Je moet die toets echt niet zien als een waterdichte test om te kijken of je geschikt bent voor de opleiding. Een klasgenoot van mij was vorig jaar 500ste oid op de selectietoets, kwam via de loting binnen, en haalt nu de hoogste cijfers van de klas. Zie het meer als een extratje, dat je het een beetje in eigen hand hebt en niet totaal aan het natte vingerwerk van de loting overgeleverd bent.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:53 schreef dkformsma het volgende:
Goede tip! Thanks!
En ach, schrijven vind ik leuk en ben ik goed in, maar ik zou nooit willen verslaggeven in Afghanistan. Wat dat betreft is het misschien ook geen ramp als ik de toets niet haal, geeft alleen maar aan dat ik misschien beter naar een andere opleiding kan kijken, aangezien ik puur in de entertainende kant van het schrijven/media geïnteresseerd ben qua beroep. Dingetjes met radio en televisie gedaan en dat bevoel goed. Dus wie weet is een opleiding a la Media en Informatie Management ook voldoende om me daar te krijgen. Uiteindelijk gaat het toch om mensen kennen, en ook al zit ik behoorlijk goed wat dat betreft, ik wil toch een soort van basis leggen voordat ik daaraan begin. Vandaar deze keuze, het inrollen had ik immers allang kunnen doen.
Oh en wat betreft die andere test, waar kan ik die vinden? (de nieuwe actualiteitentest)
Ik ben 81ste geworden. En dat terwijl ik, tegen mijn verwachting trouwens, het actualiteits onderdeel keihard verneukt had. De rest wel redelijk gemaakt, maar toch nog relatief hoog eindigen, er deden 600 mensen mee, terwijl één onderdeel echt slecht was.quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:47 schreef BehindYou het volgende:
XxxPimxxX.. Op welke plek kwam jij terecht waardoor je door mocht met de toets? En hoe had jij de opdrachten uitgevoerd, allemaal briljant gemaakt of viel dat wel mee. Hoe goed moet je de toets zeg maar maken om tot de groep de behoren die door mag?
wikipedia uit je hoofd leren schijnt genoeg te zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:45 schreef BehindYou het volgende:
Oja en dit jaar komt er volgens mij een nieuw deel bij... Algemene ontwikkeling dacht ik zo te horen. Pim, zou jij dat voor mij na kunnen checken?En als dat zo is, kan je daar iets voor doen, of moet je het dan gewoon aan je lot overlaten?
Naja, algemene ontwikkeling, dat klinkt als iets wat je toch niet even in een paar weken aanleert hequote:Op donderdag 13 maart 2008 19:45 schreef BehindYou het volgende:
Oja en dit jaar komt er volgens mij een nieuw deel bij... Algemene ontwikkeling dacht ik zo te horen. Pim, zou jij dat voor mij na kunnen checken?En als dat zo is, kan je daar iets voor doen, of moet je het dan gewoon aan je lot overlaten?
Maand. Heerlijk killing.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:36 schreef dkformsma het volgende:
En de uitnodiging krijgen we in de laatste week maart in de bus. Zit dan net weer in het buitenland, maar had begrepen dat het de 5e gaat gebeuren, dus die houd ik maar vrij. En de uitslag, komt die snel? Of wachten ze braaf tot we onze nagels hebben afgekloven tot stompjes?
Ben al op de helft...quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:18 schreef jakkop het volgende:
[..]
wikipedia uit je hoofd leren schijnt genoeg te zijn.
Mag ik m'n nagels wel even laten groeien, anders ben ik er al doorheen voordat ik de uitslag binnen heb.quote:
Tweede jaar, bijna op de helft dus. Of nouja, helft, ik loop vast wel wat studievertraging op door enkele reisjes die ik wil gaan maken. Zo ga ik, waarschijnlijk, eind oktober/begin november met school naar Amerika om verslag te doen van de Amerikaanse verkiezingen. Vet !quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:56 schreef dkformsma het volgende:
[..]
Mag ik m'n nagels wel even laten groeien, anders ben ik er al doorheen voordat ik de uitslag binnen heb.Hoeveelste jaar zit je, Pim?
Eind juli krijg je past de uitslag ja. Je kan je dan alleen nog inschrijven voor de studie's waar geen loting op zit, en die waarschijnlijk dus nog niet vol zitten. Zo zit het systeem in elkaar..quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:33 schreef dkformsma het volgende:
Jakkop, EIND JULI? Weet je dat zeker? Want iemand anders vertelde mij gisteren dat het in mei zou zijn. Hoe kan je je nog voor een andere opleiding aanmelden als je de uitslag pas in Juli krijgt? Dan zit alles al vol!
Inderdaad heel erg vet! Wat kan die studievertraging je schelen als je zoiets geweldigs op je CV hebt staan!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:09 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Tweede jaar, bijna op de helft dus. Of nouja, helft, ik loop vast wel wat studievertraging op door enkele reisjes die ik wil gaan maken. Zo ga ik, waarschijnlijk, eind oktober/begin november met school naar Amerika om verslag te doen van de Amerikaanse verkiezingen. Vet !
Voor wie/wat ga je dan verslag doen?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:09 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Tweede jaar, bijna op de helft dus. Of nouja, helft, ik loop vast wel wat studievertraging op door enkele reisjes die ik wil gaan maken. Zo ga ik, waarschijnlijk, eind oktober/begin november met school naar Amerika om verslag te doen van de Amerikaanse verkiezingen. Vet !
In eerste instantie is het gewoon een vak op school: leren een buitenlandcorrespondent te zijn. De komende maanden gaan we proberen om nog een koppeling met iets te maken, zodat de stukken die we daar schrijven/reportages die we draaien ook nog ergens te lezen zijn/uitgezonden worden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |