abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2010 @ 23:13:33 #151
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76421029
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:12 schreef Masanga het volgende:
Mijn vriendin kwam aandraven met Iran als reisbestemming voor komende zomer. Ik heb me wat ingelezen en wil op zich best graag gaan, maar vraag me af of je de klimatologische omstandigheden in de zomer kan vergelijken met pakweg Dubai, of dat de luchtvochtigheid lager is wat het draaglijk(er) maakt.
Dat ligt er natuurlijk aan welke gebieden je van plan bent te bezoeken?
pi_76421180
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:12 schreef Masanga het volgende:
Mijn vriendin kwam aandraven met Iran als reisbestemming voor komende zomer. Ik heb me wat ingelezen en wil op zich best graag gaan, maar vraag me af of je de klimatologische omstandigheden in de zomer kan vergelijken met pakweg Dubai, of dat de luchtvochtigheid lager is wat het draaglijk(er) maakt.
In de zomer lijkt me dat een onzalig plan. Er zijn wel gebieden waar het dan goed uit te houden is, maar ik neem toch aan dat je dan ook de bekende bouwwerken wilt zien. En om nou midden in de zomer lekker door Teheran, Esfahan of Shiraz te gaan wandelen... mwah. Ik zou het niet doen.
  maandag 4 januari 2010 @ 23:36:20 #153
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_76422022
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:16 schreef k_man het volgende:

[..]

In de zomer lijkt me dat een onzalig plan. Er zijn wel gebieden waar het dan goed uit te houden is, maar ik neem toch aan dat je dan ook de bekende bouwwerken wilt zien. En om nou midden in de zomer lekker door Teheran, Esfahan of Shiraz te gaan wandelen... mwah. Ik zou het niet doen.
Dankje voor de feedback, heren. De bedoeling zou inderdaad zijn ten minste de drie door jou genoemde steden te bezichtigen.

Uitstel zou uiteraard geen afstel betekenen.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_85466773
Ik ga in Mei/April en ik heb er zin in!
pi_85595249
Kom net terug uit Iran, we hebben de dagen dat onze visa geldig was goed gebruikt. Wat een fantastisch land. Natuurlijk is er die akelige regering en die verschrikkelijke onderdrukking van tientallen miljoenen mensen, maar ik ben nog nooit zo vriendelijk o-ve-ral ontvangen. Zelfs in aardig conservatieve moskeeën werden we zelfs met brood en thee ontvangen. Geen enkele nare ervaring gehad. Alles kan er ook: snowboarden bij Damavand, uitdrogen in Yazd, zonnen in Bushehr, underground stappen in Teheran, dichten in Shiraz.. Nogmaals, wat een geweldig land!
pi_85647421
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 04:17 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Kom net terug uit Iran, we hebben de dagen dat onze visa geldig was goed gebruikt. Wat een fantastisch land. Natuurlijk is er die akelige regering en die verschrikkelijke onderdrukking van tientallen miljoenen mensen, maar ik ben nog nooit zo vriendelijk o-ve-ral ontvangen. Zelfs in aardig conservatieve moskeeën werden we zelfs met brood en thee ontvangen. Geen enkele nare ervaring gehad. Alles kan er ook: snowboarden bij Damavand, uitdrogen in Yazd, zonnen in Bushehr, underground stappen in Teheran, dichten in Shiraz.. Nogmaals, wat een geweldig land!
Kan je ons misschien iets meer vertellen? Waar ben je allemaal geweest en hoe heb je het ervaren? Heb je toevallig ook foto's online staan?
Sinds 1785
pi_85649355
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 04:50 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Je bent niet helemaal helder als je voor de leuk naar Iran gaat. Niemand vraagt zich af waarom er zoveel Iraanse vluchtelingen zijn? Vrijheid van meningsuiting bestaat er niet in Iran, en dan lees ik hier naieve reacties van `oh, wat een mooi land` en `je mag daar je hoofddoekje half over je kapsel dragen hoor`... hoera!!! Homo´s worden ter dood veroordeeld puur vanwege hun geaardheid en vrouwen die er te westers uitzien worden door de ´burkapolitie´ in een auto getrokken en in de cel gegooid. Mooi land, mooie cultuur, maar dat mag je niet los zien van het idiote regime dat er nu heerst.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_85649535
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Lees eens wat reisverslagen.
Sinds 1785
pi_85650247
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:35 schreef Ferdowsi het volgende:

[..]

Lees eens wat reisverslagen.
Praat eens met wat meer mensen die er enige tijd hebben gewoond en dan trap je niet meer in dat theater dat ze je laten zien als je op bezoek komt. En geloof mij dat als de 'regering' even een voorbeeld/ ruilmiddel nodig heeft ze jou pakken.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_85650379
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Praat eens met wat meer mensen die er enige tijd hebben gewoond en dan trap je niet meer in dat theater dat ze je laten zien als je op bezoek komt. En geloof mij dat als de 'regering' even een voorbeeld/ ruilmiddel nodig heeft ze jou pakken.
Theater? Als er ergens in de wereld mensen 'oprecht' zijn dan is dat wel in Iran. Mensen zoals jou hebben er klaarblijkelijk moeite mee om de Iraanse regering van de Iraanse bevolking te onderscheiden. Lees de scala aan reisverslagen eens of het feit dat Iran in de top 5 landen van 'gastvrije mensen' behoort. Een beroemd iemand zei ooit eens: 'wilt u van uw vooroordelen af, ga dan op reis'. Zelden zo'n citaat gezien die op iemand zoals jou toepasselijk is.
Sinds 1785
pi_85650399
Kunnen jullie verder discussiëren in POL? Dan kunnen we het hier weer gewoon over reizen hebben.
pi_85650451
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:54 schreef Ferdowsi het volgende:

[..]

Theater? Als er ergens in de wereld mensen 'oprecht' zijn dan is dat wel in Iran. Mensen zoals jou hebben er klaarblijkelijk moeite mee om de Iraanse regering van de Iraanse bevolking te onderscheiden. Lees de scala aan reisverslagen eens of het feit dat Iran in de top 5 landen van 'gastvrije mensen' behoort. Een beroemd iemand zei ooit eens: 'wilt u van uw vooroordelen af, ga dan op reis'. Zelden zo'n citaat gezien die op iemand zoals jou toepasselijk is.
Blijf er vooral in geloven ^O^ Ik wil je alleen wijzen op het risico dat je loopt als je naar Iran op vakantie gaat (wat de mensen hier ook moeten weten die van plan zijn er op vakantie te gaan).
pi_85650485
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Blijf er vooral in geloven ^O^ Ik wil je alleen wijzen op het risico dat je loopt als je naar Iran op vakantie gaat.
Welke risico? Er gaan elk jaar duizenden mensen op vakantie in Iran en ze komen allemaal heelhuids terug? Wat hebben toeristen in Iran die politiek niet actief zijn daar nu te vrezen? Leg eens uit.
Sinds 1785
  Moderator dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:06:56 #164
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_85650925
Leg maar niet uit, want dan krijgen we hier een eindeloze non-discussie die zeker niet over TRV gaat.

En ik heb wat onzinnige plaatjes en reacties daarop verwijderd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_85651005
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Leg maar niet uit, want dan krijgen we hier een eindeloze non-discussie die zeker niet over TRV gaat.

En ik heb wat onzinnige plaatjes en reacties daarop verwijderd.
Waarom niet uitleggen? Als je de discussie liever niet ziet, verdwijn dan ook de reacties met betrekking daarop. Nu wordt door een user een beeld neergezet van een Iran dat onveilig is voor toeristen, terwijl dat allerminst zo is.
Sinds 1785
  Moderator dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:11:34 #166
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_85651131
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:08 schreef Ferdowsi het volgende:
Waarom niet uitleggen? Als je de discussie liever niet ziet, verdwijn dan ook de reacties met betrekking daarop. Nu wordt door een user een beeld neergezet van een Iran dat onveilig is voor toeristen, terwijl dat allerminst zo is.
Je punt is al gemaakt. Hij heeft z'n zegje gedaan en zal dat nooit kunnen onderbouwen. Verdere discussie leidt tot helemaal niets. Daarom. Verdere opmerkingen over moderaties kunnen jullie kwijt in ons FB-topic: [TRV] Feedback # 12 , maar zeker niet in dit topic over Iran als reisbestemming.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_85651786
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:11 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Je punt is al gemaakt. Hij heeft z'n zegje gedaan en zal dat nooit kunnen onderbouwen. Verdere discussie leidt tot helemaal niets. Daarom. Verdere opmerkingen over moderaties kunnen jullie kwijt in ons FB-topic: [TRV] Feedback # 12 , maar zeker niet in dit topic over Iran als reisbestemming.
Noot kunnen onderbouwen? Ik nodig je uit om een keer langs te komen, praten we erover met een paar vrienden en familie. Krijg je een ander beeld. Maar ik zal niet meer reageren. Veel plezier in het toeristische Iran!
pi_85652082
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Noot kunnen onderbouwen? Ik nodig je uit om een keer langs te komen, praten we erover met een paar vrienden en familie. Krijg je een ander beeld. Maar ik zal niet meer reageren. Veel plezier in het toeristische Iran!
Nee, waarom leg je het gewoon niet uit? Ik ben overigens Iraniër, dus ik ben reuze benieuwd.
Sinds 1785
pi_85652216
Jammer dat dit topic door een trol wordt verziekt. Ik had graag wat meer informatie en foto;s willen zien van
Odd-bin-Noel .
pi_85652307
laat maar

de 'trol' zal niet meer reageren..... :')
pi_85654788
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:37 schreef Doler12 het volgende:
Jammer dat dit topic door een trol wordt verziekt. Ik had graag wat meer informatie en foto;s willen zien van
Odd-bin-Noel .
Mijn foto's had je al gezien? :P
pi_85713417
Op één iemand na, een dokter die helaas geen Engels kon, walgden werkelijk ALLE Iraniers die we hebben ontmoet van hun eigen regering. Zelfs politie en militairen. De discussie die zich hier boven mij afspeelt is precies waar al deze Iraniers bang voor zijn. Er is mij tientallen keren gevraagd, 'Please, please, tell your friends, your family, your neighbours, please tell them that we are not like our government. Please tell it to them.' Hierbij. Het overgrote deel van Iran heeft niks tegen homo's, het overgrote deel walgt van de stenigingen, het overgrote deel moet niks van kernwapens hebben. Stel het je zo voor dat na de revolutie bij wijze van een groep uit Staphorst de macht heeft gegrepen. Ik zeg niet dat ik de waarheid vertel, er is mij in Iran alleen meerdere keren gevraagd dit te vertellen. Nogmaals, hierbij.

Goed, terug naar het onderwerp van dit topic. Ik las dat iemand wat foto's wou zien, geen probleem, vind het erg leuk wat foto's te posten. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Oost Azerbeidzjan
Een kleine moskee waar onze bus, vertrokken uit Istanbul, wordt gestopt door de politie. Bagagecontrole.

Teheran
Ontzettend lieve vrouw. 'Doest daram, doest daram.'

Teheran
Nederland - Uruguay kijken met Teheraanse studenten, al het oranje spul wat ze in huis hadden kwam uit de kast.

Teheran
Stille getuigen van de groene demonstraties van vorig jaar.

Noord Iran
In de regenwouden van Noord Iran is prachtige flora en fauna te bewonderen, waaronder deze grote libelle.

Teheran
Azadi Tower.

Teheran
Een klein deel van een reusachtige stad.

Qom
Ook in Qom, de religieuze stad van het land, waren de mensen enorm vriendelijk en gastvrij.

Esfahan

Esfahan
Gebedssteentjes.

Esfahan

Esfahan

Esfahan

Yazd

Yazd
Een van de weinige Zoroastrische vuurtempels die nog in gebruik is.

Yazd

Chak-Chak

Chak-Chak
77-jaar oude man. Vangt zeven wespen, steekt ze allemaal in z'n arm, waarvan een in zijn slagader. Geeft een vriendelijke glimlach en gaat daarna op z'n hoofd staan. Dat doet mijn opa hem niet na.

Chak-Chak
Dat is dus deze man. Zo 'n ontzettend lieve man.

Chak-Chak
Voor de dichte deuren van het Zoroastrische heiligdom in Chak-Chak.

Shiraz
Tombe van de Perzische poëet Hafez.

Persepolis

Naqsh-e Rustam
Vermeende graftombe van Xerxes I.

Hamedan

Hamedan

Hamedan

Kordestan

Nogmaals, ik ben verliefd geworden op het land Iran. Hoe verschrikkelijk de regering is, zo geweldig vriendelijk en gastvrij zijn de mensen.
pi_85737444
Mensen die in Nazi-Duitsland op vakantie gingen zijn toch ook hypocriet?! Vanwege mijn principes, en ondanks dat er daar genoeg goede mensen zijn (en hier) die het niet eens zijn met de regering en bepaalde andere zaken, zal ik niet op vakantie gaan in dit land, als je gevlucht bent of vertrokken om een bepaalde reden kan ik het wel begrijpen als je nog eens terug wilt keren al is het maar voor een weekje of paar dagen!?
pi_85738613
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:31 schreef DeParo het volgende:
Mensen die in Nazi-Duitsland op vakantie gingen zijn toch ook hypocriet?! Vanwege mijn principes, en ondanks dat er daar genoeg goede mensen zijn (en hier) die het niet eens zijn met de regering en bepaalde andere zaken, zal ik niet op vakantie gaan in dit land, als je gevlucht bent of vertrokken om een bepaalde reden kan ik het wel begrijpen als je nog eens terug wilt keren al is het maar voor een weekje of paar dagen!?
Iran met Nazi-Duitsland vergelijken? Voor zover ik weet worden de Perzische Joden in Iran niet vervolgd en hebben ze zelfs een vertegenwoordiger in het Iraanse parlement. Je principes zijn dus volkomen misplaatst.

Mooie foto's en leuk dat je ervan genoten hebt. ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Ferdowsi op 26-08-2010 18:19:47 ]
Sinds 1785
pi_85738931
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:18 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Op één iemand na, een dokter die helaas geen Engels kon, walgden werkelijk ALLE Iraniers die we hebben ontmoet van hun eigen regering. Zelfs politie en militairen. De discussie die zich hier boven mij afspeelt is precies waar al deze Iraniers bang voor zijn. Er is mij tientallen keren gevraagd, 'Please, please, tell your friends, your family, your neighbours, please tell them that we are not like our government. Please tell it to them.' Hierbij. Het overgrote deel van Iran heeft niks tegen homo's, het overgrote deel walgt van de stenigingen, het overgrote deel moet niks van kernwapens hebben. Stel het je zo voor dat na de revolutie bij wijze van een groep uit Staphorst de macht heeft gegrepen. Ik zeg niet dat ik de waarheid vertel, er is mij in Iran alleen meerdere keren gevraagd dit te vertellen. Nogmaals, hierbij.

Erg mooie foto's.
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')