quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:38 schreef DDDD91 het volgende:
Vandaag de brief ontvangen, nu wordt het spannend.
Het is best logisch dat ze de actualiteitstest over meer maanden laten gaan, iemand die er echt voor gaat volgt altijd het nieuws. Wat hebben jullie allemaal gedaan om nóg meer op de hoogte te blijven van het nieuws?!
Betoog schrijven lijkt me het moeilijkst omdat je dat niet goed kan inschatten.
inderdaadquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:56 schreef Myrna1989 het volgende:
Hmm, dus iedereen heeft de brief vandaag ontvangen? Ik heb 'm nog niet....
Krijg je ervan als je in een achtergesteld gebied woont.
Ik kan je niet helpen met je vraag, maar 'k heb er wel een aan jou: freelance je nu al?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:10 schreef kwarklepel het volgende:
Doet hier toevallig iemand de master journalistiek aan de VU?
Ik doe nu HBO journalistiek in Zwolle, en ga straks de pre-master doen en daarna de master, maar ik vroeg me af hoe dat allemaal gaat enzo.
Twee jaar geleden bestond dit onderdeel uit twee delen. Eerst moest je drie positieve en negatieve eigenschappen van een journalist opschrijven met toelichting. Ten tweede moest je je eventuele ervaring opschrijven, maar dit is natuurlijk niet verplicht. Ik had bijvoorbeeld opgeschreven dat ik hoofdredacteur was geweest van de schoolkrant (oplage erachter gezet) maar ook dat ik jarenlang heb gedebatteerd bij het jongerenlagerhuis.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:21 schreef DDDD91 het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij het schrijven van een CV? Want mij lijkt dat wanneer je weinig of geen ervaring hebt je snel uitgepraat bent.
Ik schrijf voor een tijdschrift op internet, maar verder niet echt. Hoezo?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:07 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Ik kan je niet helpen met je vraag, maar 'k heb er wel een aan jou: freelance je nu al?
Dan heb je wel veel ervaring! Veel punten gekregen zeker? Ik heb nog niet veel ervaring, is dat erg?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:33 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Twee jaar geleden bestond dit onderdeel uit twee delen. Eerst moest je drie positieve en negatieve eigenschappen van een journalist opschrijven met toelichting. Ten tweede moest je je eventuele ervaring opschrijven, maar dit is natuurlijk niet verplicht. Ik had bijvoorbeeld opgeschreven dat ik hoofdredacteur was geweest van de schoolkrant (oplage erachter gezet) maar ook dat ik jarenlang heb gedebatteerd bij het jongerenlagerhuis.
Kijk maar uit jij, ik kan b-kicken!quote:
Voor welk e-zine schrijf je?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:39 schreef kwarklepel het volgende:
[..]
Ik schrijf voor een tijdschrift op internet, maar verder niet echt. Hoezo?
Is dat betaald werk? Ik vraag me dat af, omdat ik ook geïnteresseerd ben in een baantje met betrekking op de journalistiek, zonder dat ik daar per se afgestudeerd voor hoef te zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:39 schreef kwarklepel het volgende:
[..]
Ik schrijf voor een tijdschrift op internet, maar verder niet echt. Hoezo?
Spreek voor jezelf.quote:
Uit ervaring weet ik dat het moeilijk is om betaald ezine-werk te vinden.... Soms krijg je wel gratis dingen, maar dat hangt af van het soort website waarvoor je schrijft.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:50 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Is dat betaald werk? Ik vraag me dat af, omdat ik ook geïnteresseerd ben in een baantje met betrekking op de journalistiek, zonder dat ik daar per se afgestudeerd voor hoef te zijn.
Het kan wel, weet ik dan weer uit ervaring. Niet meteen, je moet echt willen en doorzettingsvermogen hebben. Beetje ambitie kan geen kwaad.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:18 schreef Myrna1989 het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik dat het moeilijk is om betaald ezine-werk te vinden.... Soms krijg je wel gratis dingen, maar dat hangt af van het soort website waarvoor je schrijft.
Zeg, ik had toch niet met de vuilnisbak gerammeld of wel?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:18 schreef Myrna1989 het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik dat het moeilijk is om betaald ezine-werk te vinden.... Soms krijg je wel gratis dingen, maar dat hangt af van het soort website waarvoor je schrijft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
Voor betaald werk moet je toch wel minimaal een Journalistiek student zijn of aantoonbare ervaring hebben. En dan nog maar net de goede mensen kennen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:50 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Is dat betaald werk? Ik vraag me dat af, omdat ik ook geïnteresseerd ben in een baantje met betrekking op de journalistiek, zonder dat ik daar per se afgestudeerd voor hoef te zijn.
Voor de details zou je even bij de IB-Groep en/of studielink moeten checken. Volgens mij moet je gemiddelde een acht zijn, dan word je direct geplaatst.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:40 schreef DDDD91 het volgende:
Wat moet je ongeveer op je eindlijst staan om kans te maken op een directe plek bij de loting? En hoe kun je dit uitrekenen: gaat dit om alleen de examenvakken of álle vakken dus ook die waar je geen examen in hebt gedaan?
Het schrijven voor dat tijdschrift is vrijwillig. Ik krijg er verder niet veel voor terug, behalve dan dat ik lekker veel kan schrijven over van alles en nog wat. Op de opleidingen doen we nu radio, dus het is wel lekker om toch te blijven schrijven.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:50 schreef Knevelt het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:22 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Zeg, ik had toch niet met de vuilnisbak gerammeld of wel?
Huh, wat was dan het geluid dat ik zojuist hoorde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kevin6188, voor wat voor website schrijf/schreef je? Ik ben namelijk een aantal keer actief op zoek geweest naar een website om betaald voor te schrijven, maar dat is me tot op heden niet gelukt. Ik denk niet dat dat aan m'n ambities/ervaring/wilskracht ligt, want die heb ik wel degelijk. Misschien ligt het wel aan het genre waarin ik voornamelijk schreef: muziek. Bovendien denk ik dat je ook gewoon lekker moet netwerken en geluk hebben.
Ik heb onbetaald voor een aantal muzieksites geschreven, en kreeg (en krijg) daarvoor regelmatig gratis cd's of concertkaartjes toegestuurd. Indirect kun je daar overigens ook aan verdienen: cd's die je niet wilt houden, verkoop je gewoon lekker via Marktplaats....![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |