Thanks, goeie link, zal morgen alle posts doorlezen. Maar ik wil niet weten of je hun modem kan tweaken maar gewoon of er FOK!kers zijn die het gebruiken en wat hun ervaringen zijnquote:
Ah, het eerste minpuntjequote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:02 schreef moemoe het volgende:
Je krijgt het reclame meisje er niet bij he.
per maandquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:15 schreef thedude0 het volgende:
kies telfort, kost nog een tientje minder.
en zo is het. alice is vanaf het begin al een verloren zaakquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:15 schreef TNA het volgende:
Het is je vraag niet, maar Telfort biedt sinds kort dezelfde snelheid aan voor 20 euro per maand
telfort heeft geen datalimiet. fup = niet je verbinding gebruiken om te ddossen en te spammen en andere crap.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:16 schreef Rekkie het volgende:
Een reden voor mij om Telfort links te laten liggen is de FUP!
FUP, is mijn ervaring, wordt te pas en te onpas gebruikt om veel-gebruikers uit te melkenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:17 schreef thedude0 het volgende:
[..]
telfort heeft geen datalimiet. fup = niet je verbinding gebruiken om te ddossen en te spammen en andere crap.
Na een jaar wordt dat wel 24 euro per maand. Geen enorm verschil, maar toch.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:18 schreef Rekkie het volgende:
Orange kost ook maar 20 euro, ook BBned en geen data limiet
sorry hoor, ga bijna elke maand over de halve terabyte (inclusief deze) en nog niemand erover gehoord (telfort is tiscali met een andere naam, de merknaam tiscali mogen ze niet meer gebruiken aangezien kpn die provider gekocht heeft)quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
FUP, is mijn ervaring, wordt te pas en te onpas gebruikt om veel-gebruikers uit te melken
Ik niet zeggen dat het ook zo bij Telfort is hèquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:20 schreef thedude0 het volgende:
[..]
sorry hoor, ga bijna elke maand over de halve terabyte (inclusief deze) en nog niemand erover gehoord (telfort is tiscali met een andere naam, de merknaam tiscali mogen ze niet meer gebruiken aangezien kpn die provider gekocht heeft)
Top!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:25 schreef h.henkie het volgende:
Ga eens hier kijken. Daar staan aardig wat gebruikers ervaringen op.
telfort internet heeft behalve de naam niets te maken met telfort zelf. maar goed als jij je keuze baseerd op een naam (quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:26 schreef remlof het volgende:
Mwah, ik vind Telfort nou niet zo'n betrouwbare naam, qua helpdesk en netwerk (het mobiele was heel lang heel erg kut). En ik kan het weten want ik heb er twee jaar voor gewerkt
Orange wil ik nog wel even checken.
Maar hoe zit het met de beltarieven buitenland van die providers?
De centrale ligt voor elke provider even ver weg meestalquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:28 schreef masterblackmesa het volgende:
Het beste is om te kijken hoe ver je van de ADSL centrale vandaag ligt daaruit kun je onder ander opmaken of het verstandig is om Alice te nemen.
Qua service informatie kan ik je niks hierover vertellen.
Ik bel er al jaren mee en heb nooit problemen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:26 schreef remlof het volgende:
(het mobiele was heel lang heel erg kut).
Dat klopt, een andere oplossing is gewoon een postcode metingen bekijken op speedtest.nlquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:30 schreef Rekkie het volgende:
[..]
De centrale ligt voor elke provider even ver weg meestal
Een vaste lijn van KPNquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:36 schreef Juup© het volgende:
Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor ¤ 69,-. (eenmalig).
Bedoelen ze daar een vaste lijn mee, of ik een kabeltelefoonlijn ook goed ?
Ik neem aan een bestaande KPN lijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:36 schreef Juup© het volgende:
Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor ¤ 69,-. (eenmalig).
Bedoelen ze daar een vaste lijn mee, of ik een kabeltelefoonlijn ook goed ?
goede provider hoor dat alice, ik vertrouw mijn gegevens aan dat bedrijf en ik stap meteen overquote:Alice behoudt zich het recht voor om NAW gegevens van de gebruiker af te staan ( i ) op last van een daartoe bevoegde (gerechtelijke of overheids-)instantie, en/of (ii) aan een derde, indien daartoe door die derde een gerechtvaardigd verzoek is gedaan.
Deze regel is vrijwel bij iedere provider van toepassing. Alleen staat het anders geformuleerd en op de laatste bladzijde van het contract.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:01 schreef thedude0 het volgende:
[..]
goede provider hoor dat alice, ik vertrouw mijn gegevens aan dat bedrijf en ik stap meteen over
staat duidelijk dat zonder toestemming van de klant en zonder inkomst van een gerechtelijke instantie de naw gegevens afgestaan kunnen worden, iets dat ik niet kan vinden bij telfort en orange.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:07 schreef masterblackmesa het volgende:
[..]
Deze regel is vrijwel bij iedere provider van toepassing. Alleen staat het anders geformuleerd en op de laatste bladzijde van het contract.
Btw. Met deze informatie word toch verder niks gedaan zolang je je niet met "rare dingen" bezig houdt.
Dat gerechtvaardigd beknopt hun mogelijkheden om je gegevens aan jan en alleman te geven wel aardig hoorquote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:01 schreef thedude0 het volgende:
[..]
goede provider hoor dat alice, ik vertrouw mijn gegevens aan dat bedrijf en ik stap meteen over
ik wil mijn provider liever niet laten beoordelen of het een gerechtvaardigd onderzoek is of niet, dat laat ik liever door de rechter doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat gerechtvaardigd beknopt hun mogelijkheden om je gegevens aan jan en alleman te geven wel aardig hoor
En btw: Telfort is even duur als Alice, alleen zonder telefoonaansluiting betaal je een tientje minder.
20 + 10 = 40quote:Op woensdag 31 oktober 2007 07:44 schreef Rutger1983 het volgende:
ja idd, die 10 euro is fucked up, dus het kost je zowieso 40 euries
En dan nog komt het er feitelijk op neer dat je gegevens prima veilig zijn!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:37 schreef thedude0 het volgende:
[..]
ik wil mijn provider liever niet laten beoordelen of het een gerechtvaardigd onderzoek is of niet, dat laat ik liever door de rechter doen.
Same here, standaard KPN aansluiting, simpel adres en 384 meter van de telefooncentrale. Heb het dus eergister aangevraagd en moet volgens bevestigingsmail over een maand toegang hebben. UPC contract loopt tot 15 december, dus ik heb nog een beetje speling.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:09 schreef Evenveel het volgende:
Prima provider, maar als je geen UPC dingen mee wilt maken, laat het dan lekker links liggen... Als jij verwacht nooit de helpdesk nodig te hebben, lijkt het me ok. Bij mij is alles goed gegaan, en werkt lekker snel en goed. Maar ik heb ook verder niks moeilijks nodig gehad (toevoeging huisnummer/overnemen oude telefoonlijn).
Ik heb ook onbeperkt bellen naar het buitenland erbij. Wat een opluchting man
leuk totdat je je ISDN lijn wilt overzetten..quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:15 schreef TNA het volgende:
Het is je vraag niet, maar Telfort biedt sinds kort dezelfde snelheid aan voor 20 euro per maand
quote:Op vrijdag 2 november 2007 23:56 schreef mschol het volgende:
[..]
leuk totdat je je ISDN lijn wilt overzetten..
heb je de keuze:
of een week of 3-4 zonder telefoon en internet zitten of 1 week zonder internet en gewoon kunnen blijven bellen...
telfort lijkt geen ISDN te ondersteunen.. dus moet iSDN eerst naar analoog worden omgezet, suc6 dan ben je meerdere weken internet EN telefoon kwijt.. KPN is niet zo snelquote:
Je hebt voor Telfort internet geen telefoonlijn nodig (tenminste geen telefonie van KPN dan) dus je kunt je hoofdnummer meenemen naar Telfort (VOIP). Je kunt daarna je contract met KPN opzeggen al lijkt het me dat dat met het porteren van het hoofdnummer automatisch gaat.quote:Op zaterdag 3 november 2007 00:25 schreef mschol het volgende:
[..]
telfort lijkt geen ISDN te ondersteunen.. dus moet iSDN eerst naar analoog worden omgezet, suc6 dan ben je meerdere weken internet EN telefoon kwijt.. KPN is niet zo snel
maar stel je neemt internet + bellen van telfort dan moet gebeurd er het volgende:quote:Op zaterdag 3 november 2007 00:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je hebt voor Telfort internet geen telefoonlijn nodig (tenminste geen telefonie van KPN dan) dus je kunt je hoofdnummer meenemen naar Telfort (VOIP). Je kunt daarna je contract met KPN opzeggen al lijkt het me dat dat met het porteren van het hoofdnummer automatisch gaat.
Behalve Alice zou je ook Telfort kunnen overwegen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:25 schreef h.henkie het volgende:
Ga eens hier kijken. Daar staan aardig wat gebruikers ervaringen op.
Ik heb zojuist Telfort aangevraagdquote:Op zaterdag 3 november 2007 16:58 schreef www.kiesverstandig.eu het volgende:
[..]
Behalve Alice zou je ook Telfort kunnen overwegen.![]()
Mocht iemand het nog niet gezegd hebben, dan bij deze: Telfort biedt de zelfde service voor het zelfde geld. Alleen bij Telfort kan je voor 10 euro korting de telefonie weglaten.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:15 schreef thedude0 het volgende:
kies telfort, kost nog een tientje minder.
Het eerste jaar ja, plus een X bedrag toch nog voor kpn, in de praktijk 15e/maand duurderquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:18 schreef Rekkie het volgende:
Orange kost ook maar 20 euro, ook BBned en geen data limiet
Bij Alice heb je géén KPN abonnement meer nodig.quote:Op maandag 4 februari 2008 11:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En kan jij mij ook vertellen hoe dat zit met die KPN aansluiting?
Wat is de snelheid die je haalt volgens BBned? http://speedtest.bbned.nl (daarna klikken op "start speedtest")quote:Op maandag 4 februari 2008 18:58 schreef remlof het volgende:
Ik heb het nu een maand of twee en ben nog steeds zeer tevreden. Ook omdat ze lage telefoontarieven naar het buitenland hebben, in veel gevallen nog goedkoper dan TELE2
En de internetverbinding is veel sneller dan die van UPC.
1x gedraaid:quote:Op maandag 4 februari 2008 19:05 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Wat is de snelheid die je haalt volgens BBned? http://speedtest.bbned.nl (daarna klikken op "start speedtest")
En wat is de afstand tussen jouw woning en de centrale? http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
Damn, jij woont bijna tegen de wijkcentrale aan. Niet meer verhuizen en blijven zitten waar je zit.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
1x gedraaid:
Your current bandwidth reading is: 12.43 Mbps which means you can download at 1.55 MB/sec. from our servers.
en
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 375 meter.
Voordeel van in het centrum van een stad wonen he?quote:Op maandag 4 februari 2008 19:18 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Damn, jij woont bijna tegen de wijkcentrale aan. Niet meer verhuizen en blijven zitten waar je zit.
Snelheid valt me ten opzichte van de afstand iets tegen,maar kan natuurlijk ook door iets anders beïnvloed worden, toch nog wel een comfortabele snelheid.
En die 69,95 dan?quote:Op maandag 4 februari 2008 18:45 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Bij Alice heb je géén KPN abonnement meer nodig.
Deze wordt overigens ook door BBned (dus Alice) opgezegd, dat wil zeggen dat KPN het abonnement beeindigd als het telefoonnummer geporteerd wordt naar het netwerk van Alice.
Het is wel zo dat je een lijn moet hebben. Ik had dat nog niet (daarom toentertijd chello genomen) en daar betaal je dan eenmalig 70 euro voor om m te activeren.quote:Op maandag 4 februari 2008 11:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En kan jij mij ook vertellen hoe dat zit met die KPN aansluiting?
Wat voor modem heb je eigenlijk? Een Copperjet?quote:Op maandag 4 februari 2008 19:47 schreef Chav het volgende:
Ik heb het. Was UPC ook helemaal zat! Alles is netjes geregeld binnen een maand en het bellen en internet doen het prima!!
Dat is voor als je geen bestaande telefoonlijn hebt. Zij zullen dus een newline service aanmaken, dat moeten ze doen via de netwerkbeheerder, en dat is KPN.quote:
Via wat bel je (huistelefoon)? KPN, dan is je lijn al geactiveerd. Je betaald bij Alice niet apart voor de lijn.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wanneer "heb" je een lijn? Als er een kabel je huis in komt waar je een telefoonstekker op kan pluggen?
Of als je een opdonder krijgt als je je tong er tegen houdt?
Of als je er maandelijks voor betaald?
Ik zou het niet proberen te testen met je tong, dan krijg je een lekkere knaller.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wanneer "heb" je een lijn? Als er een kabel je huis in komt waar je een telefoonstekker op kan pluggen?
Of als je een opdonder krijgt als je je tong er tegen houdt?
Of als je er maandelijks voor betaald?
8802.3 kbps YOUquote:Op maandag 4 februari 2008 19:53 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Wat voor modem heb je eigenlijk? Een Copperjet?
Die kan je meteen gebruiken als verwarming overigens.
Zou jij ook de snelheid en afstand tot wijkcentrale willen melden? Op die manier krijg je een mooi beeld van de werkelijk te halen snelheid.
Volgens de test op Alice.nl zou ik op mijn adres zo'n 16 Mb moeten halen, maar daar geloof ik niets van. Ik woon ruim 2 kilometer van de centrale af. Dezelfde test bij Alice maar dan op mijn oude postcode (132 meter van de centrale) geeft exact de zelfde verwachte snelheid.
Poeh, dan lever je best wel wat in. Heb je het modem wel dicht bij het ISRApunt zitten?quote:Op maandag 4 februari 2008 20:01 schreef Chav het volgende:
[..]
8802.3 kbps YOU
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1026 meter.
Ik heb een eh... powered by bbnet modem
Ik heb ooit mn 56K6 modem er uit getrokken terwijl de kabel er nog in zat en mn ma aan het bellen wasquote:Op maandag 4 februari 2008 19:59 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik zou het niet proberen te testen met je tong, dan krijg je een lekkere knaller.
Gewoon modem aanprikken, gaat het adsl lampje branden dan heb je adsl. Have fun.
Duurt het te lang, dan kan je proberen het andere aderpaar aan te sluiten, al mag je volgens KPN niet in het ISRApunt frotten.
Trouwens, je zegt lampje branden, dus je zou op de semi-dode lijn ook een telefoon kunnen hangen, en bij kiestoon = goed, ook al kan je niet bellen?quote:Op maandag 4 februari 2008 19:59 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik zou het niet proberen te testen met je tong, dan krijg je een lekkere knaller.
Gewoon modem aanprikken, gaat het adsl lampje branden dan heb je adsl. Have fun.
Duurt het te lang, dan kan je proberen het andere aderpaar aan te sluiten, al mag je volgens KPN niet in het ISRApunt frotten.
Ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Trouwens, je zegt lampje branden, dus je zou op de semi-dode lijn ook een telefoon kunnen hangen, en bij kiestoon = goed, ook al kan je niet bellen?
Je ontkomt er niet aan. De meeste providers rekenen 47,55 euro voor de nieuwe lijn. Dit zijn de werkelijke kosten bij KPN voor een nieuwe lijn. Alice is wat duurder, maar heeft wel weer een snellere adsllijn voor een lage prijs. Dus verdien je dat wel weer terug.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dus hoe dan ook 70 euro betalen, als ík die lijn nooit gebruikt heb?
http://www.shopadsl.nl/telfort/137_telfort-internet/quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Heeft Telfort ook zo'n regeling? Kan het zo snel niet vinden, maar dit is natuurlijk ook geen bedrag dat je tof tussen de goedkope tarieven zet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |