Ah! Top! Ben benieuwd hoeveel er dit jaar mee gaan doen? Ben ook nieuwsgierig naar het nieuwe onderdeel algemene ontwikkeling! Die blijkt erg moeilijk te zijn, na logisch ook want je kan er volgens mij helemaal niets voor doen, behalve de hele bibliotheek afstruinen? Na goed dan maar de andere delen van de toets goed maken. Het lijkt me wel een super opleiding en als er dan ook nog super mensen op komen, is het helemaal top, toch?quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:49 schreef duymelijntje het volgende:
Hier ook iemand die aan de test gaat meedoen:) Ik ben er helemaal klaar voor!
Je kunt het ook zo zien: wees blij dat de selectie strenger wordt. Zo valt misschien niet de helft al na het eerste jaar af, zoals nu wel het geval is. En als jij echt de goede motivaties hebt om de journalistiek in te gaan, heb je heus wel genoeg algemene ontwikkeling. Dan heb je de eigenschap nieuwsgierigheid namelijk al, en dus weet je meer van de wereld dmv het volgens van het journaal en het lezen van kranten (maar ook op andere manieren natuurlijk).quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:16 schreef BehindYou het volgende:
[..]
Ben ook nieuwsgierig naar het nieuwe onderdeel algemene ontwikkeling! Die blijkt erg moeilijk te zijn, na logisch ook want je kan er volgens mij helemaal niets voor doen, behalve de hele bibliotheek afstruinen?
Dat is absoluut zo! Ik zou het erg irritant vinden als mensen doorgaan die er nauwelijks interesse in hebben en gewoon deze opleiding kiezen omdat ze er geen ander weten?? Die inderdaad dan na een half jaar zeggen: Toedeloe! En ik dan ergens anders met de gebakken peren zit. Maar goed ik weet niet of je alleen door kranten lezen en het journaal kijken algemene ontwikkeling krijgt, maar ik denk wel dat ze dat bij deze opleiding bedoelen, dat je je interesseert op vele gebieden, want dat is natuurlijk de bedoeling bij journalistiek. Nieuwsgierig zijn in alles, en niet voor niks komt het nieuws van nieuwsgierig, of andersomquote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:20 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo zien: wees blij dat de selectie strenger wordt. Zo valt misschien niet de helft al na het eerste jaar af, zoals nu wel het geval is. En als jij echt de goede motivaties hebt om de journalistiek in te gaan, heb je heus wel genoeg algemene ontwikkeling. Dan heb je de eigenschap nieuwsgierigheid namelijk al, en dus weet je meer van de wereld dmv het volgens van het journaal en het lezen van kranten (maar ook op andere manieren natuurlijk).
Goed plan! Het lijkt me in ieder geval al erg gezellig/fijn om niet alleen naar te test toe te gaan, misschien een idee om 5 april samen naar Utrecht te gaan. Er zullen, ben ik bang zeker wel zo'n 500 man gaan meedoen, dus het is wel fijn om iemand te kennen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:20 schreef BehindYou het volgende:
Zag Bytheway dat jij ook woont in Hilversum. Me To, toevallig. Misschien leuk om emails toe te voegen, duymelijntje? Kunnen we elkaar op de hoogte houden? En misschien al één contact opbouwen voor de opleiding als het zover mag komen?
Ja Precies, altijd handig om alvast één iemand te kennen, maar weet nog niet precies hoe ik daar naar toe ga? Misschien dat ik met mijn ouders meteen de stad Utrecht in ga? Maar dat laat ik je dan nog wel weten. Ik ben ook al ene poos bezig met voorbereidenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:20 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Goed plan! Het lijkt me in ieder geval al erg gezellig/fijn om niet alleen naar te test toe te gaan, misschien een idee om 5 april samen naar Utrecht te gaan. Er zullen, ben ik bang zeker wel zo'n 500 man gaan meedoen, dus het is wel fijn om iemand te kennen. MIjn mail is kleinie@hotmail.com
Ik ben trouwens al vanaf 1 januari bezig met voorbereiden, beetje obsessief misschien, maar ik ben al stukje ouder en heb al een aantal studies afgebroken, dus ik ga geen risico lopen.
En mocht je de krantjes vanaf begin februari nog willen doorspitten, ik heb van alle kanten kranten gekregen, dus ik heb hier een hele stapel liggen.
Heb trouwens al tip van iemand gekregen om het basisboek journalistiek door te nemen. Die heb ik inmiddels ook bijna uit
Niet stiekem mailtje naar dr sturen hequote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:27 schreef Knevelt het volgende:
Duymelijntje, let wel even op dat iedereen nu jouw e-mail kan zien. Jullie kunnen ook via FOK! persoonlijke berichten naar elkaar sturen, dan kunnen anderen (zoals ik nu) zich er niet mee bemoeien.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:27 schreef Knevelt het volgende:
Duymelijntje, let wel even op dat iedereen nu jouw e-mail kan zien. Jullie kunnen ook via FOK! persoonlijke berichten naar elkaar sturen, dan kunnen anderen (zoals ik nu) zich er niet mee bemoeien.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:31 schreef BehindYou het volgende:
[..]
Niet stiekem mailtje naar dr sturen hehi!
Ik weet wel zeker dat dit de juiste studie isquote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:23 schreef BehindYou het volgende:
[..]
Ja Precies, altijd handig om alvast één iemand te kennen, maar weet nog niet precies hoe ik daar naar toe ga? Misschien dat ik met mijn ouders meteen de stad Utrecht in ga? Maar dat laat ik je dan nog wel weten. Ik ben ook al ene poos bezig met voorbereiden. Begon in de kerstvakantie al met het lezen van het basisboek Journalistiek! En doe aardig me best om het nieuws erg goed te volgen en elke dag een krantje even door te nemen. Maar goed, je weet natuurlijk nooit wat je kan verwachten, dus meer dan je best kan je niet doen, denk ik. Maar die stapel kranten lijken me opzich wel een goed idee, even kijken of ik die nog nodig ga hebben, omdat mijn geheugen het misschien niet zo goed gaat trekken met al die nieuwsitems
Ik hoop voor je dat dit de juiste studie voor je is en dat je deze gaat volhouden! Ik strijd ook voor ene plekje, dus hopen dat we er samen op komen!. Ik voeg je mail even toe
Dat is mooi! Ja ik ken de site, die van die uitgeverij! Is inderdaad een goede, kijk ik ook in de zoveel tijd even op! Ik doe op dit moment geen school, heb vorig jaar mijn Havo gehaald en ben nu werkzaam als aupair, Hilversum dus. Dit omdat ik op het laatste moment ben afgewezen op de dansacademie dus me net niet meer kon inschrijven. Ook ben ik me engels aan het opkrikken, dus spreek al aardig vloeiend Engels, doormiddel van een Engelse cursus, altijd handig natuurlijk. En heb nu voldoende tijd om me met journalistieke activiteiten bezig te houden. Als je nog iets handigs weet over journalistiek en de toets, ik hoor het wel!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:00 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat dit de juiste studie isheb al een hoop meegemaakt, aantal studies geprobeerd en wat ik al zei, ben al stukje ouder, dus ben nu al lang blij dat ik eindelijk 100% zeker weet wat ik wil.
We gaan wel even mailen:) wie weet kunnen we elkaar nog nuttige informatie doorspelen ten aanzien van de test. Ik heb toevallig ook een site gevonden waarop 1 keer in de zoveel tijd actualiteitstoetsen voor de laatste klasssen van de middelbare school staan, dus die zal ik je dan ook even geven. Kunnen we vast oefenen
Mag ik vragen wat je nu trouwens voor school doet? Of ben je al klaar?
Ik heb zelf op het ATC gezeten en heb daar in 2000 mijn vwo diploma gehaald.
Grappig zeg, ik heb zelf 2 jaar fulltime op kids gepast via een gastouderbureau, is alweer tijdje geleden.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:05 schreef BehindYou het volgende:
[..]
Dat is mooi! Ja ik ken de site, die van die uitgeverij! Is inderdaad een goede, kijk ik ook in de zoveel tijd even op! Ik doe op dit moment geen school, heb vorig jaar mijn Havo gehaald en ben nu werkzaam als aupair, Hilversum dus. Dit omdat ik op het laatste moment ben afgewezen op de dansacademie dus me net niet meer kon inschrijven. Ook ben ik me engels aan het opkrikken, dus spreek al aardig vloeiend Engels, doormiddel van een Engelse cursus, altijd handig natuurlijk. En heb nu voldoende tijd om me met journalistieke activiteiten bezig te houden. Als je nog iets handigs weet over journalistiek en de toets, ik hoor het wel!
http://www.essener.nl/toets/index.htmquote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:22 schreef jakkop het volgende:
Die site met actualiteiten-test, welke is dat?
Ow leuk zeg! Oke bedankt dat je het zeg, want wist niet meer percies wanneer de test weer kwam, ik ga het zeker weer proberen, even kijken wat ik er van bak! Vorige keer had ik er één fout, dus dat vond ik best aardig gaan. Wel ene goede oefening opzich, weet niet of de vraagstelling een beetje hetzelfde is?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:18 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Grappig zeg, ik heb zelf 2 jaar fulltime op kids gepast via een gastouderbureau, is alweer tijdje geleden.
Op die site van die uitgeverij komt 12 maart, volgende week dus, de nieuwe test te staan van de afgelopen maanden, dus dat wordt even een goede test.
Ik heb hier een link voor je naar de actualiteitentoets van de test van 2005, dan kan je de vraagstelling beetje zien. Ze zijn ook qua niveau niet echt supermoeilijk, dus het komt wel goed met ons:)quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:27 schreef BehindYou het volgende:
[..]
Ow leuk zeg! Oke bedankt dat je het zeg, want wist niet meer percies wanneer de test weer kwam, ik ga het zeker weer proberen, even kijken wat ik er van bak! Vorige keer had ik er één fout, dus dat vond ik best aardig gaan. Wel ene goede oefening opzich, weet niet of de vraagstelling een beetje hetzelfde is?
Ik heb 4 fout: 2, 10, 14 en 17.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:48 schreef jakkop het volgende:
Wat was jullie score op de meest recente toets(januari)?
degene die alle artikelen kan onthouden vind ik knapquote:Op zondag 9 maart 2008 21:27 schreef BehindYou het volgende:
Ik had er één fout bij de test van januari, maar had er vier heel toevallig goed gegoktDat is dus mazzel hebben. Er gebeurt zoveel in de wereld en je moet eigenlijk alles onthouden van sport in Nederland tot het nieuws uit Afghanistan. Hierdoor zal je vast bij een paar vragen op de toets hebben: ???? Ben ik een paar dagen van de wereld geweest? Soms heb je het wel gelezen of gehoord, maar is het ver te zoeken in je achterhoofd. En dan moet je jezelf maar vertrouwen op je talent voor gokken. Ik ben bijvoorbeeld heel slecht in interesse tonen voor het nieuws van voetbal, schaatsen en eigenlijk wel de rest van de sport, dus ben ik bang dat ik daarop niet snel het juiste antwoord weet. Hopen dat ze net de vragen stellen die er bij mij allemaal nog vers inzitten! Poeh, waren er maar precies 360 mensen die naar de opleiding willen, dan konden we rechtstreeks naar de opleiding wandelen en niet met een omweg als deze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |