abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57272850
Ik hou het op het lezen van de frontpage.
  maandag 10 maart 2008 @ 10:30:34 #152
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57279669
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:41 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ben benieuwd of je dan wel genoeg weet bij de actualiteitentoets? Maar je weet nooit...

Ik ben trouwens benieuwd hoe de school zelf is, die radiostations lijken me ook gaaf! En de rest lijkt me ook top. Ik hoop dat er leuke projecten worden gegeven, ik hoop gewoon dat ik aangenomen word!
De aarde is prachtig, jammer dat er wrede wezens leven.
pi_57290044
quote:
  maandag 10 maart 2008 @ 20:55:40 #154
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_57291553
quote:
Kutmentaliteit vind ik
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:31:27 #155
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57302822
[quote]Op maandag 10 maart 2008 20:55 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Kutmentaliteit vind ik
[/quote

Als hij diegene maar niet is, die mijn plekje inpikt, of hij doet net alsof hij alleen de voorkant leest en leest eigenlijk alles van voor naar achter helemaal uit. En dan is het een raadsel waarom hij 3de wordt??
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:28:51 #156
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57305019
Weten jullie al (deelnemers van de toets) wat je gaat doen als je niet wordt toegelaten? Welke studie wil je dan gaan volgen?
pi_57305125
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:31 schreef BehindYou het volgende:
of hij doet net alsof hij alleen de voorkant leest en leest eigenlijk alles van voor naar achter helemaal uit. En dan is het een raadsel waarom hij 3de wordt??
Haha, dat soort mensen zijn echt zó irritant.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:28 schreef BehindYou het volgende:
Weten jullie al (deelnemers van de toets) wat je gaat doen als je niet wordt toegelaten? Welke studie wil je dan gaan volgen?
Ik denk Communicatie.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:10:02 #158
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57305820
Ja ik ga als ik er niet op kom, Amsterdam: Media, informatie en communicatie studeren. Lijkt me een prima 2de keus. Maar ga eerst helemaal voor mijn 1ste keus, want dat is ten slotte wat ik echt wil! Wil die toets morgen al! Ben ik er toeminste van af, af van die onzekerheid. Ben benieuwd hoelaat de toets is en hoelang het gaat duren?
pi_57305933
Volgens mij had ik ergens gelezen dat het twee blokken van elk een uur zijn.
pi_57306225
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:15 schreef Chriz2k het volgende:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat het twee blokken van elk een uur zijn.
Twee jaar geleden waren het vier blokken van een half uur. Dan werd alles weer opgehaald en uitgedeeld. Halverwege was er een pauze van 30 minuten oid. Dit jaar is het volgens mij dezelfde opzet.
// Last.fm
pi_57306554
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:55 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Kutmentaliteit vind ik

kuch, PI, kuch.
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:17:50 #162
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57314830
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:30 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Twee jaar geleden waren het vier blokken van een half uur. Dan werd alles weer opgehaald en uitgedeeld. Halverwege was er een pauze van 30 minuten oid. Dit jaar is het volgens mij dezelfde opzet.
Oke, na goed laat ik zeggen dat het bijelkaar ongeveer 2 en een half uur duurt. Valt opzich nog wel mee! Ik vind een half uur voor een betoog best weinig bytheway, want dat betekent dat je meteen moet beginnen met schrijven volgens mij. Ik ga vanaf nu gewoon stoppen met vragen stellen, ik weet voldoende zo en de rest volgt zich vanzelf. Ben er wel klaar voor, gewoon hopen op extreme onvoorbereide, slechte concurrente!
pi_57315574
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:17 schreef BehindYou het volgende:

[..]

Oke, na goed laat ik zeggen dat het bijelkaar ongeveer 2 en een half uur duurt. Valt opzich nog wel mee! Ik vind een half uur voor een betoog best weinig bytheway, want dat betekent dat je meteen moet beginnen met schrijven volgens mij. Ik ga vanaf nu gewoon stoppen met vragen stellen, ik weet voldoende zo en de rest volgt zich vanzelf. Ben er wel klaar voor, gewoon hopen op extreme onvoorbereide, slechte concurrente!
Ik ook, maar ik ben bang dat wij wel concurrenten zijn
Maar ik heb al meer fora gelezen met mensen die in voorgaande jaren de test hebben gedaan en alleen de week voor de test eens even het nieuws gingen doornemen vanaf januari.
Bedenk wel dat er ook een aantal mensen journalistiek willen doen, omdat het ze wel leuk lijkt.
Kijk dat soort mensen moeten we hebben, daar komen we wel boven.
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_57315632
Oh, je had trouwens gelijk over het feit dat als je het nieuws samenvat je een er een heel boekwerk op nahoudt. Ben vandaag eens gaan uitprinten... dat maakte me alleen maar nerveuzer
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:26:25 #165
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_57316741
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:49 schreef jakkop het volgende:

[..]

kuch, PI, kuch.
PI?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_57317361
post-icon.

dat plaatje naast je post.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_57318224
3 fout had ik, over de minister die het beleid van Verdonk en Wilder aanpakte, over wat de oplossing was voor de ontslagrecht kwestie en wat Wiegel vindt van zijn partij .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:32:57 #168
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57325496
12 maart zou er toch een nieuwe toets komen bij essener? Komt zeker later op de dag? En wat denk je wat je moet weten uit het boek van basisboek Journalistiek? Waar zou ik op moeten letten?

Komt de brief rond de week van 15 maart? Of rond de week van 29 maart? Neem aan twee weken voordat de toets begint?
pi_57326219
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:32 schreef BehindYou het volgende:
12 maart zou er toch een nieuwe toets komen bij essener? Komt zeker later op de dag? En wat denk je wat je moet weten uit het boek van basisboek Journalistiek? Waar zou ik op moeten letten?

Komt de brief rond de week van 15 maart? Of rond de week van 29 maart? Neem aan twee weken voordat de toets begint?
Ik heb gehoord dat de brief de laatste week van maart komt, dus een week voor de test.
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:40:24 #170
208009 BehindYou
Live a real life
pi_57326695
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:12 schreef duymelijntje het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat de brief de laatste week van maart komt, dus een week voor de test.
aah oke, dan maar even wachten tot een week voor 5 april. Wat heb jij expliciet geleerd uit het basisboek journalistiek?
pi_57341687
Ik heb het een en ander doorgelezen hierboven, maar ga echt niet alles doornemen. Sorry dus als ik een vraag stel die al voorbij gekomen is, maar ik hoop op een beetje begrip en misschien zelfs een antwoord.

Ik moet zeggen, nu ik de topics lees over de toets, breekt het angstzweet me uit. Ik ben tot en met december in het buitenland geweest en heb geprobeerd sindsdien alles qua actualiteiten te volgen, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Ik weet dat schrijven mijn ding is, maar ik vraag me af of mijn kennis van de actualiteiten voldoende zal zijn. Ook al heb ik een plan B, daar wil ik op dit moment nog even niet aan denken, vandaar dat ik maar hoop dat ik alsnog toegelaten zal worden door middel van de loting. Maar ik weet niets tot weinig over dit systeem. Een vriendinnetje die geneeskunde doet had het over a tot en met d groepen, maar dit is pure abacadabra voor mij. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? En kom ik nog in aanmerking met een 6,7 op m'n eindlijst of kan ik beter maar m'n opties open laten bij die andere opleiding?

B.v.d.
pi_57342730
Oh en over het stuk over je motivatie, is dat een x aantal woorden of is het onbeperkt?

[ Bericht 15% gewijzigd door dkformsma op 13-03-2008 00:40:42 ]
pi_57344565
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:53 schreef dkformsma het volgende:
Ik heb het een en ander doorgelezen hierboven, maar ga echt niet alles doornemen. Sorry dus als ik een vraag stel die al voorbij gekomen is, maar ik hoop op een beetje begrip en misschien zelfs een antwoord.

Ik moet zeggen, nu ik de topics lees over de toets, breekt het angstzweet me uit. Ik ben tot en met december in het buitenland geweest en heb geprobeerd sindsdien alles qua actualiteiten te volgen, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Ik weet dat schrijven mijn ding is, maar ik vraag me af of mijn kennis van de actualiteiten voldoende zal zijn. Ook al heb ik een plan B, daar wil ik op dit moment nog even niet aan denken, vandaar dat ik maar hoop dat ik alsnog toegelaten zal worden door middel van de loting. Maar ik weet niets tot weinig over dit systeem. Een vriendinnetje die geneeskunde doet had het over a tot en met d groepen, maar dit is pure abacadabra voor mij. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? En kom ik nog in aanmerking met een 6,7 op m'n eindlijst of kan ik beter maar m'n opties open laten bij die andere opleiding?

B.v.d.
Je actualiteitenkennis is meestal maar van een x aantal weken voor de toets, geen probleem dus als je voor december in het buitenland zat.

Bij de loting is het: hoe hoger je gemiddelde op de havo/vwo, hoe meer kans je maakt. Dus jij met je 7 gemiddeld hebt meer kans dan iemand met z'n 6. Als je een 8 gemiddeld staat hoef je niet te loten, dan mag je meteen beginnen, maar dit komt amper voor (max 20 mensen op de 360).

De motivatieopdracht wordt elk jaar in een ander jasje gegoten. Bij mij (2 jaar geleden) moest je drie positieve en drie negatieve eigenschappen van een journalist opschrijven, met toelichting. Een maximaal aantal woorden is niet echt aan de orde, aangezien je maar een half uur per onderdeel hebt.
// Last.fm
pi_57349705
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 07:36 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Je actualiteitenkennis is meestal maar van een x aantal weken voor de toets, geen probleem dus als je voor december in het buitenland zat.
Heb gisteren een actualiteiten test gedaan voor de HAVO die hier elders op het forum te vinden is en de uitkomst was bedroevend! Alleen de vragen over Frankrijk had ik goed. (waar ik me dus tot december bevond)

En dat advies van de motivatieopdracht voorbereiden is dus eigenlijk klinkklare onzin, aangezien je niet weet wat ze gaan vragen. Al zal ik voor mezelf toch m'n keuze al wat proberen te onderbouwen op papier, om niet met het standaard verhaal (dat ik van nature nieuwsgierig ben) aan te hoeven komen op de dag zelf.
pi_57350093
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:52 schreef dkformsma het volgende:

[..]

Heb gisteren een actualiteiten test gedaan voor de HAVO die hier elders op het forum te vinden is en de uitkomst was bedroevend! Alleen de vragen over Frankrijk had ik goed. (waar ik me dus tot december bevond)

En dat advies van de motivatieopdracht voorbereiden is dus eigenlijk klinkklare onzin, aangezien je niet weet wat ze gaan vragen. Al zal ik voor mezelf toch m'n keuze al wat proberen te onderbouwen op papier, om niet met het standaard verhaal (dat ik van nature nieuwsgierig ben) aan te hoeven komen op de dag zelf.
Juist. Wel moet je elk jaar je ervaring opschrijven, dus daar moet je van te voren even over nadenken. Ik heb bevoorbeeld jaren gedebate bij het Jongeren Lagerhuis. Heeft in eerste instantie misschien niet veel met journalistiek te maken, maar geeft wel aan dat je goed kan praten en interesse hebt voor de samenleving e.d.

Zo zijn er vast ook wel een aantal dingen bij jou, die je van te voren gewoon even goed op een rijtje moet zetten.
// Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')