goed, maar ik vind het te duur voor zijn prestaties. Zet daar een Scythe Mugen op, een van de beste blokken die er nu uit is & qua prijs gelijkaardig (en ik ben zeker dat het past op dat msi moederbord).
TS wil een pc met venster en blauw licht, hij wil de koeler dus ook zien en dan vind ik die van jou toch minder bij het moederbord passen dan die van mij.

quote:
4) 1 HD maar in een systeem van 1600¤? Steek er maar snel een 2de bij voor een RAID1 array van te maken.
Ook weer een goed punt, maar dan zou het nóg weer minstens ¤80,- duurder worden... en zoals gezegd zitten we al honderden euro's boven budget.
quote:
Qua Physix kaart vermoed ik niet dat het echt zoveel zal maken eens je daar een 8800GT oid in steekt als die uit zijn hoor. Verschil zal er zeker zijn (alienware plaatst niet voor niets van die physix processors), alleen vraag ik mij daarvan af of het echt de moeite wel is.
Misschien moet je je dan even wat gaan verdiepen in hoe zo'n physics kaart precies werkt?
pi_54351434
http://www.thermaltake.co(...)l-p0257/cl-p0257.asp

Das ook wel een mooie koeler voor TS. Verlicht met 3 blauwe leds.
pi_54351460
quote:
Op zondag 4 november 2007 10:27 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel, jij bent degene die een beetje aan het speculeren is. Ik kijk liever gewoon naar de typenummers en de prijs. Alleen dat bepaalt of het nu een budget versie is of niet.

Iedereen behalve NVidia is aan het speculeren over de andere G92 kaarten die nog uit moeten gaan komen na de 8800GT. Dat hij bij de introductie al maar ¤250,- kost wijst er eerder op dat hij de komende maanden goedkoper zal worden en er dus nog kaarten boven zullen zitten dan dat het een midrange kaart is en dat er dus nog een G92 uit zal komen die veel goedkoper is. Hoe dan ook, meteen de eerste week dat iets uitkomt naar de winkel rennen en het kopen is bijna nooit een goed idee.
quote:
Ja, in meerdere topics zelfs. Jij wil altijd op dingen wachten en besparen op de verkeerde zaken heb ik het idee. Een game-pc heeft een goede CPU en GPU nodig. Dus als je wat aan de nu al redelijk hoge prijs wil doen moet je juist niet daar op willen besparen.
TS wil wachten tot na de feestdagen en dat heb ik inderdaad ook geadviseerd ja. Waarom heb je daar zo'n probleem mee? Het lijkt wel of het enige dat ik steeds hoor is dat je vooral NU moet kopen en vooral een duurdere videokaart moet nemen...
pi_54351475
Hoe meer Patjakker post, hoe meer ik achter hem en zijn denkwijze en smaak kom. (komen vrijwel overeen)
pi_54351490
quote:
Op zondag 4 november 2007 10:38 schreef Patjakker het volgende:
http://www.thermaltake.co(...)l-p0257/cl-p0257.asp

Das ook wel een mooie koeler voor TS. Verlicht met 3 blauwe leds.
en dat is weer een goede suggestie... ook namens TS vast bedankt!
pi_54351516
quote:
Op zondag 4 november 2007 10:43 schreef SolidasRock het volgende:
Hoe meer Patjakker post, hoe meer ik achter hem en zijn denkwijze en smaak kom. (komen vrijwel overeen)
Dat zal DutchErrorist leuk vinden als hij wakker wordt!
pi_54351529
quote:
Op zondag 4 november 2007 10:33 schreef Tennessee het volgende:
Memory 4 x DIMM, max. 8GB, DDR2 1066*/800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memory
Dual channel memory architecture
* The chipset officially supports the memory frequency up to DDR2 800MHz. Tuned by ASUS Super Memspeed Technology, this motherboard natively supports up to DDR2 1066MHz
Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL.
klopt, supports up to DDR2 1066 natively, maar er staat NIET bij dat het met 4 latjes ram werkt in dualchannel. Kijk in de QVL en je ziet dat dat niet het geval is. Je kan er idd 4 latjes aan die snelheid insteken, maar je dualchannel zal niet meer werken. Dět is Asus. Mooie praatjes over het geheugen, maar als je de QVL niet doorneemt kom je frequent verkeerd uit.
quote:
TS wil een pc met venster en blauw licht, hij wil de koeler dus ook zien en dan vind ik die van jou toch minder bij het moederbord passen dan die van mij.
Ah ok, je hebt het voor de looks gedaan. Ik vond het al een vreemde koeler waar je mee afkwam aangezien die niet frequent verkocht wordt, dus ik dacht dat je die genomen had als Asus fan zijnde.

Als we voor de looks gaan heb ik nog een ander voorstelletje; de coolermaster gemini II.

Kost relatief gezien weinig (25¤'s), maar je moet er nog 2 120mm fan's (ledkleur naar keuze) bijkopen, dus daar komt 12¤ bij voor 2x120mm coolermaster fan's met blauwe ledjes.

Qua looks heb je dan wel dé shit in huis lijkt me, 24x12cm koeler is gewoon vet, en qua koelprestaties levert die nog goede koeling ook (en die coolermaster fan's zijn daarenboven nog behoorlijk stil) Zo bespaar je toch nog een klein beetje. Het voordeel van deze koeler is dat je ram en je kleine koelblokjes rond je heatpipes mee gekoeld worden.
quote:
Misschien moet je je dan even wat gaan verdiepen in hoe zo'n physics kaart precies werkt?
Neuh, dat gebruik ik toch niet dus ik blijf maar "ik vermoed" zeggen. Zolang ik dat erbij zet zie ik geen probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')