abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54443070
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 00:11 schreef Maeghan het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als m'n vriend met anderen over relatieproblemen zou praten of over wat voor persoonlijke zaken dan ook, maar wél als dat precies met dat ene meisje was wat ik wel door m'n strot kon trekken.
ja, maar je zal zien dat dat ene meisje met wie je vriend zijn problemen bespreekt nou juist altijd het meisje is wat jij wel door je strot kan trekken. De vraag is, wat was er eerder, de kip, of het ei.

Je kan dat meisje de schuld geven maar die vibe kan ook ontstaan doordat je vriend op een bepaalde manier over jullie praat om zijn eigen speelruimte te houden, whatever that means. Je hoeft elkaars vrienden normaal gesproken nl niet allemaal te mogen. Het is aan hem om zijn vrienden(innen) respect voor jou mee te geven, het is aan jou om het af te dwingen. simpel
Jusqu'ici tout va bien...
pi_54537020
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:23 schreef D1 het volgende:

[..]

Ga toch weg man... Alleen omdat je vriendin om een of andere vage reden paranoia is zou jij zomaar je beste vriendin aan de kant schuiven? Als ze nou een verliefdheid tussen beide merkte, of een relatie die iets te intiem werd, dan kon ik me er nog iets bij voorstellen. Maar haar enige reden is dat ze dat andere mokkel niet mag. Face it, je vriend moet zelf zijn vrienden uitkiezen en jij hebt je daar maar aan aan te passen.
Heb jij de OP wel gelezen? Het is niet simpelweg dat ze zijn vriendin "niet mag", ze raakt gewoon helemaal in de stress en wordt letterlijk ziek als haar vriend en dat meisje elkaar zien. Waarschijnlijk is dit gewoon jaloezie, niet zozeer omdat je denkt dat hij vreemdgaat met haar, maar omdat hij dingen met haar bespreekt die hij met jou niet doet.. misschien heb je het gevoel dat zij belangrijker is voor hem dan dat jij voor hem bent? Moeilijke situatie, ik zou eigenlijk ook niet kunnen zeggen wat je zou moeten doen, maar er moet in ieder geval íets gebeuren, want zo kan het niet langer doorgaan.
pi_54545016
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:49 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heb jij de OP wel gelezen? Het is niet simpelweg dat ze zijn vriendin "niet mag", ze raakt gewoon helemaal in de stress en wordt letterlijk ziek als haar vriend en dat meisje elkaar zien. Waarschijnlijk is dit gewoon jaloezie ...
met alle respect voor diegene, maar zulk gedrag opeens als reden zien iemand te geven wat die wilt is wel heel erg fout. Als je zonder dat 'stress en ziekw worden' er kennelijk géén reden toeziet..

Dat is bijna vergelijkbaar bij een kind dat kwengelt om een ijsje maar het niet krijgt, echter als het kind maar heel luid gaat krijsen en zich op de bodem laat vallen, opeens het wél zijn zin geven...

Ik kan me heel goed voorstellen dat als de TS bv rationele argumenten kan geven waarom haar vriend niet meer met die vriendin zou kunnen omgaan (als bv die vriendin haar daadwerkelijk iets misdaan zou hebben, er grond was voor jaloezie of misschien die vriendin ook achter de rug van de TS ook wel eens gelasterd zou hebben).
Als die rationele gronden er _niet_ zijn is het complete onzin en zelfs contra-productief om de TS wel haar zin te geven enkel op haar totaal overdreven en enigszins labiele reactie met 'in de stress schieten en zich ziek-voelen': domweg omdat je daarmee dat labiele gedrag 'beloont', en de kans groot is dat die persoon vaker zo zal reageren 'om dr wensen voldaan te krijgen'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')