Maar dan zou je als bedrijf zijnde helemaal van je personeelsleden moeten eisen at zij en hun kinderen niets aan Sinterklaas zouden doen. Geen cadeau'tjes, niet naar de intocht gaan enz.quote:
Volgens mij is slavernij alweer een tijdje afgeschaft en daarnaast was slavernij de gewoonste zaak van de wereld en heeft de hele wereld zich daar "schuldig" aan gemaakt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Waarom, het zijn toch beide vrij recente periodes van onderdrukking?
Ehhhh ik denk wel dat je doorhebt dat een piñata in de VS iets minder gevoelig ligt dan witte mensjes die zwart worden geschminkt en (afhankelijk van de witte persoon die eronder zit) ook nog bepaalde gedragingen vertoont die je als kinderlijk kunt bestempelen....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:59 schreef milagro het volgende:
ja en Amerikaanse kinderen leren dat ezeltjes ophangen aan een boomtak en dan slaan met een stok iets feestelijks is, door dat uit Mexico overgewaaide piñata gebruik![]()
Dat gebrek aan cultuurrelativisme gaat uiteraard twee kanten op.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:14 schreef Pulu het volgende:
de meeste fokkers hebben geen weet van de sociale omstandigheden en de historie van de VS, omdat ze zich daar nooit in verdiept hebben maar wel al te graag hun mening erover geven...
Vrouwenonderdrukking was vroeger ook normaalquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is slavernij alweer een tijdje afgeschaft en daarnaast was slavernij de gewoonste zaak van de wereld en heeft de hele wereld zich daar "schuldig" aan gemaakt.
Of moet de gehele wereld nu diep door de knieën om elkaar schuld te betuigen over zaken die vroeger gewoon normaal waren.
Ja, maar het Sinterklaasfeest is niet discriminerend.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Vrouwenonderdrukking was vroeger ook normaal.
Bovendien is het niet zo lang geleden dat zwarten nog gewoon openlijk (zelfs volgens de wet) gediscrimineerd werden. Het is niet iets van 'honderden jaren geleden' .
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:43 schreef Dodecahedron het volgende:
Heb jij ooit een neger met een pofbroek gezien? Ik niet. "Pieten" zijn net zoiets als de elfjes van de kerstman, ze zijn een apart volk. Die negers in die minstrel shows symboliseerden echter de neger op de hoek.
Nee, het is een gevolg van die "sue-happy" samenleving van ze. Ze moeten zich echt overal tegen indekken.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:16 schreef Dodecahedron het volgende:
Tekenend voor de onwetendheid en de arrogantie van Amerikanen dit.
ja blabla , we hebben geen zak te maken hier met wat men dáár van Sinterklaas vindt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:14 schreef Pulu het volgende:
[..]
Ehhhh ik denk wel dat je doorhebt dat een piñata in de VS iets minder gevoelig ligt dan witte mensjes die zwart worden geschminkt en (afhankelijk van de witte persoon die eronder zit) ook nog bepaalde gedragingen vertoont die je als kinderlijk kunt bestempelen....
Los van jouw reactie lijkt de standaardreactie op fok alles t.a.v. zwarte mensen hier of in de VS door een groot deel van de posters gebagatalliseerd te worden....."de slavernij is al anderhalve eeuw afgeschaft" "ze moeten niet zo zeuren" en nog meer van dit soort geblah blah....de meeste fokkers hebben geen weet van de sociale omstandigheden en de historie van de VS, omdat ze zich daar nooit in verdiept hebben maar wel al te graag hun mening erover geven...
Verbied dan als bedrijf zijnde ook dat je medewerkers zich met Christelijke activiteiten bezighouden, aangezien de Bijbel zo ongeveer de hoofdoorzaak is geweest van de vrouwenonderdrukking.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
dat zijn wel hele oude surinamers dan want de slavernij is al weer bijna 150 jaar afgeschaftquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:19 schreef ToT het volgende:
Nou, veel Surinamers schijnen het Nederland nog flink kwalijk te nemen dat we dat gedaan hebben, omdat sommige oude mensen nog een oma hadden die daar onder te lijden heeft gehad enz.
Daarom heb je tegenwoordig geloof ik die "Boeien los"-dag of hoe het ook mag heten, en dat monument voor de toenmalige slaven.
Voor het gemak wordt dus ook maar de gehele Nederlandsche onderdrukking t/m 1975 meegerekend.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat zijn wel hele oude surinamers dan want de slavernij is al weer bijna 150 jaar afgeschaft
1 juli 1863
dat is geen slavernij, waarbij men echter de vraag kan stellen of suriname er wel goed aangedaan heeft het Koninkrijk te verlaten.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor het gemak wordt dus ook maar de gehele Nederlandsche onderdrukking t/m 1975 meegerekend.
Met andere woorden: het is onzin.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Verbied dan als bedrijf zijnde ook dat je medewerkers zich met Christelijke activiteiten bezighouden, aangezien de Bijbel zo ongeveer de hoofdoorzaak is geweest van de vrouwenonderdrukking.
Op de eerste plaats moet ik iets corrigeren....ik heb de openingstopic te snel gelezen en realiseer me nu pas dat het een amerikaanse afdeling in Nederland is en niet een nederlandse afdeling in de VS...so in a way I stand correctedquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:22 schreef milagro het volgende:
[..]
ja blabla , we hebben geen zak te maken hier met wat men dáár van Sinterklaas vindt.
de enkele negert hier die erover zeurt, heeft gewoon teveel vrije tijd en te weinig dingen om al die vrije tijd mee te vullen (volgens mijn ex, tevens negert) , en (mijn eigen aanvulling) gaat om uit die dreariness van zijn bestaan te ontsnappen, issues verzinnen om "voor te vechten" , zoals daar zijn de issues "negerzoen" "het woord neger" "zwarte piet" "zwarte bladzijde" "zwartrijden" "zwart geld" "zwarte periode" "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"... zo word je zomaar ineens een Malcolm X en heeft je leven toch nog zin!
Het ging hier toch over slavernij of wordt er nu van alles bijgehaald?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bovendien is het niet zo lang geleden dat zwarten nog gewoon openlijk (zelfs volgens de wet) gediscrimineerd werden. Het is niet iets van 'honderden jaren geleden' .
Als het managemnt had gebprobeerd het uit te leggen en dat de kerstman er van afstamt was het allemaal wel goed gekomenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, ik zou ook mijn twijfels hebben bij de blanke oude vent en zijn zwarte zwakzinnige hulpjes als ik er niet mee was opgegroeid.
nee, maar in de middeleeuwen was dit geen ongebruikelijke kledij voor slaven ( van rijke mensen)quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:43 schreef Dodecahedron het volgende:
Heb jij ooit een neger met een pofbroek gezien? Ik niet. "Pieten" zijn net zoiets als de elfjes van de kerstman, ze zijn een apart volk. Die negers in die minstrel shows symboliseerden echter de neger op de hoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |