abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54131802
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:04 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Exact.
Maar dan zou je als bedrijf zijnde helemaal van je personeelsleden moeten eisen at zij en hun kinderen niets aan Sinterklaas zouden doen. Geen cadeau'tjes, niet naar de intocht gaan enz.
Wil je dan HELEMAAL principieel zijn, dan moet je ook niks aan Kerst doen qua cadeau'tjes, omdat de kerstman weer van Sinterklaas is afgeleid.
pi_54131831
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Waarom, het zijn toch beide vrij recente periodes van onderdrukking?
Volgens mij is slavernij alweer een tijdje afgeschaft en daarnaast was slavernij de gewoonste zaak van de wereld en heeft de hele wereld zich daar "schuldig" aan gemaakt.

Of moet de gehele wereld nu diep door de knieën om elkaar schuld te betuigen over zaken die vroeger gewoon normaal waren.
pi_54131853
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:59 schreef milagro het volgende:
ja en Amerikaanse kinderen leren dat ezeltjes ophangen aan een boomtak en dan slaan met een stok iets feestelijks is, door dat uit Mexico overgewaaide piñata gebruik
Ehhhh ik denk wel dat je doorhebt dat een piñata in de VS iets minder gevoelig ligt dan witte mensjes die zwart worden geschminkt en (afhankelijk van de witte persoon die eronder zit) ook nog bepaalde gedragingen vertoont die je als kinderlijk kunt bestempelen....

Los van jouw reactie lijkt de standaardreactie op fok alles t.a.v. zwarte mensen hier of in de VS door een groot deel van de posters gebagatalliseerd te worden....."de slavernij is al anderhalve eeuw afgeschaft" "ze moeten niet zo zeuren" en nog meer van dit soort geblah blah....de meeste fokkers hebben geen weet van de sociale omstandigheden en de historie van de VS, omdat ze zich daar nooit in verdiept hebben maar wel al te graag hun mening erover geven...
pi_54131895
Tekenend voor de onwetendheid en de arrogantie van Amerikanen dit.
pi_54131906
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:14 schreef Pulu het volgende:
de meeste fokkers hebben geen weet van de sociale omstandigheden en de historie van de VS, omdat ze zich daar nooit in verdiept hebben maar wel al te graag hun mening erover geven...
Dat gebrek aan cultuurrelativisme gaat uiteraard twee kanten op.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_54131932
Amerika. Dat is toch dat land waar ze een heel volk uitgemoord hebben, om er vervolgens plastic speelgoed poppetjes van te maken? Hebben ze in Duitsland toch nog nooit echt aangedurfd

(Vrij naar Theo Maassen)
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54131948
Nou, veel Surinamers schijnen het Nederland nog flink kwalijk te nemen dat we dat gedaan hebben, omdat sommige oude mensen nog een oma hadden die daar onder te lijden heeft gehad enz.
Daarom heb je tegenwoordig geloof ik die "Boeien los"-dag of hoe het ook mag heten, en dat monument voor de toenmalige slaven.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:19:27 #58
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_54131962
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Volgens mij is slavernij alweer een tijdje afgeschaft en daarnaast was slavernij de gewoonste zaak van de wereld en heeft de hele wereld zich daar "schuldig" aan gemaakt.

Of moet de gehele wereld nu diep door de knieën om elkaar schuld te betuigen over zaken die vroeger gewoon normaal waren.
Vrouwenonderdrukking was vroeger ook normaal .

Bovendien is het niet zo lang geleden dat zwarten nog gewoon openlijk (zelfs volgens de wet) gediscrimineerd werden. Het is niet iets van 'honderden jaren geleden' .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_54131996
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bovendien is het niet zo lang geleden dat zwarten nog gewoon openlijk (zelfs volgens de wet) gediscrimineerd werden. Het is niet iets van 'honderden jaren geleden' .
Ja, maar het Sinterklaasfeest is niet discriminerend.
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:43 schreef Dodecahedron het volgende:
Heb jij ooit een neger met een pofbroek gezien? Ik niet. "Pieten" zijn net zoiets als de elfjes van de kerstman, ze zijn een apart volk. Die negers in die minstrel shows symboliseerden echter de neger op de hoek.
pi_54131999
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:16 schreef Dodecahedron het volgende:
Tekenend voor de onwetendheid en de arrogantie van Amerikanen dit.
Nee, het is een gevolg van die "sue-happy" samenleving van ze. Ze moeten zich echt overal tegen indekken.
Zo heb je op zakjes notenmix van een bepaalde luchtvaatrmaatschappij de waarschuwing: "Warning: contains nuts! " staan sinds iemand hen heeft aangeklaagd, omdat hij zich rot schrok toen hij een handje vol nootjes uit een zakje nam en in zijn mond stopte en ineens op iets hards beet: een NOOT!!!! In een NOTENMIX nog wel!!!!

(Tjezus, wat een zin! )
pi_54132019
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:14 schreef Pulu het volgende:

[..]

Ehhhh ik denk wel dat je doorhebt dat een piñata in de VS iets minder gevoelig ligt dan witte mensjes die zwart worden geschminkt en (afhankelijk van de witte persoon die eronder zit) ook nog bepaalde gedragingen vertoont die je als kinderlijk kunt bestempelen....

Los van jouw reactie lijkt de standaardreactie op fok alles t.a.v. zwarte mensen hier of in de VS door een groot deel van de posters gebagatalliseerd te worden....."de slavernij is al anderhalve eeuw afgeschaft" "ze moeten niet zo zeuren" en nog meer van dit soort geblah blah....de meeste fokkers hebben geen weet van de sociale omstandigheden en de historie van de VS, omdat ze zich daar nooit in verdiept hebben maar wel al te graag hun mening erover geven...
ja blabla , we hebben geen zak te maken hier met wat men dáár van Sinterklaas vindt.

de enkele negert hier die erover zeurt, heeft gewoon teveel vrije tijd en te weinig dingen om al die vrije tijd mee te vullen (volgens mijn ex, tevens negert) , en (mijn eigen aanvulling) gaat om uit die dreariness van zijn bestaan te ontsnappen, issues verzinnen om "voor te vechten" , zoals daar zijn de issues "negerzoen" "het woord neger" "zwarte piet" "zwarte bladzijde" "zwartrijden" "zwart geld" "zwarte periode" "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"... zo word je zomaar ineens een Malcolm X en heeft je leven toch nog zin!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54132027
quote:

[..]

Verbied dan als bedrijf zijnde ook dat je medewerkers zich met Christelijke activiteiten bezighouden, aangezien de Bijbel zo ongeveer de hoofdoorzaak is geweest van de vrouwenonderdrukking.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:28:10 #63
195406 VinnieVega
You\'re excited? Feel the
pi_54132174
uhm, ik denk dat de meeste mensen de bloederige geschiedenis van de vs wel kennen, is het meest bekend van allemaal. doet niet weg dat het niks met dit onderwerp te maken heeft, in ons eigen land is er ook veel commentaar de laatste jaren. vooral op de dubieuze achtergrond van de pieterbazen.
ik moet wel zeggen dat de vs alijd de neiging heeft om andere landen te veroordelen en bekritiseren zonder ooit zichzelf eens een keer een spiegel voor te houden.
you can kill a revolutionary, but you can't kill the revolution
pi_54132280
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:19 schreef ToT het volgende:
Nou, veel Surinamers schijnen het Nederland nog flink kwalijk te nemen dat we dat gedaan hebben, omdat sommige oude mensen nog een oma hadden die daar onder te lijden heeft gehad enz.
Daarom heb je tegenwoordig geloof ik die "Boeien los"-dag of hoe het ook mag heten, en dat monument voor de toenmalige slaven.
dat zijn wel hele oude surinamers dan want de slavernij is al weer bijna 150 jaar afgeschaft
1 juli 1863

En sindsdien zijn er miljarden naar suriname gegaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54132399
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat zijn wel hele oude surinamers dan want de slavernij is al weer bijna 150 jaar afgeschaft
1 juli 1863
Voor het gemak wordt dus ook maar de gehele Nederlandsche onderdrukking t/m 1975 meegerekend.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_54132481
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:38 schreef Litpho het volgende:

[..]

Voor het gemak wordt dus ook maar de gehele Nederlandsche onderdrukking t/m 1975 meegerekend.
dat is geen slavernij, waarbij men echter de vraag kan stellen of suriname er wel goed aangedaan heeft het Koninkrijk te verlaten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_54132490
Dubbel?
pi_54132501
*LOL* Okee, "Er onder te lijden hebben gehad" is een heel ruim begrip: iedereen heeft wel grootouders die zeggen: "Ik heb de oorlog nog meegemaakt! Je weet niet hoe goed jij het hebt! En maar klagen he! Eet je bord leeg! In de oorlog HADDEN we amper eten!"

Misschien dat die oma's van die oudere surinamers zelf weer grootouders hadden die de slavernij hadden meegemaakt?
pi_54132540
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Verbied dan als bedrijf zijnde ook dat je medewerkers zich met Christelijke activiteiten bezighouden, aangezien de Bijbel zo ongeveer de hoofdoorzaak is geweest van de vrouwenonderdrukking.
Met andere woorden: het is onzin.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_54132551
Tsja, ik zou ook mijn twijfels hebben bij de blanke oude vent en zijn zwarte zwakzinnige hulpjes als ik er niet mee was opgegroeid.
pi_54132571
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:22 schreef milagro het volgende:

[..]

ja blabla , we hebben geen zak te maken hier met wat men dáár van Sinterklaas vindt.

de enkele negert hier die erover zeurt, heeft gewoon teveel vrije tijd en te weinig dingen om al die vrije tijd mee te vullen (volgens mijn ex, tevens negert) , en (mijn eigen aanvulling) gaat om uit die dreariness van zijn bestaan te ontsnappen, issues verzinnen om "voor te vechten" , zoals daar zijn de issues "negerzoen" "het woord neger" "zwarte piet" "zwarte bladzijde" "zwartrijden" "zwart geld" "zwarte periode" "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"... zo word je zomaar ineens een Malcolm X en heeft je leven toch nog zin!
Op de eerste plaats moet ik iets corrigeren....ik heb de openingstopic te snel gelezen en realiseer me nu pas dat het een amerikaanse afdeling in Nederland is en niet een nederlandse afdeling in de VS...so in a way I stand corrected

En enigzins geef ik je wel gelijk...de historie van zwarte mensen in de VS en hier zijn totaal niet met elkaar te vergelijken, maar gezien de gevoeligheid van zwart-wit in de VS begrijp ik wel dat ze met hun achtergrond anders tegen Sinterklaas fenomeen aankijken dan wij. En het zogenaamde bestrijden van al die woorden is voornamelijk symboolpolitiek....persoonlijk zie ik liever dat er meer aandacht wordt gegeven aan scholing rondom dit onderwerp...

En ff terugkomen op je argumentatie ondanks dat je ex zwart is en hij een bepaalde mening is toegedaan, wil dat natuurlijk niet zeggen dat zijn mening voor de gehele bevolkingsgroep geldt en al helemaal niet zaligmakend is......ik denk niet dat je bedoeling was, maar ik zie deze argumentatietechniek vaker omdat iemand een vriend/vriendin/kennis/collega/familielid van een bepaalde afkomst heeft en hij/zij heeft een mening die betrekking heeft op diezelfde afkomst en als die dan ook aansluit op de mening van de witte persoon dan schijnt de argumentatie aan kracht te winnen........ff voor de idioten die niet kunnen lezen een voorbeeldje....Jantje zegt: "negers zijn blah blah blah" en Jantje heeft een vriend(in) die zwart is en die vindt ook dat negers blah blah blah zijn dan zijn er veel Jantjes die zeggen hij/zij vindt ook dat negers blah blah blah zijn en omdat hij/zij zelf zwart is, schijnt het voor Jantje een soort van waarheid te worden.................
pi_54132602
quote:

[..]

Het ging hier toch over slavernij of wordt er nu van alles bijgehaald?
pi_54132652
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, ik zou ook mijn twijfels hebben bij de blanke oude vent en zijn zwarte zwakzinnige hulpjes als ik er niet mee was opgegroeid.
Als het managemnt had gebprobeerd het uit te leggen en dat de kerstman er van afstamt was het allemaal wel goed gekomen
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:56:24 #74
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54132780
Wat een onzin

Iz koeltoer, omrotten amerikanen!
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54132804
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:43 schreef Dodecahedron het volgende:
Heb jij ooit een neger met een pofbroek gezien? Ik niet. "Pieten" zijn net zoiets als de elfjes van de kerstman, ze zijn een apart volk. Die negers in die minstrel shows symboliseerden echter de neger op de hoek.
nee, maar in de middeleeuwen was dit geen ongebruikelijke kledij voor slaven ( van rijke mensen)
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')