Ik ben benieuwd of je dan wel genoeg weet bij de actualiteitentoets? Maar je weet nooit...quote:Op zondag 9 maart 2008 22:41 schreef Chriz2k het volgende:
Ik hou het op het lezen van de frontpage.
quote:Op zondag 9 maart 2008 22:41 schreef Chriz2k het volgende:
Kutmentaliteit vind ikquote:Op zondag 9 maart 2008 22:41 schreef Chriz2k het volgende:
Haha, dat soort mensen zijn echt zó irritant.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:31 schreef BehindYou het volgende:
of hij doet net alsof hij alleen de voorkant leest en leest eigenlijk alles van voor naar achter helemaal uit. En dan is het een raadsel waarom hij 3de wordt??
Ik denk Communicatie.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:28 schreef BehindYou het volgende:
Weten jullie al (deelnemers van de toets) wat je gaat doen als je niet wordt toegelaten? Welke studie wil je dan gaan volgen?
Twee jaar geleden waren het vier blokken van een half uur. Dan werd alles weer opgehaald en uitgedeeld. Halverwege was er een pauze van 30 minuten oid. Dit jaar is het volgens mij dezelfde opzet.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:15 schreef Chriz2k het volgende:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat het twee blokken van elk een uur zijn.
Oke, na goed laat ik zeggen dat het bijelkaar ongeveer 2 en een half uur duurt. Valt opzich nog wel mee! Ik vind een half uur voor een betoog best weinig bytheway, want dat betekent dat je meteen moet beginnen met schrijven volgens mij. Ik ga vanaf nu gewoon stoppen met vragen stellen, ik weet voldoende zo en de rest volgt zich vanzelf. Ben er wel klaar voor, gewoon hopen op extreme onvoorbereide, slechte concurrente!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:30 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Twee jaar geleden waren het vier blokken van een half uur. Dan werd alles weer opgehaald en uitgedeeld. Halverwege was er een pauze van 30 minuten oid. Dit jaar is het volgens mij dezelfde opzet.
Ik ook, maar ik ben bang dat wij wel concurrenten zijnquote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:17 schreef BehindYou het volgende:
[..]
Oke, na goed laat ik zeggen dat het bijelkaar ongeveer 2 en een half uur duurt. Valt opzich nog wel mee! Ik vind een half uur voor een betoog best weinig bytheway, want dat betekent dat je meteen moet beginnen met schrijven volgens mij. Ik ga vanaf nu gewoon stoppen met vragen stellen, ik weet voldoende zo en de rest volgt zich vanzelf. Ben er wel klaar voor, gewoon hopen op extreme onvoorbereide, slechte concurrente!
PI?quote:
Ik heb gehoord dat de brief de laatste week van maart komt, dus een week voor de test.quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:32 schreef BehindYou het volgende:
12 maart zou er toch een nieuwe toets komen bij essener? Komt zeker later op de dag? En wat denk je wat je moet weten uit het boek van basisboek Journalistiek? Waar zou ik op moeten letten?
Komt de brief rond de week van 15 maart? Of rond de week van 29 maart? Neem aan twee weken voordat de toets begint?
aah oke, dan maar even wachten tot een week voor 5 april. Wat heb jij expliciet geleerd uit het basisboek journalistiek?quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:12 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat de brief de laatste week van maart komt, dus een week voor de test.
Je actualiteitenkennis is meestal maar van een x aantal weken voor de toets, geen probleem dus als je voor december in het buitenland zat.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:53 schreef dkformsma het volgende:
Ik heb het een en ander doorgelezen hierboven, maar ga echt niet alles doornemen. Sorry dus als ik een vraag stel die al voorbij gekomen is, maar ik hoop op een beetje begrip en misschien zelfs een antwoord.![]()
Ik moet zeggen, nu ik de topics lees over de toets, breekt het angstzweet me uit. Ik ben tot en met december in het buitenland geweest en heb geprobeerd sindsdien alles qua actualiteiten te volgen, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Ik weet dat schrijven mijn ding is, maar ik vraag me af of mijn kennis van de actualiteiten voldoende zal zijn. Ook al heb ik een plan B, daar wil ik op dit moment nog even niet aan denken, vandaar dat ik maar hoop dat ik alsnog toegelaten zal worden door middel van de loting. Maar ik weet niets tot weinig over dit systeem. Een vriendinnetje die geneeskunde doet had het over a tot en met d groepen, maar dit is pure abacadabra voor mij. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? En kom ik nog in aanmerking met een 6,7 op m'n eindlijst of kan ik beter maar m'n opties open laten bij die andere opleiding?
B.v.d.
Heb gisteren een actualiteiten test gedaan voor de HAVO die hier elders op het forum te vinden is en de uitkomst was bedroevend! Alleen de vragen over Frankrijk had ik goed. (waar ik me dus tot december bevond)quote:Op donderdag 13 maart 2008 07:36 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Je actualiteitenkennis is meestal maar van een x aantal weken voor de toets, geen probleem dus als je voor december in het buitenland zat.
Juist. Wel moet je elk jaar je ervaring opschrijven, dus daar moet je van te voren even over nadenken. Ik heb bevoorbeeld jaren gedebate bij het Jongeren Lagerhuis. Heeft in eerste instantie misschien niet veel met journalistiek te maken, maar geeft wel aan dat je goed kan praten en interesse hebt voor de samenleving e.d.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:52 schreef dkformsma het volgende:
[..]
Heb gisteren een actualiteiten test gedaan voor de HAVO die hier elders op het forum te vinden is en de uitkomst was bedroevend! Alleen de vragen over Frankrijk had ik goed. (waar ik me dus tot december bevond)
En dat advies van de motivatieopdracht voorbereiden is dus eigenlijk klinkklare onzin, aangezien je niet weet wat ze gaan vragen. Al zal ik voor mezelf toch m'n keuze al wat proberen te onderbouwen op papier, om niet met het standaard verhaal (dat ik van nature nieuwsgierig ben) aan te hoeven komen op de dag zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |