abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:14:39 #1
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54084818

Het vorige deel: Slank de herfst in #105

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Mini_rulez = Marijke
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
STING = Thomas
Sylvana = Sylvana
Tangarine = Maarten
Thrilled = Kevin
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Friends don't let friends remain beardless...
pi_54084842
tvp
pi_54084924
Goedemorgen!!

Gisteravond nog lekker gegeten, maar wel gezond: salades en kip met rijst. En 2 kleine koekjes, geen alcohol zoals ik met mezelf had afgesproken.
Dizer: wat jij eet vind ik ook best weinig hoor! Het is tijdelijk vol te houden, dat weet ik, maar ik gedij veel beter op wat meer eten qua levenlust ed.
Moest sylvana vandaag niet opnieuw voor een CT? Succes voor het geval dat!

Nu heb ik eigenlijk al trek na m'n ontbijt van 2 boterhammen (om half 8 ontbeten). Het was best koud om 8 uur op de fiets en net in de les ook best wel, dus ik denk dat het zo tijd wordt voor m'n winterjas alweer....
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:26:39 #4
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54085046
Ja maar ik heb geen hongergevoel... en na het avond eten zit ik gewoon vol .
Moet ik meer eten dan mijn maag wil alleen omdat het moet?
Ik let wel idd op de kcal maar de dingen die voorheen lekker vond, vind ik ze nu niet meer lekker . Al die vette sauzen... cola.. ieegh.. vroegha dronk ik anderhalf liter cola op een dag weg... nu drink ik crystal clear en spa rood .

Eerlijk gezegd eet ik echt niet veel minder als voorheen... heb gewoon nu veel meer beweging en geen cola .

Oh en al die pizza's en mcdonalds zijn ingeleverd voro gezonde eten ennuh.. .3 a 4 zakken chips in een week ook niet meer
pi_54085050
Nog even terugkomend op sportkleding:
Ik ren in een joggingbroek-achtig iets (grijs, strak, wel leuk ) en een t-shirt. Soms een sportshirt, soms een ander shirt, ligt er aan welke er bij de was zit
pi_54085111
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:26 schreef Dizer het volgende:
Ik let wel idd op de kcal maar de dingen die voorheen lekker vond, vind ik ze nu niet meer lekker . Al die vette sauzen... cola.. ieegh.. vroegha dronk ik anderhalf liter cola op een dag weg... nu drink ik crystal clear en spa rood .

Eerlijk gezegd eet ik echt niet veel minder als voorheen... heb gewoon nu veel meer beweging en geen cola .
maar waarom maar 3 eetlepels bij het ontbijt? je kan me niet wijs maken dat je dan niet meer naar binnen kunt krijgen
en als je nu zo zorgen maakt om de kcal kan je cruesli veranderen in muesli en kan je een gewone hoeveelheid eten
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:38:48 #7
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54085249
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar waarom maar 3 eetlepels bij het ontbijt? je kan me niet wijs maken dat je dan niet meer naar binnen kunt krijgen
en als je nu zo zorgen maakt om de kcal kan je cruesli veranderen in muesli en kan je een gewone hoeveelheid eten
Meer hoef ik niet. Je moet rekening mee houden dat ik vroegah... NOOIT ontbeet.. ieegh kreeg niks naar binnen... hoogstens een kop koffie of een kop thee. Ik ben al trots op mijnzelf dat ik de overstap naar fruitontbijt had gemaakt en nu naar een echt ontbijt . Soms eet ik wel meer hoor als ik denk ik heb meer nodig en ik heb meer trek .
pi_54085684
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:26 schreef Dizer het volgende:

Oh en al die pizza's en mcdonalds zijn ingeleverd voro gezonde eten ennuh.. .3 a 4 zakken chips in een week ook niet meer
Ik denk dat als je eerst pizza's en macdo's en cola at en dronk en nu je bovenstaande lijstje dat je dan echt veel minder eet dan voorheen. In het aantal cal. dan hè. Ik denk dat op den duur dat wat je eet iets te weinig gaat zijn. Je moet oppassen dat je je metabolisme niet verpest. Je hebt kans dat je lichaam nu in de spaarstand is geschoten. Dat wil dus zeggen, mocht je weer meer gaan eten, dat je dan sneller aankomt dan voorheen. Ik wil je niet bangmaken hoor, maar ik ben al wat ouder en door mijn vele gejojo, kan ik lang niet meer zoveel eten als vroeger. Maar goed, ik zou vroeger ook nooit hebben geluisterd en ik ben eigenlijk nog steeds stronteigenwijs, maar dan heb ik het maar gezegd
pi_54085714
Ookal sta ik nog niet in het lijstje, ik doe gewoon mee;)
Heb de afgelopen dagen gezond gegeten en gesport maar nog niet minder zodat ik afval. Ik heb mezelf toegezegd dat ik zoveel fruit mag eten als ik wil, zodat ik niet naar slechte tussendoortjes grijp. En het werkt goed:) Ik weet nog niet hoe ik dit nu moet doorbuigen naar afvallen, maar ik denk dat dit sowieso al een goed begin is!
  maandag 22 oktober 2007 @ 11:09:55 #10
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54085724
Ok mensen, leg me dan uit wat ik meer moet eten??? Wanneer? Want ik zou het niet weten... Meer ontbijt? Meer avondeten? Meer lunch? Na de lunch en het avondeten zit ik echt hardstikke vol... hoe los ik het dan op?
pi_54085840
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:09 schreef Dizer het volgende:
Ok mensen, leg me dan uit wat ik meer moet eten??? Wanneer? Want ik zou het niet weten... Meer ontbijt? Meer avondeten? Meer lunch? Na de lunch en het avondeten zit ik echt hardstikke vol... hoe los ik het dan op?
meer ontbijten zou een goed begin zijn
dan ga je ook meer verbranden
en een boterham meer tijdens de lunch kan ook geen kwaad
en avond eten heb je niet precieze hoeveelheden gezegd dus daar kan ik weinig over zeggen
  maandag 22 oktober 2007 @ 11:16:53 #12
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54085846
Ik doe mijn best maar ik beloof niks
pi_54085858
Normale dag:

Ontbijt
- Magere goghurt met crusli (drie eetlepels yoghurt en handje crusli)
-verse jus d'orange
- Kop koffie

Tussendoor
- Thee
- Thee
-cracker met mager beleg of
boterham met mager beleg

Lunch
- Twee drie sneetjes brood met tonijnsalade en grillworst (of drie als ik heb gesport)
- Kiwi
- Peer/Appel
- Glas water of Crystal Clear Light
- Thee

Tussendoor
- Thee
- Koffie
- Appel/Peer

Avondeten
- Sla (zonder andere dingen) met vinigraitte dressing (3 eetlepels) (elke dag...)
- 1 stuk Vlees of Vis
- 2 a 3 soorten groente groente
- Soms aardappeltjes (weinig) of een beetje rijst.
- Crystal Clear Light
- yoghurt/optimelvla

Na avond eten...
- Niks... ja Crystal Clear Light...
-cracker met 30+ kaas

Het is maar een voorbeeld hè, beter zou zijn om bv. nog een boterham te eten 's ochtends, maar als je dat er echt niet in krijgt, doe je dat om een uur of 11 ofzo.
  maandag 22 oktober 2007 @ 11:19:36 #14
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54085897
Klinkt wel goed. Ik zal het wel gaan proberen .
pi_54085915
pfff en ik voel me nog steeds klote...

de weegschaal was vanmorgen wel lief voor me... toch wel iets van 0.5 kilo lichter

Ik heb trouwens Troel een PM gestuurd, maar ik sta nog steeds niet in het lijstje?
  maandag 22 oktober 2007 @ 11:21:49 #16
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54085924
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:21 schreef mBluppie het volgende:
pfff en ik voel me nog steeds klote...

de weegschaal was vanmorgen wel lief voor me... toch wel iets van 0.5 kilo lichter

Ik heb trouwens Troel een PM gestuurd, maar ik sta nog steeds niet in het lijstje?
Heb je jezelf al aangemeld op Dieetweb?
pi_54086029
tvp'tje

afvallen lukt niet zo erg meer.. dit weekend 2 keer chinees gegeten (1 keer afhaal en 1 keer restjes)
en een hoop nootjes en koekjes en ijs en meer van dat slechts..
pi_54086087
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:21 schreef Dizer het volgende:

[..]

Heb je jezelf al aangemeld op Dieetweb?
pi_54086498
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:17 schreef conleche het volgende:
Normale dag:

-knip giga lijst-

Het is maar een voorbeeld hè, beter zou zijn om bv. nog een boterham te eten 's ochtends, maar als je dat er echt niet in krijgt, doe je dat om een uur of 11 ofzo.
Wow, eet jij dat allemaal? Ik zou de complete dag stamp en stamp vol zitten.

Dizer, je moet doen wat voor jouw goed voelt. Ik ben 15 kg afgevallen door 's ochtends cruesly, overdag 2 broodjes met mager beleg, 2 stuks fruit en 's avonds avondeten. Verder sportte ik niet en ik heb een kantoorbaan. Ik had een dagtotaal van ong. 900 kcal. Officieel 300 kcal te weinig. Maar ik deed het er perfect op. En toen ik weer normaal (dwz, gezond en niet te veel) ging eten ben ik niet aangekomen vanwege een verlaagd metabolisme. In fact, ik weeg nu zelfs een kilo lichter dan mijn streefgewicht.

Waar je wel op moet letten is dat, hoe lichter je wordt, hoe minder je lichaam nodig heeft aan basiscalorieen. Maar ga je niet volproppen omdat 'het zo hoort'. Jij weet wat goed voelt en wat voor jouw lichaam werkt. En als dat niet overeenkomt met de standaard, so be it.

Succes met afvallen
pi_54086612
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:55 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Dizer, je moet doen wat voor jouw goed voelt. Ik ben 15 kg afgevallen door 's ochtends cruesly, overdag 2 broodjes met mager beleg, 2 stuks fruit en 's avonds avondeten. Verder sportte ik niet en ik heb een kantoorbaan. Ik had een dagtotaal van ong. 900 kcal. Officieel 300 kcal te weinig. Maar ik deed het er perfect op. En toen ik weer normaal (dwz, gezond en niet te veel) ging eten ben ik niet aangekomen vanwege een verlaagd metabolisme. In fact, ik weeg nu zelfs een kilo lichter dan mijn streefgewicht.

Waar je wel op moet letten is dat, hoe lichter je wordt, hoe minder je lichaam nodig heeft aan basiscalorieen. Maar ga je niet volproppen omdat 'het zo hoort'. Jij weet wat goed voelt en wat voor jouw lichaam werkt. En als dat niet overeenkomt met de standaard, so be it.

Succes met afvallen
ben jij ook een man van 1,88 ?
  maandag 22 oktober 2007 @ 12:05:50 #21
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54086662
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:55 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Succes met afvallen
Thanks. Ik ga geen gekke dingen doen omdat het moet hoor. Ik weet ook hoe mijn eigen lichaam in zijn werking gaat idd .
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Zo nu aan de lunch:
- Een flinke ciabatta met Gerookte kip, bacon, sla tomaat en mayo.
- Een kaneel bagel
- Een appel
- Een flesje sparood

.
pi_54087244
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nee. Vanwaar deze vraag? Voor zo ver ik kan lezen, refereer ik alleen aan mezelf.
pi_54088125
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:38 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Nee. Vanwaar deze vraag? Voor zo ver ik kan lezen, refereer ik alleen aan mezelf.

omdat jij zegt dat het makkelijk kan maar het lijkt me toch dat voor een man die sowieso al meer moet eten en die ook nog veel sport dat hij niet moet gaan proberen om op 900kcal te gaan zitten
als een normale man op 2500kcal hoort te zitten
pi_54089909
Dizer eet ongeveer evenveel als ik (en ik ben n klein meisje van 1.69). ik sport er ook bij enz én val erbij af. Ik denk ook dat je wel n beetje moet oppassen dat je niet te weinig eet hor, maar zolang je gezond eet en voor je gevoel genoeg hoef je t van mij niet te veranderen!

Ik heb gisteren gegourmet en nu wat restjes van t vlees op brood gegeten... niet heel erg goed, maar t was wel heerlijk! vandaag weer n stilzit/leer dag. heb eigenlijk helemaal geen zin meer!
pi_54089974
Zo laag mogelijk zitten qua calorieen is volgens mij niet goed en vooral: niet nodig! Zeker niet bij veel sporten en andere actieve dingen. Maar ook als je de hele dag op je kont zit om college te volgen moet je je hersens genoeg glucose gunnen, dus het is echt wel handig genoeg te eten.
Ben nu met m'n artikel bezig en het vlot niet heel erg, maar ja....
Het mooi kotsende meisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')