Nee, maar bij stierevechten wel. Of worden die ook op het bedrijfsterrein gehouden (DAN zou ik als bedrijf ook klagen, jaquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat klopt, het gaat hier echter niet zozeer om vrije tijdsbesteding.
In Spanje bij de Sint thuis zijn ze ook al zwart hoor. Voordat ze uberhaupt een schoorsteen in zijn geweest.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Volgens mij is piet nog altijd zwart door het roet van de schoorsteen.
Ik heb dus geen ideen waar ze het godsnaam over hebben.
waarom werkt mijn n nietquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:00 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jep en ik waardeer de inspanningen daarvoor maar ik zie het als om zeep helpen van een traditie.
Trouwens... Sinterklaas heeft een jurk aan, maakt dat hem een travestiet?![]()
Exact.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:03 schreef ToT het volgende:
Good point.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je als bedrijf zijnde niet met personeelsleden geassocieerd wil worden die in hun vrije tijd met racistische dingen bezig zijn.
Ook dat is zinloos.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]slavernij vergeleken met de holocaust bedoel je...
Waarom, het zijn toch beide vrij recente periodes van onderdrukking?quote:
Neen, het hele feest interesseert me geen hol.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:07 schreef Dodecahedron het volgende:
Wat vind jij zelf Posdnous? Vind jij Sinterklaas een racistisch feest? Moeten alle pieten blauw?
Maar dan zou je als bedrijf zijnde helemaal van je personeelsleden moeten eisen at zij en hun kinderen niets aan Sinterklaas zouden doen. Geen cadeau'tjes, niet naar de intocht gaan enz.quote:
Volgens mij is slavernij alweer een tijdje afgeschaft en daarnaast was slavernij de gewoonste zaak van de wereld en heeft de hele wereld zich daar "schuldig" aan gemaakt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Waarom, het zijn toch beide vrij recente periodes van onderdrukking?
Ehhhh ik denk wel dat je doorhebt dat een piņata in de VS iets minder gevoelig ligt dan witte mensjes die zwart worden geschminkt en (afhankelijk van de witte persoon die eronder zit) ook nog bepaalde gedragingen vertoont die je als kinderlijk kunt bestempelen....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:59 schreef milagro het volgende:
ja en Amerikaanse kinderen leren dat ezeltjes ophangen aan een boomtak en dan slaan met een stok iets feestelijks is, door dat uit Mexico overgewaaide piņata gebruik![]()
Dat gebrek aan cultuurrelativisme gaat uiteraard twee kanten op.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:14 schreef Pulu het volgende:
de meeste fokkers hebben geen weet van de sociale omstandigheden en de historie van de VS, omdat ze zich daar nooit in verdiept hebben maar wel al te graag hun mening erover geven...
Vrouwenonderdrukking was vroeger ook normaalquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is slavernij alweer een tijdje afgeschaft en daarnaast was slavernij de gewoonste zaak van de wereld en heeft de hele wereld zich daar "schuldig" aan gemaakt.
Of moet de gehele wereld nu diep door de knieën om elkaar schuld te betuigen over zaken die vroeger gewoon normaal waren.
Ja, maar het Sinterklaasfeest is niet discriminerend.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Vrouwenonderdrukking was vroeger ook normaal.
Bovendien is het niet zo lang geleden dat zwarten nog gewoon openlijk (zelfs volgens de wet) gediscrimineerd werden. Het is niet iets van 'honderden jaren geleden' .
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:43 schreef Dodecahedron het volgende:
Heb jij ooit een neger met een pofbroek gezien? Ik niet. "Pieten" zijn net zoiets als de elfjes van de kerstman, ze zijn een apart volk. Die negers in die minstrel shows symboliseerden echter de neger op de hoek.
Nee, het is een gevolg van die "sue-happy" samenleving van ze. Ze moeten zich echt overal tegen indekken.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:16 schreef Dodecahedron het volgende:
Tekenend voor de onwetendheid en de arrogantie van Amerikanen dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |