Pfff... wat schrijven jullie hier allemaal fanatiek zeg... teveel om op te reageren...
Maar even 2 dingen eruit pikken:
Gefeliciteerd en welkom Evelien
Lotje, klinkt heftig allemaal.

En ik wil je niet ontmoedigen, maar het kattenprobleem ken ik en daar kom je niet meer vanaf.

Ik had 3 katten die niet met elkaar door de bocht konden en het probleem werd van kwaad tot erger. Op steeds meer plekken pisten ze, zelfs als vloerbedekking en behang vervangen was, bleven ze dezelfde plekken opzoeken en het stonk ronduit in huis.

Het hele huis dus, omdat ik ze uit elkaar moest houden zodat ze elkaar niet aanvielen, zaten ze door het hele huis heen.

Toen het echt de spuigaten uitliep, heb ik 1 kat weggedaan naar een vriend. Vervolgens stierf er nog een kat en bleef er nog maar 1 over. Maar het probleem 'pissen' blijft af en toe (eens per maand) nog steeds de kop opsteken en kennelijk zonder aanleiding. Alles geprobeerd, aluminiumfolie op de beruchte plekken, peper erover en met de kop er doorheen halen, speciale DURE sprays (werkte wel, maar alleen daar waar je intensief sprayt, helaas zochten ze dan weer andere plekken!), noem maar op. En je moet er toch niet aan denken dat de kleine er straks doorheen kruipt.

Heb ronduit een hekel gekregen aan katten, terwijl het echt lievelingetjes van me waren (voor de kinders er waren dus!). De laatste kat is 'van' mijn man en heb (wil) ik niet teveel over te zeggen, maar wat mij betreft kan die morgen weg (naar mijn schoonouders waar ze nog een hoop meer aandacht zal krijgen ook). Helaas wil mijn man dat niet, maar nieuwe katten komen er bij mij niet meer in.
Om toch iets bemoedigends te zeggen: de werklui donderen waarschijnlijk wel weer op, op den duur!