abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:50:33 #1
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_54062462
Hier verder dan maar

[ Bericht 39% gewijzigd door Oldbie op 21-10-2007 00:14:30 ]
pi_54062488
Ik zal deze dan maar openlaten. Die titel spreekt meer tot de verbeelding.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:51:48 #3
65997 Oldbie
pi_54062496
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:51 schreef Leatherface het volgende:
Ik zal deze dan maar openlaten. Die titel spreekt meer tot de verbeelding.
Baie dankie
pi_54062514
laatste post vorig topic:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja mag van mij best een sport op die manier benaderen hoor in SPT.

Zolang men het maar fatsoenlijk houdt en men elkaar respecteert (het blijft natuurlijk een zeert gevoelig thema)

Maar goed, ik kan me voorstellen dat sommigen hier in the mood zijn voor een feestje in plaats van een serieuze discussie.
Nou, daarom doen we het later nog wel eens. Het is een interessante discussie, dit wil ik er nog wel over zeggen: ik vind het quotum dat de politiek in Z-Afrika voorstelt (zoveel procent zwarte spelers) niet zo heel slim maar ik snap de gedachte wel, het moet vooral een stimulans zijn om mensen met minder kansen vooruit te helpen. De verdeling in Z-Afrika is natuurlijk nog steeds enorm oneerlijk en er moet nog een behoorlijke achterstand op veel terreinen worden weggewerkt. Dat de (zwarte) regering daarin dan weer wat doordraaft is geen reden om de duidelijke problematiek uit het oog te verliezen.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:52:56 #5
65997 Oldbie
pi_54062571
Misschien kan die discussie trouwens in een apart topic worden gevoerd. Iets in de trant van maatschappelijke toegankelijkheid van de sport ofzo. Iets algemeens voor alle sporten.

Da kan hier dus verder gevierd, getreurd en nabeschouwd worden.

Van mijn kant, nogmaals proficiat Bokke-fans.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:58:33 #7
65997 Oldbie
pi_54062639
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, daarom doen we het later nog wel eens. Het is een interessante discussie, dit wil ik er nog wel over zeggen: ik vind het quotum dat de politiek in Z-Afrika voorstelt (zoveel procent zwarte spelers) niet zo heel slim maar ik snap de gedachte wel, het moet vooral een stimulans zijn om mensen met minder kansen vooruit te helpen. De verdeling in Z-Afrika is natuurlijk nog steeds enorm oneerlijk en er moet nog een behoorlijke achterstand op veel terreinen worden weggewerkt. Dat de (zwarte) regering daarin dan weer wat doordraaft is geen reden om de duidelijke problematiek uit het oog te verliezen.
Dan geef ik hier nog een korte reactie op, aangezien het ergens anders thuishoort:
De (zwarte) overheid slaat compleet door!!
Pretoria moet "Tshwane" gaan heten.
Oude volkslied is al verloren.
Oude vlag is al weg.
Transvaal als provincie is niet meer.

Zo is er al een hoop verdwenen.

En wat ik nog veel erger vind: Springbokke als naam zou moeten verdwijnen. Daar hebben ze ook al een "zwarte" naam voor.

Ze slaan door!!

Maar nu weer rugby van nu.

Springbokke bo!!!
pi_54062840
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:58 schreef Oldbie het volgende:
Dat is toch niet zo gek? Dat werd tijd ook.
Maar het gaat vooral om de kansen van mensen in deze discussie.
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:11:11 #9
65997 Oldbie
pi_54062939
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo gek? Dat werd tijd ook.
Maar het gaat vooral om de kansen van mensen in deze discussie.
Ik wil me best laten horen hierin maar dan wel ergens anders (andere topic) en op een andere tijd. Ik word steeds meer dronken: op de achtergrond draait de finale nog eens.....ja ik heb hem opgenomen.
Ik ram nu meer op backspace dan dat ik typ.

Geef een link naar een discussie topic en morgen ben ik erbij

Springbokke bo!!
pi_54062987
Weet je? Ik vind (als zwarte met 'n heel lichte huidskleur ) die hele apartheidsdiscussie toch heel ingewikkeld, ik heb ook niet de illusie dat ik als buitenstaander er iets over kan zeggen (itt de mensen die maar vinden dat Mandela een held is alleen maar ómdat hij het symbool tegen apartheid is), dus dat zal ik maar niet doen. En aan de andere kant is het prachtig dat het eigenlijk gewoon maar om één ding gaat, en John Smit zei het al: deze titel is voor heel Zuid-Afrika. Het zij ze gegund! Over vier jaar Ierland, wacht maar

Dus: leve het rugby en leve dit prachtige WK met toch drie, vier grote verrassingen
En leve mijn bed Ik ben nu echt helemaal brak, brakker dan ik al was

Doei
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:13:00 #11
65997 Oldbie
pi_54063017
John Eales, Dan Crowley, Phil Kearns, Jason Little, Tim Horan en nu dus ook Os du Randt zijn de spelers die twee maal de wereldbeker wonnen.

Os du Randt als enige niet-Australiër.

Bijzondere man. Bijzondere prestatie.
  zondag 21 oktober 2007 @ 00:14:45 #13
182969 Luftwaffles
Ha Ha Ha ! Internets
pi_54063032
Beetje een kutwedstrijd zeg. Al dat gekick ...
pi_54063094
Zo, ik ben er weer.

HOERA
Man. Ik heb zweetplekken tot aan mn taille Wat was het spannend. Man of the match was Percy. Die actie met die camera
Mooie, faire pot iig. Engeland kan ook trots op zichzelf zijn. Jammer van Jason Robinson, dat vind ik altijd een toffe kerel. Klein, maar fijn, zeg maar.

Ongelooflijk lekkere trap van Steyn was dat trouwens

En iedereen die moppert op het feit dat er geen tries zijn gescoord: dat is gewoon de consequenties van twee uitstekende, aan elkaar gewaagde teams in de finale.

trouwens Knnth, ik was dus net na 20:30 bij de Shillelaigh Heb in een nabijgelegen kroeg gekeken, maar de bekeruitreiking zond de NOS niet uit, dus dat werd toch nog even Shillelaigh.
pi_54063746
Het was zeker een aardige wedstrijd. Dan misschien wel geen tries maar er was toch nog genoeg te genieten zoals inderdaad die trap van Steyn!
Mijn weekend is weer goed, gisteren hebben de Pumas gewonnen dus mijn weekend was eigenlijk al geslaagd. Maar de Springbokke kunnen ook op mijn sympathie rekenen.
Koning.
  Trouwste user 2022 zondag 21 oktober 2007 @ 01:20:58 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_54064582
Ik heb genoten van het toernooi. En hulde aan de NOS dat ze de finale uitzonden.

Zonder dat Nederland mee doet gewoon op prime time laten zien. Dat zie je in geen ander land.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54065150
Ik heb ook zeker genoten van het toernooi.
Waren een aantal leuke verrassingen en natuurlijk erg leuk dat Argentinië zover kwam. Het begon na elke wedstrijd hier steeds meer te leven, en na de wedstrijd tegen Zuid Afrika waren mijn klasgenoten niet aanspreekbaar
Koning.
  zondag 21 oktober 2007 @ 02:10:02 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54065708
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:17 schreef ColdFeet het volgende:
Zo, ik ben er weer.

HOERA
Man. Ik heb zweetplekken tot aan mn taille Wat was het spannend. Man of the match was Percy. Die actie met die camera
Ik dacht al: waar blijft ze.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_54065924
Yes Wedstrijd net gezien in Frankrijk en daar was men ook vrij pro-Bokke. Finale zelf vond ik niet van zo'n hoog niveau, maar de spanning vergoedde veel.
  zondag 21 oktober 2007 @ 04:43:41 #20
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54066960
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:58 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Dan geef ik hier nog een korte reactie op, aangezien het ergens anders thuishoort:
De (zwarte) overheid slaat compleet door!!
Pretoria moet "Tshwane" gaan heten.
Oude volkslied is al verloren.
Oude vlag is al weg.
Transvaal als provincie is niet meer.

En wat ik nog veel erger vind: Springbokke als naam zou moeten verdwijnen. Daar hebben ze ook al een "zwarte" naam voor.

Ze slaan door!!

Maar nu weer rugby van nu.

Springbokke bo!!!
Ze slaan helemaal niet door, de blanken hebben zuid-Afrika gemaakt tot nu.Armoe en welvaart.
Een apartheid heerst er nog vooral in het noordoosten, de wonden zijn nog lang niet gelikt. Conservatieve kutboeren zijn het daar gewoon! (korte dronke samenvatting, kan me namelijk woest maken over de zuid-afrikaanse "Wildersuitgangspositie" daar) Daarnaast hebben de Zulu's meer karakter getoond in de geschiedenis dan de Engelsen en boeren bij elkaar.

Flink feest gevierd vanavond

Oja, en Mandela is een held

[ Bericht 8% gewijzigd door Bayswater op 21-10-2007 04:53:15 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 21 oktober 2007 @ 06:42:17 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54067671
Trouwens, die assistent-coach van Zuid-Afrika, Eddie Jones, was toch de coach van de Wallabies?

Volgens Hans Brian was ie coach van NZ.
pi_54067921
Jammer dat 't niet zo'n leuke wedstrijd was.
pi_54069116
Nou, het is voorbij het WK. Ik zal het wel erg gaan missen, dat rugby op tv, de pc en ik de pub. Het was echt een schitterende maand met veel mooie momenten. Veel goede wedstrijden gezien!

De finale. Tsja. Ik vond Engeland serieus beter, maar over het gehele toernooi gezien heeft Zuid Afrika het wel verdiend. Wel jammer dat de finale van het WK vervallen is tot een kicking contest zonder een enkele try.

Ik wil bij deze alle rugbyfans en Springbokken fans feliciteren met de titel!

Het enige irritante van gisteren was dat er een groepje blanke Zuid Afrikanen zat die scholden op elke neger die in beeld kwam. Wanneer je er wat van zei was je een achterlijke Nederland die maar voetbal moest gaan kijken. Beetje jammer, maar op die drie lui na ben ik blij voor de Zuid Afrikanen die wel aardig zijn!

Owja, en het was trouwens geen try van Engeland, imho.
PWBF
pi_54069690
Over negers gesproken jammer van Robinson dat hij eraf moest, en natuurlijk dat hij niet heeft gewonnen. Alleen om hem al zou ik Engeland de titel gegund hebben. De "beste" is zo'n ondefinieerbare term, maar hij was wmb zeker wel de mooiste fullback van de afgelopen jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')