Ik weet zeker wel hoe; ik heb een advantage packet gekocht, waardoor de garantie met 2 jaar is uitgebreid.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:45 schreef Darklight het volgende:
Je hebt hem verzekerd, maar je weet niet hoe?![]()
Ik zou je na die woorden direct laten vallen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:31 schreef HostiMeister het volgende:
Vandaag begeeft mijn laptop het, doet niet wat ie moet doen en start niet meer op. Dus ik denk, 'bel de mensen bij acer, en zeg dat ik mijn laptop gerepareerd wil hebben. En wel direct.'
punt 1, waarom?quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:46 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik zou je na die woorden direct laten vallen.
punt 1, Normale communicatie is altijd mogelijk. Commanderen en irritant doen heb je niets aan en maak je het jezelf alleenmaar moeilijk mee, vooral als je mensen aan de lijn krijgt die lijken op mij.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
punt 1, waarom?
punt 2, lees dat heb ik nergens gezegd, dat was mijn redenatie
Anderhalfmaand.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:34 schreef jpg97 het volgende:
Gewoon terugbrengen bij de toko waar je hem hebt gekocht. Zij hebben als het goed is nog gedocumenteerd staan wat je hebt gekocht en wanneer.
Zij kunnen dan met Acer zorgen dat je je laptop gerepareerd krijgt... over een maand of 2
Ík commandeer niemand, zo werkt dat niet. Is het voor jou mogelijk de OP nog een keer te lezen? Daarin zie je het daadwerkelijke gesprek. Ik dacht,'die zooi moet zsm gerepareerd worden'. Ik heb nergens tegen een iemand gezegd dat ik wel direct die zooi moest hebben. Lees!quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:51 schreef McKillem het volgende:
[..]
punt 1, Normale communicatie is altijd mogelijk. Commanderen en irritant doen heb je niets aan en maak je het jezelf alleenmaar moeilijk mee, vooral als je mensen aan de lijn krijgt die lijken op mij.
punt 2, dat zeg je wel, lees de quote.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ík commandeer niemand, zo werkt dat niet. Is het voor jou mogelijk de OP nog een keer te lezen? Daarin zie je het daadwerkelijke gesprek. Ik dacht,'die zooi moet zsm gerepareerd worden'. Ik heb nergens tegen een iemand gezegd dat ik wel direct die zooi moest hebben. Lees!
quote:Vandaag begeeft mijn laptop het, doet niet wat ie moet doen en start niet meer op. Dus ik denk, 'bel de mensen bij acer, en zeg dat ik mijn laptop gerepareerd wil hebben. En wel direct.'
Wie levert hier nu een kloteproduct? Laten we dat even vooropstellen. Overigens is het eerste aanspreekpunt altijd de winkelier, die moet het maar regelen met Acer.quote:
Mwah, de hele productlijn als klote bestempelen naar aanleiding van 1 kapot topje is een beetje triest.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wie levert hier nu een kloteproduct? Laten we dat even vooropstellen. Overigens is het eerste aanspreekpunt altijd de winkelier, die moet het maar regelen met Acer.
Ben jij nou echt blind?quote:
Waar doe ik dat? Het is echter evident dat dít product een kloteproduct is. Acer moet nu niet doen alsof je ze op de blote knietjes mag danken dat ze je klacht in behandling nemen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:10 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mwah, de hele productlijn als klote bestempelen naar aanleiding van 1 kapot topje is een beetje triest.
We hebben hier allmeaal acer tops, werken uitsteekbaar.
In feite dus gewoon chantage, want ze moeten gewoon minstens 2 jaar fabrieksgarantie geven, en als het redelijkerwijs nog langer mee moet gaan is de garantie ook verplicht. Apple geeft standaard ook maar 1 jaar, wat het hier voor de rechter niet zou houden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:13 schreef CG het volgende:
Maar omdat dit zó moeiilijk te regelen is, omdat zowel de winkelier als de fabrikant naar elkaar verwijzen (heb het zelf meegemaakt, ook met een Acer) en het bepalen van hoe de reparatiekosten verdeeld worden nogal wat discussie oplevert, is het gewoon handiger om extra garantie bij te kopen, zodat je zeker weet dat je alles vergoed krijgt.
En dat zou ik ook denken: je serienummer (en wellicht je factuurgegevens zodat je kan bewijzen dat jij de koper bent) is toch genoeg om compleet na te trekken waar en wanneer het apparaat is geproduceerd, door welke leverancier het is geleverd, etc? En ook of er extra garantie op dat apparaat is geregistreerd. Waarom je daar een wachtwoord of extra registratienummer voor nodig hebt is me een raadsel...quote:Als je bij Dell een probleem hebt, gewoon even opbellen, het productnummer dat op je laptop staat doorgeven, dan checken ze even of je nog binnen de garantieperiode zit, zo ja, wordt er direct een afspraak gemaakt wanneer de monteur langs kan komen of een vervangend onderdeel wordt kostenloos binnen 2 à 3 werkdagen opgestuurd. Dát is service![]()
Garantie bijkopen kan ook meer voordelen hebben, zo kan dat het verschil maken tussen repareren waardoor hij het weer min of meer doet en het meteen krijgen van een nieuw apparaat.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:13 schreef CG het volgende:
Eigenlijk is extra garantie bijkopen overbodig. Een laptop moet ongeveer 3 jaar mee kunnen gaan en als ie binnen die tijd kapot gaat, heeft de fabrikant een soort van 'ondeugdelijk' product geleverd en heb je recht op een bepaalde vergoeding voor de reparatiekosten. Maar omdat dit zó moeiilijk te regelen is, omdat zowel de winkelier als de fabrikant naar elkaar verwijzen (heb het zelf meegemaakt, ook met een Acer) en het bepalen van hoe de reparatiekosten verdeeld worden nogal wat discussie oplevert, is het gewoon handiger om extra garantie bij te kopen, zodat je zeker weet dat je alles vergoed krijgt.
Minder controle staat gelijk aan meer fraude. Het is dus heel logisch dat sommige bedrijven er voor kiezen om meerdere lagen van controle in te bouwen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:47 schreef Henno het volgende:
En dat zou ik ook denken: je serienummer (en wellicht je factuurgegevens zodat je kan bewijzen dat jij de koper bent) is toch genoeg om compleet na te trekken waar en wanneer het apparaat is geproduceerd, door welke leverancier het is geleverd, etc? En ook of er extra garantie op dat apparaat is geregistreerd. Waarom je daar een wachtwoord of extra registratienummer voor nodig hebt is me een raadsel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |