abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:47:49 #176
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57350900
XxxPimxxX.. Op welke plek kwam jij terecht waardoor je door mocht met de toets? En hoe had jij de opdrachten uitgevoerd, allemaal briljant gemaakt of viel dat wel mee. Hoe goed moet je de toets zeg maar maken om tot de groep de behoren die door mag?

Oja en Dkformsma, die toets van januari is ook van november, december, dus logisch dat je die bedroevend hebt gemaakt, de toets die er nu aan gaat komen van maart, zou je een stuk beter moeten maken, want die is van januari, februari en maart. En toen was je weer op het thuisfront!
De aarde is prachtig, jammer dat er wrede wezens leven.
pi_57354588
Goede tip! Thanks!

En ach, schrijven vind ik leuk en ben ik goed in, maar ik zou nooit willen verslaggeven in Afghanistan. Wat dat betreft is het misschien ook geen ramp als ik de toets niet haal, geeft alleen maar aan dat ik misschien beter naar een andere opleiding kan kijken, aangezien ik puur in de entertainende kant van het schrijven/media geïnteresseerd ben qua beroep. Dingetjes met radio en televisie gedaan en dat bevoel goed. Dus wie weet is een opleiding a la Media en Informatie Management ook voldoende om me daar te krijgen. Uiteindelijk gaat het toch om mensen kennen, en ook al zit ik behoorlijk goed wat dat betreft, ik wil toch een soort van basis leggen voordat ik daaraan begin. Vandaar deze keuze, het inrollen had ik immers allang kunnen doen.

Oh en wat betreft die andere test, waar kan ik die vinden? (de nieuwe actualiteitentest)
pi_57355558
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:53 schreef dkformsma het volgende:
Goede tip! Thanks!

En ach, schrijven vind ik leuk en ben ik goed in, maar ik zou nooit willen verslaggeven in Afghanistan. Wat dat betreft is het misschien ook geen ramp als ik de toets niet haal, geeft alleen maar aan dat ik misschien beter naar een andere opleiding kan kijken, aangezien ik puur in de entertainende kant van het schrijven/media geïnteresseerd ben qua beroep. Dingetjes met radio en televisie gedaan en dat bevoel goed. Dus wie weet is een opleiding a la Media en Informatie Management ook voldoende om me daar te krijgen. Uiteindelijk gaat het toch om mensen kennen, en ook al zit ik behoorlijk goed wat dat betreft, ik wil toch een soort van basis leggen voordat ik daaraan begin. Vandaar deze keuze, het inrollen had ik immers allang kunnen doen.

Oh en wat betreft die andere test, waar kan ik die vinden? (de nieuwe actualiteitentest)
Je moet die toets echt niet zien als een waterdichte test om te kijken of je geschikt bent voor de opleiding. Een klasgenoot van mij was vorig jaar 500ste oid op de selectietoets, kwam via de loting binnen, en haalt nu de hoogste cijfers van de klas. Zie het meer als een extratje, dat je het een beetje in eigen hand hebt en niet totaal aan het natte vingerwerk van de loting overgeleverd bent.

Genoeg mensen trouwens die niet voor de echt 'serieuze' kant van de journalistiek komen en het prima naar hun zin hebben bij ons op school!
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:47 schreef BehindYou het volgende:
XxxPimxxX.. Op welke plek kwam jij terecht waardoor je door mocht met de toets? En hoe had jij de opdrachten uitgevoerd, allemaal briljant gemaakt of viel dat wel mee. Hoe goed moet je de toets zeg maar maken om tot de groep de behoren die door mag?
Ik ben 81ste geworden. En dat terwijl ik, tegen mijn verwachting trouwens, het actualiteits onderdeel keihard verneukt had. De rest wel redelijk gemaakt, maar toch nog relatief hoog eindigen, er deden 600 mensen mee, terwijl één onderdeel echt slecht was.

Ik vond het dus wel goed te doen, maar andere mensen weer niet. Zit 'm dan denk ik toch in je schrijfkwaliteiten, en dan vooral van snel iets neerpennen. Een betoog in een halfuur schrijven is toch best snel, zeker als je niet kan typen (lees: snel spelfouten eruit halen ).
// Last.fm
pi_57355769
Ik maak meer spelfouten met de computer dan met een pen!

Je hebt me in ieder geval een beetje gerustgesteld, Pim. Als ik het niet haal met de test, dan heb ik alsnog goede hoop voor de loting. Sta toch een 7 gemiddeld, dus het is niet een verloren zaak. Fingers crossed dat de test meevalt en anders de loting.

[ Bericht 0% gewijzigd door dkformsma op 13-03-2008 18:32:23 ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:42:42 #180
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57358319
Ooh dat valt dan nog best mee inderdaad 81ste, terwijl je de actualiteiten verneukt had. Nou precies, ik zie het ook allemaal wel hoor met die toets. Als je het echt wilt worden kom je er wel! Je moet je er alleen hard voor inzetten, maar als het je passie is, moet dat geen probleem zijn. Ik ben ook vooral van het schrijven, maar de andere dingen lijken me ook interessant, zoals tv en radio, hoewel ik daar nog niet echt bekend mee ben.

Ik heb trouwens in 20 min geprobeerd een betoog te schrijven (schrijvend) samen met een Nederlandse docent nog van mijn Havo, die mij het onderwerp gaf en het daarna nakeek. Dat ging aardig goed, nul spelfouten en zat nog best aardig inelkaar! Maar dat soort dingen zijn ook momentopnames, er moet maar net snel iets in je hoofd schieten en het onderwerp moet je liggen.

Ik heb helaas een 6 gemiddeld voor mijn rapport, 6.4, dus daar zal ik niet echt veel kans mee maken, helaas. Na goed, ik hou mijn vingers ook maar gekruisd, en de rest zien we vanzelf. Heb er wel veel zin in bytheway.
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:45:07 #181
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57358384
Oja en dit jaar komt er volgens mij een nieuw deel bij... Algemene ontwikkeling dacht ik zo te horen. Pim, zou jij dat voor mij na kunnen checken? En als dat zo is, kan je daar iets voor doen, of moet je het dan gewoon aan je lot overlaten?
pi_57358665
Dat zou wel gunstig zijn voor mij, ik heb nogal een fotografisch geheugen voor feitjes .
pi_57359206
dat zou ik ook wel willen
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57359231
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:45 schreef BehindYou het volgende:
Oja en dit jaar komt er volgens mij een nieuw deel bij... Algemene ontwikkeling dacht ik zo te horen. Pim, zou jij dat voor mij na kunnen checken? En als dat zo is, kan je daar iets voor doen, of moet je het dan gewoon aan je lot overlaten?
wikipedia uit je hoofd leren schijnt genoeg te zijn.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57359444
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:45 schreef BehindYou het volgende:
Naja, algemene ontwikkeling, dat klinkt als iets wat je toch niet even in een paar weken aanleert he . Staat in de brief die je krijgt, ik weet daar zelf nog niets vanaf. Is ook nog niet bekend volgens mij, aangezien ik zulke dingen meestal hoor (ik geef voorlichting op middelbare scholen).
// Last.fm
pi_57359664
En de uitnodiging krijgen we in de laatste week maart in de bus. Zit dan net weer in het buitenland, maar had begrepen dat het de 5e gaat gebeuren, dus die houd ik maar vrij. En de uitslag, komt die snel? Of wachten ze braaf tot we onze nagels hebben afgekloven tot stompjes?
pi_57359843
Uitslag is pas ergens in Mei volgens mij .
pi_57359900
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:36 schreef dkformsma het volgende:
En de uitnodiging krijgen we in de laatste week maart in de bus. Zit dan net weer in het buitenland, maar had begrepen dat het de 5e gaat gebeuren, dus die houd ik maar vrij. En de uitslag, komt die snel? Of wachten ze braaf tot we onze nagels hebben afgekloven tot stompjes?
Maand. Heerlijk killing.
// Last.fm
  donderdag 13 maart 2008 @ 21:42:59 #189
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57361350
Prachtig wordt dat. Na goed, logisch een maand, onze briljante werken zijn ook niet binnen no time na te kijken natuurlijk. Maar wat ga je heerlijk de zomer in, met als verwachting dat je na de zomer een jaar op de SvJ mag spenderen. Je zal maar 1ste worden.. niet dat dat wat uitmaakt, erbij is erbij.
  donderdag 13 maart 2008 @ 21:48:31 #190
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57361518
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:18 schreef jakkop het volgende:

[..]

wikipedia uit je hoofd leren schijnt genoeg te zijn.
Ben al op de helft...
pi_57361818
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:45 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Maand. Heerlijk killing.
Mag ik m'n nagels wel even laten groeien, anders ben ik er al doorheen voordat ik de uitslag binnen heb. Hoeveelste jaar zit je, Pim?
pi_57363583
En de loting, wanneer is die?
pi_57368794
die is pas eind juli ongeveer.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57371774
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:56 schreef dkformsma het volgende:

[..]

Mag ik m'n nagels wel even laten groeien, anders ben ik er al doorheen voordat ik de uitslag binnen heb. Hoeveelste jaar zit je, Pim?
Tweede jaar, bijna op de helft dus. Of nouja, helft, ik loop vast wel wat studievertraging op door enkele reisjes die ik wil gaan maken. Zo ga ik, waarschijnlijk, eind oktober/begin november met school naar Amerika om verslag te doen van de Amerikaanse verkiezingen. Vet !
// Last.fm
pi_57372363
Jakkop, EIND JULI? Weet je dat zeker? Want iemand anders vertelde mij gisteren dat het in mei zou zijn. Hoe kan je je nog voor een andere opleiding aanmelden als je de uitslag pas in Juli krijgt? Dan zit alles al vol!
pi_57372502
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:33 schreef dkformsma het volgende:
Jakkop, EIND JULI? Weet je dat zeker? Want iemand anders vertelde mij gisteren dat het in mei zou zijn. Hoe kan je je nog voor een andere opleiding aanmelden als je de uitslag pas in Juli krijgt? Dan zit alles al vol!
Eind juli krijg je past de uitslag ja. Je kan je dan alleen nog inschrijven voor de studie's waar geen loting op zit, en die waarschijnlijk dus nog niet vol zitten. Zo zit het systeem in elkaar..
// Last.fm
pi_57373210
Dus ik kan Media en Informatie management als tweede optie wel shaken. Pff, als ik niet aangenomen word ben ik dus WEER een jaar kwijt. Jaar nummer 4, welteverstaan.
pi_57373242
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:09 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Tweede jaar, bijna op de helft dus. Of nouja, helft, ik loop vast wel wat studievertraging op door enkele reisjes die ik wil gaan maken. Zo ga ik, waarschijnlijk, eind oktober/begin november met school naar Amerika om verslag te doen van de Amerikaanse verkiezingen. Vet !
Inderdaad heel erg vet! Wat kan die studievertraging je schelen als je zoiets geweldigs op je CV hebt staan!
pi_57374788
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:09 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Voor wie/wat ga je dan verslag doen?
pi_57375617
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:18 schreef Niek. het volgende:

[..]

Voor wie/wat ga je dan verslag doen?
In eerste instantie is het gewoon een vak op school: leren een buitenlandcorrespondent te zijn. De komende maanden gaan we proberen om nog een koppeling met iets te maken, zodat de stukken die we daar schrijven/reportages die we draaien ook nog ergens te lezen zijn/uitgezonden worden.
// Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')