Heb je die in een geaard stopcontact zitten?quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:21 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb er ook veel last van. Bij ons komt het door piekspanningen in het gebouw. Ik neem ook altijd de goedkoopste soort, want ze zijn binnen twee maanden toch wel kapot.![]()
Een week of twee geleden was er ook zo'n dag dat alle vier de lampen in m'n kamer kapot gingen binnen een paar uur. Heel vreemd, maar kan er weinig aan doen.
Computer en andere aparatuur heb ik overigens achter een spanningsbeveiliging zitten, lijkt me wel zo verstandig.![]()
Nee die hebben we hier niet, maar die van mij kan ook op een niet geaard stopcontact volgens de handleiding. M'n pc problemen waren overigens met die nieuwe spanninsbeveiliging direct verholpen. Ik had daarvoor heel regelmatig blauwe schermen en andere rare dingen met geluid e.d. Sinds ik dit ding heb doet alles het prima.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je die in een geaard stopcontact zitten?
quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:38 schreef roburt het volgende:
ja dat flikkeren herken ik ook.
niet enorm en misschien is een klein beetje normaal.
@ hitbit
kan ik 12 V lampjes gebruiken in de zelfde soort soort lamp waar ik het oude lampje in heb gedaan?
@ Computeraddic
nee woon ik een gewoon huis.
en trillingen heb ik ook niet last van.
Dat geluid heeft onze vorige tv gehad.. Welke (net als vele lampen) te jong is heen gegaanquote:Op maandag 29 oktober 2007 14:33 schreef Troubles. het volgende:
Erg bekend probleem.
Bij ons gaan lampjes ook nooit langer mee dan drie maanden. Ik koop altijd die redelijke dure sfeerlichten.
Ook last van flikkerende lampen op de gang en de wc.
Een periode lang gingen hier de televisies ook spontaan aan en uit. Of het geluid ging uit zichzelf in sneltempo van hard naar zacht en weer terug. Vond het op den duur een beetje spooky worden. Maar dat gedonder met die televisies is gelukkig na een half jaar vanzelf opgehouden.
Probleem dat ik ondervond was de korte afstand die de 12v versies hebben. Spotjes kan je niet al te ver van elkaar plaatsen. Althans, bij de winkels waar ik kwam. Aangezien ik er niet tig in mijn kamer wou hebben gekozen voor de 230V versie.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:28 schreef HitBit2005 het volgende:
Het lampje is een 230V halogeen. Deze zijn heel gevoelig voor trillingen. Je ziet ze ook vaak in spots verwerkt in een systeem of gipsplafond. Voordeel zou zijn dat je geen trafo nodig hebt. Maar dat voordeel is snel weg als je steeds lampjes moet vervangen. Vooral bij huizen met houten vloeren, die de trilingen doorgeven aan het onderliggende plafond, zie je vaak uitval. Gebruik hier dus 12v halogeen.
Gr Johan
Als dat zo is, waarom verkopen ze dan richtbare halogeenlampen..quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:35 schreef B_BOY het volgende:
halogeenspotjes kunnen die hun warmte wel kwijt anders gaan ze zeer snel kapot. ook als ze niet goed opgehangen zijn
ze moeten rechjt naar benede hangen.
die lampjes hebben wij in de afzuigkap zitten en als spotjes in de badkamer en in de gang, die dingen gaan idd vaak kapot! en soms idd ook meerdere tegelijk!quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:18 schreef roburt het volgende:
@ buzzer
dat kan ik niet zelf doen zeker?
nee deze is het
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |