quote:
Op dinsdag 16 april 2002 14:39 schreef Mr.Zop het volgende:
Voorbeeld; waarom geesten niet bestaan.
Alles is biologisch/natuurkundig te verklaren.
Een mens die te overlijden komt is dood, net zoals een mier die doodgaat alleen is een mens wat groter.
Als jullie echt denken dat een mens een geest achterlaat ofzoiets, waarom zien sommige mensen dan alleen menselijke geesten, WAAROM ZIEN ZE NOOIT EEN CAVIA-GEEST?Het heelal en de wereld is ontstaan door gaswolken,
de aarde is puur natuur met bijvoegsels van de mens wat allemaal te herleiden is op de natuur. Waarom en HOE wil je ooit een andere dimensie uberhaupt crëeren?
Als er nu eens iemand met bewijzen kwam die geloofwaardig waren... Maar niemand komt ermee, discovery channel ook niet;
een paar docu's die paranormale verhaaltjes nabootsen of navertellen. HALLO, wakkerworden! Waar zijn de feiten?
okay jij wilt weten waarom je nooit een cavia-geest zie? misschien omdat mensen een ziel hebben een cavia's niet?
ik vind at het allemaal nog al dm klinkt wat je zegt !
jij zegt gewoon dood is dood er is niks hier na ! waarom leefd een mens hier op aarde ? k ben beniewd hoe jij hier over denkt![]()
[..]
Opvallend hoeveel van dit soort ervaringen plaatsvinden als men slaapt. Juist op het moment dat men vaak aan het dromen (= halucineren) is.
It's all in your head!
[/quot]
I beg to differ!!!
dromen zijn absoluut geen halucinaties. Je hersenen verwerken je ervaringen en gedachtes tijdens je slaap. meestal komen er de meest rare dingen uit. Maar als je terug kijkt op je leven of vooruit dan zie je dat het allemaal te maken heeft met wat je doet wie je bent etc.
In de slaap sta je open voor allerlei dingen.
Nu gaan jullie allemaal denken van: Die gast spoort niet. (doe ik ook niet.) mar boeit me niet:
Als je slaapt staat je geest of ziel open. Mensen die overleden zijn en die dus in Sheol (ook wel hel genoemd) of overleden mensen die nergens heen gaan, Deze willen niet beseffen dat ze dood zijn en willen dus weer leven.
In je slaap staat dus zoals ik al zei je ziel/ geest open. En dit is een goed moment voor een geest om je over te nemen. Gevolg "possessed". Dit is vaak zo kort van tijdsduur omdat je toch weer wakker wordt en dan wordt die geest er weer uitgekicked, om het simpel te stellen.
Geesten bestaan, zoals ik al heb verteld. Ik denk alleen niet dat het ALLEEN mensen zijn die overleden zijn. Het kan vanalles zijn. Van energie tot inderdaad een hersenspinsel van jezelf.
En voor dit soort dingen geldt zeker:
Je moet er voor open staan. ikzelf sta er wel voor open, maar het is niet zo dat ik overal en in alles wat zie. Er zijn gewoon af en toe dingen en dan vraag ik me af wat dat zou kunnen zijn.
quote:Met hetzelfde type bewijzen kan ik omschrijven dat het gewoon allemaal in je hoofd zit. Niemand benut de volle capaciteit van z'n hersenen, wie weet laat een bepaald deel van je hersenen je gewoon het een en ander geloven. Jij kan hiertegen geen enkel bewijs inbrengen. Je ervaringen kunnen net zo goed 'echt' zijn als uit je hersenen komen.
Op dinsdag 16 april 2002 14:42 schreef MAY-be het volgende:[..]
Ik heb zat bewijzen, ze zullen echter niet wetenschappelijk geaccepteerd worden.
Overigens, ik zeg niet dat jouw verhaal waar is, ik zeg niet dat dat van mij waar is.. maar zolang er meerdere opties mogelijk zijn, die je niet onderling kan uitsluiten, waarom zou dan het ene wel waar zijn en het andere niet? Ik weet het iig nie
quote:Beetje laat gereageerd maar dit wat jij nu zegt is complete BULL (afgezien van de duizenden spelfouten). Het zit allemaal in je hersens, en zover ik weet heeft een cavia ook nog steeds hersens.
Op woensdag 17 april 2002 21:49 schreef jasmina het volgende:okay jij wilt weten waarom je nooit een cavia-geest zie? misschien omdat mensen een ziel hebben een cavia's niet?
ik vind at het allemaal nog al dm klinkt wat je zegt !
jij zegt gewoon dood is dood er is niks hier na ! waarom leefd een mens hier op aarde ? k ben beniewd hoe jij hier over denkt
Nikste ziel, nikste geest, nikste leven na de dood. Dat is je geloof, en een geloof is er nog altijd om mensen houvast te geven int leven zodat ze ergens op terug kunnen vallen.
Mensen zonder geloof (zoals ik) hoeven nergens op terug te vallen omdat ze ook zonder geloof makkelijk kunnen leven. Anderen hebben daar behoefte aan, ok. Maar begin dan niet te zeiken dat dat geloof realistisch is en alles eromheen want dat is het gewoon niet.
quote:maar om jouw ff tevreden te stellen : het heeft geen ene f*ck met de ziel of geest of wat dan ook te maken
Op maandag 22 april 2002 14:12 schreef Mr.Zop het volgende:[..]
Beetje laat gereageerd maar dit wat jij nu zegt is complete BULL (afgezien van de duizenden spelfouten). Het zit allemaal in je hersens, en zover ik weet heeft een cavia ook nog steeds hersens.
Hetgeen dat er een lichaam en een ziel is, is puur christelijk, en ook islamitisch denk ik, aan je naam te zien en je er, klaarblijkelijk, ook nog eens in gelooft.
Een mens is van vlees en bloed, een cavia en elk ander beest ook, een beest kan toch ook denken nadat die een man ofzo heeft ontmoet die hem te eten geeft dat die man niks doet. Zo'n gevoel kan dat beest ook hebben bij iemand die hem natgooit ofzo; "daar moet ik niet wezen, die kerel is gevaarlijk". Dat slaat dat beest op in zijn HERSENS net zoals WIJ dat doen, wij slaan het ook op in onze HERSENS.Nikste ziel, nikste geest, nikste leven na de dood. Dat is je geloof, en een geloof is er nog altijd om mensen houvast te geven int leven zodat ze ergens op terug kunnen vallen.
Mensen zonder geloof (zoals ik) hoeven nergens op terug te vallen omdat ze ook zonder geloof makkelijk kunnen leven. Anderen hebben daar behoefte aan, ok. Maar begin dan niet te zeiken dat dat geloof realistisch is en alles eromheen want dat is het gewoon niet.jij moet niet zo snel oordelen , dat alles compete bull is want , niemand weet hoe echt het precies zit,( naja sommige mensen denken natuurlijk van wel , jij waarschijnlijk ook ) en jij doet net alsof iedereen die gelovig is een enorme dombo is , en JIJ weet het allemaal precies hoe het zit ! misschien is het ook wel niet waar wat ik de vorige keer heb gezegd weet ik veel ik ben ook nog maar een klein meisje ....
hoe kom jij trouwens nou weer bij dat geloof iets is om op terug te vallen enzo.en wie zegt er trouwens dat je er houvast aan hebt ? ik wordt er juist heel onzeker van ! omdat er zoveel vragen zijn !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |