abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54241165
Hier koffie en kwark. Saai maar effectief.

DE, WB. Gister heb ik weer eens cosmo's gemaakt, best wel veel ( ) en in de glazen had ik een paar bevroren frambozen gedaan, dat zag er echt leuk uit. Ik giet ze namelijk altijd in van die kristallen martiniglazen.

Minilotje, geef 's een recept van de marinade?
pi_54241189
net een afbakminibroodje ham/kaas op en aanmaaklimo...

dat was 't wel weer voor dit lijnende krengetje moet echt minder (lekker) gaan koken
Ja doei.
pi_54241279
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:35 schreef Isegrim het volgende:
Zeg, mini, waar bestaat die Surinaamse marinade uit? Die kleur. Ik ben niet erg thuis in de Surinaamse keuken.
Ik ook niet, ik doe altijd maar wat. Die kekke kleur zit 'm vooral in *tromgeroffel* een paar druppels rode voedingsmiddelenkleurstof van de toko. Je kan zo'n marinade natuurlijk ook best zonder kleurstof maken, maar dan ziet je vlees er niet zo angstaanjagend vurig uit.
Verder bestaat de marinade uit gepureerde sjalotten, gepureerde knoflook, een gehakte rode peper, een scheut sherry, sojasaus, olie, tamelijk veel lichtbruine basterdsuiker, tomatenpuree, honing, vijfkruidenpoeder en twee verkruimelde bouillonblokjes. Héél erg lekker.
pi_54241326
Net pakje sultana koekjes op en een kiwi en stuk of 10 druiven
pi_54241349
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:44 schreef ColdFeet het volgende:

DE, WB. Gister heb ik weer eens cosmo's gemaakt, best wel veel ( ) en in de glazen had ik een paar bevroren frambozen gedaan, dat zag er echt leuk uit. Ik giet ze namelijk altijd in van die kristallen martiniglazen.
Mmm dat klinkt als een goed idee Heb al even geen cosmo's meer op, vind het meer rode wijn weer en zelfs die drink ik nauwelijks de laatste tijd...

Maar wel goed om te onthouden
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:53:14 #256
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_54241375
faja lobi heeft ook een huup huup, barbatruuk. Het is een pot met een zoetige, korrelige rode drab waarmee je goed vlees echt een magische kleur + smaak kan geven.
Zeker als je de drab nog een beetje tweaked met eigen kruiden en specerijen. Zoals die van Lot hierboven die natuurlijk fabulous zijn.

het heet: red roasted pork marinade; te koop in uw toko, onmisbaar in de koelkast.
pi_54241458
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:43 schreef SHE het volgende:
Ik voorzie dat deze generatie vrouwen in onze familie een heuze territoriumdrift ontwikkelen. Nog even en ik pis in mijn keuken, verdomme!!
Haha, jemig!
Mijn moeder kookt al dertig jaar slechts aardappelen, stukgekookte groenten en stukjes vlees, gebraden in een pakje Croma, en bij de moeder van mijn lief is het niet veel anders.
Ik hoef maar weinig kookkunsten te vertonen om mee-etende familie een jubeldansje te laten doen.

Dat toetje van je zus klinkt overigens als een variatie op de eenvoudige caramel pecan bar, een erg kleverig, maar erg lekker ding, waar genoeg recepten van online te vinden zijn.

quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:53 schreef SHE het volgende:
faja lobi heeft ook een huup huup, barbatruuk. Het is een pot met een zoetige, korrelige rode drab waarmee je goed vlees echt een magische kleur + smaak kan geven.
Zeker als je de drab nog een beetje tweaked met eigen kruiden en specerijen. Zoals die van Lot hierboven die natuurlijk fabulous zijn.

het heet: red roasted pork marinade; te koop in uw toko, onmisbaar in de koelkast.
Haha, Faja Lobi is juist de reden dat ik eens een keer rode kleurstof ben gaan halen! Na tien van die potjes wilde ik zelf ook zo'n toverachtige tint aan mijn vlees kunnen geven, zonder gebruik te hoeven maken van kant-en-klare potten die op hun ingrediëntenlijst bijzonder weinig prijsgeven.
Wel erg lekker, die potten.

[ Bericht 17% gewijzigd door minilotje op 29-10-2007 12:05:06 ]
pi_54241937
Een cappuccino !
pi_54242997
Nu:
Bruin afbakbroodje met uienrats (ui, tomaat en champignons)

Vanavond:
Schnitzel, gebakken aardappeltjes en groenten (geen idee welke, heb eigenlijk niet zo'n zin in groenten.. )
pi_54245737
Volledig geinspireerd door het regenachtige herfstweer, vanavond maar eens ouderwetse hollandse kost. Dus....speklapjes (die al een hele dag staan te marineren in ketjap/knoflook/olie/paprikapoeder/peper/zout), aardappelpuree (lekker met roomboter en volle melk) en daarbij spruiten met een schep kruidenroomkaas er door.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_54245927
Wat een krengen SHE!
pi_54246327
Fernandes Green Punch
  maandag 29 oktober 2007 @ 16:25:43 #263
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54246411
Vanavond spahetti, helemaal geen zin in maar manlief wilde het graag.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_54246876
Rollade, spitskool, aardappel en zelfgemaakte appelmoes.
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:02:57 #265
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_54247056
ik heb nog geen flauw idee....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:09:04 #266
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54247174
suikerbrood

Zometeen eten we bonen, kipschnitzel, aardappeltjes, en dubbelllllll vla
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:10:38 #267
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_54247189
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:24:54 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_54247402
Restje pasta van eergister.
pi_54247571
thee
pi_54247586
Pizzatje met salami.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54247689
toenet een focaccia pollo gegeten (kip, chilisaus, paprika, rode ui en sla)
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:49:50 #272
112545 Muck
pi_54247860
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:02 schreef Muck het volgende:
ik heb nog geen flauw idee....
er staat nu een schaal bobotie in de oven

althans, iets dat ooit bobotie moest worden, maar wat ik jaren geleden al aangepast heb naar mijn eigen smaak
ik hou niet zo van fruit in mijn eten, dus de appel is vervangen door aardappel
waarop ik bedacht dat de rozijnen dan ook wel op mochten tiefen
spercieboontjes... tja, daar hou ik ook niet zo van, dus die zijn eruit (soms vervang ik het door prei, maar ik ben niet zo in een groentebui vandaag )

eigenlijk is het gewoon een kwestie van gehakt bakken, massalakruiden, creme fraiche en een beetje water toevoegen, eventueel groente erbij, aardappel-blokjes (of als ik heel lui ben zoals vandaag, mini-krieltjes) de boel een tijdje laten bluppen, kwartiertje in de oven en dan rijst of vers wit stokbrood erbij

pi_54247957
Voor vanavond na de geroosterde rode kip:
Kleine lemon merengue pies

Eerst kruimeldeeg in kleine ovenschaaltjes gaar gebakken. Vervolgens in een pannetje eieren, bloem, suiker, roomboter en citroensap in laten koken tot dikke, custard-achtige substantie, dit vervolgens in de taartvormpjes geschept. Staat nu af te koelen in de koelkast.
Na het eten klop ik twee eiwitten stijf met veel suiker, dit schep ik op de taartjes, even onder de grill tot het eiwitschuim bruin kleurt, en klaar.

En dat ziet er dan ongeveer precies zo uit:

maandag 29 oktober 2007 @ 17:58:49 #274
112545 Muck
pi_54248048
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:54 schreef minilotje het volgende:
Voor vanavond na de geroosterde rode kip:
Kleine lemon merengue pies

Eerst kruimeldeeg in kleine ovenschaaltjes gaar gebakken. Vervolgens in een pannetje eieren, bloem, suiker, roomboter en citroensap in laten koken tot dikke, custard-achtige substantie, dit vervolgens in de taartvormpjes geschept. Staat nu af te koelen in de koelkast.
Na het eten klop ik twee eiwitten stijf met veel suiker, dit schep ik op de taartjes, even onder de grill tot het eiwitschuim bruin kleurt, en klaar.

En dat ziet er dan ongeveer precies zo uit:
[ afbeelding ]

oh help
wanneer maak je dat voor mij?
pi_54248074
Het is echt reuze makkelijk!
Maar wie weet, ooit, CUL-meet, misschien, eventueel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')