abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54162656
Stel je bent een HBO student en bent net klaar maar je hebt nog geen baan. Heb je dan geen recht op een uitkering? Geen WW omdat je geen 6 maanden onafgebroken daarvoor gewerkt hebt.
pi_54162770
Ga naar het CWI en ga een tijdelijke baan zoeken, en tussendoor solliciteer je! Ik zou een uitkering niet eens accepteren.. je wilt toch niet tegen je familie zeggen: "ik heb een uitkering"? dat is echt paupers united.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_54162796
Tuurlijk heb je geen recht op een uitkering soekel, je moet gewoon gaan werken

of doodhongeren, dood gaan in de goot en zo
pi_54162804
WWB
pi_54162837
Ja lekker simpel gezegd je moet gewoon gaan werken. Vind maar es een baan sjaak.
pi_54162856
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:13 schreef KhaZ het volgende:
Ga naar het CWI en ga een tijdelijke baan zoeken, en tussendoor solliciteer je! Ik zou een uitkering niet eens accepteren.. je wilt toch niet tegen je familie zeggen: "ik heb een uitkering"? dat is echt paupers united.
Daar betaal ik toch belasting voor? Waarom zou ik tijdelijk geen uitkering accepteren als ik er voor in aanmerking kom.
pi_54162864
misschien moet je eens weg uit Friesland.
pi_54162884
had je maar geen PVDA of SP moeten stemmen!
Ga werken pauper!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:18:53 #9
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_54162887
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja lekker simpel gezegd je moet gewoon gaan werken. Vind maar es een baan sjaak.
Check! Moet je maar een fatsoenlijke studie doen!
pi_54162908
Je hebt geen recht op een uitkering als je niet de vier jaar daarvoor een minimaal aantal uren per week hebt gewerkt. Je hebt eventueel recht op bijstand waarvoor je je moet melden bij het CWI; maar daar zullen ze je niet met open armen ontvangen. Je zult moeten hard maken dat je echt geen baan kunt vinden, ook niet als postbode of hamburger bakker.
Jesus saves but death prevails.
pi_54162937
volgens mij heb je recht op bijstand...... MAAR GA GEWOON WERKEN LOSER!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:21:27 #12
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_54162948
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Daar betaal ik toch belasting voor? Waarom zou ik tijdelijk geen uitkering accepteren als ik er voor in aanmerking kom.
Punt 1 betaal je geen belasting want je werkt niet
Punt 2 liggen de banen voor het oprapen. Als mijn werkgever me nu ontslaat heb ik morgen aan het eind van de dag 10 banen om uit te kiezen.

btw een uitkering zo alleen bijstand kunnen zijn. Als je thuis woont heb je daar zowiezo geen recht op. Tevens werkt de overheid aan de regeling dat je onder de 27 nooit bijstand krijgt, maar ik weet niet of die al van kracht is
pi_54162978
Laat die handjes eens lekker wapperen ipv op andermans centen te teren.
pi_54163019
quote:
Er zijn banen zat, echter 95% zal onder je "niveau" liggen. Maar in dit geval is geld belangrijk, dus ga lekker aan die lopende band staan...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_54163115
quote:

[..]

Betaal jij belasting? Je hebt toch geen werk zei je?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:29:18 #16
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_54163122
Had je maar een studie moeten leren waar ze om zitten te springen en niet de zoveelste kijk-mij-eens-iets-interessants-hebben-geleerd-maar-ik-kan-er-alleen-niets-mee-opleiding.
Because they will last that long.
pi_54163225
quote:
Zijn alle vacatures als vakkenvuller bij de AH al vervuld dan?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54163257
quote:
Je betaald WW-premie...als je een baan hebt tenminste.
Pas na 4 jaar werken heb je voldoende recht opgebouwd.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:36:16 #19
50490 wjschreuder
-------------------
pi_54163263
quote:

[..]

Omdat je best even rond kan komen totdat je een baantje hebt. Je bent net klaar, je kan van allerlei baantjes accepteren. Of doe een simpel baantje waar je net van rond komt, en ga intussen door met solliciteren.

Oh, en je betaald géén belasting om een uitkering te krijgen
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:37:06 #20
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_54163279
Je hebt recht op bijstand. Als je net bent afgestudeerd bent je toch meestal wel een maandje bezig met zoeken, solliciteren, tests e.d. tot je daadwerkelijk kan beginnen. Dan is er niks mis met bijstand, wel als je te lui bent om te werken of kunstgeschiedenis (ik noem maar wat ) hebt gestudeerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door vbmot op 25-10-2007 17:55:02 ]
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:40:38 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54163352
Wat vbot zegt, bijstand heb je wel recht op.

Geen vetpot maar er zijn zelfs mensen die er gemakkelijk van rond kunnen komen en dus niet willen werken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54163438
Gast, ga effe pakjes rijden voor DHL ofzo.
Leer je de wereld misschien ook een beetje kennen en dan bedoel ik niet alleen topografisch.
Ik zou zo'n uitkering niet eens willen hebben.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:45:30 #23
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_54163459
gezien sommige reacties lijtk het erop dat bepaalde lieden hier helemaal geen opleiding hebben genoten.
From feudal serf to spender.
pi_54163859
Een kennis van me werkt bij sozawe (de instantie die voor je poen moet gaan opdraaien in jouw geval) in een middelgrote stad en daar gaan ze je het alvast ernstig moeilijk maken. Ze gaan je helemaal binnenstebuiten keren, financieel, mentaal en fysiek. Als ze ook maar dát vinden wat niet in orde is korten ze je of staken ze de behandeling van je aanvraag. Dat kan zomaar drie maanden duren. Om gasten zoals jij te weren hebben ze een andere beveiliging ingebouwd; het duurt zeker twee maanden en in het snelste geval 1.5 maand voordat je je geld ziet.

Mijn kennis zegt het volgende: Als je in staat bent om normaal belastende arbeid te verrichten ben je beter af bij een uitzendbureau dan bij sozawe. Je hebt sneller je geld. En daar was het allemaal om te doen hé?

Het is (gelukkig) niet meer zoals vroeger.

De harde realiteit breekt aan: werken. Succes ermee.
pi_54163872
Zet je CV op werk.nl
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')