Wat is dit nou voor offtopic gelul? Probeer je je maatje DS4 te beschermen door wat offtopic gebrabbel te plaatsen over hoe de grote, boze VS een kutland is?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoeveel quotes of mensen dat zeggen ... Amerika hanteert al decennia een eigen visie qua koppel en vermogen.
Ik bedoel ... V8, 6.4 liter met 340 pk? Moeten we werkelijk die bronnen aanhouden, Stef?
Het is niet voor niets dat USA zo ontiegelijk ver achterloopt wat betreft auto's he. Jij patst zelfs met een Jap. Waar de Jappen snel begrepen wat DS4 bedoelt gaan Amerikanen nog steeds meer voor de fun factor ... "dat wat je voelt".
Het is ook niet voor niets dat iedereen in het meest serieuze race-kampioenschap aldaar uit Europa komt (hup Doornbos!), US races veelal ovals of drag-strips zijn.
Dat de US zich keihard uit een 20-jarig dal van onwillendheid en dus onwetendheid probeert te werken (met Hydro-hummers en overgekochte Daewoo's) wil nog niet zeggen dat ze al bij zijn. Geef het nog een paar verloren oorlogen.
Kolder, jochie. Je bent bezig je eigen posts goed te praten om je gezicht te redden. Maar ik wil je nog wel eens letterlijk quoten hoor:quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:02 schreef DS4 het volgende:
Reclame...
Stefan, ik ga je geheugen even opfrissen. Dit is wat jij zei:
Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?
Ik vertaal het eenvoudig in: wat zeik je nou over dat acceleratie met vermogen en gewicht te maken heeft, de acceleratie wordt (mede?) beïnvloed door het koppel.
Waar ik dit zeg:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
bedoel ik uiteraard niets anders te zeggen dan dat het (in dit verband) niet uit maakt of een 300 pk motor 300 Nm als max. koppel heeft of 600 Nm. Net zoals het voorbeeld van de VTEC en de Subaru.
Kennelijk gaat het je erg boven de pet. Duidelijk is dat jij onzin staat te beweren als je roept dat het koppel belangrijk is bij de acceleratie. Wat je misschien zoekt is "powerband", maar dat is dan klok-klepel en in dezen niet interessant (er vanuit gaande dat de producenten een fatsoenlijk afgestemde bak meeleveren).
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:32 schreef DS4 het volgende:
maar dat wat ik snel controleerde gaat in tegen wat jij hier zegt over je 300 pk bij 4.000 tpm is anders dan 300 pk bij 6.000 tpm, 300 pk bij 300 Nm en 300 pk bij 600 Nm. 300 pk is echt 300 pk.
Voorlopig ontwijk je m'n uitdaging, m'n vraag over leeftijd en weiger je verder in te gaan op opleiding.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:03 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor offtopic gelul? Probeer je je maatje DS4 te beschermen door wat offtopic gebrabbel te plaatsen over hoe de grote, boze VS een kutland is?
Modjes? Gaarne deze onzin verwijderen zodat we het hier kunnen hebben over de vraag of 300PK bij 3000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren. En die vraag is inmiddels wel beantwoord, lijkt me. Na het Supra topic waarin al zijn Porsches in vergelijkende tests het moesten afleggen kwa remafstand, lateral Gs, slalomsnelheid en circuit tijden is dit de tweede keer dat hij op z'n muil gaat. StefanP 2 - DS4 0.
Inderdaad. En dat is ook letterlijk wat ik schrijf, o.a. in deze post.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hetzelfde koppel bij meer toeren = meer pk. Daar ontkom je niet aan. Een auto met meer koppel zou meer PK kunnen leveren, maar dan moet ie wel de toeren kunnen maken. Als het alleen maar om koppel draaide kon je uit een F1 motor van slechts 3 liter nooit 800+ pk halen.
Gelukkig ben ik niet de enige die het snapt, dat geeft me toch nog hoop dat niet iedereen dom is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:03 schreef StefanP het volgende:
Ik zal het even voor je quoten hoor, aangezien je te dom bent om te lezen:
It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*
Neem een goede autoquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:11 schreef StefanP het volgende:
Ik ben twee uur weg - DS4, veel succes met het proberen te goedpraten van je onzin. Laat maar horen hoe 300PK bij 4000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren, of hoe je dat uiteraard 'wel bedoelde' ondanks dat je letterlijk het tegenovergestelde schreef.
Op vrijdag trok ie iets bij, maar maandagochtend verwacht ik hem gewoon weer op 1,43 E/$quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:02 schreef GizartFRL het volgende:
Wat doet die dollar nu nog?
Nee, want ik ga 15km hardlopen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neem een goede autoben je over een uurtje terug
Succesquote:
Ik ga niet eens de moeite nemen om mensen die niet kunnen lezen, te verbeteren. Hint: lees de laatste posts van dat 367km/u Supra topic om te zien hoe ver je er wel niet naast zit. Hoequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:15 schreef Flashwin het volgende:
stefke p heeft slechts een vwo diploma en is nu systeembeheerder in de vs?!!!
Heb je enig idee hoe lang opwarmen, strekken, afkoelen en strekken duren? Jammer dat je niet mee kunt, dan was het straks StefanP 3 - DS4/Googolplexian 0.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:17 schreef Googolplexian het volgende:
PS.: 7.5 km/h is het maximale halen uit de term "hardlopen". Zeg maar gewoon snelwandelen
mand + vallen = doorquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:15 schreef Flashwin het volgende:
stefke p heeft slechts een vwo diploma en is nu systeembeheerder in de vs?!!!
Zo, Heracles - Fietsweg zal me jeuken, dus weer terug...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:03 schreef StefanP het volgende:
Gaarne deze onzin verwijderen zodat we het hier kunnen hebben over de vraag of 300PK bij 3000 toeren hetzelfde is als 300PK bij 6000 toeren. En die vraag is inmiddels wel beantwoord, lijkt me.
Nou dat zou m'n conditie wel goed doenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:18 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ga niet eens de moeite nemen om dwazen die niet kunnen lezen, te verbeteren. Hint: lees de laatste posts van dat 367km/u Supra topic. Hoeis het wel niet om iemand
te noemen terwijl je zelf onjuiste onzin plaats vanwege het onvermogen om te kunnen lezen?
[..]
Heb je enig idee hoe lang opwarmen, strekken, afkoelen en strekken duren? Jammer dat je niet mee kunt, dan was het straks StefanP 3 - DS4/Googolplexian 0.
Tot straks
Gewoon ruk dus net zoals de rest van dat "land"quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op vrijdag trok ie iets bij, maar maandagochtend verwacht ik hem gewoon weer op 1,43 E/$
Er is een verschil tussen TAAL en WISKUNDE.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo, Heracles - Fietsweg zal me jeuken, dus weer terug...
Stefan. PK is een (zij het verouderde) EENHEID. 300 Pk is dus altijd 300 Pk. Daar KUN je niet eens over discussiëren... Nou het kan wel, maar de persoon die beweert dat 300Pk ook ongelijk kan zijn aan 300 Pk is een belachelijke idioot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |