Sinds wanneer mag je als bedrijf geen dingen verbieden op je eigen bedrijventerrein? De achterliggende reden vind ik weliswaar kolder, maar ik zie niet helemaal in waarom je het bedrijf dit recht zou moeten ontzeggen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:53 schreef Gercos het volgende:
Maar om iets vanuit america hier in nederland te verbieden vind ik te ver gaan.
Zo vergezocht vind ik dat niet hoor.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:51 schreef ToT het volgende:
Da's net zoiets als dat Nederland een fabriek in Spanje zou openen en hun werkgevers zou verbieden naar stierengevechten te gaan uit angst om aangeklaagd te worden omdat ze dierenmishandeling steunen.
De groepering die denkt dat dat zoden aan de dijk zet, zet ik net zo makkelijk weg als wereldvreemde idealisten anders.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Ja dus? Dat vinden we zelf toch ook met de regenboogpieten etc?
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:46 schreef MrX1982 het volgende:
Sinterklaas vergelijken met de Holocaust.
Ik vind dat je het als werknemer best wel gek moet maken voordat het bedrijf überhaupt iets te zeggen heeft over je vrijetijdsbesteding.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zo vergezocht vind ik dat niet hoor.
En waar precies worden Zwarte Pieten behandeld als slaven? Of is elke zwarte werknemer onder een blanke baas automatisch een slaaf?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]slavernij vergeleken met de holocaust bedoel je...
Ze verbieden het toch ook niet. Als het personeel Sinterklaas wil vieren moeten ze dat vooral doen. Alleen niet in of via het bedrijf.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:51 schreef ToT het volgende:
En wat is er eigenlijk mis met een blanke die zich als indiaan verkleedt? Ik neem aan dat hij de dappere roodhuid nadeed. Dat is toch niet beledigend?
Verder vind ik het bullshit dat Amerikaanse bedrijven hier Nederlandse tradities gaan verbieden voor hun werkgevers. Da's net zoiets als dat Nederland een fabriek in Spanje zou openen en hun werkgevers zou verbieden naar stierengevechten te gaan uit angst om aangeklaagd te worden omdat ze dierenmishandeling steunen. (Goed, dat Sinterklaas-gedoe is wel in het bedrijf zelf verboden en men mag er uiteraard buiten het bedrijf om wel aan doen, maar ik kon ff geen betere vergelijking vinden.)
Jep en ik waardeer de inspanningen daarvoor maar ik zie het als om zeep helpen van een traditie.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ze hadden trouwens vorig jaar regeboog pieten om het multi culti te maken![]()
Dat klopt, het gaat hier echter niet zozeer om vrije tijdsbesteding.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vind dat je het als werknemer best wel gek moet maken voordat het bedrijf überhaupt iets te zeggen heeft over je vrijetijdsbesteding.
Nee, maar bij stierevechten wel. Of worden die ook op het bedrijfsterrein gehouden (DAN zou ik als bedrijf ook klagen, jaquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat klopt, het gaat hier echter niet zozeer om vrije tijdsbesteding.
In Spanje bij de Sint thuis zijn ze ook al zwart hoor. Voordat ze uberhaupt een schoorsteen in zijn geweest.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Volgens mij is piet nog altijd zwart door het roet van de schoorsteen.
Ik heb dus geen ideen waar ze het godsnaam over hebben.
waarom werkt mijn n nietquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:00 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jep en ik waardeer de inspanningen daarvoor maar ik zie het als om zeep helpen van een traditie.
Trouwens... Sinterklaas heeft een jurk aan, maakt dat hem een travestiet?![]()
Exact.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:03 schreef ToT het volgende:
Good point.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je als bedrijf zijnde niet met personeelsleden geassocieerd wil worden die in hun vrije tijd met racistische dingen bezig zijn.
Ook dat is zinloos.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]slavernij vergeleken met de holocaust bedoel je...
Waarom, het zijn toch beide vrij recente periodes van onderdrukking?quote:
Neen, het hele feest interesseert me geen hol.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:07 schreef Dodecahedron het volgende:
Wat vind jij zelf Posdnous? Vind jij Sinterklaas een racistisch feest? Moeten alle pieten blauw?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |