Ik stel voor ze als alternatief een kopje thee ipv een boete te gevenquote:Amsterdam wijst overlastboete voor jongeren af
AMSTERDAM - Het Amsterdams college van burgemeester en wethouders ziet geen brood in een zogeheten overlastboete voor probleemjongeren. De CDA-fractie in de gemeenteraad was met dit idee gekomen, maar het stadsbestuur wijst de maatregel na nader onderzoek af. Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerd advies van het college.
Het plan voor de overlastboete komt uit het Belgische Mechelen. In die stad moeten minderjarigen die voorbijgangers lastigvallen of iets vernielen, samen met hun ouders op het politiebureau verschijnen. Ze krijgen dan de keuze: pa en ma betalen een flink geldbedrag of het kind verricht een positieve daad, zoals het herstellen van de veroorzaakte schade.
Het college concludeert dat niet vaststaat dat een jonge relschopper zijn leven betert als zijn ouders een boete krijgen. Bovendien experimenteert de hoofdstad al met verschillende andere middelen om overlast terug te dringen. Het stadsbestuur wil voorkomen dat er een overdaad aan projecten ontstaat.
Met 30 projecten tegelijk starten zal er waarschijnlijk voor zorgen dat ze allemaal mislukken. Verstandig om eerst eens te kijken hoe het met andere projecten loopt, en mocht dat niet slagen, dan aan iets nieuws beginnen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:37 schreef michiel5 het volgende:
Beetje voorbarig om te concluderen dat zoiets niet zou helpen, baat het niet dan schaad het niet.
Waarom nu gelijk grof geweld?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik stel voor: Pak slaag!
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:57 schreef Kanjer het volgende:
Nou, even denken...
Het "als je geen enkel idee meer hebt geef je een feestje" project.
Met een kopje munthee erbij?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waarom nu gelijk grof geweld?![]()
Je kunt ze er veel beter eerst op aanspreken.
Het zou zo verfrissend zijn als de rechtse jankzakken hier eens met een originele opmerking kwamen als het over Amsterdam gaat...quote:
Ik vind jou ook niet bepaald uitblinken in originaliteit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het zou zo verfrissend zijn als de rechtse jankzakken hier eens met een originele opmerking kwamen als het over Amsterdam gaat...
Wat jij vindt, zal me echt vierkant jeukenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind jou ook niet bepaald uitblinken in originaliteit.
Maar dat neemt niet weg dat het de waarheid is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het zou zo verfrissend zijn als de rechtse jankzakken hier eens met een originele opmerking kwamen als het over Amsterdam gaat...
Het zou zo verfrissend zijn als die linkse jankzakken hier eens met een ietwat realistischer beeld kwamen als het over oplossingen in Amsterdam ( en de rest van die relnaffers ) ging.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het zou zelfs beter zijn als het inderdaad de waarheid WAS.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat het de waarheid is.
Of mag dat niet gezegt worden?
Dat zal best, maar ik moest het wel even kwijt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat jij vindt, zal me echt vierkant jeuken
ooooowquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:25 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het zou zo verfrissend zijn als die linkse jankzakken hier eens met een ietwat realistischer beeld kwamen als het over oplossingen in Amsterdam ( en de rest van die relnaffers ) ging.
Komt omdat ik belabbert les heb gehad door bezuinigingen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het zou zelfs beter zijn als het inderdaad de waarheid WAS.
En als je je zo druk maakt over de eigen cultuur, leer dan eens je werkwoorden vervoegen. Je taal is de primaire uitdrukking van je eigen cultuur.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Komt omdat ik belabbert les heb gehad door bezuinigingen.
Ik ben zo stom geweest om op mn 17e te gaan werken ipv te gaan studeren daarom zit ik nu weer op school, als ik zo is in mijn klas kijk kan bijna niemand goed spellen alleen de ouderen en dan heb ik het over mensen van een jaar of 40.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je inderdaad van 83 bent (en het niet je IQ getal is) kun je daar de Kabinetten Lubbers voor bedanken, inderdaad.
Die dus inderdaad nog onderwijs hebben genoten voordat sloper Lubbers c.s. hun handjes eraan vuil maakten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik ben zo stom geweest om op mn 17e te gaan werken ipv te gaan studeren daarom zit ik nu weer op school, als ik zo is in mijn klas kijk kan bijna niemand goed spellen alleen de ouderen en dan heb ik het over mensen van een jaar of 40.
Wie had welk portfolio precies gedurende die tijd?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die dus inderdaad nog onderwijs hebben genoten voordat sloper Lubbers c.s. hun handjes eraan vuil maakten.
Het zou zo verfrissend zijn als de linkse politici eens met een realistische aanpak kwamen als het over allochtoontjes en crimineeltjes gaat....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is helaas de treurige balans, ja.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:57 schreef Kanjer het volgende:
Nou, even denken...
we hebben natuurlijk het "theedrink" project.
Het "knuffel" project.
Het "doodzwijg" project.
Het "laten uitrazen dan houd het vanzelf op" project.
Het "beschuldig de ander van racisme" project.
Het " buurtvaders/moeders/imams/enz. " project.
Het "bouw vooral veel buurthuizen" project.
Het "als je geen enkel idee meer hebt geef je een feestje" project.
Het "we weten wie het zijn dus pakken we ze later wel op" project.
Ik zal er vast nog wel een hoop vergeten.
Voel je vrij om het aan te vullen.
Die ratten met watten doodgooien is zeker geen oplossing zoals al jaren aan de gang is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet meer helemaal eindelijk zo`n project wat geld opleverd ipv kost en tegelijkertijd de ouders leert dat opvoeding hun taak is, wordt het afgeschotenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:48 schreef Vivi het volgende:
Al die thee is natuurlijk om al die branden mee te blussen
OT: Was een goed idee, logisch dat het niet wordt uitgevoerd
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 07:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Die ratten met watten doodgooien is zeker geen oplossing zoals al jaren aan de gang is.
[floripas mode]
spervuur, gijzelen, poging tot doodslag
[moussie mode]
ze hebben misschien wel een traumatische jeugd gehad
[lord_veterani mode]
draag een oplossing aan
[SCH mode]
jullie begrijpen ze niet, ik wel
[bullshitboy mode]
wulpse onderbuikgevoelens
[meki mode]
je steunt wilders
Hehehequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 07:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Die ratten met watten doodgooien is zeker geen oplossing zoals al jaren aan de gang is.
[floripas mode]
[moussie mode]
[lord_veterani mode]
draag een oplossing aan
[SCH mode]
jullie begrijpen ze niet, ik wel, nazi racist!
[bullshitboy mode]
[meki mode]
je steunt wilders
Geweldig samengevatquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 07:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[floripas mode]
[moussie mode]
[lord_veterani mode]
draag een oplossing aan
[SCH mode]
jullie begrijpen ze niet, ik wel
[bullshitboy mode]
[meki mode]
je steunt wilders
Het lijkt misschien veel tekst, maar soms loont het wel om het hele artikel te lezen;quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:52 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar het is toch weer belagelijk te noemen dat alle acties om iets aan de overlast de doen afgeschoten worden.
quote:Bovendien experimenteert de hoofdstad al met verschillende andere middelen om overlast terug te dringen. Het stadsbestuur wil voorkomen dat er een overdaad aan projecten ontstaat.
Net of een boete helptquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:29 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik stel voor ze als alternatief een kopje thee ipv een boete te geven
Zyklon B in de thee wel.quote:
Ik denk 't wel. Het enige waar die types naar luisteren zijn hun ouders, anders krijgen ze een enorm pak slaag dus denken ze wel 2x na voordat ze wat flikken. Op 't moment dat je die gasten oppakt, die ouders er bij betrekt en een flinke boete oplegt zul je die jongens steeds minder op straat zien hoor.quote:
Dacht het effe niet. Ze luisteren naar niemand dat is nou juist het hele probleem. Die ouders hebben maar een beperkte invloed op ze want als de invloed echt zo groot was zaten ze op school en hingen ze niet rond.. En nu wil je die ouders met nog een probleem opzadelen ?? DIe zijn niet gek hoorquote:Op donderdag 1 november 2007 11:15 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik denk 't wel. Het enige waar die types naar luisteren zijn hun ouders, anders krijgen ze een enorm pak slaag dus denken ze wel 2x na voordat ze wat flikken. Op 't moment dat je die gasten oppakt, die ouders er bij betrekt en een flinke boete oplegt zul je die jongens steeds minder op straat zien hoor.
Ik dacht dat ouders verantwoordelijk waren voor hun kinderen en dat is zeker het geval in die cultuur. Maar natuurlijk het is makkelijker de problemen bij de maatschappij neer te leggen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 01:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dacht het effe niet. Ze luisteren naar niemand dat is nou juist het hele probleem. Die ouders hebben maar een beperkte invloed op ze want als de invloed echt zo groot was zaten ze op school en hingen ze niet rond.. En nu wil je die ouders met nog een probleem opzadelen ?? DIe zijn niet gek hoor![]()
Paddootje erbij? (Ja, in dit topic ben ik een rechtse jankzak. In het topic van rutger05 een linkse jankzak. Je zou er schizofreen van wordenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tot ze een jaar of 14 zijn ja.quote:Op zaterdag 3 november 2007 06:07 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik dacht dat ouders verantwoordelijk waren voor hun kinderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |