abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2007 @ 13:43:35 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54354493
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:52 schreef vanRillandBath het volgende:

[..]

*pakt vergrootglas*
[..]
Het origineel is nog veel kleiner, echt een miniboekje.
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist!
Weet je ook waarom het er zo staat?
  zondag 4 november 2007 @ 13:57:55 #104
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_54354766
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 23:36 schreef Floripas het volgende:
[b]Voor de iets gevorderden onder jullie een nieuwe opdracht:

[ afbeelding ]

Vanaf die grote W
Een deel, dan liep ik vast
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit leest is gek
  zondag 4 november 2007 @ 14:18:22 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54355226
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Een deel, dan liep ik vast
SPOILER
Je hebt de betekenis goed, maar kijk iets nauwkeuriger naar de lettervormen. Weet je al welke bekende tekst dit is?
  zondag 4 november 2007 @ 15:05:41 #106
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_54356315
quote:
Op zondag 4 november 2007 14:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je hebt de betekenis goed, maar kijk iets nauwkeuriger naar de lettervormen. Weet je al welke bekende tekst dit is?
Eerlijk gezegd vind ik het interessanter om een tekst te kunnen lezen dan om elke letter goed te hebben.
En welke bekende tekst het is weet ik niet, want op de zondagschool leerden wij dat Maria een publieke vrouw was, en dat was het dan.
Wie dit leest is gek
  zondag 4 november 2007 @ 15:08:51 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54356388
quote:
Op zondag 4 november 2007 15:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het interessanter om een tekst te kunnen lezen dan om elke letter goed te hebben.
En welke bekende tekst het is weet ik niet, want op de zondagschool leerden wij dat Maria een publieke vrouw was, en dat was het dan.
Maar weten welke tekst het is helpt je echt bij het lezen van deze tekst.
pi_54358823
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 23:36 schreef Floripas het volgende:
Voor de iets gevorderden onder jullie een nieuwe opdracht:

[ afbeelding ]

Vanaf die grote W

Let op:
- Een liggende streep boven een laatste later betekent dus meestal een -en of een -ne
- In het geval van "en" met een streep erboven betekent het "ende"
- Woorden gaan door op de volgende ragel zonder verbindingsstreepje
- Als je twijfelt over een letter, kijk of er gelijkende letters elders zijn die je wel kan lezen en sluit uit welke letters het in ieder geval niet kunnen zijn

Pro-tip: bepaal welke tekst dit is. Het is een bekende, maar in heel veel verschillende versies overgeleverde tekst.
Als je weet wat er ongeveer zou moeten staan, kun je dat als leidraad gebruiken.
SPOILER
Ik weet dat er in de middeleeuwen geen algemeen gangbare spelling was, maar om nou eerst conins en drie regels later conincs te schrijven... De r in wortel is ook anders dan de andere r-en.
  zondag 4 november 2007 @ 16:59:22 #109
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54359253
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:40 schreef vanRillandBath het volgende:

[..]
SPOILER
Ik weet dat er in de middeleeuwen geen algemeen gangbare spelling was, maar om nou eerst conins en drie regels later conincs te schrijven... De r in wortel is ook anders dan de andere r-en.
Nee, die had je fout
Verder heb je of ervaring, of talent.
pi_54496203
Leuk idee, wanneer komt de nieuwe opdracht?
(ik heb van de vorige namelijk de spoilers gelezen om te zien wat voor topic dit was )

De vorige opdracht ("weest ghe...") lukte wel helemaal goed. Alleen "uut" en het laatste "-heid" niet
Middelnederlandse teksten lukken me zo te zien wel veel beter dan anderstalige
You're lost little girl
pi_55035032
tvp
Ik weet het ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')