Ik denk gewoon vast een beetje vooruit, als ik bijlstrijders kan recruteren, wat overigens nog lang niet aan de orde is, ga je vanzelf steeds minder van die clubbies gebruik maken, temeer omdat ze qua verdediging net zoveel waard zijn als een warm emmertje hamsterkots. Zo speel ik het tenminste op server 1 van travian.com, ik heb daar zo'n 100 clubbies, en die verliezen steeds meer waarde naarmate het spel vordert. Als je bijvoorbeeld een Romein wil aanvallen die praetorians in zijn dorp heeft krijgen die clubbies er stevig van langs. Ik gebruik ze alleen nog maar om inactieve accounts te farmen, daar zijn ze nog wel goed voor, het vechten laat ik aan de axemen en de paladins over.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:41 schreef robski18 het volgende:
[..]
Waarom een bijlvechter op dit moment? Ze zijn 1) duurder dan clubbies, 2) trager dan clubbies en 3) ze kunnen minder grondstoffen dragen. Het enige voordeel is dat ze minder graanpunten kosten (per aanvalspunt).
Je kan beter 3 clubbies maken, dan 2 bijlvechters (goedkoper!)
Huh? Toch niet op server 7?quote:
Laatste aanval om 17.05 vanmiddag was met 19 clubswingers. Bedankt voor het sitten ROG. Ik ben nu idd bezig mijn schuilplaats op te waarderen, dit druist helaas lijnrecht tegen mijn plan in om een legertje te bouwen. Het is allemaal mis gegaan doordat ik een uur te laat ben opgestaan ivm de wintertijd. Iig bedankt voor de aangeboden steun. Misschien dat een aantal IGM's van jullie ook wel effect kunnen kebben ipv een aanval met 1 mannetje.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:59 schreef ROG het volgende:
Hey, ik sit voor BMF, de curve aan Knuppelvechters is 2, 4, 9 en 10 (gisteren) en 14 vanochtend. Momenteel zal 'ie wel zo rond de 18 Knuppelvechters zitten, ikzelf heb momenteel pas 5 Phalanxen en ben zometeen ook weg tot na middernacht.
Is goed, wat is je username ook al weer? (ben te lui om het op te zoekenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 01:17 schreef mcintosh het volgende:
Je kan maar max. 2 sitters hebben BMF, ik wil het morgen wel voor je in de gaten houden?
Hoe zit dat ook als weer?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:02 schreef Jump het volgende:
Ik ga straks eerst een ander dorpje aanvallen. Volgens de gevechtssimulator ga ik wel 40 bijlvechters verliezen, maar ik dood dan wel 150 mannetjesGoed voor me held
Die gaat doodquote:Je Held heeft 23% van zijn levenspunten
Mwah, die van mij is ook wel eens onder de 50 gedoken, dan laat ik hem gewoon een dag of twee thuis,en dan is ie weer zo goed als nieuw.quote:
Ik heb een ambassade, maar die staat nog maar op niveau 1, en ik heb niet echt de resources achter de hand om hem effe snel naar 3 te brengen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 17:24 schreef mcintosh het volgende:
Ambassade is in oprichting als het goed is.
Ik krijg ook meerdere verzoeken tot toetreding.
Voor mijn gevoel gaat het allemaal erg traag, maar toch schommel ik rond plek 90
Twee dingen, je zou het kunnen vragen of ze tegen een vergoeding losgelaten kunnen worden, maar dat is voor kneuzen. De beste oplossing is gewoon een massale aanval uitvoeren, dus geen raid, maar een aanval.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:23 schreef Jump het volgende:
Als troepen gevangen zitten, en je wilt ze vrij krijgen. Wat is dan het beste om te doen?
*steekt hand op*quote:Op donderdag 1 november 2007 03:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik stop trouwens op S7. Mijn kleine plannetje lukt niet echt omdat ik gewoonweg teveel mensen om mij heen heb zitten.
Blijf wel door farmen enzo net zolang totdat ik dood gefarmd ben maar misschien kan ik mensen blij maken met een vaste supply aan grondstoffen?
Ok, duurt nog wel even voor dat ik zover ben (handelaren etc etc) maar ik denk dat er vast wel iemand dagelijks 200 van elk kan gebruiken.
Ik denk dat weinig mensen dat willen. Je riskeert hiermee een ban (Pushingregel). Je mag maximaal 1 uur grondstofproductie per dag naar iemand sturen.quote:Op donderdag 1 november 2007 03:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik stop trouwens op S7. Mijn kleine plannetje lukt niet echt omdat ik gewoonweg teveel mensen om mij heen heb zitten.
Blijf wel door farmen enzo net zolang totdat ik dood gefarmd ben maar misschien kan ik mensen blij maken met een vaste supply aan grondstoffen?
Ok, duurt nog wel even voor dat ik zover ben (handelaren etc etc) maar ik denk dat er vast wel iemand dagelijks 200 van elk kan gebruiken.
http://help.travian.com/index.php?type=faq&mod=556quote:Op donderdag 1 november 2007 01:03 schreef TheThirdMark het volgende:
Waar kan je zien dan waar je die extra grondstoffen krijgt?
En ik zou voor Klei&Graan gaan. Hout is relatief goedkoop om te upgraden terwijl Klei toch op de een of andere manier constant snel op is.
Kun je je beter laten farmenquote:Op donderdag 1 november 2007 03:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Nééé, zonde! Even volhouden, ik ben ook in de pan gehakt (:D) maar later kan je dat wel herstellen, evt. kunnen we je grondstoffen sturen als er Martkplaatsen zijn?quote:Op donderdag 1 november 2007 03:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Gewoon zorgen dat je cranny hoog genoeg is, dan gaat de lol er vanzelf wel af bij ze.quote:Op donderdag 1 november 2007 21:02 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik hoop dat de ally komt binnekort, want met de 12 aanvallen per uur vandaag word het een beetje druk.
Ja, en je kan rustig spreken van dreiging op het moment, er vormen zich nu al behoorlijk grote allianties, die in potentie allemaal ver kunnen gaan komen in het spel. Ik ga het allemaal nog eens rustig bekijken, maar op het moment springen er twee aanbiedingen met kop en schouders boven uit, Minerva en Rome zijn beiden veelbelovende allianties met zeer ervaren spelers van vorige servers. Als je de kans krijgt een van die twee te joinen, zou ik daar eens serieus over nadenken. Die van Rome hebben me zelfs aangeboden warlord te worden van de Germaanse wing, wat betekend dat je inspraak hebt in eventueel te nemen beslissingen in de toekomst, en dat bevalt me eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:40 schreef Jump het volgende:
Ik speel niet op die server maar kan me niet voorstellen dat een FOK!alliantie iets zal worden, no offence hoorJoin gewoon allemaal dezelfde alliantie, of probeer het, en je zal een stuk verder geraken indien je de alliantiegenoten nodig hebt, of zij jou.
Ik ben aan de bouw van een Ambassade begonnen. Donaties voor upgrades zijn welkom op -45|4.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:38 schreef Hathor het volgende:
Ik hoop dat er snel een beslissing komt anders stap ik ergens anders naar binnen, er ligt een stapel aanbiedingen klaar waar je naar van word, ik voel met net een profvoetballer wiens contract afloopt.![]()
Ben ingestapt in de Germaanse wing van Rome, ik weet niet wat voor ras je speelt, maar ik zou zeggen meld je daar aan.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:49 schreef ROG het volgende:
[..]
Ik ben aan de bouw van een Ambassade begonnen. Donaties voor upgrades zijn welkom op -45|4.
Doe ik dat ookquote:Op vrijdag 2 november 2007 21:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ben ingestapt in de Germaanse wing van Rome, ik weet niet wat voor ras je speelt, maar ik zou zeggen meld je daar aan.
Just for the record....Rome is een wijdomvattende alliantie. Zoals de naam al zegt, is de alliantie eigenlijk bedoelt voor Romeinen only, alleen beseffen die gasten dat je op basis van racisme nooit ver komt.quote:
Ik speel nu ook op s7 onder de naam hanstins dorpquote:Op vrijdag 2 november 2007 19:16 schreef TheThirdMark het volgende:
Alles opbouwen jongen
Ik zou of op S1 of op S7 beginnen. Op S1 kan iedereen je helpen door grondstoffen te sturen. Op S7 zullen anderen je ook wel willen hebben hoewel het daar nog maar 1 week bezig is.
Speel nu een paar weken op S1 maar het gaat inderdaad traag. Ben gelukkig de grootste in mijn omgeving (OH MAN wat een geluk) en ik Raid nu sinds een week als een gek om een Paleis op Lvl10 te krijgen. Maar dat gaat nog wel een week duren schat ik zo.
Toevallig, dat bericht heb ik net op het travian forum geplantquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:24 schreef MoreMark het volgende:
Zo, de eerste echte oorlog op S1 is ook al begonnen..
AOD tegen Imperio en -NN-
Doe NoName de groeten, aardige speler, zat in -NN-quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:05 schreef Jump het volgende:
Ik zit nu in W.O.D. De andere grote alliantie in NW is -=TTT=-, als daar oorlog met komt zal het ook zwaar zijn
Aan de breedte van de kolommen te zien waren het er 100+ van elks?quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:40 schreef MoreMark het volgende:
Ook hier trouwens even opscheppen
[ afbeelding ]
Totale grootte van het leger waar ik mee aanviel is zo'n 1600 graanpunten
Klopt, van de clubs heb ik net de 1000 niet gehaaldquote:Op zondag 4 november 2007 15:15 schreef Jump het volgende:
En ik blijf maar bezig:
[ afbeelding ]
Ik ben ondertussen waarschijnlijk de schrik van mijn buurt. Iedereen heeft al wel eens mijn bijlvechters over de vloer gekregen, en niemand is blijven leven
[..]
Aan de breedte van de kolommen te zien waren het er 100+ van elks?
Stuur een IGM naar de diplomaat van Rome en zeg dat je interesse hebt je aan te sluiten bij de Germaanse wing.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:04 schreef mcintosh het volgende:
Ben ondertussen de grootste speler van de grote kaart.
Ik farm mij een ongeluk
Snel bijlvechters maken, knuppels en speren heb ik al.
Echter nog geen alliantie, geen idee welke een beetje goed is, dus dat kijk ik nog wel even aan.
Gisteren is er een nieuwe opgericht, ze hebben me uitgenodigd en lijken serieus.quote:Op maandag 5 november 2007 01:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Stuur een IGM naar de diplomaat van Rome en zeg dat je interesse hebt je aan te sluiten bij de Germaanse wing.![]()
Mwah, kwestie van een weekje geduld hebben. als Germaan loop je al te farmen op het moment dat de beginnersprotectie eraf gaat, als Romein duurt dat een paar dagen langer. Een weekje passief spelen en je loopt net zo hard te farmen als die Germanen, en die voorsprong in grootte van troepen haal je zo weer in, vooral als je zo speelt als ik en s'nachts veel aanvalt als de meeste spelers liggen te slapen, en de troepen in hun dorp zitten en sitting ducks zijn.quote:Op maandag 5 november 2007 08:16 schreef Suijk het volgende:
S7 account kap ik af. Romein is echt de stomste keuze die ik had kunnen maken en je groeit maar niet. Speed krijgt een nieuwe kans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |