abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54244882
quote:
MAASTRICHT - Een Iraanse rechtbank heeft de Nederlandse mensenrechtenactivist Abdullah al-Mansouri ter dood veroordeeld. Dat heeft de zoon van de veroordeelde, Adnan al-Mansouri, maandagochtend vernomen van een Syrische mensenrechtenorganisatie.

De zoon zei te vrezen dat zijn vader binnen 48 uur geëxecuteerd wordt. Mansouri kwam op voor de mensenrechten van minderheden in Iran. Volgens Iran hield Mansouri, in Nederland koninklijk onderscheiden wegens zijn inzet voor de mensenrechten, zich bezig met terroristische activiteiten. Mansouri werd anderhalf jaar geleden tijdens een reis in Syrië opgepakt. Dat land leverde hem aan Iran uit, waar hij volgens zijn zoon gemarteld is.

De Syrische mensenrechtenorganisatie heeft de president van Syrië dringend om bemiddeling gevraagd om de executie te voorkomen. Adnan al Mansouri hoopt dat Nederland op zeer korte termijn samen met andere EU-landen en met Zweden en Noorwegen druk gaat uitoefenen op Iran. Tegelijk met zijn vader werden twee Noren en een Zweed opgepakt en aan Iran uitgeleverd wegens hun inzet voor mensenrechten.

Advocaat

Mansouri is volgens zijn zoon drie keer zonder advocaat voor de rechtbank verschenen. Hij had een advocaat, maar die is door Iran samen met zijn vrouw en dochter gevangen gezet. Tegen de advocaat is om onbekende redenen drie jaar cel geëist.

Zoals gebruikelijk in Iran zal Mansouri waarschijnlijk voor de nationale televisie een afgedwongen bekentenis moeten afleggen, waarna hij wordt geëxecuteerd, zei zijn zoon.

Kofi Annan

In november vorig jaar vroeg topman Kofi Annan van de Verenigde Naties de Iraanse autoriteiten tevergeefs om opheldering over het lot van Mansouri. De toenmalige minister Bot van Buitenlandse Zaken besprak in december de kwestie ook vergeefs met zijn Iraanse ambtgenoot Manouchehr Mottaki.
Tja, begrijp wel dat ze iets willen doen, maar denk niet dat Iran zich er iets van aantrekt als het onder druk wordt gezet door de EU.
Triest eigenlijk, moet je net voor je wordt geexecuteerd nog even een verklaring voor de nationale tv afleggen die naar de zin van Iran is. Ze zullen hem dan wel nog even flink martelen, anders kan ik me niet voorstellen dat hij zegt wat zij willen.

Iran
pi_54245095
Die Iraanse overheid is in ieder geval een stuk minder schijnheilig dan onze overheid. Daar doet de overheid het tenminste zelf en neemt ook de verantwoordelijkheid voor haar uitgevoerde executies, hier kijkt de AIVD altijd per ongeluk toevallig op het juiste moment de verkeerde kant op, wanneer er een gevaar voor de staat wordt geëxecuteerd.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54245200
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:09 schreef JohnDope het volgende:
Die Iraanse overheid is in ieder geval een stuk minder schijnheilig dan onze overheid. Daar doet de overheid het tenminste zelf en neemt ook de verantwoordelijkheid voor haar executie, hier kijkt de AIVD altijd per ongeluk toevallig op het juiste moment de verkeerde kant op wanneer er een gevaar voor de staat wordt geexecuteerd.
Zijn hier al zoveel doden gevallen dan?

Verder nemen ze helemaal niet de verantwoordelijkheid voor de exectie, ze maken ervan dat ie een terrorist is om het goed te praten hem te doden.
Hij was een mensenrechtenactvist die opkwam voor minderheden, waarschijnlijk was de Iraanse regering niet amused dat ie bv kritiek had op het ophangen van homo's.

Het zijn zelf een stel geloofsfanaten in die regering en dan beschuldigen ze iemand van terrorisme. Right.

Iemand die meer weet over die Noren en Zweed die ook met hem werden opgepakt?
pi_54245294
Hier zijn de laatste jaren inderdaad veel politieke doden gevallen, die de AIVD met 2 vingers in haar neus had kunnen voorkomen.

Overigens maak ik me om Iran helemaal geen zorgen. Vrij westers allemaal daar. Ik geloof zelfs dat - wereldwijd gezien - de meeste schoonheids operaties in Iran plaats vinden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54245300
Ik kijk dus ook niet meer op van dergelijke taferelen. Genoeg verhalen gehoord.
De doorsnee burger bang gemaakt en voortdurend spionnen om je heen. Buren die worden betaald omdat je op de lijst staat als een mogelijke verdachte. Post wordt nagekeken. Bewakers worden verplicht mensen te mishandelen...anders worden ze opgesloten...of wordt er naar je familie verwezen die dan wel zullen boeten. Die regering..brrr..
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Donald Duck held maandag 29 oktober 2007 @ 15:21:45 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54245318
Da's niet fijn daar. Hun favoriete methode is langzame ophanging.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54245355
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Da's niet fijn daar. Hun favoriete methode is langzame ophanging.
Aan een kraanwagen op het dorpsplein ja.

Stelletje middeleeuwers daar.
pi_54245410
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:20 schreef JohnDope het volgende:
Hier zijn de laatste jaren inderdaad veel politieke doden gevallen, die de AIVD met 2 vingers in haar neus had kunnen voorkomen.

Overigens maak ik me om Iran helemaal geen zorgen. Vrij westers allemaal daar. Ik geloof zelfs dat - wereldwijd gezien - de meeste schoonheids operaties in Iran plaats vinden.
'Veel' politieke doden? Hoeveel? Wie dan?

Iran een westers land omdat ze aan schoonheidsoperaties doen? Is dat een kenmerk van een Westers land? In Thailand doen ze ook aan veel schoonheidsoperaties, zijn die nu opeens ook Westers?

Iran is niks Westers. In een Westers land worden homo's niet opgehangen voor het publiek, in een Westers land wordt een meisje wat verkracht is niet gestenigd of iemand die qua geloof (lees: die geen moslim is) buiten de boot valt getreiterd en lastiggevallen.
pi_54245471
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

'Veel' politieke doden? Hoeveel? Wie dan?

Iran een westers land omdat ze aan schoonheidsoperaties doen? Is dat een kenmerk van een Westers land? In Thailand doen ze ook aan veel schoonheidsoperaties, zijn die nu opeens ook Westers?

Iran is niks Westers. In een Westers land worden homo's niet opgehangen voor het publiek, in een Westers land wordt een meisje wat verkracht is niet gestenigd of iemand die qua geloof (lees: die geen moslim is) buiten de boot valt getreiterd en lastiggevallen.
Fortuyn en van Gogh.

Laten we eerlijk wezen, men doet of Iranezen zo radicaal religieus zijn, maar dat zijn ze niet en daar zijn die schoonheidsoperaties o.a. een teken van.

En die berichten over maggots die opgehangen worden, vind ik nog al vaag en die verhalen zullen wel meerdere kanten kennen, misschien speelden die verhalen bijvoorbeeld zich af in de 'Staphorstjes' van Iran. Ik moet in ieder geval wat goede background nfo hebben, voordat ik hier een oordeel kan over vellen.
Want we weten allemaal dat de entertainment-factors en X-factors binnen de actualiteiten belangrijker zijn dan de waarheid achter de waarheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 29-10-2007 15:36:59 ]
pi_54245577
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Fortuyn en van Gogh.

Laten we eerlijk wezen, men doet of Iranezen zo radicaal religieus zijn, maar dat zijn ze niet en daar zijn die schoonheidsoperaties o.a. een teken van.

En die berichten over maggots die opgehangen worden, vind ik nog al vaag en die verhalen zullen wel meerdere kanten kennen, misschien speelden die verhalen zich af in de Staphorstjes van Iran.
Ja, dat zijn 'veel' doden.

Ik heb het over de regering, niet de burgers zelf. Het klopt dat vrouwen veel schoonheidsoperaties ondergaan, maar als ze de deur uitgaan moeten ze een burka om en loopt er een politie rond om in de gaten te houden of iedereen zich aan die religieuze wetten houdt.

Verder zijn er geen 'staphorstjes' in Iran. Kan me niet voorstellen dat in het ene deel van het land vrouwen zonder hoofddoek de straat opmogen en in het andere niks mag.
pi_54245596
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, dat zijn 'veel' doden.
Dat zijn inderdaad in verhouding heel veel doden.
pi_54245616
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Want we weten allemaal dat de entertainment-factors en X-factors binnen de actualiteiten belangrijker zijn dan de waarheid achter de waarheid.
Hier zit niet veel enertainment achter, was het maar zo.
pi_54245633
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Verder zijn er geen 'staphorstjes' in Iran. Kan me niet voorstellen dat in het ene deel van het land vrouwen zonder hoofddoek de straat opmogen en in het andere niks mag.
Er zijn genoeg staphorstjes in Iran, alleen die lopen dan ongeveer 500 jaar achter op Onze Staphorstjes en ja je weet hoe wij Hollanders 500 jaar geleden genadeloos te werk gingen.
voor zover al dat nieuws over die homo-sexuelen e.d. waarheid is
pi_54245648
Propaganda van de Amerikanen om de wereldbevolking lekker te maken voor een aanval tegen Iran!

pi_54245658
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad in verhouding heel veel doden.
Ik tel er twee hoor.

Denk dat als terroristen een trein met 50 onschuldige burgers op zouden blazen de impact groter zou zijn. Als zelfs de normale burger niet meer veilig is...
Dan regeert de angst pas echt.
pi_54245688
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik tel er twee hoor.

Denk dat als terroristen een trein met 50 onschuldige burgers op zouden blazen de impact groter zou zijn. Als zelfs de normale burger niet meer veilig is...
Dan regeert de angst pas echt.
dan tel jij helemaal verkeerd.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hier zit niet veel enertainment achter, was het maar zo.
Dit zie je ook nog verkeerd.
pi_54245749
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Propaganda van de Amerikanen om de wereldbevolking lekker te maken voor een aanval tegen Iran!

Er komt toch geen aanval tegen iran.
pi_54245751
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

dan tel jij helemaal verkeerd.
[..]

Dit zie je ook nog verkeerd.
Waarom?

Waarom?
  maandag 29 oktober 2007 @ 15:48:01 #19
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_54245810
Vanavond komt zijn zoon bij De wereld draait door, het RTL nieuws, Nova en radio 1...
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_54245829
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom?

Waarom?
Kijk eens hoeveel politiek-geraleteerde doden er voor het jaar 2000 - tijdens het altijd en eeuwige politieke ons-kent-ons-klimaat (politiek 1.0) - zijn gevallen en kijk eens hoeveel doden er vielen na 2000, toen de politiek door grote intellectuele schreeuwerds met lef en potentie, naar de burger werd toegetrokken.

Actualiteiten zijn commercieel, het moet dus geld opleveren, dus dan moet het verkopen.
pi_54245888
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:48 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
Vanavond komt zijn zoon bij De wereld draait door, het RTL nieuws, Nova en radio 1...
Ja, wat moet je anders doen.

Hij kan toch niet veel meer dan proberen zoveel mogelijk aandacht te vragen voor deze zaak.
pi_54246384
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:09 schreef JohnDope het volgende:
Die Iraanse overheid is in ieder geval een stuk minder schijnheilig dan onze overheid. Daar doet de overheid het tenminste zelf en neemt ook de verantwoordelijkheid voor haar uitgevoerde executies, hier kijkt de AIVD altijd per ongeluk toevallig op het juiste moment de verkeerde kant op, wanneer er een gevaar voor de staat wordt geëxecuteerd.
Je vergelijking is weerzinwekkend, misselijkmakend EN misplaatst.

Het zal me een rotzorg zijn of de Iraanse overheid 'zijn verantwoordelijkheid neemt'. Ze schenden op groffe schaal mensenrechten. De manier waarop jij redeneert, suggereert ook dat de Duitse overheid tussen 1939 en 1945 'zijn verantwoordelijkheid nam', toen 6 miljoen Joden werden vergast, alleen omdat ze Jood waren. Nee, schijnheilig was de Duitse overheid niet. Kordaat wel. Hulde voor hun acties hoor....

Ik snap werkelijk niet hoe je zo ziek in je hoofd kunt zijn dat je hier de loftrompet gaat steken voor een terreurbewind dat mensen simpelweg vermoordt, zonder dat er een eerlijk proces aan vooraf gaat.
pi_54246558
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je vergelijking is weerzinwekkend, misselijkmakend EN misplaatst.

Het zal me een rotzorg zijn of de Iraanse overheid 'zijn verantwoordelijkheid neemt'. Ze schenden op groffe schaal mensenrechten. De manier waarop jij redeneert, suggereert ook dat de Duitse overheid tussen 1939 en 1945 'zijn verantwoordelijkheid nam', toen 6 miljoen Joden werden vergast, alleen omdat ze Jood waren. Nee, schijnheilig was de Duitse overheid niet. Kordaat wel. Hulde voor hun acties hoor....
Deze vergelijking is pas weerzinwekkend, misselijkmakend EN misplaatst. In Iran zijn namelijk o.a. geen miljoenen mensen vermoord.
quote:
Ik snap werkelijk niet hoe je zo ziek in je hoofd kunt zijn dat je hier de loftrompet gaat steken voor een terreurbewind dat mensen simpelweg vermoordt, zonder dat er een eerlijk proces aan vooraf gaat.
Je moet wel realistisch blijven en dus rekening houden met het cultuurverschil.
Kom ook eens met bronnen van al die Iraanse executies.
pi_54246634
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je moet wel realistisch blijven en dus rekening houden met het cultuurverschil.
Kom ook eens met bronnen van al die Iraanse executies.
Joh, google eens op 'Iran' en 'executies'. Zelfs op Wikipedia zal het niet moeiljik zijn de feiten te vinden.
pi_54246694
Joh Dope, zelfs je grootste idool, president Bush, zou nu vinden dat je onzin verkoopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')