abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54386763
quote:
Op maandag 5 november 2007 19:18 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Wat is dat ?
TV-kijken met 5 breezers op.
pi_54396723
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 22:18 schreef djstoffel het volgende:
Mulder: Ze moeten Rutte nemen, die doet het bij twente echt goed.
Jack: IK denk niet dat Rutte bij ajakss past.
Toen Youri over Rutte begon tegen Jan Reker moest ik meteen weer hieraan denken.. wat een gevatte sketch
pi_54396759
2 november 2007
Altijd maar Ajax

Altijd maar Ajax

Studio Voetbal is het wekelijkse praatprogramma van de NOS waarin presentator Jack van Gelder en de analytici Youri Mulder en Hugo Borst met gasten spreken over trends, ontwikkelingen en het laatste nieuws uit de (inter) nationale voetbalwereld.

De klacht
“Als voetballiefhebber volg ik het voetbal op de voet en zo kijk ik ook wekelijks naar Studio Voetbal. Hoewel ik me realiseer dat er de afgelopen periode een hoop gebeurd is bij Ajax, is er tegenwoordig een 'overkill' Ajax bij de NOS. Met name in Studio Voetbal wordt bijna niets anders besproken dan Ajax. Dat is voor de neutrale kijker al ergerlijk, maar wanneer je een andere club een warm hart toedraagt is dat ronduit irritant te noemen.

“Van een publieke omroep zou je eigenlijk verwachten dat men zich op een breder publiek zou richten en derhalve ook andere clubs zou behandelen in de uitzendingen. Zelfs wanneer men Ronald Koeman -de trainer van PSV- uit heeft genodigd, weet men het gesprek een wending te geven, zodat Ajax weer ter sprake kan komen. Tot zichtbare ergernis van Ronald Koeman zelf.”

De reactie van de eindredacteur“Studio Voetbal gaat over de voetbalactualiteit. De actualiteit van 7 oktober was: Ajax is na de voorronde van de Champions League ook uitgeschakeld in de eerste ronde van de UEFA Cup. Dat was tientallen jaren niet gebeurd. De actualiteit was ook het aanstaande vertrek van Henk ten Cate, zijn verwachte opvolging en de druk op de Ajax-leiding.

“De actualiteit van 14 oktober was het Nederlands elftal (verlies tegen Roemenië). Maar ook het vertrek van Henk ten Cate, die tot op dat moment alles had ontkend en had gesproken over 'indianenverhalen'. De actualiteit was ook de manier waarop Ajax en Ten Cate over het vertrek en de bekendmaking daarvan met elkaar in conflict raakten.

“De actualiteit van 21 oktober was de ontknoping van het hele verhaal. De voorlopige opvolging van Ten Cate is bekend, Ajax laat nu in de nationale competitie opnieuw punten liggen en supporters komen in opstand. Het is de eerste uitzending waarin (bijna-) direct betrokkenen aanwezig zijn, waardoor er dieper op de problemen kan worden ingegaan. Ons gevoel is dat we ons journalistieke werk hebben gedaan, zoals we ook vorig jaar veel hebben stil gestaan bij de sportieve en bestuurlijke problemen bij Feyenoord.”

De kanttekeningen
Ajax behoort samen met Feyenoord en PSV tot de grote drie van het Nederlandse voetbal. De laatste jaren was er zelfs sprake van de grote vier, omdat AZ in de top meedraaide, maar dat lijkt nu weer voorbij. Van die vier topclubs is Ajax het meest beeldbepalend: het is de enige voetbalvereniging die na de oorlog 22 keer landskampioen werd en het is de enige beursgenoteerde club van Nederland.

Ajax was traditioneel niet alleen hofleverancier van spelers, maar ook van trainers voor het Nederlandse elftal en vele buitenlandse clubs. Dat zegt veel over het sportieve belang van de club, maar ook over de neergang, want Ajax versleet in tien jaar tijd zes trainers.

De conclusie
De aandacht voor de grote clubs is vergelijkbaar met de aandacht voor de Verenigde Staten en het Midden-Oosten in het NOS Journaal of die voor Bach, Mozart en Beethoven in het Concertgebouw. De groten der aarde trekken de meeste journalistieke aandacht.

In het geval van Ajax gaat het om twee dingen: het belang van de club voor het Nederlandse voetbal en de actualiteit. Zo bezien is het niet gek dat er de afgelopen weken veel aandacht is geweest. Ik heb de laatste zeven uitzendingen teruggekeken. In totaal maakte Studio Voetbal 315 minuten televisie, waarvan 104 minuten over Ajax, zeg maar een derde van de zendtijd.

In twee uitzendingen ging het niet over Ajax en in één aflevering 3 minuten. Dat betekent dat het er in de andere afleveringen lang over ging, een keer 26 minuten en twee keer 30 minuten. Het was in die zin afgelopen zondag voor vriend en vijand een verademing dat Ajax afwezig was in Studio Voetbal.

Er was geen Ajax- nieuws (hoewel: ze wonnen) en er was tijd om weer eens over het voetbalambacht te spreken met twee gepassioneerde spelers: een komende en een gaande keeper. De actualiteit van vandaag dicteert dat het vertrek van Ronald Koeman, de terugval van AZ en de opkomst van Vitesse, FC Twente en Roda JC aan de orde komen. Als de redactie van Studio Voetbal die onderwerpen laat liggen, dan pas is er iets mis.

Ton van Brussel
NOS Ombudsman

Zo kan ik 't ook goedlullen ja.
  dinsdag 6 november 2007 @ 02:19:19 #224
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54396775
Het is ook wel een beetje waar wat hij zegt. Er was ook echt veel geouwhoer in Amsterdam.
Zyggie.
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 november 2007 @ 02:28:20 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_54396808
Het gaat goed met Ajax dus geen nieuws. Zo werkt dat. Ik zou als anti-ajacied blij zijn als er veel over Ajax wordt gepraat.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54398583
Stelletje calimero's met de klachten.. triest
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:56:28 #227
196494 JanVanHalst
Weet het wel.
pi_54398898
Matig programma.
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_54399009
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:56 schreef JanVanHalst het volgende:
Matig programma.
Ga je kloon ergens anders eer aan doen
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:08:42 #229
196494 JanVanHalst
Weet het wel.
pi_54399128
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:02 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Ga je kloon ergens anders eer aan doen
Hoe is het wel of geen kloon zijn relevant aan de discussie?
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_54399294
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:08 schreef JanVanHalst het volgende:

[..]

Hoe is het wel of geen kloon zijn relevant aan de discussie?
Nou je moet wel een erg kansloze baan hebben om tijd te hebben om hier te reageren vriend

OT: Studio Voetbal blijft een leuk program!
pi_54445822
Aanstaande zondag met René van der Lijp en nog iemand...
  donderdag 8 november 2007 @ 08:22:30 #232
82589 S-Two
barba macacu
pi_54448603
quote:
Op donderdag 8 november 2007 00:06 schreef Radegast het volgende:
Aanstaande zondag met René van der Lijp en nog iemand...
Ton Ojers
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_54452136
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:37 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Stelletje calimero's met de klachten.. triest
Verbazingwekkend, zo'n opmerking uit de mond van een Ajacied....
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 november 2007 @ 12:02:46 #234
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54452316
TOn Ojers
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_54452340
Ton Ojers faalt altijd op de landelijke TV
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 november 2007 @ 14:07:50 #236
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54455107
de week daarna trouwens Edwin vd Sar
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_54455156
Ton had echt een goed amateurteam onder z'n hoede, echt een super team
  donderdag 8 november 2007 @ 14:17:36 #238
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54455344
Ben een beetje Jack van Gelder moe.
pi_54455425
Komt Ton Ojers echt? MASTERLIJK!! Bij barend en van dorp was ton wel goed.
lollig
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 november 2007 @ 05:09:13 #240
7889 tong80
Spleenheup
pi_54473314
Walgelijke overschatte vent die Ojers

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')