Geen Aero interface nemen maar een andere theme.quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:38 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Ziet ernaar uit dat je dat dus moet laten staan
Jammer.
onzin. vista werkt prima op pc's en laptops die ervoor bedoeld zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:45 schreef M42 het volgende:
XP installeren![]()
Overigens als je het echt wilt verwijderen: unlocker downloaden. Echter denk ik dat je daarna wel wat problemen zal hebben met Vista... maar agh die waren er toch al in overvloed![]()
Ja, met een opstarttijd van een half uur en traaaaaaaaaaggg.quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:47 schreef erikkll het volgende:
[..]
onzin. vista werkt prima op pc's en laptops die ervoor bedoeld zijn.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, hmm.quote:Maar vista heb ik legaal en XP niet.
bij mij op 1.8 ghz en 1278 mb ram werkt het prima. Merk geen snelheidsverlies tov windows xp. Opstarten is geen issue, daarvoor is de slaapstand, die in vista helemaal de computer afsluit. kortom. prima OS.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:37 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ja, met een opstarttijd van een half uur en traaaaaaaaaaggg.![]()
En nee, dat valt helemaal niet mee. Tenzij je dubbele quadcore hebt met 16gb DDR7 geheugen waarvan 8gb swap, dan wil het nog wel eens meevallen. Maar tot die tijd: XP& Linux
.
[..]
Onzin? en hardware wat ervoor bedoeld is?quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:47 schreef erikkll het volgende:
[..]
onzin. vista werkt prima op pc's en laptops die ervoor bedoeld zijn.
Als je Vista legaal hebt, mag je een vergelijkbare versie van XP als "downgrade" installeren. (e.g. als je "Vista Home Basic" hebt mag je XP Home Edtion installeren, en als je "Home Premium" hebt mag je XP Home of XP Media Center installeren.quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:57 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Maar vista heb ik legaal en XP niet.
En zeker ook compatible met 100% van de XP spellen/apps/drivers/etc? Ik dacht het niet. Ze hebben een overgrote deel van de kernel en de OS zelf herschreven. Reden genoeg voor mij om XP te blijven gebruiken.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:29 schreef erikkll het volgende:
[..]
bij mij op 1.8 ghz en 1278 mb ram werkt het prima. Merk geen snelheidsverlies tov windows xp. Opstarten is geen issue, daarvoor is de slaapstand, die in vista helemaal de computer afsluit. kortom. prima OS.![]()
Je kan het simpel uitzetten.quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:38 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Ziet ernaar uit dat je dat dus moet laten staan
Jammer.
Dus het is gewoon de theme die alles doodslurpt?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:27 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Je kan het simpel uitzetten.
Ga naar start en dan uitvoeren (of druk op je toetsenbord op het windows logo + R)
Tik in: Services.msc
Zoek "Desktop Window Manager Session Manager"
Dubbelklik erop.
klik op stoppen en zet hem op handmatig (anders komt die weer terug bij een reboot)
Zo wat een heerlijke grote schop zo voor het weekend![]()
Vista ziet der nu een stuk meer basic uit, soort XP gevoel.
die downgrade geldt voor slechts enkele versiesquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je Vista legaal hebt, mag je een vergelijkbare versie van XP als "downgrade" installeren. (e.g. als je "Vista Home Basic" hebt mag je XP Home Edtion installeren, en als je "Home Premium" hebt mag je XP Home of XP Media Center installeren.
Hoe werkt dit?
Je installeert Windows XP tot het moment dat je je key moet ingeven. Hier geef je een bestaande key in, mag in principe een key zijn van een heel andere computer. Deze key zal - uiteraard - niet goed activeren, want de key is al gebruikt. (Soms activeert ie ook wel zonder problemen trouwens). Op dat moment bel je je Microsoft op de activatie lijn, en leg je uit dat je een downgrade doet van Vista naar XP. Je geeft dan je Vista key, zij verifieren dat de key echt is, en vervolgens wordt de "leen" key die je ergens anders vandaan hebt geplukt zonder problemen geactiveerd door Microsoft.
Het kost dus wat moeite, en als je telefoonangst hebt heb je een probleem
Maar je kunt dus 100% legaal downgraden van Vista naar XP. Uiteraard mag je die Vista licentie dan niet meer gebruiken totdat je die XP installatie weer verwijderd.
Het betreft een schopquote:Op maandag 16 februari 2009 23:22 schreef mschol het volgende:
[..]
die downgrade geldt voor slechts enkele versies
Vista is nog steeds bagger inderdaad, Windows 7 is daarintegen wel weer goed.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:43 schreef WurM het volgende:
Wilde ik toch bijna tegen SharQueDo posten dat Vista bij mij perfect draait op 1 gig DDR2 en 2,2 GHz (single core) en dat-ie alleen een heel klein beetje problemen heeft met multi-tasken, maar tegen de tijd dat SharQueDo Vista zo afbrandde, had ik deze laptop nog niet eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |