abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54189956
quote:
Woede over goedkope grond voor kampers

door onze Haagse redactie

NOOTDORP - De aanstaande bewoners van een nieuw woonwagenkamp in de Vinex-wijk Ypenburg blijken veel minder geld te hoeven betalen voor hun kavel dan hun toekomstige buren.

De bevoordeling van de kampers heeft veel beroering gewekt onder de mensen die in de buurt van het veertien woonwagens tellende kamp in de nog te bouwen deelwijk De Hollandse Meesters in Nootdorp komen wonen. Tot hun woede moeten zij voor eenzelfde lapje grond aanmerkelijk dieper in de buidel tasten.

Vrije sector

De reden voor de lagere grondprijs voor de kampers is dat woonwagens, ook al zijn het soms paleizen van twee verdiepingen, onder de sociale woningbouw vallen. Dat betekent dat zij maximaal 50.000 tot 60.000 euro voor de grond betalen. Omdat de huizen van de buren in de vrije sector vallen, moeten zij voor eenzelfde kavel al snel het zevenvoud neertellen.

De gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp moet de exacte prijs voor die stukjes grond volgende week nog vaststellen, maar op internet is nu al te lezen dat de kavels vanaf 370.000 euro weggaan.

Wethouder Kees van der Kraan onderstreept dat het nu eenmaal uit de nationale regels voor de woningbouw voortvloeit dat de grond waarop sociale woningen worden gebouwd, goedkoper is dan die in de vrije sector.

Laatste keer

Wel tekent de CDA-gemeentebestuurder aan dat het de laatste keer is dat Pijnacker-Nootdorp speciaal voor kampers relatief goedkope standplaatsen voor hun woonwagens regelt. "De vraag is of woonwagenbewoners nog wel een doelgroep zijn waarvoor een gemeente aparte woonvoorzieningen moet treffen", zegt hij. "Je kunt ook zeggen dat het hier slechts om mensen gaat met specifieke woonwensen. In dat laatste geval moeten zij gewoon zelf voor een huis zorgen. Als woonwagenbewoners per se bij elkaar willen wonen, dan moeten ze collectief een stuk grond kopen."

Wethouder van der Kraan heeft overigens geen begrip voor de verontwaardiging van de buren. "Ze wisten van tevoren dat er een woonwagenkamp vlakbij hun nieuwe buurt zou komen", zegt hij. "Bovendien klagen ze ook niet over de goedkopere kavels van andere sociale woningen die in de nieuwe wijken De Hollandse Meesters en Craeyenburch zijn gepland."
Bron.

Jaja, u leest het goed! Hardwerkende mensen dienen simpelweg het zevenvoudige te betalen van wat het -hoogstwaarschijnlijk- criminele en profiterende deel van de natie mag dokken. 370000 euro tegen 50000 euro. Ach, bij nader inzien eigenlijk een schijntje, want de belastingen in NL zijn zo laag; werken wordt sterk geprikkeld en beloond dus die mensen hebben het in een jaartje terugverdiend - waar hebben we het over? Die wethouder heeft gewoon groot gelijk: ik heb geen begrip voor de verontwaardiging. Die arme kampers toch. Ze dienen het gratis en voor niets te krijgen, zeg ik je!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54189994
Lekker belachelijk weer.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:41:15 #3
121890 M42
I Love Techno!
pi_54190390
AGhja dit soort misstanden roep ik al jaren, alleen keer op keer krijg je de tegendruk van het linkse volk dat graag opkomt voor criminelen en ander pauper tuig dat er alleen maar voor zorgt dat de harmonie en sociale omgang totaal naar de kloten gaat.

Overigens betalen die kampers nooit belastinggeld, krijgen meestal gratis stroom, water en gas.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_54190573
Wat is Nederland toch een raar land.

"De gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp moet de exacte prijs voor die stukjes grond (...) vaststellen". Het lijkt wel communisme!

En dan nog het feit dat het om sociale woningbouw gaat. Dat is voor zielige, arme mensen. Hoe kunnen die überhaupt een koophuis met eigen grond betalen? Die moeten gewoon in een huurwoning van een corporatie ofzo gaan wonen als ze zo nodig "sociaal" willen wonen.
pi_54190647
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:21 schreef StefanP het volgende:

[..]

Bron.

Jaja, u leest het goed! Hardwerkende mensen dienen simpelweg het zevenvoudige te betalen van wat het -hoogstwaarschijnlijk- criminele en profiterende deel van de natie mag dokken. 370000 euro tegen 50000 euro. Ach, bij nader inzien eigenlijk een schijntje, want de belastingen in NL zijn zo laag; werken wordt sterk geprikkeld en beloond dus die mensen hebben het in een jaartje terugverdiend - waar hebben we het over? Die wethouder heeft gewoon groot gelijk: ik heb geen begrip voor de verontwaardiging. Die arme kampers toch. Ze dienen het gratis en voor niets te krijgen, zeg ik je!
Sinds wanneer betaal jij belasting in Nederland?

Maar het is wel in-en-in treurig inderdaad.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:19:37 #6
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54191230
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:41 schreef M42 het volgende:
AGhja dit soort misstanden roep ik al jaren, alleen keer op keer krijg je de tegendruk van het linkse volk dat graag opkomt voor criminelen en ander pauper tuig dat er alleen maar voor zorgt dat de harmonie en sociale omgang totaal naar de kloten gaat.

Overigens betalen die kampers nooit belastinggeld, krijgen meestal gratis stroom, water en gas.
Pleur toch eens op met je links rechts gezeik Als je het artikel had gelezen had je gezien dat het CDA daar in de gemeenteraad zit, maar die zal je ook wel links vinden.

OT
Belachelijk natuurlijk, laat in de eerste plaats die paupers in een huis gaan wonen.
En sociale woningbouw op een gekocht kavel? Ik dacht dat dat altijd flatjes in Slotervaart en Kanaleneiland waren

Heeft het er trouwens ook mee te maken dat een woonwagen geen "permanent" gebouw is (niet onderheid en van hout enzo)? Hoe dan ook belachelijk situatie natuurlijk.

370.000 euo voor een kavel, hoeveel hecatare is dat? Zullen de mensen die dat kunnen betalen ook blij mee zijn dat ze naast een kamp komen te wonen.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:21:34 #7
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54191276
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:49 schreef Igen het volgende:
Wat is Nederland toch een raar land.

"De gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp moet de exacte prijs voor die stukjes grond (...) vaststellen". Het lijkt wel communisme!

En dan nog het feit dat het om sociale woningbouw gaat. Dat is voor zielige, arme mensen. Hoe kunnen die überhaupt een koophuis met eigen grond betalen? Die moeten gewoon in een huurwoning van een corporatie ofzo gaan wonen als ze zo nodig "sociaal" willen wonen.
Wat heeft communisme met het vaststellen van een prijs te maken? het is eigendom van de gemeente en zij moeten een gepaste koopprijs bepalen, lijkt me juist heel erg marktgericht?

Verder eens over de sociale woningbouw
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54191306
Wat ik nou nie snap he, je mag wel zeggen kutkampers maar niet kutmarokkane?
why not?
zomz is het gewoon lekker om te mopperen enzo..

Maar goed ff ontopic, zou jij op dat kamp willen wonen dan? Die grond is zowiezo al minder waard! Omdat er een kamp opstaat toch?
Nou ik zou er niet willen wonen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54192201
Ik verbaas mij er niet over. Typisch Nederland.
pi_54192275
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:22 schreef zhe-devilll het volgende:
why not?
zomz is het gewoon lekker om te mopperen enzo..

Maar goed ff ontopic, zou jij op dat kamp willen wonen dan? Die grond is zowiezo al minder waard! Omdat er een kamp opstaat toch?
Nou ik zou er niet willen wonen!
Tegenwoordig mengen gemeenten sociale woningbouw met dure koophuizen. Als je dan een nieuw huis wilt heb je soms weinig te kiezen. Natuurlijk betaal je wel de hoofdprijs voor het stukje grond en het huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 26-10-2007 23:15:39 ]
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:08:10 #11
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54192299
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Kutmarokkanen mag best hoor

Als ik dit zo lees denk ik dat ik ook maar kamper word!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:09:02 #12
121890 M42
I Love Techno!
pi_54192327
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Kutmarokkanen mag best hoor [ afbeelding ]

Als ik dit zo lees denk ik dat ik ook maar kamper word!
Of Marokkaan
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:48:03 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54194584
Heel merkwaardig. Dat kampers er voor kiezen op het door hun aangekochte kavel een woonwagen te zetten ipv. een huis, moeten ze eigenlijk zelf weten. In feite verschillen veel van die bouwsels helemaal niks met de gebouwen waar half Amerika in woont (Ik zag dat wel eens op tv; een houten geraamte waar allerlei woodchip boards tegenaan worden ge'tacked' en daar weer een gipsplaatje aan de binnenkant en schrootjes aan de buitenkant. Als er 1 tropisch stormpje langskomt, liggen meteen kilometers van die huizen tegen de grond)

Dus een koopkavel als 'sociale woningbouw' bestempelen is natuurlijk van de gekke. Tenzij de gemeente besluit om de kavels zelf te kopen en als 'staanplaatsen' tegen een marktconforme prijs te verhuren aan degene die er zijn woonwagen op wil zetten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_54196571
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:41 schreef M42 het volgende:
Weer zo'n links-rechts bazelaar. Een paar simpele klikken op Google en je ontdekt dat Pijnacker-Nootdorp een college heeft van CDA-VVD-PvdA, waarbij "wonen" in de portefeuille van een CDA-wethouder zit.

Ja, het is idioot en belachelijk wat hier gebeurt. Nee, dat is NIET aan één politieke stroming te wijten. Dat soort onzin lees je hier op Fok gewoon iets te vaak. Wanneer dringt nu eens het besef door dat er over de hele breedte van het politieke spectrum belachelijke beslissingen worden genomen, waarmee ook iedereen braaf instemt?
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 oktober 2007 @ 04:13:56 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_54196618
Ik zou als kamper niet bij die kakkers willen wonen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54197213
Links of rechts, genaaid wordt je toch wel. Heb het zelf bijv. niet op de SP maar ik zou het best een kans willen geven want uiteindelijk komt het toch wel uit dat daar ook graaiers zitten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_54197234
heerlijk toch, de vrijheid op de huizenmarkt in België...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54197236
Waar kan ik me intekenen voor het kamper-schap? Ik zie louter voordelen!
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:13:08 #19
121890 M42
I Love Techno!
pi_54198265
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 04:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Weer zo'n links-rechts bazelaar. Een paar simpele klikken op Google en je ontdekt dat Pijnacker-Nootdorp een college heeft van CDA-VVD-PvdA, waarbij "wonen" in de portefeuille van een CDA-wethouder zit.

Ja, het is idioot en belachelijk wat hier gebeurt. Nee, dat is NIET aan één politieke stroming te wijten. Dat soort onzin lees je hier op Fok gewoon iets te vaak. Wanneer dringt nu eens het besef door dat er over de hele breedte van het politieke spectrum belachelijke beslissingen worden genomen, waarmee ook iedereen braaf instemt?
Aghja dat zeggen alle linkse mensen
Het valt gewoon op waar dit soort achterlijke beslissingen gemaakt worden, altijd het PvdA erbij betrokken is. Daarnaast moet je ook op landelijk en provinciaal niveau naar de politiek kijken.

Nou zal je mij niet horen zeggen dat er ook maar 1 partij bestaat dat perfect is, maar feit is wel dat deze Sinterklaas mentaliteit wel links gedachtegoed is.
pi_54200942
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Tegenwoordig mengen gemeenten sociale woningbouw met dure koophuizen. Als je dan een nieuw huis wilt heb je soms weinig te kiezen. Natuurlijk betaal je wel de hoofdprijs voor het stukje grond en het huis.
de onrendabele top methode Je realiseert sociale woningen en verkoopt die met verlies, vervolgens bouw je ook duurdere woningen en verkoopt die met extra winst als je het goed doet compenseert dat elkaar.

Overigens niet zo vreemd dat mengen anders krijg je wijken als kanaleneiland en dergelijke
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:52:13 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_54203459
Het wachten is slechts tot dat de grenzen voor het voormalig Oostblok opengaan. Daar staan miljoenen en miljoenen zigeuners te wachten om zich in te kunnen schrijven bij de Nederlandse sociale verzekeringsbanken. Daar hebben ze binnen een jaar ´recht´ op.
The End Times are wild
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:04:11 #22
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_54203650
Kampers.. Het zijn gewoon huizen waar die lui in wonen,
helemaal geen 'verplaatsbare woningen' whatsoever.
Hier in de buurt zit ook e(nkel)en kamp(en). Waarom zijn het kampers geworden denk je?
Echt vanwege het financIële voordeel!

350.000 voor een kavel lijkt me best veel trouwens.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_54203717
350.000 euro voor een kavel terwijl het sociale woningbouw is?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:47:49 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_54204491
Ja.. geloof jij het?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:50:27 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54204533
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:08 schreef Fides het volgende:
350.000 euro voor een kavel terwijl het sociale woningbouw is?
Idd,

Maar op zicht is het wel belagelijk te noemen dat het zo gaat.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')