abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73959330
tvp, ben zelf ook bezig met logmein maar doe het nu voor niet commercieel gebruik. Nu vind ik logmein daar nou niet echt geschikt voor (hoge prijs voor klein startende onderneming) en wil nu eigenlijk wat anders. Nu zat ik naar teamviewer te kijken en dat spreekt me ook wel aan. Is al een stuk goedkoper en ziet er al wat meer pro uit. Eigenlijk wil ik zoveel mogelijk software testen dus hebben jullie nog andere varianten? Liefst zonder port forwarding etc. Probeer sommige mensen dat maar eens te doen aan de telefoon.
pi_73959574
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:27 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Bij open dns loggen ze wel aangezien je ook je eigen stats kan zien etc.
Handig om te weten he hahahaha
Normaal gesproken doe je dat op een ISA en niet op een DNS
pi_73966473
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:25 schreef KhaZ het volgende:

[..]

Bij welk ander vergelijkbaar product kun je dan wel in de broncode kijken? Kan alleen bij opensource projecten...
Voor remotebeheer gebruik ik ssh, soms in combinatie met vnc (dus vnc over een ssh tunnel). Met ssh kun je alle protocollen probleemloos door firewalls heen tunnelen dus extra poorten openzetten is nooit nodig. En ja, alles is open source. Met ssh weet ik zeker dat zowel de authenticatie als de encryptie het beste is wat er beschikbaar is, en dat het bij correct gebruik waterdichte security biedt. Er zit geen enkel bedrijf of derde partij tussen, en er is geen mogelijkheid om er mee te prutsen zonder dat dat meteen duidelijk is.
pi_74427255
Geweldige post !

Nu we allen onze bedenkingen hebben over de beveiliging op het internet (NOT), weet dan dat de overheid het ondanks al je inspanningen "moeiteloos" kan onderscheppen.
Dan gebruik je toch de postduif van weleer ? Die schieten ze doodleuk uit de lucht !
Dan stuur je toch je beste vriendje ? Die kopen ze wel om.
Dan pak je de telefoon ... en dan weet je dat ALLES is af te luisteren.

Dus we hebben het (met alle goede bedoelingen op voorhand) maar te geloven wanneer veiligheid wordt gekenmerkt door een bedrijf met een "gedegen" achtergrond. Nu wil het feit ook dat veel hele goede software uit die landen en Rusland en India komt. ECHT niet uit Redmont of Delft !

Zelf doe ik, moet ik eerlijk bekennen, veel met LogMeIn omdat het (voor onze ondersteuning) op ieder gewenst moment benaderbaar is, desgewenst zonder tussenkomst van de gebruiker. Ook wij wisselen (kapen) geen informatie uit van onze klanten, dat is een strikte vertrouwensrelatie in een professionele omgeving.

Als je schizofreen wilt blijven denken: doe het licht dan uit, schakel de stroom uit want er gaan veel bitjes over de electriciteitskabels ... O, en vergeet je aluminium pet niet !

Veiligheid valt en staat niet alleen met de toegepaste software, eerder met het gehanteerde Operating Systeem. Daarvan weet de héle wereld dat windhoos daar geen uitblinker in is. Dus beter DIE eerst elimineren en dan ben je al véél beter beschermd !
Dan nóg kunnen ze meekijken, hoor ik iedereen al denken ! Klopt ook, dat kán iedereen, maar of het zinvol is ????
Windhoos draait bij ons virtueel, mooi afgeschermd van al het kwaad op de wereld !
(als we het al zeer incidenteel eens gebruiken ...)

Een "goede" inbreker komt overal in, wanneer hij/zij maar tijd genoeg krijgt.
Zo ook met beveiligde verbindingen.
pi_74428869
wtf
pi_74434908
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:55 schreef Verzorger het volgende:
Geweldige post !

Nu we allen onze bedenkingen hebben over de beveiliging op het internet (NOT), weet dan dat de overheid het ondanks al je inspanningen "moeiteloos" kan onderscheppen.
Dan gebruik je toch de postduif van weleer ? Die schieten ze doodleuk uit de lucht !
Dan stuur je toch je beste vriendje ? Die kopen ze wel om.
Dan pak je de telefoon ... en dan weet je dat ALLES is af te luisteren.

Dus we hebben het (met alle goede bedoelingen op voorhand) maar te geloven wanneer veiligheid wordt gekenmerkt door een bedrijf met een "gedegen" achtergrond. Nu wil het feit ook dat veel hele goede software uit die landen en Rusland en India komt. ECHT niet uit Redmont of Delft !

Zelf doe ik, moet ik eerlijk bekennen, veel met LogMeIn omdat het (voor onze ondersteuning) op ieder gewenst moment benaderbaar is, desgewenst zonder tussenkomst van de gebruiker. Ook wij wisselen (kapen) geen informatie uit van onze klanten, dat is een strikte vertrouwensrelatie in een professionele omgeving.

Als je schizofreen wilt blijven denken: doe het licht dan uit, schakel de stroom uit want er gaan veel bitjes over de electriciteitskabels ... O, en vergeet je aluminium pet niet !

Veiligheid valt en staat niet alleen met de toegepaste software, eerder met het gehanteerde Operating Systeem. Daarvan weet de héle wereld dat windhoos daar geen uitblinker in is. Dus beter DIE eerst elimineren en dan ben je al véél beter beschermd !
Dan nóg kunnen ze meekijken, hoor ik iedereen al denken ! Klopt ook, dat kán iedereen, maar of het zinvol is ????
Windhoos draait bij ons virtueel, mooi afgeschermd van al het kwaad op de wereld !
(als we het al zeer incidenteel eens gebruiken ...)

Een "goede" inbreker komt overal in, wanneer hij/zij maar tijd genoeg krijgt.
Zo ook met beveiligde verbindingen.
Bij voldoende tijd kom je overal in ja, maar voldoende tijd is een heel rekbaar begrip. Bij een goede, hoogwaardige encryptie kan het jaren duren voordat je eindelijk binnen bent en hoe relevant is de informatie die je dan achterhaald nog? De beveiliging die nodig is, is zo goed als dat de data belangrijk is.

Voor thuis-gebruik is logmein daarom ook over 't algemeen prima, maar voor een bedrijf waarbij belangrijke informatie verstuurd wordt is het geen optie. Dan neem je "echt" veilige lijnen (dus bijvoorbeeld via een IP-VPN) of / en maak je gebruik van echt goede encryptie-methoden zoals PGP (dat weer werkt via het principe van sleutel en slot gescheiden houden). Maar zelfs tools als PGP gebruik je binnen bedrijfsomgevingen ook alleen maar als het echt belangrijke data betreft (zoals bijvoorbeeld in aandelenhandel en bankzaken e.d)

Het is net als met een huis...je kan je huis extreem gaan beveiligen, maar dat geeft ook de indruk dat er kennelijk wat te halen is en nodigt daarom weer uit.
pi_74449322
Haha het conspiracy gehalte in dit topic begint epische vormen aan te nemen...
Zit zelf nog even te wachten totdat de app LogmeIn voor de iphone wat goedkoper wordt, dan gaat bassie hem ook gebruiken.
pi_74450747
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:21 schreef witte_fantasie het volgende:
Zit zelf nog even te wachten totdat de app LogmeIn voor de iphone wat goedkoper wordt, dan gaat bassie hem ook gebruiken.
och, dat valt toch wel mee?? alleen voor sommige situaties is het gewoon niet betrouwbaar genoeg; voor thuis-gebruik zal het vrijwel nooit een issue zijn.
pi_74462465
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:21 schreef witte_fantasie het volgende:
Ik zag bij iemand op een blog dat het volgens mij vanavond en zaterdag in de aanbieding is op de AppStore

Gevonden : http://www.macworld.co.uk/ipod-itunes/news/index.cfm?newsid=27655

[ Bericht 13% gewijzigd door draaijer op 06-11-2009 20:06:29 ]
pi_74462596
quote:
Op donderdag 5 november 2009 21:32 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Bij voldoende tijd kom je overal in ja, maar voldoende tijd is een heel rekbaar begrip. Bij een goede, hoogwaardige encryptie kan het jaren duren voordat je eindelijk binnen bent en hoe relevant is de informatie die je dan achterhaald nog? De beveiliging die nodig is, is zo goed als dat de data belangrijk is.

Voor thuis-gebruik is logmein daarom ook over 't algemeen prima, maar voor een bedrijf waarbij belangrijke informatie verstuurd wordt is het geen optie. Dan neem je "echt" veilige lijnen (dus bijvoorbeeld via een IP-VPN) of / en maak je gebruik van echt goede encryptie-methoden zoals PGP (dat weer werkt via het principe van sleutel en slot gescheiden houden). Maar zelfs tools als PGP gebruik je binnen bedrijfsomgevingen ook alleen maar als het echt belangrijke data betreft (zoals bijvoorbeeld in aandelenhandel en bankzaken e.d)

Het is net als met een huis...je kan je huis extreem gaan beveiligen, maar dat geeft ook de indruk dat er kennelijk wat te halen is en nodigt daarom weer uit.
Grappig dat 1 persoon denkt dat het onveilig is en dat terwijl er heel veel grote corporate bedrijven veilig gebruik van maken.. Maar goed.
pi_74475852
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Grappig dat 1 persoon denkt dat het onveilig is en dat terwijl er heel veel grote corporate bedrijven veilig gebruik van maken.. Maar goed.
het is afhankelijk van je toepassing; een aandelen-mutatie van miljoenen doe ik niet over zo'n lijntje nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')