abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54139380
Lieve mensen: geven jullie af en toe dit topic een schop omhoog. Ik snap ook wel dat weinig mensen het onderwerp iets zullen zeggen na 23 jaar vermissing. .. Bij voorbaat dank!

Beste mensen: kijkt u allen aanstaande zondag aub naar de uitzending van Peter R. de Vries, misdaadverslaggever. Peter R. zal de gehele uitzending wijden aan de vermissing van de toen 19 jarige Germa van den Boom uit Nieuwendijk (Noord-Brabant). Na 23 jaar doet hij een ultieme poging om de zaak eindelijk op te lossen.

Dat kan uiteraard niet zonder de hulp van de kijkers.

Uitzending: Peter R. de Vries, misdaadverslaggever, a.s. zondag 28 oktober 21.30. SBS6.

Een opsomming van deze casus:
quote:
Woensdag 24 oktober 2007 - DEN BOSCH - Tienduizend huishoudens in Nieuwendijk, Werkendam en Sleeuwijk ontvangen zaterdag een flyer van Peter R. de Vries. De misdaadverslaggever besteedt zondag een uitzending aan de verdwijning van de Nieuwendijkse Germa van den Boom in 1984. In de flyer roept hij mensen op om te kijken.

Germa van den Boom vlak voor haar verdwijning in 1984.

De Vries noemt de uitzending 'een ultieme poging om Germa thuis te brengen'. "We willen niet zozeer de moordenaar opsporen. Doel is om Germa te vinden, zodat de ouders eindelijk afscheid kunnen nemen."
De misdaadverslaggever begon met zijn team 3,5 jaar geleden aan de zaak. De uitzending zondag duurt ruim een uur. "Het is de meest complete reconstructie geworden die ooit van de verdwijning van Germa gemaakt is. We belichten de laatste 24 uur dat zij in leven gezien is."
Met het rechercheteam dat aan de verdwijning werkte nam De Vries het complete dossier door. "Daarbij zijn nieuwe zaken aan het licht gekomen die we laten zien. We schetsen een aantal scenario's van wat er gebeurd kan zijn." De Vries wil nog niet zeggen wat de nieuwigheden zijn. "Mensen moeten kijken, dan krijgen wij hopelijk zoveel tips dat we met de zaak verder kunnen."
Volgens De Vries moet de dader absoluut in de omgeving van Nieuwendijk gezocht worden. "Hiervoor is niemand uit Groningen gekomen. Daarom is het van groot belang dat iedereen in de regio kijkt. Er is in die omgeving iemand die al 23 jaar zwijgt. Het wordt tijd dat te doorbreken."
De kans daarop acht De Vries aanwezig. "In mijn ogen moet deze zaak opgelost kunnen worden. Als niemand aan de boom schudt, gebeurt er zeker niets."
Het maakt de misdaadverslaggever niets uit dat de zaak verjaard is. Dat een coldcaseteam van de politie een aantal jaar geleden al vergeefs 7.000 uur in het toen heropende onderzoek stak, zegt hem evenmin iets. "Deze zaak trekt mijn aandacht omdat het onmogelijk is dat iemand uit zo'n dorpje verdwijnt zonder dat daar duidelijkheid over komt. We kunnen dat niet zomaar wegleggen. Als wij Germa vinden, moet justitie vervolgens maar kijken of de moordenaar alsnog berecht kan worden."
quote:
De zaak Germa van den Boom
Germa van den Boom verdwijnt in de nacht van zaterdag 28 op zondag 29 juli 1984, de avond waarop de Olympische Spelen in Los Angeles worden geopend. De Nieuwendijkse is negentien jaar oud.
Ze is uit geweest in Gorinchem. Haar buurjongen, die in de Arkelstad in een bistro werkt, neemt haar in zijn auto mee naar huis en zetGerma voor de deur van haar huis af. Het is rond twee uur ’s nachts.

De Nieuwendijkse is die nacht voor het eerst alleen thuis. Haar ouders zijn op vakantie in Overijssel. Zij bellen zondagochtend naar huis, maar het telefoontje blijft onbeantwoord. Ze veronderstellen dat Germa naar Zeeland is naar haar vriend die daar op een camping werkt. ’s Avonds bellen ze opnieuw, maar weer krijgen ze geen gehoor.

Maandagochtend vroeg pakken ze opnieuw de telefoon. Wanneer Germa weer niet opneemt, slaat de onrust toe. De Nieuwendijkse zou die ochtend namelijk als vakantiehulp beginnen in het bejaardentehuis. Daar is ze evenmin. De politie wordt gewaarschuwd.

Op de keukenvloer van de woning aan de Dwarssteeg treft de politie krassen aan en vage bloedsporen. Het bloed blijkt van Germa te zijn. De keukentafel staat niet op zijn plaats.

Uit de kledingkast van Germa blijken enkele kledingstukken verdwenen, waardoor de gedachte zich opdringt dat de Nieuwendijkse van huis zou zijn weggelopen. Een veronderstelling die toch weer van tafel verdwijnt: zeker omdat Germa net tante is geworden. Haar oudere zus is bevallen. Dat verhaal vertelt ze nota bene aan haar buurjongen op de weg naar huis.

Hij wordt een van de hoofdverdachten in het onderzoek, maar wordt uiteindelijk vrijgepleit. Er gaan stemmen op dat de politie in het begin de zaak niet goed heeft opgepakt, een verwijt dat Justitie later nadrukkelijk van de hand wijst.

Twee jaar na haar verdwijning verspreiden de ouders van Germa tweeduizend posters met daarop de afbeelding van hun dochter. Ze hopen met de actie die zich richt op het Land van Heusden en Altena informatie los te weken. Het blijft echter stil.

De jaren verstrijken, de posters worden ververst. Maar het blijft stil. De beloning à 10.000 gulden die Justititie al in 1984 uitlooft, blijft staan.

Op zondag 24 juni 1990 doet voorganger W. Hordijk van de Gereformeerde kerk vanaf de kansel een oproep om geheime informatie over Germa vooral toch door te spelen. Dat gebeurt in zowel de gereformeerde als in de hervormde kerk. Die emotionele oproep leidt tot zeventig reacties, waarvan de politie er tien tot vijftien natrekt. Maar opnieuw leidt het niet op de oplossing.

In 2001 buigt een cold-case team zich over de zaak. Nieuwe onderzoekstechnieken en de naderde verjaringstermijn liggen ten grondslag aan het onderzoek. Het levert onvoldoende op. Zelfs een foto van een onbekende man dieopdook in de spullen van Germa levert geen enkele reactie op.

Tros Vermist hoopt in 2003 schot in de zaak te brengen. Het televisieprogramma zet voor de gouden tip 10.000 euro klaar. Het claimt dat er sporenmateriaal verloren zou zijn gegaan. Opnieuw leidt het programma echter tot niets.

Peter R. de Vries pakt in de loop van 2006 de zaak op

http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article1766254.ece
Ik hoop dat er ook hier mensen zijn die iets weten. Hoe klein het ook maar is, elk draadje kan genoeg zijn om de zaak op te lossen zodat de ouders en verder familie van Germa na 23 jaar uit een tergende onzekerheid kan worden verlost.

Heb u tips, meldt het dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Camphusius op 25-10-2007 17:26:47 ]
pi_54144418
Ach een schopje kan vast geen kwaad.
pi_54156718
Gratis schop. Ik ga niet kijken want ik heb geen TV maar ik vind het wel een lovenswaardig initiatief.
pi_54158567
Triest. Ik hoop dat haar verdwijning nog opgelost zal worden.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:47:57 #5
3542 Gia
User under construction
pi_54162302
Wat namen hierbij zou ook wel handig zijn.

Hoe heette die buurjongen? Hoe heette het vriendje dat op die camping werkte?
Kan best zijn dat één van deze personen nu bekend zijn als agressief en geweldadig, terwijl dat toen nog niet bekend was. Er is tenslotte 23 jaar overheen gegaan.

Maar goed, ook hierbij een gratis schop en ik neem het op.
  Admin donderdag 25 oktober 2007 @ 16:49:23 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54162336
tvp
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 25 oktober 2007 @ 16:51:10 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54162369
Met een schopje naar GC
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_54162955
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:47 schreef Gia het volgende:
Wat namen hierbij zou ook wel handig zijn.

Hoe heette die buurjongen? Hoe heette het vriendje dat op die camping werkte?
Kan best zijn dat één van deze personen nu bekend zijn als agressief en geweldadig, terwijl dat toen nog niet bekend was. Er is tenslotte 23 jaar overheen gegaan.

Maar goed, ook hierbij een gratis schop en ik neem het op.
Ik weet niet hoe die buurjongen heette en wie het vriendje was die op de camping werkte. Ik neem aan dat Peter R. ons dit gaat vertellen.

De buurjongen is door Peter geïnterviewd bij hem thuis. Dus ik ben ook erg benieuwd.

Hij schijnt met nieuwe feiten te komen....
pi_54163060
belangrijke informatie :

Programma blijkt op 21.30 te beginnen ipv de eerder vermelde 20.30

http://www.peterrdevries.nl/

OP is aangepast met de nieuwe tijd.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 18:10:44 #10
3542 Gia
User under construction
pi_54164019
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:21 schreef Camphusius het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die buurjongen heette en wie het vriendje was die op de camping werkte.
Ik las op de site van Peter R. dat de vriend, ene Marco was, die op een camping bij Burgh-Haamstede werkte.
Ik heb 2 jaar later, in 86 dus, verkering gekregen en een jaar samengewoond met iemand die ook in die tijd op een camping bij Burgh-Haamstede werkte en daar ook woonde. Dit was een ziekelijk jaloerse en geweldadige man die weleens gezegd heeft dat hij een groot geheim heeft. Brrr stel dat. Hij heette alleen geen Marco.
Maar vandaar mijn vraag naar namen.

Ben dus erg benieuwd naar die uitzending.
pi_54166134
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik las op de site van Peter R. dat de vriend, ene Marco was, die op een camping bij Burgh-Haamstede werkte.
Ik heb 2 jaar later, in 86 dus, verkering gekregen en een jaar samengewoond met iemand die ook in die tijd op een camping bij Burgh-Haamstede werkte en daar ook woonde. Dit was een ziekelijk jaloerse en geweldadige man die weleens gezegd heeft dat hij een groot geheim heeft. Brrr stel dat. Hij heette alleen geen Marco.
Maar vandaar mijn vraag naar namen.
Wel toevallig. Tja, ik neem aan dat je zeker weet dat hij geen Marco heette. Niettemin wordt je wel erg nieuwsgierig . Zeker als hij meent een groot geheim bij zich mee te dragen.

Heeft hij niet aan jouw misschien om die reden met een andere naam aan je voorgesteld ?
quote:
Ben dus erg benieuwd naar die uitzending.
En anders ik wel.

Ik ben benieuwd of Peter, die toch bekend staat als een enorme doorzetter de zaak weer kan vlottrekken.
pi_54168999
Vreselijk als iemand 23 jaar (!) vermist is. Je zou maar eens de ouders zijn. Ik hoop echt dat Peter R. de Vries deze zaak gaat oplossen.

Mijn complimenten aan TS om die topic te openen. Ik hoop dat meerder mensen gaan posten om de aak warm te houden. Hoe meer mensen dit weten des te meer mensen misschien naar de uitzending gaan kijken.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:41:42 #13
3542 Gia
User under construction
pi_54180118
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:39 schreef Camphusius het volgende:

[..]

Wel toevallig. Tja, ik neem aan dat je zeker weet dat hij geen Marco heette. Niettemin wordt je wel erg nieuwsgierig . Zeker als hij meent een groot geheim bij zich mee te dragen.

Heeft hij niet aan jouw misschien om die reden met een andere naam aan je voorgesteld ?
Nee, hij heet zeker geen Marco, ben eens mee naar zijn moeder geweest. En geloof niet dat die in 'het complot' zou zitten.
Ben wel een keer of 5 in elkaar geslagen door deze 'mijnheer' en ook een keer bedreigd met een mes. Ben met veel moeite van hem afgekomen. Zelfs een keer aangifte proberen te doen, zonder succes. Luie agent had geen zin in schrijfwerk en wimpelde het af met: "Ach dat gooien ze op een blackout en dan kunnen we al niks meer."

Hij heeft ooit eens het verhaal verteld dat hij 2 jaar voor mij een vriendin had, die zomaar ineens verdwenen was. Alleen heette die weer geen Germa. Daarbij kwam haar familie uit Rotterdam.
Gezien zijn geweldadige aard heb ik niet zo'n vertrouwen in dat verhaaltje. Ik hoorde daar in dat dorp ook rondvertellen dat hij haar zo hard geslagen had, dat ze haar kaak gebroken had. Allemaal enge verhalen.

Het engste vind ik dat het in dezelfde tijd afspeelde. Misschien waren het wel vrienden en hebben ze elkaars vriendin opgeruimd? Brrrrr.
quote:
En anders ik wel.

Ik ben benieuwd of Peter, die toch bekend staat als een enorme doorzetter de zaak weer kan vlottrekken.
Ja ik ook.

Mocht mijn ex hier iets mee te maken hebben, dan hang ik em er wel aan, dat wel.
pi_54188239
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, hij heet zeker geen Marco, ben eens mee naar zijn moeder geweest. En geloof niet dat die in 'het complot' zou zitten.
Ben wel een keer of 5 in elkaar geslagen door deze 'mijnheer' en ook een keer bedreigd met een mes. Ben met veel moeite van hem afgekomen. Zelfs een keer aangifte proberen te doen, zonder succes. Luie agent had geen zin in schrijfwerk en wimpelde het af met: "Ach dat gooien ze op een blackout en dan kunnen we al niks meer."
Goh, heftig. Goed dat je van die griezel uiteindelijk bent afgekomen. En politie loopt vaak niet echt hard nee.
quote:
Hij heeft ooit eens het verhaal verteld dat hij 2 jaar voor mij een vriendin had, die zomaar ineens verdwenen was. Alleen heette die weer geen Germa. Daarbij kwam haar familie uit Rotterdam.
Gezien zijn geweldadige aard heb ik niet zo'n vertrouwen in dat verhaaltje. Ik hoorde daar in dat dorp ook rondvertellen dat hij haar zo hard geslagen had, dat ze haar kaak gebroken had. Allemaal enge verhalen.
Ja, en als dat twee jaar eerder was, dan kom je inderdaad uit in 1984 Mocht hij een psychopaat zijn, dan moet je bepaald niet raar van opkijken dat hij inderdaad in staat is om feitelijkheden te verdraaien om een dwaalspoor te maken.....Hij zou de eerste niet zijn. Maar goed ik ken hem niet dus kan daar niet over oordelen. Kennelijk heeft hij wel een probleem met zijn geweten als hij jou en andere zo heeft bedreigt en mishandelt. Tja, dan is zo iemand wellicht tot meer in staat.
quote:
Het engste vind ik dat het in dezelfde tijd afspeelde. Misschien waren het wel vrienden en hebben ze elkaars vriendin opgeruimd? Brrrrr.
Wie zou het zeggen:{
quote:
Ja ik ook.

Mocht mijn ex hier iets mee te maken hebben, dan hang ik em er wel aan, dat wel.
Ik geloof zeker dat je wel erg benieuwd wordt. Peter R. zal hem vast hebben opgezocht. Mocht hij het onverhoopt toch zijn, dan zul je hem vast nog wel herkennen.
pi_54189411
@ Gia: je weet inderdaad niet wat voor wazige zielen er rondlopen. Ik begrijp - hoewel er toch verschillen zijn- je toch erg benieuwd bent naar de uitzending.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:38:46 #16
3767 Herald
Come get some
pi_54191605
ook een schop van mij, de kans dat de dader na 23jaar eindelijk zijn daad opbiecht op FOK! is natuurlijk ontzettend groot
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_54199518
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:38 schreef Herald het volgende:
ook een schop van mij, de kans dat de dader na 23jaar eindelijk zijn daad opbiecht op FOK! is natuurlijk ontzettend groot
Dank u zeer.

Het is niet dat ik zo naïef ben om te verwachten dat een Fokker! deze daad gaat opbiechten. Het is mij om te doen dat zoveel mogelijk mensen de uitzending gaan bekijken. In de hoop dat het mysterie eindelijk na 23 jaar wordt opgelost. En de ouders zekerheid krijgen over hun dochter.
pi_54225426
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:38 schreef Herald het volgende:
Dan schop ik ook maar nog een keer. Vanavond is de uitzending.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')