Dat vind ik inderdaad ook zo raar. Bij alle scenario's die genoemd zijn, is de moord in de keuken gepleegd. Hoe komt dat bloed dan boven, en op de trapleuning?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:27 schreef Jane het volgende:
Ik vond het zo apart dat er ook aan het hout van het bed wat bloed was gevonden. Dat had ik nog niet eerder gehoord.
Belachelijk dat die buren niet willen praten. Zeker in zo'n kleine gemeenschap maakt dat ze alleen maar verdachtquote:
Vraag mij af wie het zijn. Vind het vreemd dat hij dan niet direct naar de politie is gestapt....quote:
NIEUWENDIJK - Germa van den Boom uit Nieuwendijk is om het leven gebracht door drie mannen. Het drietal heeft haar 23 jaar geleden ook spoorloos laten verdwijnen. Twee van de drie verdachten zijn inmiddels overleden.
Het zijn de conclusies van een langdurig onderzoek uitgevoerd door journalist en maatschappelijk werker Ad Mol uit Wijk en Aalburg.
Mol zegt de identiteit van de laatst levende verdachte te kennen. Recent heeft hij hem een brief geschreven, waarin hij de verdachte vraagt om de locatie aan te wijzen waar Germa van den Boom ligt begraven.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/89457932/Journalist:+drie+moordenaars+Germa+van+den+Boom.aspx
Misschien dat de verdachte/dader bij een aangifte bij de politie geen zin meer heeft om te zeggen waar ze is als hij aan de publieke schandpaal genageld wordt.quote:Op maandag 5 november 2007 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Bijna ontknoping van deze bizarre zaak?
[..]
Vraag mij af wie het zijn. Vind het vreemd dat hij dan niet direct naar de politie is gestapt....
Uitzending niet gezien. Maar wat waren de motieven, of werd daar verder niet bij stilgestaan?quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Uitzending gezien.
Heel gesloten gemeenschap.Houden liever de shit onder de pet
![]()
Bizar verhaal....Veel mogelijke verdachten![]()
1 buurjongen die hem thuisbracht ?
Waarom wil hij niet in beeld. Maar wilde wel praten.
2 directe buurjongen?
Wilt nu ook niet praten, wel erg verdacht.Leek toentertijd een oogje te hebben voor Germa. Ook heel verdacht is dat ze normaal alles hoorde, maar de bewuste dag niets.
![]()
Ik vind hen het meest verdacht.
3 Haar oom?
Ook vaag om een paar keer die zondag door de straat te rijden, terwijl hij nog niet kon weten dat ze toen al vermist was zonder daderwetenschap![]()
4 Haar toenmalige vriendje?
Geen sluitend alibi?. Ik vond hem nu wel erg emotioneel. Hij keek nogal zenuwachtig om zich heen en leek nogal te erg worstelen
![]()
5 De vader van de buurjongen die haar terugbracht ?
Tegenstrijdige verklaringen buurjongen en die van zijn ouders over kort na de thuiskomt van buurjongen en wat er in het kort na gebeurde.![]()
6 Die Gijs W.?
Geen DNA match.
7 Die vertegenwoordiger die Germa wel leuk vond en haar opzocht bij het VVV?
Alibi?
Werkelijk geen idee.
"Ik vond hem erg emotioneel." Nogal wiedes, alles wordt weer opgerakeld van zijn liefde die uit het leven is gerukt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef EchtGaaf het volgende:
4 Haar toenmalige vriendje?
Geen sluitend alibi?. Ik vond hem nu wel erg emotioneel. Hij keek nogal zenuwachtig om zich heen en leek nogal te erg worstelen
![]()
Het is dat ome Arie dood is, maar ik denk dat de nabestaanden van Arie het ook heel erg fijn vinden dat hun oom in verband wordt gebracht met pedofilie.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:20 schreef Ryan3 het volgende:
Belangrijk om zeg maar verdachten aan te merken is idd dat je ook een mogelijk motief vermeldt en dit aannemelijk maakt, denk ik, en dan dus niet niet hearsay/achterklap/eigen verzinsels presenteert zoals 'Ome Arie houdt van erg jonge meisjes'.
Ad Mol volgens Omroep Brabantquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:29 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ik hoorde vanochtend op de radio dat die journalist/maatschappelijk werker (die De Mol?)
Peter R. denkt aan sex als motief.quote:een brief had verzonden naar de enige van de volgens hem drie daders, die nog in leven is en antwoord afwacht. Maar ook in dat bericht geen motief.
Wat was het motief? Lustmoord in alle gevallen?
Het dossier bevat kennelijk nog wel zoveel sporen dat profilering mogelijk was. Modus operandi wijst vermoedelijk in de richting van een zedendelict.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uitzending niet gezien. Maar wat waren de motieven, of werd daar verder niet bij stilgestaan?
Het fotootje van de tot nu toe onbekende man werd in de portemonnee van Germa aangetroffen. Germa had de portemonnee kennelijk niet bij haar toen ze van de aardbodem verdween.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:48 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb deze zaak gemist, maar wat liet peter voor luguber fotootje zien in de afgelopen uitzending, was dat bij dat lijkt achter gelaten?
Een gezond wantrouwen is nooit verkeerd. Maar ik acht de kans heel klein dat hij er iets mee van doen heeft. Maar hij zal de eerste niet zijn die anderen met theatraal gedrag op het verkeerde been kan zetten.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:19 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
"Ik vond hem erg emotioneel." Nogal wiedes, alles wordt weer opgerakeld van zijn liefde die uit het leven is gerukt.
Jij kan ook wel bij Peter R. werken.
Het zou inderdaad kunnen....quote:Op maandag 5 november 2007 22:16 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Misschien dat de verdachte/dader bij een aangifte bij de politie geen zin meer heeft om te zeggen waar ze is als hij aan de publieke schandpaal genageld wordt.
Wellicht dat redelijkheid meer oplevert, volgens mij was de zaak toch al verjaard dus zitten kan hij niet meer. De ouders hebben er dan meer aan dat hij anoniem blijft en zij weten waar Germa is dan dat hij 'gepakt' wordt en zij nog steeds onvindbaar blijft.
Mja, ik ben niet echt overtuigd door je.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een gezond wantrouwen is nooit verkeerd. Maar ik acht de kans heel klein dat hij er iets mee van doen heeft. Maar hij zal de eerste niet zijn die anderen met theatraal gedrag op het verkeerde been kan zetten.
Dat laatste is dus vreemd. Hij denkt aan lustmotieven, accoord, en gaat dan alle mogelijke mannen af. Mannen die in haar buurt waren.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ad Mol volgens Omroep Brabant
[..]
Peter R. denkt aan sex als motief.
Voor de duidelijkheid, ik vind hem niet meer verdacht dan de anderen die in de uitzending als mogelijke verdachten zijn genoemd.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:54 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mja, ik ben niet echt overtuigd door je.
Ome Arie is dood toch???quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik las in een krantje dat bij Oom Arie en buurjongen Kees dna ZOU zijn afgenomen. Echter geen match met de sporen die op PD waren aangetroffen.
Inherent aan profiling. Je brengt sporen met elkaar in verband------->modus operandi----->beschrijving mogelijke daders. Dit alles op basis van eerdere precedenten. Vergelijke bare zaken te over. Dan blijken het meestal mannen te zijn. Helaas.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste is dus vreemd. Hij denkt aan lustmotieven, accoord, en gaat dan alle mogelijke mannen af. Mannen die in haar buurt waren.
Maar waarom bekijkt hij vervolgens niet of dat motief, die van de lustmoordenaar, bij die mannen past? Behalve dan dat Ome Arie van erg jonge vrouwen hield, wat niet bewezen is. En trouwens welke man 'houdt' niet van jonge vrouwen?
Lustmoordenaars gaan vaker de fout in, dat zijn geen run of the mill mannen die van jonge vrouwen houden, zeker na 24 jaar zul je daarvan iets terug kunnen vinden.
Peter R. kan elke man wel als potentiële lustmoordenaar zien, 'omdat het mannen zijn en in de buurt van het slachtoffer gezien zijn'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |