Of een dolfijn.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:29 schreef Ga.aguyim het volgende:
WTF Dat dit normaal is in de wereld?
Ik ben een jongen en ik wil een stokbrood worden?
Qua IQ klopt het al.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:29 schreef Ga.aguyim het volgende:
Genderidentiteit is van heel andere orde en helemaal niet zo zwart/wit als mensen denken.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:29 schreef Ga.aguyim het volgende:
Dit is vroeger vaak gedaan maar het verslechterd de situatie voor de patient alleen maar. Het geslacht in de hersenen wordt in de vroege zwangerschap vastgelegd en is daarna normaliter niet te veranderen (al is er recentelijk een publicatie verschenen van mensen die onwillekeurig van genderidentiteit switchen).quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:52 schreef Charlea het volgende:
Is het niet zo, dat als er bij het vormen van een man in de baarmoeder iets misgaat met de testosteronverdeling, de jongen in kwestie een testosteronloos en dus vrouwelijk brein krijgt? Dat had ik volgens mij ergens gelezen. En dan denken ze nl. dat ze een vrouw zijn in een mannenlichaam.
Ik zou zeggen, geef die kerel mannelijke hormonen en kijk of het overgaat![]()
Misschien zou dat vele levens verbeteren van mensen met 'genderdysforie'.
Het heeft mannelijke chromosomen dus het is een 'man'. Het brein zal daarentegen vrouwelijk zijn, maar wat weegt zwaarder? Ik heb de serie niet gekeken, kwam bij toeval langs dit topic. Als de geslachtskenmerken van de hersenen van een 'transvrouw' niet te beïnvloeden zijn met hormonale toediening, begrijp ik dat dit niet gebeurt. Maar daar ben ik niet zeker van. Hoe dan ook, als de hersenen aan het lichaam aan te passen waren, was dat veel handiger dan vice versa, toch? Als dat sneller en eenvoudiger kon, that is.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:03 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
Dit is vroeger vaak gedaan maar het verslechterd de situatie voor de patient alleen maar. Het geslacht in de hersenen wordt in de vroege zwangerschap vastgelegd en is daarna normaliter niet te veranderen (al is er recentelijk een publicatie verschenen van mensen die onwillekeurig van genderidentiteit switchen).
Als je een transvrouw testosteron geeft zal ze mannelijker ontwikkelen en haarzelf nog ongelukkiger voelen. Welke vrouw is nu gelukkig met een baard, mat een lage stem, met een zware kaak?
De enige bekende behandeling voor genderdysforie is niet het aanpassen van de hersenen aan het lichaam, maar het lichaam aan de hersenen.
Wat betreft kerel... Gedraagt ze haarzelf als man? Ziet ze eruit als een man? Praat ze als een man?
Zelfs als het mogelijk was om de hersenen weer naar mannelijk om te vormen weet ik niet of ik daar wel voor zou kiezen omdat het betekent dat je dan je gehele identiteit daarmee veranderd. Ben je dan nog wel jezelf of opeens een heel ander persoon.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:55 schreef Charlea het volgende:
Het heeft mannelijke chromosomen dus het is een 'man'. Het brein zal daarentegen vrouwelijk zijn, maar wat weegt zwaarder? Ik heb de serie niet gekeken, kwam bij toeval langs dit topic. Als de geslachtskenmerken van de hersenen van een 'transvrouw' niet te beïnvloeden zijn met hormonale toediening, begrijp ik dat dit niet gebeurt. Maar daar ben ik niet zeker van. Hoe dan ook, als de hersenen aan het lichaam aan te passen waren, was dat veel handiger dan vice versa, toch? Als dat sneller en eenvoudiger kon, that is.
Het onderwerp intrigeert me, vandaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |