abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54300175
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:05 schreef Elfletterig het volgende:
We hebben het al veel eerder in dit topic over zorgbehoevendheid gehad. Zie het verhaal van ouderen die incontinentieslips krijgen. Moslims zijn in principe niet zorgbehoevender dan niet-moslims. Ik zie dus niet in waarom ze bevoordeeld moeten worden en evenmin waarom ze benadeeld zouden moeten worden. Ik vind dat een zorgverzekeraar niet op een dergelijk criterium onderscheid moet maken tussen klanten.
Je negeert de punten die van belang zijn, dus ik som ze nog een keer op

  • Moslims worden als groep niet bevoordeeld, aangezien minder dan 1% van de moslims die bij Agis zijn aangesloten zo'n kaart kregen.
  • Zorgbehoevendheid van de doelroep is niet van belang, aangezien beide voorbeelden, kaartjes en telefoonkaarten, volgens jou niets met het verlenen van zorg te maken hebben. Dat is nu juist één van je belangrijkste bezwaren.
  • Je wijkt af van je eerdere principiële standpunt door nu ineens wel over kosten te beginnen en deze relevant te achten.
  • pi_54300257
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 14:09 schreef kLowJow het volgende:
    Je negeert de punten die van belang zijn, dus ik som ze nog een keer op

  • Moslims worden als groep niet bevoordeeld, aangezien minder dan 1% van de moslims die bij Agis zijn aangesloten zo'n kaart kregen.
  • Zorgbehoevendheid van de doelroep is niet van belang, aangezien beide voorbeelden, kaartjes en telefoonkaarten, volgens jou niets met het verlenen van zorg te maken hebben. Dat is nu juist één van je belangrijkste bezwaren.
  • Je wijkt af van je eerdere principiële standpunt door nu ineens wel over kosten te beginnen en deze relevant te achten.
  • De betreffende Agis-klanten kregen de telefoonkaart louter OMDAT ze moslim zijn. En dat vind ik een heel slechte reden om presentjes aan mensen uit te delen.
  • Het presentje voor de Salland-ouderen had meer een link met zorg EN is ook nog eens uitgedeeld aan bewoners van ZORGcentra. Dus veel gerichter dan telefoonkaarten uitdelen aan mensen, omdat ze moslim zijn.
  • Ik heb nergens gezegd dat kosten niet relevant zijn. Kosten zijn altijd relevant. Zoals ik al aangaf: ik verwacht van een zorgverzekeraar dat ze premies betaalbaar houden, dus zijn kosten per definitie relevant. Ik heb alleen gezegd dat mijn bezwaar tegen de Agis-actie een principekwestie is.
  •   donderdag 1 november 2007 @ 14:42:14 #163
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_54300391
    Volgens mij ben je behoorlijk klemgeluld Elfletterig. Wat is die link tussen dat 65-plussers briefkaarten krijgen met gezondheidszorg? Waar komt dáár de 'zorgbehoevendheid' bij kijken? Oh wacht, ouderen zijn zieliger dan moslims bedoel je? Dus oke, zij mogen wel een presentje krijgen? Hoe je zieligheid wil afmeten bij die groepen is mij een groot raadsel en ik denk dat je bij beide groepen mensen zowel 'zielige' als ook totaal 'niet-zielige' personen kunt vinden.

    En oh wacht, schreef je niet eerder dit?
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 03:38 schreef Elfletterig het volgende:

    [..]

    Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.
    Wat is het nou ? Dat het om het principe gaat, is duidelijk. Maar nu spelen kosten (een schamele 5000 euro ) toch een rol?
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_54300585
    Je schijnt het niet te WILLEN snappen, geloof ik. Ik ben er principieel op tegen dat zorgverzekeraars cadeautjes uitdelen aan groepen klanten en al helemáál wanneer er geen enkele relatie is met zorg, of wanneer de klanten om bepaalde kenmerken worden geselecteerd die ook niks met zorg hebben te maken.

    Ik heb al aangegeven dat ik het nut van Salland-actie ook niet echt zie, maar ik vind die actie beter te verdedigen dan het uitdelen van telefoonkaarten aan mensen, alleen omdat ze moslim zijn. De kaarten van Salland hadden een specifiek doel EN zijn om een specifieke reden aan een specifieke groep mensen uitgereikt. Ik heb het nergens gehad over zielig en ik heb ook nergens gezegd dat ouderen zieliger zijn dan moslims.
      donderdag 1 november 2007 @ 15:13:13 #165
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_54300859
    Ik zie de relatie van briefkaartjes en zorg ook niet, eerlijk gezegd. Wat mij betreft is zo'n marketingactie van Salland ook vergelijkbaar met de actie van Agis, gewoon een manier om een bepaalde groep klanten (ouderen, moslims) te binden. De telefoonkaarten van Agis hadden eveneens een specifiek doel (bellen naar het buitenland) en zijn ook om een specifieke reden (contact tussen moslim en familie) aan een specifieke groep uitgereikt.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      donderdag 1 november 2007 @ 17:22:34 #166
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54301867
    quote:
    Op donderdag 1 november 2007 14:31 schreef Elfletterig het volgende:
  • De betreffende Agis-klanten kregen de telefoonkaart louter OMDAT ze moslim zijn. En dat vind ik een heel slechte reden om presentjes aan mensen uit te delen.
  • De betreffende bejaarden kregen de briefkaarten + postzegel OMDAT ze oud zijn. Wat is nu werkelijk het verschil?
    quote:
  • Het presentje voor de Salland-ouderen had meer een link met zorg EN is ook nog eens uitgedeeld aan bewoners van ZORGcentra. Dus veel gerichter dan telefoonkaarten uitdelen aan mensen, omdat ze moslim zijn.
  • Het geven van briefkaarten aan ouderen heeft ook heel weinig met zorg te maken. Bovendien verlees je je compleet op het woordje zorg in combinatie met centra. Dat die ouderen in een zorgcentra zitten betekend waarschijnlijk alleen maar dat ze klant zijn van een zorgverzekeraar. Net als die moslims trouwens. En laat het daar ook toevallig over contact gaan met andere mensen, alleen niet middels post maar middels telefoon.

    Ik zie echt geen probleem, het is gewoon een marketingstruuk. Bedrijven, inclusief ALLE zorgverzekeraars geven continue kado's weg aan klanten en potentiele klanten.

  • Ouderen krijgen briefkaarten en postzegels.
  • Jonge moeders krijgen een slabbertje en een knuffelbeest in het kraampakket.
  • Moslims krijgen een telefoonkaart.

    En ik ben voor de gein eens even gaan Googlen, en zie wat ik tegen kom aan kadootjes en presentjes die zorgverzekeraars links en rechts weggeven:

  • Als je bij Achmea een studentenverzekering afsluit KRIJG je een slipcursus kado t.w.v 125 Euro. Indien geen rijbewijs dan mag het geld gebruikt worden voor rijlessen. Tja, dan kun je wel beargumenteren dat dat met gezondheidszorg te maken heeft, maar als jouw reden voor het klagen over de moslim-telefoonkaart de premie is, is dat dan echt niet teveel van het goede? En waarom alleen studenten? Ik wil ook wel zo'n slipcursus! Overigens geeft AZ bij de studentenpolis gratis condooms, maar daar kan wat voor gezegd worden natuurlijk.

  • Als je bij AnderZorg een spelletje speelt, kun je dagelijks een basisverzekering winnen voor een jaar ter waarde van 1056 Euro. Het spelen van het online spel is geheel gratis. Dit is ook gewoon een soort van klantenbinding, want de spelers zullen voornamelijk jong (en gezond) zijn, en blijven nog erg lang klant. Maar dagelijks meer dan 1000 euro weggeven? Binnen 5 dagen kost dat dus al meer dan die hele telefoonkaarten actie, laat staan dat ze dit een jaar volhouden. Ka-ching!

  • De Friesland Verzekeraar geeft 250 dagtripjes met de "Simmerbus" weg, waarmee mensen de mooiste plekjes van Friesland kan bekijken. Is dit onder het motto "reizen is gezond" ofzo? De uiteindelijke reden is natuurlijk simpel: Naast kaartjes voor de bus krijg je natuurlijk ook foldermateriaal over de zorgverzekeraar in kwestie. Die buskaartjes kosten 5 euro per persoon.


    Afijn, dat was het resultaat van 10 minuten zoeken, en al die gratis dingen die weggegeven worden staan natuurlijk ook lang niet allemaal op internet. Toegegeven, een aantal daarvan zijn voor iedereen, maar een ander deel is ook specifiek gericht op een bepaalde doelgroep, zoals bijvoorbeeld studenten. (of ouderen, of moslims....)

    Als je principes echt zo hoog liggen, dan kun je het beste jezelf niet verzekeren en alles zelf betalen. Pas dan weet je zeker dat er niet ergens wat geld naar doelgroep marketing wordt geschoven.
    quote:
  • Ik heb nergens gezegd dat kosten niet relevant zijn. Kosten zijn altijd relevant. Zoals ik al aangaf: ik verwacht van een zorgverzekeraar dat ze premies betaalbaar houden, dus zijn kosten per definitie relevant. Ik heb alleen gezegd dat mijn bezwaar tegen de Agis-actie een principekwestie is.
  • En wat voor principe is dat? De kosten? Of toch dat het moslims zijn? Waarom is er zo ontzettend veel ophef over een eenmalige actie van 5000 euro, terwijl er zorgverzekeraars zijn die complete slipcursussen, rijlessen, dagtripjes, en andere zaken GRATIS EN VOOR NIETS aan bepaalde - niet alle - mensen weggeven.

    De reden dat hier op FOK! een topic is geopend heeft naar mijn mening maar 1 reden: Omdat het MOSLIMS zijn, en dan kan het niet!! Ik zie in ieder geval geen topic waar men kwaad is op Aegis voor het verstrekken van slipcursussen......
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')