Brenda gaat knallenDe Liveshows zijn haar doel
TwijfelBrenda weet niet zo goed wat ze moet denken van haar eerste optreden in het theater. "Hoe mijn optreden ging? Mwa, het ging wel. Ik kon mezelf niet zo goed horen. Ik zong ook voor het eerst in een microfoon, dat was even wennen. Ik weet echt niet wat ik er van moet denken, ik heb in ieder geval niet het gevoel dat ik het verknald heb. Andere meisjes uit mijn chorusline vonden me wel goed, maar zelf heb ik er niet echt een goed gevoel over", aldus de zangeres.
Zingen als een automaatDe afgelopen weken heeft Brenda hard gewerkt om zich voor te bereiden over op de Theaterronde. "Bij mijn auditie kreeg ik te horen dat ik er op moet letten dat ik niet te veel slis. Daar heb ik wel op geoefend. Maar ik weet niet of dat goed ging. Ik stond echt als een automaat te zingen."
"Ik voel me rot"Nadat Brenda gehoord heeft dat ze door mag naar de tweede dag in het theater, kijkt ze verdrietig uit haar ogen. Is ze niet blij? "Voor mezelf ben ik wel blij. Maar mijn maatje, Michael, is weg. Dat is wel erg jammer. Hij is zo'n leuke jongen, en zo open. Hij was vandaag mijn kleine broertje, gewoon heel leuk. Ik heb in hem een bijzonder vriend gevonden, met wie ik een speciale ervaring heb gedeeld. Nu realiseer ik me nog niet dat ik door ben, en voel ik me vooral rot, omdat Michael niet door is... erg jammer."
Brenda is voorlopig niet van plan om het voorbeeld van Michael te volgen. Nee, ze wil voorlopig nog niet naar huis. Toen Gordon onze kamer binnenkwam om de uitslag te vertellen, dacht ik: Kom maar op met het slechte nieuws. Maar ik bleek met de hakken over de sloot te zijn. Morgen ga ik knallen. Ik ben nu zo ver gekomen. Ik ga keihard mijn best doen om in de Liveshows te komen.