Bron.quote:Woede over goedkope grond voor kampers
door onze Haagse redactie
NOOTDORP - De aanstaande bewoners van een nieuw woonwagenkamp in de Vinex-wijk Ypenburg blijken veel minder geld te hoeven betalen voor hun kavel dan hun toekomstige buren.
De bevoordeling van de kampers heeft veel beroering gewekt onder de mensen die in de buurt van het veertien woonwagens tellende kamp in de nog te bouwen deelwijk De Hollandse Meesters in Nootdorp komen wonen. Tot hun woede moeten zij voor eenzelfde lapje grond aanmerkelijk dieper in de buidel tasten.
Vrije sector
De reden voor de lagere grondprijs voor de kampers is dat woonwagens, ook al zijn het soms paleizen van twee verdiepingen, onder de sociale woningbouw vallen. Dat betekent dat zij maximaal 50.000 tot 60.000 euro voor de grond betalen. Omdat de huizen van de buren in de vrije sector vallen, moeten zij voor eenzelfde kavel al snel het zevenvoud neertellen.
De gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp moet de exacte prijs voor die stukjes grond volgende week nog vaststellen, maar op internet is nu al te lezen dat de kavels vanaf 370.000 euro weggaan.
Wethouder Kees van der Kraan onderstreept dat het nu eenmaal uit de nationale regels voor de woningbouw voortvloeit dat de grond waarop sociale woningen worden gebouwd, goedkoper is dan die in de vrije sector.
Laatste keer
Wel tekent de CDA-gemeentebestuurder aan dat het de laatste keer is dat Pijnacker-Nootdorp speciaal voor kampers relatief goedkope standplaatsen voor hun woonwagens regelt. "De vraag is of woonwagenbewoners nog wel een doelgroep zijn waarvoor een gemeente aparte woonvoorzieningen moet treffen", zegt hij. "Je kunt ook zeggen dat het hier slechts om mensen gaat met specifieke woonwensen. In dat laatste geval moeten zij gewoon zelf voor een huis zorgen. Als woonwagenbewoners per se bij elkaar willen wonen, dan moeten ze collectief een stuk grond kopen."
Wethouder van der Kraan heeft overigens geen begrip voor de verontwaardiging van de buren. "Ze wisten van tevoren dat er een woonwagenkamp vlakbij hun nieuwe buurt zou komen", zegt hij. "Bovendien klagen ze ook niet over de goedkopere kavels van andere sociale woningen die in de nieuwe wijken De Hollandse Meesters en Craeyenburch zijn gepland."
Sinds wanneer betaal jij belasting in Nederland?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:21 schreef StefanP het volgende:
[..]
Bron.
Jaja, u leest het goed! Hardwerkende mensen dienen simpelweg het zevenvoudige te betalen van wat het -hoogstwaarschijnlijk- criminele en profiterende deel van de natie mag dokken. 370000 euro tegen 50000 euro. Ach, bij nader inzien eigenlijk een schijntje, want de belastingen in NL zijn zo laag; werken wordt sterk geprikkeld en beloond dus die mensen hebben het in een jaartje terugverdiend - waar hebben we het over? Die wethouder heeft gewoon groot gelijk: ik heb geen begrip voor de verontwaardiging. Die arme kampers toch. Ze dienen het gratis en voor niets te krijgen, zeg ik je!
Pleur toch eens op met je links rechts gezeikquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:41 schreef M42 het volgende:
AGhja dit soort misstanden roep ik al jaren, alleen keer op keer krijg je de tegendruk van het linkse volk dat graag opkomt voor criminelen en ander pauper tuig dat er alleen maar voor zorgt dat de harmonie en sociale omgang totaal naar de kloten gaat.
Overigens betalen die kampers nooit belastinggeld, krijgen meestal gratis stroom, water en gas.![]()
Wat heeft communisme met het vaststellen van een prijs te maken? het is eigendom van de gemeente en zij moeten een gepaste koopprijs bepalen, lijkt me juist heel erg marktgericht?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:49 schreef Igen het volgende:
Wat is Nederland toch een raar land.
"De gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp moet de exacte prijs voor die stukjes grond (...) vaststellen". Het lijkt wel communisme!
En dan nog het feit dat het om sociale woningbouw gaat. Dat is voor zielige, arme mensen. Hoe kunnen die überhaupt een koophuis met eigen grond betalen? Die moeten gewoon in een huurwoning van een corporatie ofzo gaan wonen als ze zo nodig "sociaal" willen wonen.
Tegenwoordig mengen gemeenten sociale woningbouw met dure koophuizen. Als je dan een nieuw huis wilt heb je soms weinig te kiezen. Natuurlijk betaal je wel de hoofdprijs voor het stukje grond en het huis.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat ik nou nie snap he, je mag wel zeggen kutkampers maar niet kutmarokkane?
why not?
zomz is het gewoon lekker om te mopperen enzo..
Maar goed ff ontopic, zou jij op dat kamp willen wonen dan? Die grond is zowiezo al minder waard! Omdat er een kamp opstaat toch?
Nou ik zou er niet willen wonen!
Kutmarokkanen mag best hoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat ik nou nie snap he, je mag wel zeggen kutkampers maar niet kutmarokkane?
Of Marokkaanquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Kutmarokkanen mag best hoor[ afbeelding ]
Als ik dit zo lees denk ik dat ik ook maar kamper word!
Weer zo'n links-rechts bazelaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:41 schreef M42 het volgende:
AGhja dit soort misstanden roep ik al jaren, alleen keer op keer krijg je de tegendruk van het linkse volk dat graag opkomt voor criminelen en ander pauper tuig dat er alleen maar voor zorgt dat de harmonie en sociale omgang totaal naar de kloten gaat.
Aghja dat zeggen alle linkse mensenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 04:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weer zo'n links-rechts bazelaar.Een paar simpele klikken op Google en je ontdekt dat Pijnacker-Nootdorp een college heeft van CDA-VVD-PvdA, waarbij "wonen" in de portefeuille van een CDA-wethouder zit.
Ja, het is idioot en belachelijk wat hier gebeurt. Nee, dat is NIET aan één politieke stroming te wijten. Dat soort onzin lees je hier op Fok gewoon iets te vaak. Wanneer dringt nu eens het besef door dat er over de hele breedte van het politieke spectrum belachelijke beslissingen worden genomen, waarmee ook iedereen braaf instemt?
de onrendabele top methode Je realiseert sociale woningen en verkoopt die met verlies, vervolgens bouw je ook duurdere woningen en verkoopt die met extra winst als je het goed doet compenseert dat elkaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tegenwoordig mengen gemeenten sociale woningbouw met dure koophuizen. Als je dan een nieuw huis wilt heb je soms weinig te kiezen. Natuurlijk betaal je wel de hoofdprijs voor het stukje grond en het huis.
Idd,quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:08 schreef Fides het volgende:
350.000 euro voor een kavel terwijl het sociale woningbouw is?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |