quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:00 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Ga in discussie of zeg helemaal niets. Want wat je nou zegt slaat nergens op. Het heeft niets met de discussie te maken.
Dus dan wordt het zoiets:quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:58 schreef Blight het volgende:
[..]
Dat kan je op je (bier)buik schrijven, want Koster wil 4-3-3 spelen en prefereert het om Heitinga centraal in de verdediging op te stellen.
1 2 3 4 5 6 | -Ogararu--Hetinga------Vermaelen--Emanuelson- --------------------Maduro------------------- -------------Gabri---------Davids------------ --------------------------------------------- -Bakircioglu-------Huntelaar----------Suarez- |
Gelijk heeft ie. Heitinga voor de verdediging is zwaar nutteloos in de eredivisie.quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:58 schreef Blight het volgende:
[..]
Dat kan je op je (bier)buik schrijven, want Koster wil 4-3-3 spelen en prefereert het om Heitinga centraal in de verdediging op te stellen.
Dan dat maar ja.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dus dan wordt het zoiets:
[ code verwijderd ]
Mag toch hopen van wel jah...quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:03 schreef Trancelocator het volgende:
Hopelijk wordt er in de winterstop wel flink geïnvesteerd in de verdediging.
Huntelaar.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:08 schreef M0NTANA het volgende:
Als het dan toch per se 4-3-3 moet zijn, dan wel met de punt naar voren. Maar wie moet er dan op tien spelen? Siem de Jong? Leonardo? Alberto Luque? Kennedy Bakircioglu?
Ik denk dat Siem de Jong tot aan de winterstop de eerste man op tien zal zijn, met als eventuele vervangers inderdaad spelers als Leonardo of Kennedy. Koster ziet het erg in Siem zitten en heeft natuurlijk al veel met hem gewerkt bij Jong Ajax. In de winterstop verwacht ik aan aankoop die de plek definitief in moet vullen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:08 schreef M0NTANA het volgende:
Als het dan toch per se 4-3-3 moet zijn, dan wel met de punt naar voren. Maar wie moet er dan op tien spelen? Siem de Jong? Leonardo? Alberto Luque? Kennedy Bakircioglu?
Zou heel goed kunnen werken, Alberto Luque is iemand die de diepte in moet kunnen duiken en dus het proberen waard! Leonardo mag van mij overigens ook wel in de basis, weet alleen niet voor wie.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Huntelaar.
Suarez linksbuiten, Luque in de spits, Kennedy rechtsbuiten.
Dacht hij zelf toch anders over.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:10 schreef Zwansen het volgende:
Het hoofdstuk Ajax is wel een zwarte bladzijde uit zn carriere...
Stam is en blijft altijd een held. Als hij zelf al aangeeft het niet meer aan te kunnen dat zegt toch wel wat neem ik aan. Elke keer dat hij een halve wedstrijd kan spelen heeft ook geen zin, kun je beter de jongere verdedigers (die het goed doen) de kans geven.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:19 schreef N.i.c.k het volgende:
En wat is precies de reden dat Jaap hier zo opgehemeld wordt ? Is niet ook hij debet aan het collectief falen van ajax de afgelopen twee jaar ?
Ik snap het werkelijk niet. Een speler die er midden in het seizoen mee nokt wordt het hand boven het hoofd gehouden en ondertussen alleen maar blijven vitten op bestuur. Als een van deze twee zijn waarde direct kan bewijzen dan is het toch wel de beste, meest ervaren verdediger die we hebben.
Je hebt waarschijnlijk niet meegekregen dat hij al veel eerder wilde stoppen. Martin van Geel heeft daar niet op geanticipeerd.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:19 schreef N.i.c.k het volgende:
En wat is precies de reden dat Jaap hier zo opgehemeld wordt ? Is niet ook hij debet aan het collectief falen van ajax de afgelopen twee jaar ?
Ik snap het werkelijk niet. Een speler die er midden in het seizoen mee nokt wordt het hand boven het hoofd gehouden en ondertussen alleen maar blijven vitten op bestuur. Als een van deze twee zijn waarde direct kan bewijzen dan is het toch wel de beste, meest ervaren verdediger die we hebben.
Doe je daar Siem niet tekort mee? Vraag ik me af. Oke hij moet zich natuurlijk nog bewijzen, maar als je een Modric of Defour haalt krijgt Siem geen kans meer de komende 2 jaar.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:16 schreef Blight het volgende:
[..]
Ik denk dat Siem de Jong tot aan de winterstop de eerste man op tien zal zijn, met als eventuele vervangers inderdaad spelers als Leonardo of Kennedy. Koster ziet het erg in Siem zitten en heeft natuurlijk al veel met hem gewerkt bij Jong Ajax. In de winterstop verwacht ik aan aankoop die de plek definitief in moet vullen.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:20 schreef kevin6188 het volgende:
http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid=2&newsid=41870
Manucharyan die meetraint, moet je nagaan hoelang dat geleden isquote:Op maandag 29 oktober 2007 14:20 schreef kevin6188 het volgende:
http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid=2&newsid=41870
quote:Maduro wil duidelijkheid
JOP VAN KEMPEN
UTRECHT - Met Hedwiges Maduro in de basis won Ajax gisteren met 1-0 bij FC Utrecht. Maduro's contract loopt na dit seizoen af. Ajax wil graag dat hij bijtekent, maar de middenvelder wenst een helder technisch beleid. ''Nu heb je elk jaar een andere trainer met een andere speelwijze.''
Maduro's uiteenzetting van zijn periode bij Ajax zou de commissie die de club binnenkort gaat doorlichten veel werk uit handen kunnen nemen. ''Ik heb het er met Urby Emanuelson wel eens over. In de vier jaar die we bij de selectie zitten, hebben we al vier trainers gehad. Telkens moet er opnieuw worden gebouwd. Dat is lastig en dat wil ik gewoon niet meer.''
''Ik wil graag zien dat de club een keuze maakt voor de lange termijn. Dat niet om het jaar of om de anderhalf jaar een nieuwe trainer komt die weer moet gaan bouwen aan een team. Als je kijkt naar een team als Arsenal of Manchester United, dan zie je dat ze daar een vaste kern spelers hebben en een vaste speelwijze. Bij ons heeft elke nieuwe trainer weer zijn eigen speelwijze en zijn eigen voorkeuren voor spelers.''
''Ik zie graag een trainer die vijf of zes jaar bij een club werkt. Kijk maar naar Louis van Gaal toen die nog als trainer bij Ajax werkte, die kon echt aan een team werken. Er gingen ook toen spelers weg, maar de kern en de speelwijze bleven hetzelfde. Aan een trainer die er voor langere tijd zit, weet je wat je hebt.''
De 22-jarige international die van Ajax het voorstel kreeg om zijn contract te verlengen, is dan ook zeer benieuwd welke toekomstplannen de club zal ontvouwen. Vandaag heeft Maduro's zaakwaarnemer Rodger Linse een afspraak met technisch directeur Martin van Geel en morgen hoort Maduro van Linse welk perspectief de club hem kan schetsen.
Duidelijkheid en standvastigheid staan boven aan het verlanglijstje van Maduro. Sommige teamgenoten denken er precies hetzelfde over, onder wie Urby Emanuelson, Klaas-Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg.
Ajax zou er goed aan doen om die spelers al in dit stadium proberen te verleiden tot een langer verblijf in Amsterdam. Hoewel bijvoorbeeld Emanuelson (tot 2011) en Huntelaar (tot 2010) nog lang vastliggen, staan ze na dit seizoen nadrukkelijk open voor een vertrek naar het buitenland. Aangezien de contracten van Jaap Stam en Edgar Davids aflopen en AC Milan de verrichtingen van Stekelenburg volgt, dreigt voor Ajax een leegloop.
Maduro verkeert in de luxe positie dat hij volgend seizoen transfervrij kan vertrekken. Het is aan Henk ten Cate te danken dat de middenvelder nog bij Ajax speelt. De vertrokken trainer sprak zijn vertrouwen in Maduro openlijker uit dan Van Geel.
Tegen FC Utrecht speelde Maduro een goede partij. ''Ik speelde op het randje van wat mag, maar dat deed bijna iedereen vanmiddag. Het was een goede overwinning.''
In de Galgenwaard vlogen de aanstekers - en zelfs een telefoon - de Ajacieden om de oren. Invaller Albert Luque hield er een wondje op zijn rug aan over. Die vijandige omgeving wakkerde het toch al groeiende groepsgevoel bij de Ajacieden aan. ''Ik merk dat we meer een eenheid beginnen te vormen,'' aldus Maduro. ''Na de overwinning omhelsde iedereen elkaar in de kleedkamer.''
Maduro waakt echter voor een sfeer waarin alleen maar schouderklopjes mogen worden uitgedeeld. ''De spelers moeten hard zijn tegen elkaar. Elkaar op de fouten durven wijzen, in een klimaat waarin dat wordt geaccepteerd. Dat je niet meteen een opmerking terugkrijgt. Je zegt eerder de waarheid tegen een vriend dan tegen iemand die denkt: 'rot maar op, man.''
Maduro praat deze week met Ajax, maar hij zal vermoedelijk pas in de winterstop beslissen of hij bijtekent. Dan heeft hij zelf een duidelijker beeld van de toekomst en Ajax waarschijnlijk ook.
''Ik denk dat Ajax nu ook de kant op wil van een trainer die langer aanblijft. Want de afgelopen vier jaar zijn niet zo succesvol geweest. En ik zie wel veel talentvolle spelers om me heen.''
Siem stond gisteren linkshalf, was zo zenuwachtig als de pest, maar in de tweede helft speelde hij best een aardige pot.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:27 schreef Nashje het volgende:
[..]
Doe je daar Siem niet tekort mee? Vraag ik me af. Oke hij moet zich natuurlijk nog bewijzen, maar als je een Modric of Defour haalt krijgt Siem geen kans meer de komende 2 jaar.
Die jongen heeft nu anderhalve wedstrijd gespeelt, laten we hem idd direct maar als vaste "10" opstellen. Geen vervanger halen joh, nergens voor nodig.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:27 schreef Nashje het volgende:
[..]
Doe je daar Siem niet tekort mee? Vraag ik me af. Oke hij moet zich natuurlijk nog bewijzen, maar als je een Modric of Defour haalt krijgt Siem geen kans meer de komende 2 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |